Lukkosylinteri paskana?
Lukkosylinteri paskana?
Elikkäs, pääsin tos yks päivä kauppaan sit ja aloin laittaan ovea lukkoon mutta sepäs perkele ei sit mennyt millään. Avain jumittui viinoon ( \ asentoon ) asentoon ja sain taisteltua sen pois siitä. Ovet menevät toiselta puolelta loistavasti lukkoon ja aukeavat myös.
Autona: Mercedes E-Class (W124) vm -93
Ollut ennenkin samaa vikaa ja vaihdettu jo kerran.
Autona: Mercedes E-Class (W124) vm -93
Ollut ennenkin samaa vikaa ja vaihdettu jo kerran.
Re: Lukkosylinteri paskana?
GvsE kirjoitti: Avain jumittui viinoon ( \ asentoon ) asentoon ja sain taisteltua sen pois siitä.
Autona: Mercedes E-Class (W124) vm -93
Ollut ennenkin samaa vikaa ja vaihdettu jo kerran.
Mites tuosta saa tuon lukkosylinterin pois, kun avain ei käänny siihen normaaliin lukkosylinterin poisto asentoon???
Oon pari kertaa yrittänyt irroitaa lukkosylinteriä Alfamerin ohjeiden mukaan, mutta ei irtoa kun ei saa käännetyä avainta oikeaan asentoon.GvsE kirjoitti: Oletko koittanut saada sitä toimimaan? Pitkäänki ollu?
On se ollut noin toista vuotta. Vänkärin ovesta ja takalunkasta toimii keskuslukolla. Tänä talvena tosin on tullut selaista vikaa ettei kylmästä jaksa avata kuskin ovea. Täytyy vänkärin puolelta avata sisäkautta.
Täytyy kai se kun ilmat tässä lämpenee ottaa käsittelyyn. Varmaankin verhoilu pois ja sitten sieltä avittaa. että saa sen pesän ulos. sitten lisäksi huolto sille lukkosylinterille ja mahdollisesti sille keskuslukon elimelle.
Vänkärin puolen lukkopesä tuli talvella huolletua ku sekin meinasi alkaa takkuilla. Mutta siinähän ei ollut mitään ongelmia, kun sai sen avaimen oikeaan asentoon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Ei auta kun kanittaa pesän ulkopuolelta, ei käänny pystyyn "vapaa-asentoon". Tuo vanhan jumittavan lukon voitelu on kaksipiippuinen asia, joko auttaa tai sitte on lopullisesti jumissa sillä uudellakin avaimella varsinkin jos on kysymys virtalukosta. Menee laajempaan purkuun.dieselhörhö kirjoitti:Kannattaa kokeilla uudehkolla avaimella ensin, ainakin mulla oli kulunut vanhan avaimen pää aivan teräväksi kun taas uusi avain on tylppä. Ja aseöljyä lukkoihin, liuottaa töhnää pois sisältä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Tosi, virtalukon voitelu on yleensä viimeinen voitelu. Mutta ovien lukkoihin minä ainakin laitan aseöljyä n. kerran kuussa ja hyvin toimii.
En hokannu että sulla on jääny oven lukko tosiaan aivan vinoon, saattaa olla työläämpi tapaus fiksata kuntoon. Kun vaan jollain konstilla sais sen pyörähtään sen verran että sais otettua pois ilman suurempaa väkivaltaa.
Mun turre teki vuosi sitten lähes saman, ovet lukittuivat kuskin ovesta mutta ei pirullakaan auki, lukko ei yksinkertaisesti kääntynyt auki- asentoon. Sitten alkoi kangerteleen myös lukitus kuskin puolelta. Otin lukkopesän pois, puhdistin ja rasvasin mutta ei hyötyä. Sitten koitin uudella avaimella ja vot, toimi kun junan vessa
En hokannu että sulla on jääny oven lukko tosiaan aivan vinoon, saattaa olla työläämpi tapaus fiksata kuntoon. Kun vaan jollain konstilla sais sen pyörähtään sen verran että sais otettua pois ilman suurempaa väkivaltaa.
Mun turre teki vuosi sitten lähes saman, ovet lukittuivat kuskin ovesta mutta ei pirullakaan auki, lukko ei yksinkertaisesti kääntynyt auki- asentoon. Sitten alkoi kangerteleen myös lukitus kuskin puolelta. Otin lukkopesän pois, puhdistin ja rasvasin mutta ei hyötyä. Sitten koitin uudella avaimella ja vot, toimi kun junan vessa
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Kyllähän se uusi avain auttaa jos itse lukon haitat ei ole kuluneet liikaa, tahtoo vaan nuo haitat kulua enemmän kuin avain. No saahan niitä haittojakin uusittua.dieselhörhö kirjoitti: Otin lukkopesän pois, puhdistin ja rasvasin mutta ei hyötyä. Sitten koitin uudella avaimella ja vot, toimi kun junan vessa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Siis avain oli kulunut vain 5mm matkalta kärjestä niin teräväksi että sillä olisi voinut kaivella vaikka kynnenalusia. Eli meni tod.näk liian syvälle lukkopesään. Jollain muullakin foorumilaisella oli samanlainen tapaus. Sitä tässä ajan nyt takaa että kun vain jollakin sais lukon pyörähtään sen verran että sais pois sen sieltä ovesta.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast