107SL 450:n pakoputki
107SL 450:n pakoputki
Onko kellään tieto ensimmäisen pöntön hinnasta? Olen jo hieman suunnitellut pöntön korvaamista suorilla putkilla ja siihen liittyy toinen ongelma eli onko kokemusta pitääkö tehdä yhdysputki vai ei? Jotain on pakko tehdä, kun nyt auto kuullostaa aika raa'alta, kun pönttö on ihan reikiä täynnä.
Kyllä V8:n käynti on yhdysputken kanssa tasaisempi, kannattaa laittaa
vaikka etuvaimentajan poistaakin. Yhdysputken pitää olla noin suunnilleen
samalla etäisyydellä pakosarjasta kuin originaalikin ja putken halkaisijan
pitää olla sama kuin itse etuputkienkin. Esim. pelkällä Bosalin takapöntöllä
jyrinä on kohtuullisen hienostunut...
Marcus
vaikka etuvaimentajan poistaakin. Yhdysputken pitää olla noin suunnilleen
samalla etäisyydellä pakosarjasta kuin originaalikin ja putken halkaisijan
pitää olla sama kuin itse etuputkienkin. Esim. pelkällä Bosalin takapöntöllä
jyrinä on kohtuullisen hienostunut...
Marcus
Mulla olis kanssa edessä putkiston uusiminen, ja vaikkei se nyt ihan entinen olekaan, niin aattelin sen tehdä kokonaan uusiks.
Voi sitten vaikka väkerrellä siitä alkuperäisestä "uudenveroisen" joskus talven pimeinä tunteina. Pihi kun olen
Löytyisikö jostain pakoputkiston mittoja?
Osaakos kukaan sanoa miten saadan putkistoon sellainen vaimennus, joka matalilla kierroksilla olis vaimea, mutta röhähtäis sitten polkastessa soinnukkaasti ?
Mitenkäs nuo vastapaineet, onko tarkka niistä ?
Motonetissä oli kaikenmoisia mutkia ja vaimentimia, laskeskelin että ei kovin kalliiksi tulisi. Sais suunniteltua vaan valmiiks, jos olis mitat.
Toisaalta räätälintyönä jos tekis, niin nuolis pohjaa varmaan nätimmin.
Voi sitten vaikka väkerrellä siitä alkuperäisestä "uudenveroisen" joskus talven pimeinä tunteina. Pihi kun olen
Löytyisikö jostain pakoputkiston mittoja?
Osaakos kukaan sanoa miten saadan putkistoon sellainen vaimennus, joka matalilla kierroksilla olis vaimea, mutta röhähtäis sitten polkastessa soinnukkaasti ?
Mitenkäs nuo vastapaineet, onko tarkka niistä ?
Motonetissä oli kaikenmoisia mutkia ja vaimentimia, laskeskelin että ei kovin kalliiksi tulisi. Sais suunniteltua vaan valmiiks, jos olis mitat.
Toisaalta räätälintyönä jos tekis, niin nuolis pohjaa varmaan nätimmin.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Putket vielä tekemättä
Samoilla hyllyillä varmaan käyty ihastelemassa putkia. Hetken jo mietin etupöntön korvaamista kahdella lomittain vierekkäin hitastulla ovaalilla mutta sekin tuntui vievän liiaksi maavaraa. Parin viikon sisällä varmaan saan putket valmiiksi ilman etuponttöä. Ilmoittelen sitten millainen ääni rakkineesta lähtee.
R107, 380SL pakoputkisto
Tänään poistettiin pakoputkistossa oleva katalysaattori ja keskivaimennin, ja korvattiin suorilla putkilla.
Ääni muuttui vähän, mutta ei ainakaan liian kovaksi.
Yhdysputkea ei laitettu. Saahan sen laitettua, jos näyttää siltä, että tarvii.
Putket ja mutkat on Simons:in tuotteita ja ostettu paikallisesta varaosaliikkeestä.
Tässä pari kuvaa
vanha ja uusi
Ääni muuttui vähän, mutta ei ainakaan liian kovaksi.
Yhdysputkea ei laitettu. Saahan sen laitettua, jos näyttää siltä, että tarvii.
Putket ja mutkat on Simons:in tuotteita ja ostettu paikallisesta varaosaliikkeestä.
Tässä pari kuvaa
vanha ja uusi
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Putket uusittu
Nyt on mullakin keskivaimennin korvattu suorilla putkilla. Ei kovin paha ääni. Meni viikonlopulla toinen putki kokonaan poikki ennen ekaa vaimenninta ja ääni oli melkoinen. Otti hieman katuun kiinni 120 km/h vauhdissa kun oli epätasaista ja kuormaa autossa. Samalla meni vasen putken alastulo aika lommolle 30 cm matkalta mutta ei onneksi rikkonut pakosarjaa (luulen niin). Niin siinä käy kun alkaa huimistelemaan matalalla autolla.