300ce mersun yleisiä vikoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Kannatan niidenkin rahojen pois juomista! Ostaasitten vaikka bussilipun. :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

heh:D Täytyy kyllä jättää vähän rahaa pussiin rojektin jälkeen, pitänee ladakin ostaa penkka-ajoihin. Kannatan ehkä mäkin tota ryyppinkiä mutta tällä kertaa kallistun auton puolelle (ihmekkös tuo?).
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

olen sitä mieltä että mersu on hieno auto varsinkin tuo 300ce-24 itse ostin sellaisen tuossa syksyllä ja korttia odotellessa olen korjaillut ruostevikoja,moottorin öljyvuotoa paikallistanut ja purkanut auton maalausta varten ja olen edelleenkin sitä mieltä että mersun osto kannattaa ...
autollani on ajettu 186tkm enkä tiedä onko kansi paffi jo vaihdettu enkä tee tiedolla mitään koska jos paffi alkaa vuotaa niin sitten alkaa tutkimus retki syvemmälle koneeseen...ensimmäiseen talveen siperian mersu hankinnassa
eli ei viinaa vaan mersu varsinkin jos on iso autotalli mihin purkaa mersu korttia odotellessa (ja tietty kasata)
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

No nyt tuli sitä oikeaa puhetta. Jep, talli löytyy, tai oikeastaan halli. 2 autoa mahtuu helposti meidän tilaamme ja loput tilastamme on täynnä vuokralaisia. Työkaluistan sitten mene lupaamaan mitään, kun veljeni rojekti juuri loppui, ja puolet työkaluista on hukassa, tapansa mukaan jättänyt aina vain johkin autonalle työkalut, eikä niitä enään löydy pienellä etsinnällä. :D (nämä kaikenlaiset rälläkät jne.)
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Esa H. kirjoitti:
Pietu71 kirjoitti:Älä pilaa elämääsi noin nuorena mersuihin sekaantumalla :lol: .
Alota mieluummin vaikka ryyppäämään :wink: .
Mersuista ei tuu krapulaa :lol: :lol:
...vaan rahapula :twisted: ...joten ryyppää ja kato sit, riittääkö rahat mersun kunnossapitoon. 8)

W124 300CE/E itelläkin haaveena, kun ei enää noita kilometrejä tohon diisseliin kerry. Joten kertokaa lisää tosta tekniikkapuolesta. 12v vai 24v? Mites on ton 320:n laita näissä viimäsissä W124-korisissa?
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

JoonasH kirjoitti: W124 300CE/E itelläkin haaveena, kun ei enää noita kilometrejä tohon diisseliin kerry. Joten kertokaa lisää tosta tekniikkapuolesta. 12v vai 24v? Mites on ton 320:n laita näissä viimäsissä W124-korisissa?
Itse olen nyt ajellut reilut 16 tkm 24-tappisella, juttua löytyy täältä.
Kokeilin aikanaan useita 12-venttiilisä (M103) ja paria uudempaa M104-koneista 320 malliakin on tullut koeajettua.
Täytyy sanoa että uudemmat 320-mallit on kulkupuolella parhaita, runsaampi alavääntö antaa paljon paremman käytännön suorituskyvyn verrattuna -24 malleihin ja varsinkin tietysti 12-tappisiin, joissa tehokin on tietysti paljon niukempi (180/188 vs 220 hv). Toisaalta paljon olen kuullut/lukenut uudempien M104-koneiden johtosarjamurheista, löytynee paljonkin juttua foorumilta hakutoiminnolla.
Öljyvuodot on lisäksi eräs tuon ajan kuutosien tyyppivika. Oma ei kyllä juurikaan syö öljyä.
Bensankulutus on kaupunkiajossa kovahko, jopa yli 15, maantiellä rauhallisella ajolla pääsee 9 litran lukemiin.
Lisäksi itse olen sitä mieltä että näihin kuutosiin kuuluu jatkoksi ilman muuta automaattilaatikko ja näissä 124 malleissa on vielä vanhat kunnon 722.3/722.5 -sarjan pomminvarmat mallit.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Täällä juu automaatti, joka mielestäni vaihtaa erittäin voimakkaasti kovassa kiihdytyksessä.. :?
Liekö normaalia? :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Eldorado kirjoitti: Lisäksi itse olen sitä mieltä että näihin kuutosiin kuuluu jatkoksi ilman muuta automaattilaatikko ja näissä 124 malleissa on vielä vanhat kunnon 722.3/722.5 -sarjan pomminvarmat mallit.
Tomaatti, tottakai. Nykynen on 722.3-laatikolla.

Kulutuslukemat aluks hätkäytti (Eldoradon topic), mut kun laskeskelin nykyset tankkaukset + diisselivero, niin aikalailla samoissa summissa liikutaan (jos ei jopa alle).

Toimiiko näissä MB:n bensakoneissa sama kaava kilometrien suhteen, kuin muissakin bensa-autoissa? Eli onko joku esim. 370tkm E/CE300-24 liikaa ajettu koneen kestävyyden/ison remonttitarpeen kannalta? 24v on ilmeisemmin varustettu katilla?
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Voihanrontti kirjoitti:Täällä juu automaatti, joka mielestäni vaihtaa erittäin voimakkaasti kovassa kiihdytyksessä.. :?
Liekö normaalia? :roll:
Kysyppä Dealerilta kommenttia asiaan. Tuntee tomaatit. (vaikka ei ookkaa Närpiöstä) :mrgreen:
Viimeksi muokannut JoonasH, To 22.03.2007 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

ostat vaan auton ja juot sitä viinaa sit myöhemmin :roll:

Muistaisinkohan mä tähän mitä mulla on ollu vikoina,hmmmmm........
Tai teenpäs sittenkin niin että laittelen tässä lähipäivinä jotain tarinaa vioista mitä on ollu kun haen ton "huoltovihkon" auton hansikaslokerosta ;)

jos tulet meidän TÄHDELLISTEN joukkoon,niin TERE TULEMAST vaan ;)
JA TOTTAKAI LAITAT ROJEKTISTA TARINAA..........
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

[quote="van_gils"]ostat vaan auton ja juot sitä viinaa sit myöhemmin :roll:

Juu näin on osta vaan rönttä pois ja sit on hyvä syy juoda vitutukseen. :lol: :lol:
:lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

tuota mä vähän tarkotin mut en iljenny ite sanoo ;)
Kannattaa muistaa sit varata paljon "asennus" juomaa ettei kerkiä jano yllättämään kesken rojektin ;)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

janojuomaa, tottakai :D
Vastaa Viestiin