11,90 300 D varttimaili

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Hurjia ja erittäin mielenkiintosia on suunnitelmat :shock: Jännässä odotetaan kesän tuloksia. :D
Tuleeko ahtimet sarjaan vai?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Turbo-eemeli kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Petri K kirjoitti: Uudet ahtimet tulee entiseen tapaan LDS-turbolta....
Pahasti kirjottelee monikossa :?: Ahtimet. Ahtimista. :D
Eli tuleeko tähän kaksi :?: :twisted:
Kyllä siihen tehdään kaksi Turboa . . . :shock:
Jaa, onko luokan sääntöihin tullut muutoksia :shock: Viime kaudella taisi olla rivikoneen ahtaminen kahdella kielletty - v-koneeseen sai kyllä laittaa kaksi ahdinta. Olishan se tosin kummallista, että jos tuollaisella kombinaatiolla lähtee autot jo tehtaalta, ettei niillä sais kisaa ajaa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kyllä säännöt on pysyneet samoina eli suorassa kutosessa ei saa käyttää kuin yhtä ahdinta ja v-koneessa kahta.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Eli vaan kaksi erilaista turboa joista kokeillaan erikseen kumpi toimii paremmin?
Viimeksi muokannut MJF, Ti 27.03.2007 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

MJF kirjoitti:Eli vaan kaksi erilaista turboa joista kokeillaan erikseen kumpi toimii paremmin?
Ja niistä sitten, niin monta variaatiota kun tarvitaan.... :?
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

taisin viimevuoden loppupuolella sun kantes läjäillä töissä ellen ihan väärin muista :?
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

lassi-s kirjoitti:taisin viimevuoden loppupuolella sun kantes läjäillä töissä ellen ihan väärin muista :?
Taidat sekoitaa johonkin toiseen, kun mun kansi jos tota dieseliä tarkoitat on ollut kiinni viime keväästä lähtien koneessa. On vieläkin vaikka pitäis kyllä purata ja kattoa koko kone kuinka kestänyt kilpailujen rasitukset
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

voipi olla. muistin vaan että olis ollu sun dieselin kansi.

äääh turhaan mitään kannata kattella, sit kattelee kun vehkeet porsii. sit on kivampi kattella kun lohkon kyljessä on sellainen kurkistusreikä josta näkee sisään ilman sen suurempaa purkamista :lol:
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

LDS ahtimella jo kaks kautta pullinkia yli 5 bar ahdoilla... ilman remontteja 8)

ahtimessa kyllä kapasiteetti riittää

Tsemppiä Petrille kesän kisoihin
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kuva

Tollaiset pitäis saada mahtumaan keulalle jollain tavalla
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

:shock: petrin pitänee varmaan ostaa scania..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Parasta noissa on kennon paksuus 100mm eli uuden kennon kooksi tulee 600*600*100mm
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Ja jähtyy...
Kylläpä vain väkisinki rupiaa hymyilyttään ku nuita kahtelee :shock: :D
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Minkäs kokonen syyläri? Entäs puristusuhteet :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mikko K kirjoitti:Minkäs kokonen syyläri? Entäs puristusuhteet :?:
Syyläri on se iso mikä siellä on ennenkin ollut. Puristukset saattaa hieman tipahtaa kun nokissa nousua tulee enemmän ja pitää sitten koneistaa taskuja et mahtuu pyörimään. :wink:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Petri, onkos nuo kuulerit paikallista tuotantoa?
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minuu jännittää millaset putket tuon perään ja ennen tulee :shock:

No eiköhän ne kohta nähdä, ei tarvii monta yötä nukkua :?:

...ja kuinka ylös nousee konepelti 8)

ai niin: Petri K:lle voisi anoa uutta nimimettä: coolereiden sutenööri :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Jyppe kirjoitti:Petri, onkos nuo kuulerit paikallista tuotantoa?
Ruotsista tulivat firmasta nimeltä SPM(stenparnermotor )

Päädyt niihin joutuu muokkaamaan ja sen tekee AMW Lappeenrannasta.

Kyselin kyllä tuolta Hevosvoima.com mutta ei ollut just tähän hätään varastossa noita isoja.

Onneksi on jo valmiina kolmesatasen kuormajouset et riittää maavara noiden kanssa keulalla.

Konepelti vaihtuu lasikuituun et saa hiukan painoa pois keulalta ja akku pitäis saada takakonttiin et sais painonjakautumaa edes hieman paremmaksi.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

cooler

Viesti Kirjoittaja esko »

cooleri alkaa olemaan riittävä....
-lisänimestä sanoisin paremminkin
"coolerin kunkku"...

radalla nähdään ,,,,,,,
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja veskola »

sutenööri siis kun Petrillä on tapana parittaa aina pari cooleria yhteen, ei ole muilla näkynyt vastaavia [lisäselvennys]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja Petri K »

veskola kirjoitti:sutenööri siis kun Petrillä on tapana parittaa aina pari cooleria yhteen, ei ole muilla näkynyt vastaavia [lisäselvennys]
:lol: :lol: On niin hankala löytää valmiina sopivan kokoista :wink:

Kesällä saattaa mennä tuo taka-akselistokin vaihtoon. Tilalle olis tulossa hopan 9"
Tuo siis jos/kun oma perämurikka antaa myöden.

Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petri K kirjoitti:Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:
No kunhan et siihen laita micran lasikuituista koria :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:[/quote]

Asiaan menee tällä tavalla :wink:
Toiset juo :oops: Toiset tärvää muuten rahansa :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja Petri K »

veskola kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:
No kunhan et siihen laita micran lasikuituista koria :D
Lasikuidun kanssakin on ennen kesää sotkettava et sais painoa pois, mutta malli tulee kyllä mersusta :)

Kotisivut olis kanssa ideoinnin alla kunhan ehtii.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Petri K kirjoitti: Kesällä saattaa mennä tuo taka-akselistokin vaihtoon. Tilalle olis tulossa hopan 9"
Tuo siis jos/kun oma perämurikka antaa myöden.

Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:
Kardaanikin saa olla sitten melko jykevä ettei käy niinku yhdessä Fairmontissa.
Oikea meininki! Ois ollut tietysti hienoa jos ois voinut pitää koko voimalinjan mersuna mutta pääasia että kone on se mikä nyt on.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja JTY »

Ahti kirjoitti:
Petri K kirjoitti: Kesällä saattaa mennä tuo taka-akselistokin vaihtoon. Tilalle olis tulossa hopan 9"
Tuo siis jos/kun oma perämurikka antaa myöden.

Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:
Kardaanikin saa olla sitten melko jykevä ettei käy niinku yhdessä Fairmontissa.
Oikea meininki! Ois ollut tietysti hienoa jos ois voinut pitää koko voimalinjan mersuna mutta pääasia että kone on se mikä nyt on.
NOh ei se tee siitä vähempä mersua kun sydän sykkiin tähtenä 8)
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja petska »

Ahti kirjoitti:
Petri K kirjoitti: Kesällä saattaa mennä tuo taka-akselistokin vaihtoon. Tilalle olis tulossa hopan 9"
Tuo siis jos/kun oma perämurikka antaa myöden.

Nimimerkillä: Karkasiko mopo käsistä taas :roll:
Kardaanikin saa olla sitten melko jykevä ettei käy niinku yhdessä Fairmontissa.
Oikea meininki! Ois ollut tietysti hienoa jos ois voinut pitää koko voimalinjan mersuna mutta pääasia että kone on se mikä nyt on.
et kai tarkoita Ahti Villen fairmonttia.... :lol:
Itse tein ja säästin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kardaanin tekee Jarl "Jaffu" Holm ja yksosasena tulee. Heikoin lenkki tulee olemaan tuo mersun oma taka-yoke Mutta jos perä menee vaihtoon niin sittenhän sekin vaihtuu. Muuten kardaani kestää kyllä enemmän kuin tuosta koneesta saa koskaan.

Auton kotisivuille on varattu tänään domain jonka paljastan kun rekisteröinti on kunnossa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Re: cooler

Viesti Kirjoittaja EzKo »

esko kirjoitti:cooleri alkaa olemaan riittävä....
-lisänimestä sanoisin paremminkin
"coolerin kunkku"...
Tai sit vaan lyhkäsesti ja ytimekkäästi "Mr Ic" 8)
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Petri K kirjoitti: Auton kotisivuille on varattu tänään domain jonka paljastan kun rekisteröinti on kunnossa.
ASIAA!!!!

Ilimottelehan kun sivut ovat avattu!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin