Kitinää käännyttäessä
Kitinää käännyttäessä
W203, 200CDi:n oikeasta etupyörästä kuuluu kitinää kun vähänkin jyrkemmin tai vauhdikkaammin kääntyy vasemmalle. Vähän niinkuin jarru kitisee, mutta voisko olla laakeri ? Muuten ei kuulu mitään, ei myöskään jarruttaessa.
W203CDI
Alapallon suojakumi voi nitistä myös. Mutsin c-kopassa natisi aina kylmillä säillä kääntäessä, injektioruiskulla kun ruuttas kumin läpi öljyä sinne niin loppu heti.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kitinää käännyttäessä?
Mulla kuulu etenkin parkkihallissa käännyttäessä karmeeta narinaa etupäästä. Vaihdettiin uudet alapallot
ja kaikki asiat kunnossa. Oli meinaan vanhat
vaseliinit kovettuneet niin koviksi, että ei
injektioruiskurasvat niitä enää pehmittäneet.
ja kaikki asiat kunnossa. Oli meinaan vanhat
vaseliinit kovettuneet niin koviksi, että ei
injektioruiskurasvat niitä enää pehmittäneet.
MB 190E 2,6 Sportline
Alapallot on vaihdettu pari kuukautta sitten (ne alumiiniset tukivarret) ja
muutenkin ääni vaatii kuuluakseen aika vauhdikkaan ajon mutkaan.
Eilen kiristin vähän pyörän laakerista löytynyttä klappia, ja ääni muuttui mielestäni vähän mutta ei hävinnyt. Sensijaan ratissa n 130:ssä tuntunut vapina ei enää tänä aamuna tuntunut. Täytynee viettää osa vapusta autotallissa ja tutkia pyörän toisenkin laakerin kunto. Onko kellään kokemuksia tuon pyörännavan irroittamisesta ja sisemmän laakerin rasvaamisesta tai uusimisesta ? (W203)
Kiitokset kommenteista kaikille.
muutenkin ääni vaatii kuuluakseen aika vauhdikkaan ajon mutkaan.
Eilen kiristin vähän pyörän laakerista löytynyttä klappia, ja ääni muuttui mielestäni vähän mutta ei hävinnyt. Sensijaan ratissa n 130:ssä tuntunut vapina ei enää tänä aamuna tuntunut. Täytynee viettää osa vapusta autotallissa ja tutkia pyörän toisenkin laakerin kunto. Onko kellään kokemuksia tuon pyörännavan irroittamisesta ja sisemmän laakerin rasvaamisesta tai uusimisesta ? (W203)
Kiitokset kommenteista kaikille.
W203CDI
Pyöränlaakerin tuntien loppuminen alkaa yleensä kuulumaan ääninä kun jarrupalat hinkkaavat levyyn. Yleensä ohjausliikkeen aikana , hiljaisissa nopeuksissa kun äänen erottaa ( loivia mutkia tms) jarruttaminen hävittää klapin väliaikaisesti koska palat painavat levyä ja tavallaan keskittävät laakerin. seuraava vaihe on uraherkkyys, sitten alkavat pienet sivutuuletkin vaikuttamaan ja jos on tsägää niin se viimeinen vaihe on jurina ennen kuin laakeri oksentaa kartiorullat radalle. Laakerin kestoikä on noin 100-150 tkm riippuen ajotavasta yms Olen nähnyt vuoden vanhoja venetrailereita joiden pyörän-napaa on alkanut kyrsiä kesken ajon, niitä työnnetään surutta mereen ym vetisin paikkoihin ja sitten jätetään takapihalle seisomaan odottamaan kun kiulu taas haetaan tai viedään.