pioneer 8600:lle seuraajaksi mikä ?+erkkasatsi
suomesta tuota 9885 saa jo näemmä 469.
Nyt tuli mieleen että jos ostaisinkin valmiin 2/3 tie setin :
2tie :
http://www.audiohellman.fi/sivut/focal- ... 65k2p.html
3tie:
http://www.audiohellman.fi/sivut/focal- ... 65v3e.html
onko enää järkeä ostaa soitinta dsp:llä,viiveillä yms ???
entäpä äänenlaadullisesti, pääseekö noilla mainituilla seteillä ja esim. alpinen IDA-X001, JVC KD-AVX2 tai jollain muulla "ei dsp" vehkeellä hyvään lopputulokseen ?
Nyt tuli mieleen että jos ostaisinkin valmiin 2/3 tie setin :
2tie :
http://www.audiohellman.fi/sivut/focal- ... 65k2p.html
3tie:
http://www.audiohellman.fi/sivut/focal- ... 65v3e.html
onko enää järkeä ostaa soitinta dsp:llä,viiveillä yms ???
entäpä äänenlaadullisesti, pääseekö noilla mainituilla seteillä ja esim. alpinen IDA-X001, JVC KD-AVX2 tai jollain muulla "ei dsp" vehkeellä hyvään lopputulokseen ?
Ohan sinä järkeä, tiedät sen sit kun oot laittanu viiveet kohilleenepk kirjoitti: onko enää järkeä ostaa soitinta dsp:llä,viiveillä yms ???

Erkkasatsis panosta ennemmin laatuun kun määrään, K2 5,25" keskiääni/midillä. saat kaikki nakattua kojelaudalle.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
eikös sit oo turha ostaa erillissarjaa ja maksaa turhaa suotimista kun ne kuitenkin joutuis pois ottaa ja kytkee aktiiviksi-kö ?_Antti kirjoitti:Ohan sinä järkeä, tiedät sen sit kun oot laittanu viiveet kohilleenepk kirjoitti: onko enää järkeä ostaa soitinta dsp:llä,viiveillä yms ???![]()
Erkkasatsis panosta ennemmin laatuun kun määrään, K2 5,25" keskiääni/midillä. saat kaikki nakattua kojelaudalle.
Toisinsanoen jos ostaa dsp vehkeen niin eikös sitten kannata soittaa aktiivisena kaikkia elementtejä ?
ja saa vääntää asiasta enemmänkin, ihan hukassa taas näitten kanssa

Jos DSP:tä tarvit niin tällähetkellä varmaan paras hinta/laatu/ominaisuudet vekotin on tuo Autostudion X-DSP, mikä mulla on itelläkin. Sen saa piilotettua jonnekkin koslaan ja säädot saa tehdä USB-liittimen kautta läppärillä! Tosin en oo ikänä vielä säätänyt sitä 

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Mulla on nyt paikallaan coupessa tuo pioneer 88rs dsp-soitin ja 3-tie etupää täy aktiivisena, eli jokaiselle kaiuttimelle oma vahvistin kanava.epk kirjoitti:
eikös sit oo turha ostaa erillissarjaa ja maksaa turhaa suotimista kun ne kuitenkin joutuis pois ottaa ja kytkee aktiiviksi-kö ?
Toisinsanoen jos ostaa dsp vehkeen niin eikös sitten kannata soittaa aktiivisena kaikkia elementtejä ?
ja saa vääntää asiasta enemmänkin, ihan hukassa taas näitten kanssa
Soi kyllä hienosti ja dsp kannattaa kyllä todellakin jossain muodossa hankkia. On aika oiva laite autossa

Kasaat sen erillis-sarjan irto elementeistä ja passiivi suotimia et tarvitse.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- MeMyselfAndMB
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
- Paikkakunta: kerava
eikös hellmannin harri ottanu alppine ihtelleen?
jotta pitäs toimia takuut sun muut taasen...
jotta pitäs toimia takuut sun muut taasen...
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
No tuo Carpowerin preset on ainaki aika laadukas 6,5" 2-tiesetti.epk kirjoitti:mistäs noita irtoelementtejä kannattaa alkaa katteleen, 2-tie sarjan aattelin nyt pykätä tuohon.
Ehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan, ~400 luokassa.
Mulla on midit 5litran koteloissa ja potkua löytyy kyllä aikalailla

Tuo mun systeemi soi suoraansanoen paremmin sillon ku basso ei ole käytössä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
taidanpa oottaa kesään, tulee alpinen cda-9887 myyntiin, vehje on ilman glidea
saksassa näemmä 499 joten katsotaan mihin hintaan suomesta saa kesällä.
Ai niin ja etupääksi tulee 2-tie täys aktiivisena (DLS irto elementeillä), niille vaffuksi DLS myös. Nyt rakennetaan setti ilman subbaria, tavoitteena saada tykittää pelkällä erkkasatsilla hyvin...

saksassa näemmä 499 joten katsotaan mihin hintaan suomesta saa kesällä.
Ai niin ja etupääksi tulee 2-tie täys aktiivisena (DLS irto elementeillä), niille vaffuksi DLS myös. Nyt rakennetaan setti ilman subbaria, tavoitteena saada tykittää pelkällä erkkasatsilla hyvin...
Joo mä oon EVO X:n kanssa aivan samaa mieltä et kannattaa ennnemmin hommata kunnon DSP (eriksee) ja sit vähän halvempi soitin.
Noi soittimien DSP säädöt ei kuiteskaa ihan mitään parhaita mahdollisia ole, ei kovin tarkkaa saa säädettyä. Eli koska soittimessa on vain kolmet linjalähdöt niin ei saa jokasta kanavaa säädettyä tarkkaan vaan diskantit ja keskiäänet pitää vetää samasta.
Esim. toi Alpinen 9855 niin midbassoillehan siinä saa vaan säädettyä ylipäästön eikä lainkaa alipäästöä mikä pitää sitten vahvistimesta säätää erikseen mitä ei kylläkään kovin tarkkaa saa säädettyä. Ja sama homma keskiäänen alipäästöllä ja ylipäästön saa vaan 200 Hz:n.
Paras vaihtoehto olis: Alpine IVA-D310R + Alpine PXA-H 701
Noi soittimien DSP säädöt ei kuiteskaa ihan mitään parhaita mahdollisia ole, ei kovin tarkkaa saa säädettyä. Eli koska soittimessa on vain kolmet linjalähdöt niin ei saa jokasta kanavaa säädettyä tarkkaan vaan diskantit ja keskiäänet pitää vetää samasta.
Esim. toi Alpinen 9855 niin midbassoillehan siinä saa vaan säädettyä ylipäästön eikä lainkaa alipäästöä mikä pitää sitten vahvistimesta säätää erikseen mitä ei kylläkään kovin tarkkaa saa säädettyä. Ja sama homma keskiäänen alipäästöllä ja ylipäästön saa vaan 200 Hz:n.
Paras vaihtoehto olis: Alpine IVA-D310R + Alpine PXA-H 701

MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Voin sanoa että ainaki nuo predator 6 midit tykittää 5litran koteloissa todella hyvin.epk kirjoitti: Nyt rakennetaan setti ilman subbaria, tavoitteena saada tykittää pelkällä erkkasatsilla hyvin...
Usein kuuntelenkin yksin ajellessani subbari poiskytkettynä...
Tehoa vaan sitten niille 6,5" joku 200w RMS tai enemmän per kanava niin avot

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90