Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Painallus vaihdekepin päässä olevasta painikkeesta herättää ukkosen jumalan parkkihallissa. Räjähdys ja sitä seuraava hiljainen jyrinä kertovat muinaisaikojen viikinkien jumalan, Torin, olevan hereillä. Tunnen sydämeni hakkaavan. Tässä leikissä on vain yksi mestari; hopeanvärisen auton hahmon ottanut Odinin ja maan poika, KLEEMANN E55K.
Siirrän vaihteenvalitsimen D:lle ja vapautan jarrupolkimen. Tanskassa Mercedes-Benzin ruumiiseen siirtynyt olio lähtee ryömimään betonisesta vankilasta kohti vapautta. Käsityönä valmistetun kompressoriahdetun V8-sydämen syke heijastuu katosta ja seinistä. Aika autiossa parkkihallissa pysähtyy. Odin ja maa vavahtelevat.
KLEEMANN E 55 K4 nousee kadulle. 19-tuumaiset, yhtenäisistä 6082-alumiinikappaleista muovatut kolmiosaiset TS-6-vanteet heijastuvat näyteikkunan lasipinnoista kuin pyörivät ahtimen ruuvit. Kaksi halkaisijaltaan 70 mm olevaa pakoputkea huokaa valtavien trapetsoidin muotoisien kitojen läpi.
Lisään kaasua varovaisesti. Pieni kosketus polkimeen saa Torin ärähtämään. W211-korin Mercedes-Benziä muistuttava auto lipuu liikennevaloihin. Madalletun ilmajousituksen päällä istuva auto seuraa katuvaloissa kylpevää ympäristöään valppaana. Xenon-valot heijastuvat liikennemerkistä kuin Valhallan tapparasta.
Valot vaihtuvat. Painallus kaasusta. Ukkonen jyrähtää ja KLEEMANN LSD-lukkoperä moukaroi pintaa. Lähes kilonewtonin vääntömomentti siirtyy valtaville takarenkaille. Kolea liukkaus antaa peräksi ja maa kavahtaa poikansa edessä ennenkuin ESP vilahtaa mittaristossa vaimentaen tapahtuman.
E55K vierii eteenpäin. Jäykkä alusta kommunikoi tarkasti tien ja renkaiden välisistä tapahtumista. Vahvasti piirretty ohjauspyörä liikkuu hitaassa nopeudessa hieman teennäisen kevyesti. Voimakkaasti muotoillut penkit puristavat kesken untaan herätetyn tanskalaisen jumalan leikkitoveria kuin viikinkisoturin nyrkki miekkaa. Kalmankeltaiset valot uppoavat auton ahnaasti hengittävään kitaan.
Terävä painallus kaasusta. Tor ärjäisee KLEEMANN-pakosarjojen kautta. Ukkosen jyrinä muuttuu sotahuudoksi, jollainen voi kuulua ainoastaan Odinin pojan suusta. Tor huutaa uudelleen ja kohottaa kätensä korkealle. Mjölner-vasara iskeytyy selkääni kuin 640 hevosvoimaa. Silmissäni vilkkuu kolmio. Jostain maan sydämestä kuuluu kahden 70-millimetrisen torven sydänveren hyydyttävä huuto kun valkyriat annostelevat ruokaa Lysholm-ahtimen puristamalle ilmalle. Nopeus kiihtyy käsittämättömällä tavalla. Maailma jää taakseni kun KLEEMANN E 55 K4 repäisee itsensä irti tästä maailmasta.
Hellitän kaasun ja siirrän jalkani halkaisijaltaan 380 mm jarruille. Elämäni pyörii taaksepäin kun Tor tarttuu maasta kiinni. Muut ovat jo palanneet Valittujen saliin. Käymme Odinin pojan kanssa kunniapaikalle ja kohotamme pikarin: ”Tanskalaiselle viikinkiverelle!”
Siirrän vaihteenvalitsimen D:lle ja vapautan jarrupolkimen. Tanskassa Mercedes-Benzin ruumiiseen siirtynyt olio lähtee ryömimään betonisesta vankilasta kohti vapautta. Käsityönä valmistetun kompressoriahdetun V8-sydämen syke heijastuu katosta ja seinistä. Aika autiossa parkkihallissa pysähtyy. Odin ja maa vavahtelevat.
KLEEMANN E 55 K4 nousee kadulle. 19-tuumaiset, yhtenäisistä 6082-alumiinikappaleista muovatut kolmiosaiset TS-6-vanteet heijastuvat näyteikkunan lasipinnoista kuin pyörivät ahtimen ruuvit. Kaksi halkaisijaltaan 70 mm olevaa pakoputkea huokaa valtavien trapetsoidin muotoisien kitojen läpi.
Lisään kaasua varovaisesti. Pieni kosketus polkimeen saa Torin ärähtämään. W211-korin Mercedes-Benziä muistuttava auto lipuu liikennevaloihin. Madalletun ilmajousituksen päällä istuva auto seuraa katuvaloissa kylpevää ympäristöään valppaana. Xenon-valot heijastuvat liikennemerkistä kuin Valhallan tapparasta.
Valot vaihtuvat. Painallus kaasusta. Ukkonen jyrähtää ja KLEEMANN LSD-lukkoperä moukaroi pintaa. Lähes kilonewtonin vääntömomentti siirtyy valtaville takarenkaille. Kolea liukkaus antaa peräksi ja maa kavahtaa poikansa edessä ennenkuin ESP vilahtaa mittaristossa vaimentaen tapahtuman.
E55K vierii eteenpäin. Jäykkä alusta kommunikoi tarkasti tien ja renkaiden välisistä tapahtumista. Vahvasti piirretty ohjauspyörä liikkuu hitaassa nopeudessa hieman teennäisen kevyesti. Voimakkaasti muotoillut penkit puristavat kesken untaan herätetyn tanskalaisen jumalan leikkitoveria kuin viikinkisoturin nyrkki miekkaa. Kalmankeltaiset valot uppoavat auton ahnaasti hengittävään kitaan.
Terävä painallus kaasusta. Tor ärjäisee KLEEMANN-pakosarjojen kautta. Ukkosen jyrinä muuttuu sotahuudoksi, jollainen voi kuulua ainoastaan Odinin pojan suusta. Tor huutaa uudelleen ja kohottaa kätensä korkealle. Mjölner-vasara iskeytyy selkääni kuin 640 hevosvoimaa. Silmissäni vilkkuu kolmio. Jostain maan sydämestä kuuluu kahden 70-millimetrisen torven sydänveren hyydyttävä huuto kun valkyriat annostelevat ruokaa Lysholm-ahtimen puristamalle ilmalle. Nopeus kiihtyy käsittämättömällä tavalla. Maailma jää taakseni kun KLEEMANN E 55 K4 repäisee itsensä irti tästä maailmasta.
Hellitän kaasun ja siirrän jalkani halkaisijaltaan 380 mm jarruille. Elämäni pyörii taaksepäin kun Tor tarttuu maasta kiinni. Muut ovat jo palanneet Valittujen saliin. Käymme Odinin pojan kanssa kunniapaikalle ja kohotamme pikarin: ”Tanskalaiselle viikinkiverelle!”
Viimeksi muokannut eerola, Ti 06.03.2007 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Parahin eerola, olisiko sinulla tuohon erittäin mitättömään ja artikkelisi valossa vain yhteen pienen pieneen osaseen mitään kommentoitavaa, elikkäs vaatimattomaan lukkoperä asiaani, joka on askarruttanut sinänsä halpaa sieluani.
Voin toki pyytää mahdottomia onhan se sama kuin koettaisi eritellä lämminverisen Arabian hevosen yhtä ominaisuutta kenkien kautta.
Kunnioittavasti jameri
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Voin toki pyytää mahdottomia onhan se sama kuin koettaisi eritellä lämminverisen Arabian hevosen yhtä ominaisuutta kenkien kautta.
Kunnioittavasti jameri
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Haisuli kirjoitti:Jumatsuikka ku on mukavasti potkua.eerola kirjoitti:Tässä koeajetun yksilön käppyrät.
Tässähän rupee kasikuume kasvamaan..
miehen puhetta
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Kleemannilla on ainakin nettisivujen perusteella aika moneen Mersuun aika maukkaita virityspaketteja tarjolla!
Halpojahan ne eivät taatusti ole, mutta eiköhän sillä rahalla jotain sitten myös saa?!
Toinen asia mikä pisti silmään Kleemannin sivuja pläräillessä oli muuten se, että korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta.
Ihan liikaa ihan liian karmeita puskureita ja levikkeitä..sopisivat ennemminkin johonkin 18v klopin ensimmäiseen autoon joka on vm 90 Omega, kuin nykypäivän Mersuun
No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
Halpojahan ne eivät taatusti ole, mutta eiköhän sillä rahalla jotain sitten myös saa?!
Toinen asia mikä pisti silmään Kleemannin sivuja pläräillessä oli muuten se, että korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta.
Ihan liikaa ihan liian karmeita puskureita ja levikkeitä..sopisivat ennemminkin johonkin 18v klopin ensimmäiseen autoon joka on vm 90 Omega, kuin nykypäivän Mersuun
No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Joskohta ihan oikeasti toimivia. E 55:n etuspoileri esimerkiksi tuottaa ihan oikeaa downforcea ja ohjaa ilmavirtaa jarruille. Ja TS-6-vanteet pyöriessään ihan oikeasti imevät ilmaa auton alta pois lisäten tiehen painavaa voimaa.jva kirjoitti:...korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta...
Voi olla. Makuasioita nämä taitavat olla, sillä minä kyllä voisin hyväksyä tällaisen korisarjan C-Mersuumme.jva kirjoitti:...No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Joo,epäilemättä ne toimii aerodynamiikan suhteen..sen voi päätellä jo hinnasta ettei ne mitään ihan "Biltemaa" ole ne korisarjat, vanteet ym ole..mutta siitä huolimatta jotenkin vaan ne ei (kaikki) näyttäneet olevan ulkonäöllisesti niin kovin onnistuneita.eerola kirjoitti:Joskohta ihan oikeasti toimivia. E 55:n etuspoileri esimerkiksi tuottaa ihan oikeaa downforcea ja ohjaa ilmavirtaa jarruille. Ja TS-6-vanteet pyöriessään ihan oikeasti imevät ilmaa auton alta pois lisäten tiehen painavaa voimaa.jva kirjoitti:...korisarjat ym ulkonäköön liittyvät jutut eivät sitten useinkaan olleet ihan niin maukkaita kuin tuo tehopuolen tarjonta...Voi olla. Makuasioita nämä taitavat olla, sillä minä kyllä voisin hyväksyä tällaisen korisarjan C-Mersuumme.jva kirjoitti:...No, liekö siinä sitten syy että noita Kleemannin (ja myös Brabuksen) virittämiä (AMG) Mersuja näkee yllättävänkin usein edelleen AMG:n laittamassa ulkomuodossa?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Sori pikkutarkkuus sinänsä hyvässä kertomuksessa, mutta ukkosen jumala on nimeltään Thor, ei Tor.. Ja tarun mukaan viikingit uskoivat, että ukkosen saa aikaan se, kun Thor lyö vasarallaan taivaankanteen!!eerola kirjoitti:Painallus vaihdekepin päässä olevasta painikkeesta herättää ukkosen jumalan parkkihallissa. Räjähdys ja sitä seuraava hiljainen jyrinä kertovat muinaisaikojen viikinkien jumalan, Torin, olevan hereillä. Tunnen sydämeni hakkaavan. Tässä leikissä on vain yksi ”
Hyvä tarina kuitenkin!! Pidin..
Re: Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Ajoneuvoksen katsoin ja onhan tuo älytön vehje teknisesti. Mutta ne korisarjat ei kyllä muhunkaan iske sitten alkuunkaan. Jotenkin se perus-AMG kuitenkin lopulta houkuttelis enemmän, teholukemat on siinäkin niin järkyttävät että kyllä pärjää
Jatketaan tätä pikkutarkkuuden kierrettä toteamalla että kyllä käytetään yleisestikin myös nimitystä Tor Myös Thorr... Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin näpäyttää Nimim. kaksi päivää töissä Historiallisen museon viikinkinäyttelyssäcoupestara kirjoitti: Sori pikkutarkkuus sinänsä hyvässä kertomuksessa, mutta ukkosen jumala on nimeltään Thor, ei Tor.. Ja tarun mukaan viikingit uskoivat, että ukkosen saa aikaan se, kun Thor lyö vasarallaan taivaankanteen!!
Hyvä tarina kuitenkin!! Pidin..
Re: Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Pikainen asioita varmistava googletus kertoi, että saman jumalan nimiä ovat Torin ja Thorin lisäksicoupestara kirjoitti:...ukkosen jumala on nimeltään Thor, ei Tor...
Asa-Thor
Ása-Thór
Thór
Þor
Lisäksi ovat vielä myöhemmin tulleet lempinimet
Donar
Donner
Thunder
Tuo Þ-kirjain (pieni þ), on joku eksoottinen söössötysäänne, joka ilmeisestikin löytyy joistain viikinkikielistä.
Kiva! Se on tärkeintä!coupestara kirjoitti:...Hyvä tarina kuitenkin!! Pidin..
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila