GT-40 hukkaportin avartaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

GT-40 hukkaportin avartaminen

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Miten on? Tarvitseeko hukkaportin reikää isontaa GT-40-ahtimesta. Ahdin tulee om603-koneeseen. Viritysaste lienee normi supertubo. Tämä on se isolaippainen malli. Mistä muuten kannattaa kysellä ison laipan tiivistettä pakosarjan ja turbon väliin?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Re: GT-40 hukkaportin avartaminen

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Perttu K kirjoitti:Miten on? Tarvitseeko hukkaportin reikää isontaa GT-40-ahtimesta. Ahdin tulee om603-koneeseen. Viritysaste lienee normi supertubo. Tämä on se isolaippainen malli. Mistä muuten kannattaa kysellä ison laipan tiivistettä pakosarjan ja turbon väliin?
Käyt hakee palan kuparipeltiä alan kaupasta ja leikkaat itte tiivisteen. Hukkaportista osaa sanoa kun ei tollaista ahdinta ole ollu itsellä koskaan.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ei se välttämättä vaadi mitään tiivistettä.


Jos on suorat (koneistetut) pinnat niin väliin riittää ihan kuparitahna.
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Pakoputkimassalla (ohut kerros) oon ite välin tiivistäny ja hyvin on pitäny.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Right stuff- tiivisteliimaahan nuo on jotku käyttäny ja sillä aattelin iteki laittaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

stefa kirjoitti:Pakoputkimassalla (ohut kerros) oon ite välin tiivistäny ja hyvin on pitäny.
Vettä vähän sekaan, niin saa käsittelyaikaa lisää. Mutta massaa ei saa laittaa, kuin vähän ettei turbon siivet ota kipeetä, siitä kun tulee ku kivee kun se kovettuu.... :!:
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ajattelin tehdä kuparitiivisteen, lötjätä sen ja pistää vähän massaa lisäksi. Pitänee kokeilla, alkaako ahtopaineet karkailemaan. Pitää avartaa hukkaporttia sitten, jos on tarvetta.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Mä tein hx 40 pirralla tilaa. Reikää isoksi, ja jouhevia muotoja.

http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... aukset.jpg
Vastaa Viestiin