
keskuslukon asentamisessa sprinteriin ongelma
keskuslukon asentamisessa sprinteriin ongelma
Terve vaan kaikille. Eli minulla olisi tuollaisen sprinterin keskuslukkoon liittyvä ongelma jolle tarvittaisiin pikaista ratkaisua. Kaveri pyysi minua asentamaan autoonsa (mikäli oikein ymmärsin niin korimalli on 903) keskuslukon kauko-ohjauksineen ja hulluna menin moiseen suostumaan
. Ongelmaksi muodostui nyt se että kyseessä on yleismallinen keskuslukitussarja ja totesin tänään 2 päivää johdotuksia yms. tehtyäni, että moottorit eivät jaksa käyttää lukkomekanismeja (toimivat kyllä hyvin kun testasin ilman ovipahveja jolloin lukkomoottorin ei tarvitse liikuttaa sitä oven sisäpuolen avauskahvaa ja nuo moottorit eivät edes tunnu olevan heikoimmasta päästä). Totesin kyllä jo aluksi nuo sprinterin lukkomekanismit uskomattoman jäykiksi. Lähinnä siis kiinnostaisikin, että onko keskuslukituksella varustetussa mallissa samat lukkomekanismit ja kuuluuko niiden olla noin tajuttoman jäykät. Mitään pahaa kulumaa en niissä lukkoosissa huomannut. Ja jos jollakulla on kokemusta keskuslukon asentamisesta kyseiseen malliin niin vinkkejä otetaan vastaan.

On varmaan jäykät. Ja vielä jäykemmät on pakkasella. Se alkuperäinen lukkolaite keskuslukitusmalleissa on ihan omansa.
Jos mielikuvitusta ja taitoa löytyy, niin varmasti saa noistakin fiksattua toimivat laitteet. Vipu kertaa varsi -menetelmällä lisää momenttia lukitukseen, tai mielummin lukon purku ja herkistys jousivoimaa pienentämällä.
Jos mielikuvitusta ja taitoa löytyy, niin varmasti saa noistakin fiksattua toimivat laitteet. Vipu kertaa varsi -menetelmällä lisää momenttia lukitukseen, tai mielummin lukon purku ja herkistys jousivoimaa pienentämällä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
tarvii mitata tuo virransaanti huomenna kun ehdin taas asiaan perehtyä, mutta en usko sillä olevan tässä kohtaa tarpeeksi suurta vaikutusta, koska moottorin pitäisi jaksaa kääntää vielä sitä oven sisäpuolen avauskahvaakin (kun ovat "lukkonupin" keksineet siihen integroida) ja muu mekanismi ilman tätäkin on jo erittäin raskastoiminen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Eihän tuollainen kummoista poikkipinta-alaa johdoilta edes vaadi, kun moottoreita ajetaan niin lyhyellä sähköpulssilla, ettei johdot ehdi lämmetä isollakaan virralla. Itsellä Bilteman tarvikekeskuslukko ja siinä ainakin moottoreissa niin paljon voimaa että lukkojen äänikin on todella kova. Ei mikään sellainen pieni "klak"-ääni kuin tehdasasennetuissa vaan sellainen että koko parkkipaikka kaikuu. 

W123 280TE -79
Kyllä minäkin uskoisin että noissa moottoreissa voima riittää, mutta katselin tuossa tänään niitä johtoja vähän ja totesin että niissä on vain paksu kuori ja itse johdin taitaa olla 0,75mm2 eli vaikuttaa aika ohuelta. Ajattelin koettaa vaihtaa sinne 2x1,5mm2 piuhan tilalle ja koettaa uudemman kerran toimivuutta.