W124 300ce mittariston ja keskikonsolin irrotus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

W124 300ce mittariston ja keskikonsolin irrotus

Viesti Kirjoittaja Dino- »

elikkäs olisin vaihtamassa mittaristoon valoja mutta en oikeen tierä miten mittaristo lähtee irti et olisko hyviä apuja ja sama on tossa keskikonsoli tai missä on nää lämmittimen säädöt ja muut. saiskos apua ongelmaan että sais vaihdettua ja rakennettua pikkasen kiitos jo etu käteen
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Asiasta enempää tietämättä olisko tästä apua? Kannattaa kokeilla haulla laittaa hakusanoiks esim w124 AND mittariston :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

mutta mites se lämmönsäätö paneli lähtee irti(missä on puhallin ja lämmön säätö nappulat) ?? onko ruuvit jossakin piilossa ?? ku en keksi mitenkää miten lähtee irti olen selannut foorumia ja missää ei oikee kunnolla kerrota miten lähtee irti saisiko apuja tähän saisin vaihdettua polttimoita sinne kiitos jo etu kätee
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Dino- kirjoitti:mutta mites se lämmönsäätö paneli lähtee irti(missä on puhallin ja lämmön säätö nappulat) ?? onko ruuvit jossakin piilossa ?? ku en keksi mitenkää miten lähtee irti olen selannut foorumia ja missää ei oikee kunnolla kerrota miten lähtee irti saisiko apuja tähän saisin vaihdettua polttimoita sinne kiitos jo etu kätee
Kurkista sen paneelin alareunaan, radion yläpuolelle. Siellä 2 kpl ristipääruuveja. Ne auki, sitten vedät kiertokatkaisimien nupit irti, niiden alla on leveät mutterit jotka pitävät paneelia vielä kiinni. Samalla näet nuppien polttimot. Sitten vaan varovaisesti käännät paneelia alhaalta ylöspäin. Kiertokatkaisinten kehien polttimot ovat muoviprismojen alla, nekin kampeamalla pois paikoiltaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

kiitoksia sit ei muuta ku yrittämää =) sais siniset ledit joka puolelle missä valoa on.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mittaristo lähtee oikestaan ihan nyppäämällä. Ite saan sen ainakin auki nykyään jo ilman työkaluja. Ledeistä sen verran että ne ei oikein valaise tuota lämmönsäätö härdelliä kunnolla joten jos käyttöautona on niin en suosittele, en myöskään pelkkiä ns. lasikantaledejä mittariin koska mittarin valoja ei näy enää kuin aivan pimeällä. Sinne pitäis tehdä sellainen liuska missä on enemmän niitä ledejä. Jotkut foorumilla ovat sitä harrastaneet.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

en saa vieläkää sitä lämmönsäätö paneelia irti alhaalla ei ollut ruuveja ja en uskalla repästä ettei hajoa koko paneeli. mikä avuks ?? alhaalla on kaks reikää mutta siellä ei näy eikä tunnu ruuveja olevan.

Ja noista ledeistä et taitaa jäädä sit tekemättä sain tänää mittariston irti ja sielä oli sellanen johto viidakko et terve et täytyy miettiä mitä teen ku valot on muutenkin erittäin himmeät ettei näy ku todella pimeellä että sielä on edes valoa
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jos sielä on ne tavlliset polttimot niin sitä kirkkauttahan saa muutettua kiertämällä sitä toista nappia , tais olla se jolla nollataan trippi. Joku on varmaan unohtanu laittaa ruuvit takas joten se ei oo muulla kiinni kun niitten kierrettävien kytkinten alla olevilla 24mm muttereilla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

mites ne kierrettävät rullat lähtee irti ?? koitin ottaa mut ei lähde sitte millää. en tiennytkää että siitä voi säätää valojen kirkkautta toi on täysin uutta tietoa mulle mersusta. ku foorumil on puhuttu mittariston kirkkauden säädöstä mut ku ei ole löytyny omast autost mitää namiskaa tai rullaa miten se tapahtuu mut täytyy kokeilla tuota
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nyppäämällä, ota vaikka pihdeillä jos ei muuten irtoa. Voi olla melko lujassa jos ei ole montaa kertaa irroteltu. Ite olen kans lahdessa tällä hetkellä joten jos ei onnistu niin tule johonkin huoltsikalle niin nyppään irti. :wink:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

muuten olis ihan jees mut auto on vääksyssä ku on sisusta vähän irti =) täytyy vkl yrittää ku pääsee mökille eiköhän se lähde =) kiitoksia kuitenki avusta hienoa että täälä toimii tällänenki ja on tälläst porukkaa joka on valmis auttamaa meitä onnettomampia =) vaikka ite olenki autoja rakennellu ja muuta. toi sun EVO on aika makee vehje mitä olen foorumil kuvia ja juttuja lukenu itse kans yritän mersusta tehdä siistin ja omaa silmää mielyttävän
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

EVO X kirjoitti:Mittaristo lähtee oikestaan ihan nyppäämällä. Ite saan sen ainakin auki nykyään jo ilman työkaluja.
Itsekin pitäisi omasta autosta tuo mittaristo irroittaa kun kaikki mittaristo/kojetauluvalot on pimeänä. Ilmeisesti himmentimen vika tai kosketushäiriö.
Mutta ei kyllä hievahdakaan jos näppivoimilla yrittää "nypätä". Minkälaisella työkalulla tuota on sitten paras yrittää irroittaa - lähinnä ettei mitään ikäviä kosmeettisia vaurioita tulisi?
Kojetaulun etukulman kaiutinkotelon ritilän sain aikanaan auki, mutta vain särkemällä sen reunalistan kiinnitysklipsit, sen verran tiukassa oli ettei särkymättä irronnut.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Dino-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: To 29.03.2007 09:08
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dino- »

aluks oli aika pinna kireel ku ei lähteny vaikka mitä teki yritin sormin ja meisselillä ja kaiken maailman vippas konsteilla.


mutta lähti melko helposti se mittaristo tein koukut (jonka foorumilla opin ja otin opiks) jotka työnsin sivuista ja vedin kovassa se aluks oli mut tuli helposti ulos ja mittari vaijeria jouduin vähä löysäämään auton alta et tuli mittaristo ulos. ja otin myös ton vasemman etu kajarin pois ja sitä kautta autoin sormin mittaristoa pois sielt et se tarvii kärsivällisyyttä se tulee sielt aika helposti loppu pelis.
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

Niin jos sulla on automaattiilmastointi siinä niin ei siellä ole niitä kierrettäviä nuppela vaan rulla. Ja jos ne kaksi ruuvia siitä mankan yläpulelta on pois niin ei tarvi kun nostaa sitä panelia.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Eldorado kirjoitti:Itsekin pitäisi omasta autosta tuo mittaristo irroittaa kun kaikki mittaristo/kojetauluvalot on pimeänä. Ilmeisesti himmentimen vika tai kosketushäiriö.
Mutta ei kyllä hievahdakaan jos näppivoimilla yrittää "nypätä". Minkälaisella työkalulla tuota on sitten paras yrittää irroittaa - lähinnä ettei mitään ikäviä kosmeettisia vaurioita tulisi?
Kojetaulun etukulman kaiutinkotelon ritilän sain aikanaan auki, mutta vain särkemällä sen reunalistan kiinnitysklipsit, sen verran tiukassa oli ettei särkymättä irronnut.
Sulla on varmaan se punakantainen "piirisulake" palanut sieltä mittarin takaa..itellä on menny noita muutamia, pääasias omien toilailujen takia. Veholla pari euroa 8)
No varmasti helpoiten se irtoaa kun ottaa ensin nuo ilmaritilät molemmin puolin irti ja sen jälkeen talttaruuvareilla kangottaa sen irti niistä sivuista. mutta yks hyväksi havaittu konsti on työntää kulmaraudat :oops: (tietysti mikä tahansa 0.5mm peltisuikale käy) niitten klipsien kohtaan että ne vapautuu ja sitten vetää vaan se mittari irti.
Sitten vaan kääntää mittaria hieman että saa vaijerin auki ja sittens e tulee jo paljon enemmän ulos. Johdothan on helppo laittaa takasin kun ne on kaikka numeroitu ja suurimmaksi osaksi erilaisilla liittimillä.
Ama kirjoitti:Niin jos sulla on automaattiilmastointi siinä niin ei siellä ole niitä kierrettäviä nuppela vaan rulla. Ja jos ne kaksi ruuvia siitä mankan yläpulelta on pois niin ei tarvi kun nostaa sitä panelia.
Hyvä pointti, en tullutkaan ajatelleeksi kun noita on niin vähän.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin