biglimited kirjoitti:Näyttää eroja olevan puolilla eli ei mikään ihme et paha ajaa! Ite kävin teboil aaltosilla ja ihan hyväks saivat. Tosin matalat vehkeet on aina hiukan niin ja näin säätöjen puolesta...
Edit: sorry katoin ENNEN lukemia eli korjattuhan ne on

kaikki mun yhtä matalat kuin tuokin on saatu täysin loistavaksi ajolleen, joten missäköhän vika

(suuntajassa lol )
ja tebbe aaltoset on viimeinen paikka mihin veisin suuntaukseen....
janimat kirjoitti:Eli etupäästä kannattais säätää casterit kohdalleen. Ennen säätöähän ne on olleet aika samoissa. Nyt siellä on melkein asteen heitto. Samalla sais tuon pyöränsiirtymänkin paremmaksi.
Ilmeisesti on lähdetty hakemaan samaa camberia molemmille puolille. Kuitenkin vanha pyörien säätäjän oppi on "puoltaa positiivisen puolelle". Eli casterit ensin kohdalleen. Jos tämän jälkeen vasen camber on positiivisempi, kuin oikea, niin se vaan korjaa tuota oikealle vetely taipumusta. Camberissa voi ihan hyvin olla puoli astetta (30 minuuttia) eroa eri puolilla.
Aika vaikea hahmottaa asiaa näin kuivaharjoitteluna...
juu, asentajahan tohkaili vain camberit ja auraukset kohilleen, sitten homma olikin selvä yhtäkkiä.
Pyörän siirtymä ?
JUKE65 kirjoitti:Kyllä oikea casteri täytyy saada korjattua jotta suoraan kulkee,asteen ero liikaa.Camperitkaan ei ohjearvoissa näy olevan,tainnu loppua säätö tontituksen takia.On kuiten yritetty korjata liiallista negatiivistä camperia reilulla aurauksella.Eli uudelleen suuntaukseen...

camberit on ihan "kohillaan", edessä on tapissa ja takaa saa ihan mihin tykkää säätää. Reilulla aurauksella juurikin korjas, asentaja itse niin kertoi !!
Matti R kirjoitti:Raportissa ei näy mainintaa korkeusasemasta, onkohan mitattu?
Oikeaoppisessa suuntauksessa mitataan ensin auton korkeus maasta ja sen mukaan kone tarjoaa oikeat säätöarvot. (voi olla että tässä tapauksessa loppuu asteikko korkeusasemasta, tai sanotaanko mataluusasemasta...).
Oikealle puoltamista voi yrittää korjata laittamalla oikea caster mittojen ylärajoille ja vasen alarajoille (esim vas +10.00, oikea +10.50) , mutta tuo asteen heitto on jo paljon.
aivan, korkeusasemaa ei tehty ollenkaan, muistelisin että asteikko jopa riittäisi jos näin tehtäisiin (edellistä autoista muistaen).
elikkä oisko resepti nyt että caster oikealta kohilleen ja mitä muuta , pitäiskö aurausta laittaa ohjearvoihin vai onko oikein korjata liiallista camberia aurauksen lisäämisellä ?
On se perkele että joudun itse niille opettaa miten helvetissä jotain autoa suunnataan, on lähellä etten mene vaatimaan rahoja takas. Koska onko minun asia niitä opettaa, perhana annan niille sitten laskun omasta opetuksestani.