124T takajousituksen painekammiot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

124T takajousituksen painekammiot

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Onko kellään kokemusta jousipalloista/painekammiosta, jousitus on kun olis koivuhalot iskarin paikalla
tuntuu että molemmat olis rikki, voiko niitä testata, sisällä on ilmeisesti kalvo ja jousi .
jos jollain tylpällä tapilla koittais painaa onko kalvo ehjä?
kävin iskaritestissä se ei paljastanu kumpi on rikki
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Suosiolla vaan kumpikin uusi :wink:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: 124T takajousituksen painekammiot

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sunbeam kirjoitti:Onko kellään kokemusta jousipalloista/painekammiosta, jousitus on kun olis koivuhalot iskarin paikalla
tuntuu että molemmat olis rikki, voiko niitä testata, sisällä on ilmeisesti kalvo ja jousi .
jos jollain tylpällä tapilla koittais painaa onko kalvo ehjä?
kävin iskaritestissä se ei paljastanu kumpi on rikki
Ei ole muuten jousta siellä sisällä, se kumikalvo toimii jousena. Ei sitä pääse oikein mistään koettamaankaan, jos ei sitten letkun reiästä saa lykättyä keppiä sinne sisään. Pallot itsehän on metallia päältä. Samalla vaivalla millä tuota kepakko-proseduuria varten irrotat pallon ja taistelet paineletkun siitä irti, vaihdat uudet tilalle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Pallon sisällä on kalvo, jonka takana on paineistettua typpikaasua. Jos kalvo on revennyt ja pallo täyttynyt kokonaan öljyllä, tulee iskunvaimennuksesta tuollainen "koivuhalko". Jos taas kaasut ovat karanneet, menee jousitus löysäksi. Iskaritesti ei tunnu tuosta ymmärtävän tuon taivaallista. Itsellä tuossa allekirjoituksen 123:ssa iskaritesti näytti parempaa arvoa, ennen kuin vaihdoin tavalliset iskarit noiden tasonsäätösysteemien tilalle, vaikka perä oli kuin kumipallo.
W123 280TE -79
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Missähän päin farmaria nämä pallot sijaitsevat? itse huomasin sielä keskellä yhden pallin..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....takapenkin selkänojan ja selkänojan suunnasta katsottuna ekan luukun välinen "verhoilupelti" pois ...päältä päin kahdella ristipää ruuvilla kiinni ja sitten luukun sarana puolelta kahdella vaiko kolmella ristipääruuvilla
:twisted:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Taidatte olla oikeessa,tarvii tilata motonettiin toinenkin " pallo "
saattaa olla aika hankalat vaihtaa kun on juntturit 20 vuotta ruostunu,
suomiauto
vanhat pallot olis hyvät driftinggi kuskeille :wink:
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sunbeam kirjoitti:Taidatte olla oikeessa,tarvii tilata motonettiin toinenkin " pallo "
saattaa olla aika hankalat vaihtaa kun on juntturit 20 vuotta ruostunu,
suomiauto
Jep. Mulla vaihdettiin reilu vuos sitten omaan .89 malliseen, ja siihen piti samalla vaihtaa myös palloille meneviä putkia. Liitokset oli tiukassa ja putket haperot ja siellä tuli ihan availtaessa murtumia vääriin paikkoihin. Että varaudu siihen, ettei se nyt ihan "plug and play" -homma ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Vaihto vähän veny, tänään vaihdoin pallot oli väsytys taistelua paineputkien kanssa
Yhden jouduin vaihtaa sen 10cm pitkän mikä menee paineensäätimelle, kyllä oli pirullisen ahtaat paikat varsinkin kun en viittiny pakoputkee irrottaa.
Juttelin paikallisen mersu korjaamon omistajan kanssa, käski laittaa ATF:ää sen kalliin hydrauliikka öljyn tilalle,on laittanu ite jo 15 vuotta ja hyvin on pelannu, jotku jopa on käyttäny moottori oljyä
Toinen pallo oli muuten ehjä olis myytävänä jos joku tarvii 20e
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin