190E 2.6 käynnistymisongelma lämpimänä
190E 2.6 käynnistymisongelma lämpimänä
eli lämpimänä pitää startata toisinaan tosi pitkään enne kuin lähtee käyntiin ja bensa haisee. ilmeisesti kylmäkäynnistys suutin aukeaa lämpimänäkin ja tukehtuu bensaan? mistä moinen johtunee? kylmänä käynnistäessä ei ole mitään ongelmia.
Re: 190E 2.6 käynnistymisongelma lämpimänä
Saattaapi suutin jos toinenkin vuotaa. Siitä tuo "rikastusilmiö" .peetee kirjoitti:eli lämpimänä pitää startata toisinaan tosi pitkään enne kuin lähtee käyntiin ja bensa haisee. ilmeisesti kylmäkäynnistys suutin aukeaa lämpimänäkin ja tukehtuu bensaan? mistä moinen johtunee? kylmänä käynnistäessä ei ole mitään ongelmia.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Itselläni sama ongelma ton 2.3 kanssa... Uusilla suuttimilla...
Tosin mulla on ecu pimeenä, että sillä voi olla vaikutusta..
Ainaki tuo 2.3 oireilee ecun ollessa pimeenä vain sillein,että lämpimänä käynnistyminen on työntakana... Kylmänä ok... Tiedä sitten, että onko tämä tapauskohtaista???


Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Lämpötila-anturi sijaitsee koneen etuosassa, kannen/termostaattikotelon vieressä. On ilmaisesti joko 2/4 napainen. Ihan yleismittarilla onnistuu mittaminen. Vastusarvoja en muista tarkalleen, mutta kylmällä koneella pitäs olla kilo-ohmien luokkaa. Lämpimänä jotakuinkin 300-ohmin luokkaa. Näin muistelisin, mutta en vannomaan mene. Mittaus tapahtuu kaksinapaisessa niin, että vaikka moottorin runkoa vasten mitataan kummatkin nastat. Pitäis olla molemmissa sama arvo. Viisaammat korjatkoon. Haulla löytyi jostakin topicista ne arvot.. 

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
- Paikkakunta: Savo
Ainahan vika voi olla iki-ihanassa määränjakajassa...
Itselläni ovat keinot tuohon loppuneet... Pienesti vielä epäilen, että kestääköhän polttoainelinjassa paineet sekä tota itsestäänsäätyvää sytytystä... Pitäs laittaa painemittari joskus väliin ja kattoo... Onkos viisaammilla neuvoja, että kuinka moinen operaatio kannattaa tehdä...
Pitää muuten kokeilla ottaa toi kylmäkäynnistyssuutin pois pelistä ja kattoo, jos vaikka vaikuttaisikin..

Pitää muuten kokeilla ottaa toi kylmäkäynnistyssuutin pois pelistä ja kattoo, jos vaikka vaikuttaisikin..

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
kuumakäynnistys
Taannoin etsittiin samanlaisen ongelman vuoksin vikaa parinkin korjaamon kautta, kunnes omissa tutkimuksissa löysin virranjakajasta vian. Pyörijä loppu. Tuntui alkuun polttoainevialta. Tämä oli kuitenkin tälläinen vanhempi 300 mekaanisella ruiskulla.
Sama ruiskuhan se melkeen on se k-jetti. Persupohjanahan se toimii tällä ke-jetillä. Taitaa olla vaan, että muutamia osia, millä on kuitenkin suht vähän merkitystä, ohjataan eculla ke-jetissä... Kun itselläni toimii suht ok ilman ecua.. ainuut ongelmat ovat, että sillon tällöin (krt/1kk) saattaa sammua kun pysähtyy sekä tämä käynnistyvyys lämpimänä.... pitääpä alkaa ittek katteleen noita sytkän hiluja...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Yksinkertaisesti nappaat sen sinisen liittimen siltä suuttimelta irti..
Kun kylmäkäynnistyssuutinhan toimii lämpö-aika kytkimen avulla, mikä määrittää koneen lämpötilan mukaan ajan, minkäaikaa kylmäkäynnistyssuutin ruuttaa pakkobensaa koneelle.. Näin käsitykseni mukaan..
Mutta en usko, että tämä suutin tälläistä aiheuttaisi... Mutta kaikkihan on mahdollista... Onhan niitä vikamahdollisuuksia... Kun on siellä kuitenkin jonkinverran sähköllä (eculla) ohjattuja osioitakin... Ilmamääränmittarin potentiometrihän tuntuu joillekkin aiheuttaneen monenlaisia ongelmia... Kun siitä on vastusrata kulunut puhki tietyltä kohtaa..??!! Tätä en tiedä itsekkään mistä löytyy ja en muista tarkalleen, minkälaisia ongelmia nämä olivat. Käynnistyvyys ongelmia muistinmukaan oli, mutta sitä en muista, kylmänä vaiko lämpimänä... Mutta onnea etsintään.. Sitä tarvitaan täälläkin... Kokeileppa, lähteekö sillein paremmin käyntiin, kun kaasun laitat pohjaan?? Kun itselläni tällein saa heti käymään, mutta pitää kaasulla pitää käynnissä 3-5sek, minkä jälkeen suostuu käymään tyhjäkäyntiä... Käy alkuksi kaasulla sillen "väkinäisesti", kun yhtäkkiä herkentyy ja tällöin tietää, että jää tyhjäkäynnille...
kummallisia nää merssut....



Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
kyllä se pikkuisen paremmin lähtee kaasun kans.. kun laittaa puoliväliin. jos laittaa pohjaan niin lähtee vielä huonommin. ja yleensä käyntiinlähdön jälkeen tyhjäkäynti on puoli sekuntia aikas korkealla (1500rpm)
voiko se lämpötila anturi mennä silleen rikki että joskus pelaa? toisinaan nimittäin lähtee hyvin käyntiin ja toisinaan saa sahata puoli minuuttia..
voiko se lämpötila anturi mennä silleen rikki että joskus pelaa? toisinaan nimittäin lähtee hyvin käyntiin ja toisinaan saa sahata puoli minuuttia..

Nyt taitaa täältäpäästä ruveta neuvot loppumaan..
En usko anturista tämmöisen johtuvatn... Toki mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä... Kuulostaisi vähän jonkinlaiselle kosketushäiriölle..??!! Kerran joskus lähtee ilman murheita käyntiin... Nyt kyselisin sellaista, kuin se ecun suojarele siellä akun takana... Onhan kunnossa? Kun itselläni oli auton ostettuan ongelmia vielä enemmänja suurin osa niistä korjaantui, kun tuossa olevat juotoskatkokset korjailin.. Oli juuri satunnaisesti huonoa käynnistyvyyttä lämpimänä.. Sitten auto sammuili välillä ittekseen, yms... Oli erittäin kummallinen..
Mutta en taida minä osata enää auttaa muuta kuin tuon suojareleen verran.. Kun samassa vaiheessa suurinpiirtein itsekkin tuon rottelon kanssa.. 



Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Re: 190E 2.6 käynnistymisongelma lämpimänä
Heippa!
Missä vika loppujen lopuksi oli?
Kun itselläni on hieman saman tyylinen vika ja kulutus nousee huimiin lukemiin silloin kun sahauttaa ja ja, tämän vian kanssa on painittu jo puolisen vuotta ja kaikkea mahdollista on vaihdettu ja mitattu ja tutkittu... Apuja tarttis...
Mulla on siis 190E 1.8 -91
Ois kiva jos joku osais auttaa??
Missä vika loppujen lopuksi oli?
Kun itselläni on hieman saman tyylinen vika ja kulutus nousee huimiin lukemiin silloin kun sahauttaa ja ja, tämän vian kanssa on painittu jo puolisen vuotta ja kaikkea mahdollista on vaihdettu ja mitattu ja tutkittu... Apuja tarttis...

Mulla on siis 190E 1.8 -91
Ois kiva jos joku osais auttaa??

"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-
Re: 190E 2.6 käynnistymisongelma lämpimänä
Mielestäni ecu on pois pelistä eli sähköisissä komponenteissa on jossakin vikaa.
Voi olla lisäilmaluisti rikki ,voi mitata ,eha rikki....
Moni komponentti kun johdon ottaa pois niin ecu tippuu pelistä ja mekaanisella ruiskulla ei kyllä kuumana lähde käyntiin.
todennäköisesti jos tyhjäkäynnillä otat yj-releen irti niin auto sammuu tai käynti ei muutu miksikään.
Voi olla lisäilmaluisti rikki ,voi mitata ,eha rikki....
Moni komponentti kun johdon ottaa pois niin ecu tippuu pelistä ja mekaanisella ruiskulla ei kyllä kuumana lähde käyntiin.
todennäköisesti jos tyhjäkäynnillä otat yj-releen irti niin auto sammuu tai käynti ei muutu miksikään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E 2.6 käynnistymisongelma lämpimänä
Lisäilmaluisti toimii ja yj-releen kun ottaa pois, niin ei vaikuta käyntiin...
Tää on yks helvetti ku se ei sauhauta aina ja lämpötilalla ei ole merkitystä...
Ja sillonko se sahauttaa nii se saattaa sahauttaa jopa 2 minuuttia, moneen kertaan ja sit lopulta lähtee käyntiin...
Sitten silloin kun Mersu toimii niin kulutus on n.8-9 litraa ja silloin kiihtyy huomattavasti paremmin kuin silloin kun ei toimi ja kulutus huitelee jossain 14:ta litrassa...
Ja tyhjäkäynti on enimmäkseen aina suorastaan loistava, silloin tällöin, hyvin harvoin nostattaa kierroksia ja laskee ne kun polkasee rajummin kaasua...
Vaihdettuja osia mm. : Bensapumppu, -suodatin, -paineensäätäjä ja -rele, yj-rele, lämpötila-anturit, kylmäkäynnistinsuutin, Lambda-anturi, suuttimet, lisäilmaluisti jaja, ei tainnu tulla kaikki, mut olennaisimmat tais olla tuossa...
Bensan paineet on mitattu ja ne pysyy, vikakoodeja ei annna yhtään....
Ideat loppuu... :/
Tää on yks helvetti ku se ei sauhauta aina ja lämpötilalla ei ole merkitystä...
Ja sillonko se sahauttaa nii se saattaa sahauttaa jopa 2 minuuttia, moneen kertaan ja sit lopulta lähtee käyntiin...
Sitten silloin kun Mersu toimii niin kulutus on n.8-9 litraa ja silloin kiihtyy huomattavasti paremmin kuin silloin kun ei toimi ja kulutus huitelee jossain 14:ta litrassa...
Ja tyhjäkäynti on enimmäkseen aina suorastaan loistava, silloin tällöin, hyvin harvoin nostattaa kierroksia ja laskee ne kun polkasee rajummin kaasua...
Vaihdettuja osia mm. : Bensapumppu, -suodatin, -paineensäätäjä ja -rele, yj-rele, lämpötila-anturit, kylmäkäynnistinsuutin, Lambda-anturi, suuttimet, lisäilmaluisti jaja, ei tainnu tulla kaikki, mut olennaisimmat tais olla tuossa...
Bensan paineet on mitattu ja ne pysyy, vikakoodeja ei annna yhtään....
Ideat loppuu... :/
"...Ja homma menee näin..."
-Ida-
-Ida-