Virtalukkoon öljyä
Virtalukkoon öljyä
Uskaltaako virtalukkoon suhauttaa jotain suhuseetä tai laittaa tipan aseöljyä tai tavan "ompelukoneöljyä"? On alkanut temppuilemaan välillä myös tuolla vähemmän kuluneella avaimella.
Joku tiesi kertoa, että jos sinne jotain laittaa, lähtee paska liikkeelle ja ei pelaa enään millään... hmm? Voisiko olla?
Mielipiteitä/kokemuksia lukon elvytyksestä.
Joku tiesi kertoa, että jos sinne jotain laittaa, lähtee paska liikkeelle ja ei pelaa enään millään... hmm? Voisiko olla?
Mielipiteitä/kokemuksia lukon elvytyksestä.
Re: Virtalukkoon öljyä
Skraba kirjoitti:Uskaltaako virtalukkoon suhauttaa jotain suhuseetä tai laittaa tipan aseöljyä tai tavan "ompelukoneöljyä"? On alkanut temppuilemaan välillä myös tuolla vähemmän kuluneella avaimella.
Joku tiesi kertoa, että jos sinne jotain laittaa, lähtee paska liikkeelle ja ei pelaa enään millään... hmm? Voisiko olla?
Mielipiteitä/kokemuksia lukon elvytyksestä.

Re: Virtalukkoon öljyä
Onkohan tuommottis miten arvokas? Ilmeisesti tilattava Veholta, mikäli ei halua eri avaimelle, kuin ovet?kleitos kirjoitti:Terve! Suosittelen kyllä lukemani perusteella ehdottomasti lukkopatruunan vaihtoa, niin kauan kuin vielä toimii on meinaan paljon helpompaa/ halvempaa...
Hajoaako lukko sitten lopulta totaalisesti, niin ettei mikään avain pelaa?
Missään nimessä virtalukkoon EI saa laittaa mitään öljyjä, koska tällöin lukkosylinteri menee melko suurella todennäköisyydellä jumiin. Mene heti tilaamaan lukkosarjaan sopiva uusi lukkosylinteri ja toivo, että nykyinen toimii siihen asti. Vaihtoehtoisesti ostat samantien uuden sylinterin ja vaihdat sen. Tässä vaihtoehdossa autostasi tulee ikäväkyllä ns. 2-avaiminen.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Lukkosylinteri irti ja sitten voitelu. Jos notkistuu ja haitat on syliterin tasalla niin takaisin ja käyttöä.
Jos takkuilee ennen asennusta tai haitat ulkona niin patruunapesä mukaan ja suutariliikkeeseen niin vaihtaa siellä siihen uudet haitat tai Veholta uusi patruunapesä, mutta sieltähän sitä ei saa mukaan.
Jos takkuilee ennen asennusta tai haitat ulkona niin patruunapesä mukaan ja suutariliikkeeseen niin vaihtaa siellä siihen uudet haitat tai Veholta uusi patruunapesä, mutta sieltähän sitä ei saa mukaan.
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Ei missään nimessä öljyä virtalukkoon. Jos takkuaa niin älä ota avainta pois virtalukosta vaan käytä ovissa vara-avainta ja tilaa uusi lukkopatruuna, orkkisosa maksoi jotain 60 euroa ja on helppo vaihtaa niin kauan kuin vanha patruuna pyörii. Jos vanha patruuna menee jumiin niin on erittäin työläs ja kallis operaatio kun vanhan patruunan joutuu särkemään paikalleen. Ja menee lähes varmasti jumiin jossain kaupan yms. pihalla ja joutuu viemään pajalle hinurin kyydissä.
Jos ei uskalla jättää avainta paikoilleen niin veholta on ainakin joskus saanut vaihtopatruunan käyttöön siksi aikaa kunnes uusi saapuu
Jos ei uskalla jättää avainta paikoilleen niin veholta on ainakin joskus saanut vaihtopatruunan käyttöön siksi aikaa kunnes uusi saapuu
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Mie kävin taannoin hakemassa virtalukon Mikkelistä yhestä lukkoliikkeestä (en nyt muista nimeä), missä sarjoittivat sen samalla. Siellä sanoivat, että tarvike-lukossa ois vahvempi toi haittojen rakenne. Tällä vahvuudella siis tarkoitettiin lukon kestoikää.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Minulla on sitten varmaan Forumin ainoa virtalukko , johon on aseöljy tepsinyt
Tosin , vika ei tarkemman tarkastelun jälkeen ollut itse virtalukon patruunassa , vaan rattilukon kieleke takelteli toisinaan. Aiheutti saman efektin kuin patruunan jumittaminen .
Patruunoissa kuulemma aiheuttaa ongelmia paljolti ensimmäinen haittalevy. Helpottaa kuulemma jos sen poistaa kokonaan .(näin toimi lukkoseppä , kun kaverilla jämähti virtalukko katsastusaseman pihaan)

Tosin , vika ei tarkemman tarkastelun jälkeen ollut itse virtalukon patruunassa , vaan rattilukon kieleke takelteli toisinaan. Aiheutti saman efektin kuin patruunan jumittaminen .
Patruunoissa kuulemma aiheuttaa ongelmia paljolti ensimmäinen haittalevy. Helpottaa kuulemma jos sen poistaa kokonaan .(näin toimi lukkoseppä , kun kaverilla jämähti virtalukko katsastusaseman pihaan)
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Aiheesta löytyy kaikki mitä haluat tiedä tästä linkistä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Virtalukko
Ei siitä moniavaimista tule osta patruuna ja anna sarjoittaa toiset patruunat samalle avaimelle joku täällä mainitsi mikkelin ,Sinne minunkin patruunat lähetettiin ei muuta kuin ovekahvat takaluukun lukko irti lähetä sarjoitettavaksi silloin kun minun lukkoni laitettiin niin ne oli jo kolmantena päivänä takaisin Veho hoiti sen en enää muista mitä se maksoi mutta yllättävän halpa se oli Kaikkia korjataan mutta mersu on miellyttävää korjata siinä ei mene aika hukkaan.
lukon vaihto
ei muuta kuin esim. veholle ja sieltä uusi patruuna ostaen ja sen patruunan kanssa lukkoliikkeeseen niin sarjoittavat sen siellä vanhalle avaimelle sopivaksi.. meillä ainakin raisiossa käytetään raisionlukkoa.. sarjoittavat yleensä lukon siinä odotellessa, maksimissaan menee tunti niin saa hakea takaisin.. ja sitten jos ei itse osaa vaihtaa lukkoa niin sen sarjoitetun patruunan kanssa takaisin korjaamolle niin vaihtavat sen ns. sopivaan hintaan paikalleen (lukko ja sarjoitus maksavat siinä 50-70Ekee) ja ei muuta kuin turvallisia merceedes kilometrejä