Surkea päijäinen kun sunnuntai aamuna kohmeloissaan mersua käynnistämään niin öljynpaine viisari ei heti noussukkaa ja minä hätääntyneenä sammutin auton ja kokeilin uutestaan Jolloin öljynpaineet nousi.. Mutta sitten se rupesi nakkelemaan ja humpaamaan 1-3 välillä.. Että mistä on viisain lähteä vikaa katselemaan.. Miten selvittää että onko vika mittarissa vaikko syvemmällä...
Ja auto on w201 2.3 16 v.84
Öljynpaine..
- tonysoprano
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ei dieselöinti kummonen homma ole. Motteja saa muutamalla satkulla. Itellä teetti hiukan enemmän, kun 300E automaatin tilalle änkesin 250D:n manuaalikorista. Syyläri piti viritellä kiinni. Automaatin vaijerihässäkkä. Pumppuun modulaattori. Lootaa pari tuumaa etiäpäin. Kartaanin jatkaminen. Tehostimen pumpun vaihtaminen, kun "uusi" koppa tasonsäätöiskareilla. Rattilukon vaihtaminen. Pari hommaa on vieläkin tekemättä: Servomoottorin kytkeminen tempomaattiin ja ilmastointikompuran kiinnityksen muuttaminen noin sentti eteenpän ja putkiviritys. Muutamia kymmeniä tunteja painiskelin, mutta jos pelkkä dieselöinti, niin kyllä onnistuu helpommin.Tonppa kirjoitti:No niiin vikaapa saa lähteä kohta varmaan tallin pöytällä ruveta tutkimaan.. Nyt rupesi tutkituttamaan että onko se kuin iso työ ruveta diisselikonetta tuonne keulalle tukkimaan..
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Re: Öljynpaine..
Eikö tuollainen paineen humpaaminen vaikuta mittari, anturi tai johto vialta. Tuskin itse paine humppaa.Tonppa kirjoitti:. Mutta sitten se rupesi nakkelemaan ja humpaamaan 1-3 välillä.. Että mistä on viisain lähteä vikaa katselemaan.. Miten selvittää että onko vika mittarissa vaikko syvemmällä...
Ja auto on w201 2.3 16 v.84
Johto tarkasteluun ja jos se kunnossa niin sitten uusi anturi.