312D Sprinter

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

312D Sprinter

Viesti Kirjoittaja jounir »

ostin vaimon työauton. 515tkm ajettu Sprinter 2.9l 5syl turbo koneella.
Alkaa olla aika laiskan notkee, ollut kevyessä ajossa. (kukkia)
Kuinka paljon näillä koneilla keskimäärin ajetaan?
1. Saako siihen "pienellä rahalla" ns. virtaa lisää, esim kansi remontti?
2. Kun turbo hyytyy niin loppuuko meno kokonaan?

Itsellä ei ole tietoa näistä, voisiko joku asiantuntija opastaa.
Kiitos jo etukäteen.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

sprinter

Viesti Kirjoittaja esko »

moottori on tosi luja
kohta kuitenkin tulee eräs Sprinter
750 000 km ajettu lievästi huohottava
rengastukseen...
Avatar
PRIEST
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 02.04.2005 15:57
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja PRIEST »

siinä turbon päällä on joku helvetin sähköklöntti joka kuumalla ilmalla esim mun sprintterissä tekee sen että kytkee jotenkin ahtimen pois päältä siis todella kuumalla ilmalla +30 ja usean sadan kilsan jälkeen, kai joku kuumenimis suoja? ja meno on sen mukaista. eli ylämäkiin saa tarjota jo pienempää... tarkista onko toi osa rikki siitä sun autosta meinaan on hirveetä ajella vapari sprintterillä :shock:
http://s11.photobucket.com/albums/a200/Volvo142/ex-mersu/
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Joo täällä nää sprintterit taitaa karstottua,viikon saksan motariajelua,
niin eiköhän se tokene.

Jamppa

Ps tarkista tosiaan se äskeisessä topissa ollut sähkö klöntti,
onko sen vastus lanka paksun öljyn peitossa.saattaa mennä just hätäkäytölle.Ja silloin ei just vauhti päätä huimaa
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

kiitos näistä.
Olisi vielä yksi kysymys. Kone käy vähän niinku rynkyttämällä, voisko jakoketju olla niin venynyt että ajoitus muuttuu. Voisko vaikuttaa siihen laiskuuteen?
Onko ketjun vaihto iso homma. Mitähän mahtaa kustantaa?
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

jounir kirjoitti:kiitos näistä.
Olisi vielä yksi kysymys. Kone käy vähän niinku rynkyttämällä, voisko jakoketju olla niin venynyt että ajoitus muuttuu. Voisko vaikuttaa siihen laiskuuteen?
Onko ketjun vaihto iso homma. Mitähän mahtaa kustantaa?
Eiks kukaan tiedä tosta ketjunvaihdosta, joko se noilla kilometreillä (515tkm)
pitäisi vaihtaa.
Vastaa Viestiin