Öljynpaine..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tonppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 21.10.2005 09:58
Paikkakunta: Kainuu

Öljynpaine..

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Surkea päijäinen kun sunnuntai aamuna kohmeloissaan mersua käynnistämään niin öljynpaine viisari ei heti noussukkaa ja minä hätääntyneenä sammutin auton ja kokeilin uutestaan Jolloin öljynpaineet nousi.. Mutta sitten se rupesi nakkelemaan ja humpaamaan 1-3 välillä.. Että mistä on viisain lähteä vikaa katselemaan.. Miten selvittää että onko vika mittarissa vaikko syvemmällä...

Ja auto on w201 2.3 16 v.84
Avatar
tonysoprano
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tonysoprano »

Mulla liikkuu toi öljynpainemittari siten, että ajossa on 3:ssa ja tyhjäkäynnillä veivaa 1,8-2,2 välillä. Tiedä sit onko normaalia, mut en ole sitä enempää ihmetellyt.
MB 300 CE 24V -92
Tonppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 21.10.2005 09:58
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Kyllähän se aina tyhjäkäynnillä vähän humpaa mutta tuo ajussaki saataa käyttää kahessa paineita.. ja se nyt yhtäkkiä ilmesty tuo vika..
Tonppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 21.10.2005 09:58
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

No niiin vikaapa saa lähteä kohta varmaan tallin pöytällä ruveta tutkimaan.. Nyt rupesi tutkituttamaan että onko se kuin iso työ ruveta diisselikonetta tuonne keulalle tukkimaan..
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tonppa kirjoitti:No niiin vikaapa saa lähteä kohta varmaan tallin pöytällä ruveta tutkimaan.. Nyt rupesi tutkituttamaan että onko se kuin iso työ ruveta diisselikonetta tuonne keulalle tukkimaan..
Ei dieselöinti kummonen homma ole. Motteja saa muutamalla satkulla. Itellä teetti hiukan enemmän, kun 300E automaatin tilalle änkesin 250D:n manuaalikorista. Syyläri piti viritellä kiinni. Automaatin vaijerihässäkkä. Pumppuun modulaattori. Lootaa pari tuumaa etiäpäin. Kartaanin jatkaminen. Tehostimen pumpun vaihtaminen, kun "uusi" koppa tasonsäätöiskareilla. Rattilukon vaihtaminen. Pari hommaa on vieläkin tekemättä: Servomoottorin kytkeminen tempomaattiin ja ilmastointikompuran kiinnityksen muuttaminen noin sentti eteenpän ja putkiviritys. Muutamia kymmeniä tunteja painiskelin, mutta jos pelkkä dieselöinti, niin kyllä onnistuu helpommin.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Öljynpaine..

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Tonppa kirjoitti:. Mutta sitten se rupesi nakkelemaan ja humpaamaan 1-3 välillä.. Että mistä on viisain lähteä vikaa katselemaan.. Miten selvittää että onko vika mittarissa vaikko syvemmällä...
Ja auto on w201 2.3 16 v.84
Eikö tuollainen paineen humpaaminen vaikuta mittari, anturi tai johto vialta. Tuskin itse paine humppaa.
Johto tarkasteluun ja jos se kunnossa niin sitten uusi anturi.
Vastaa Viestiin