250d ja 250td erot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

250d ja 250td erot?

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

Mites onkohan eroa alustassa tai jarruissa näiden mallien välillä? Kyseessähän siis 124 korimalliset autot. Mitä tuo 250d vaatii että siihen voi laittaa tuon td tekniikan?
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 250d ja 250td erot?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vilikki87 kirjoitti:Mites onkohan eroa alustassa tai jarruissa näiden mallien välillä? Kyseessähän siis 124 korimalliset autot. Mitä tuo 250d vaatii että siihen voi laittaa tuon td tekniikan?
Puhutko vaparin ja turbon eroista (d vs dt) ?

Vai sedanin ja farmarin eroista (d vs td) ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

eiköhän kyseessä ole diesel/turbodiesel.
edesmennyt
W201
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

juu riisselin ja ahetun jäteöljyvatkaimen eroja utelen
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Etujarrut lähinnä. Perä on turbossa mallia iso, vapareissa yleensä pikkuperä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... usprojekti
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Onkohan mitä eroa jarruissa??
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Turbossa jäähdytetyt levyt.
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

eli ei muuta kuin jäähdytetyt levyt eteen ja solmua putkeen? Meneekös muuten nuo levyt suoraan nuiden vakio 250d satuloiden kanssa? eli passaako yhteen? paljos siitä saa ottaa kaakkeja pelkillä jarrulevyjen vaihdolla?
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vilikki87 kirjoitti:eli ei muuta kuin jäähdytetyt levyt eteen ja solmua putkeen? Meneekös muuten nuo levyt suoraan nuiden vakio 250d satuloiden kanssa? eli passaako yhteen? paljos siitä saa ottaa kaakkeja pelkillä jarrulevyjen vaihdolla?
Satulat pitää vaihtaa myös. Esim. 300 TDT mallisia autoja on purussa melko paljon, hommaa tuommoisen etujarrut.

Katsastusta varten kannattaa penkittää max vakion 250turbon verran tehoa paperille. Tosiasiassa tehoa voi olla miten paljon vaan, mistäpä sitä kukaan tietää. Vaparikoneen ahtamisessa ei kannata ahnehtia.

Täällä on käsitelty tämä asia moneen kertaan, kannattaa lueskella ajan kanssa tämä turbo-osio läpi...Kaikki 200d-300d jutut soveltuu aiheeseen, jos puhutaan vaparin turbottanisesta. Koneet on periaatteessa samoja, vain sylinteriluku vaihtelee.
Vastaa Viestiin