Mistäpäin tuo kyseinen kulkine oli?Timo L. kirjoitti:Kiitos Eldoradolle vannetiedoista. Eli farkun vanne passaa vallan mainiosti alle.
Ilmeni, että tuo kyseinen 300 CE-24 ei olekaan ajokunnossa viikonloppuna, eli se jää nyt testaamatta. Katsotaan nyt, jos jotain muuta mielenkiintoista ilmaantuisi Savonlinna-Pori akselille .
Auton osto: puolesta/vastaan M103 vs. M104.992/ auto ostettu
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
No niin - auto tuli eilen ostettua. Päädyimme lopulta jo käsiteltyyn 1989 300 CE:hen. Harmi vaan, että 24-venttiilistä en sitten päässyt kokeilemaankaan.
Eilen ajoin autolla reilut 200 km. Päällimmäisinä mieleen jääneitä asioita:
-ASR toimii kuin ajatus! Korjausliike on todella nopea. Luulin etukäteen että tehojen tiputus on traaginen luistossa, mutta ei ainakaan ohitustilanteessa tullut hätää käteen. No, tutustutaan systeemiin paremmin oikeiden liukkaiden tullessa.
-voimaa löytyy riittävästi maantielle.
-laatikko vaihtaa OK, kickdown joskus töksäyttelee.
-istuinosa lyhyempi kuin farkussa? Kuskin penkin istuinosa huomattavasti löysempi, enkä ole päässyt oikein sinuiksi ortopedisten selkänojien kanssa... hauskasti suhisevat säädettäessä Nahkaverhoilussa mattapintaa vielä jäljellä.
-takapönttö vuotaa keskeltä pohjasta. Vaurio paikattu, uusi pönttö tilattu.
-ruostetta ei ole vielä löytynyt mistään.
Sanottakoon, että 17-vuotiaaksi käyttöautoksi ja hintaan nähden OK kunnossa. Öljyä vie jonkun verran, ongelmaan paneudutaan ensin ainakin öljyt vaihtaen ja tarkkaillen kulutusta. Ei ainakaan näkyvästi savuta. Seuraavaksi pitääkin myydä Borbetit, 16" TSW:t ja Xenonin mankka, sekä hankkia teräsvanteet ja laittaa ufokapselit tilaukseen ynnä asentaa Becker-setti paikoilleen. Niin ja etukaiuttimet vaihtoon ja...
Eilen ajoin autolla reilut 200 km. Päällimmäisinä mieleen jääneitä asioita:
-ASR toimii kuin ajatus! Korjausliike on todella nopea. Luulin etukäteen että tehojen tiputus on traaginen luistossa, mutta ei ainakaan ohitustilanteessa tullut hätää käteen. No, tutustutaan systeemiin paremmin oikeiden liukkaiden tullessa.
-voimaa löytyy riittävästi maantielle.
-laatikko vaihtaa OK, kickdown joskus töksäyttelee.
-istuinosa lyhyempi kuin farkussa? Kuskin penkin istuinosa huomattavasti löysempi, enkä ole päässyt oikein sinuiksi ortopedisten selkänojien kanssa... hauskasti suhisevat säädettäessä Nahkaverhoilussa mattapintaa vielä jäljellä.
-takapönttö vuotaa keskeltä pohjasta. Vaurio paikattu, uusi pönttö tilattu.
-ruostetta ei ole vielä löytynyt mistään.
Sanottakoon, että 17-vuotiaaksi käyttöautoksi ja hintaan nähden OK kunnossa. Öljyä vie jonkun verran, ongelmaan paneudutaan ensin ainakin öljyt vaihtaen ja tarkkaillen kulutusta. Ei ainakaan näkyvästi savuta. Seuraavaksi pitääkin myydä Borbetit, 16" TSW:t ja Xenonin mankka, sekä hankkia teräsvanteet ja laittaa ufokapselit tilaukseen ynnä asentaa Becker-setti paikoilleen. Niin ja etukaiuttimet vaihtoon ja...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onnea vaan sinne .Timo L. kirjoitti: -istuinosa lyhyempi kuin farkussa? Kuskin penkin istuinosa huomattavasti löysempi, enkä ole päässyt oikein sinuiksi ortopedisten selkänojien kanssa... hauskasti suhisevat säädettäessä Nahkaverhoilussa mattapintaa vielä jäljellä.
Penkkijutuista sen verran että olen tässä istuskellut vuoronperään W126 ortopedi- ja ei-ortopedi -penkeissä ja kyllä se ortopedi on parempi - ihan eri lailla saa ristiselkään tukea vaikka pussi on vasta asennossa 1,5 (skaala 0...4 muistaakseni).
Mites, coupessa, oliko autossa facelift silloin 1989? Onko sinun ennen faceliftiä, jos se selittäisi penkin löysyyden .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
On muistaakseni otettu käyttöön 20.11.1989, eli on faceliftattua mallia sekä papereiden puolesta että fyysisesti. Jos lienee ollut topakampia kuskeja... tai sitten sen miljoonan ajettu . Farkussa on kyllä topakat penkit, ei tietoakaan 525 tkm:n mittarilukemasta. Kupeetissakin on kyllä kaikki muut istuimet mainiot, kuskin istuinosa ainoastaan poikkeaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hyvä valinta, ja se savuttamaton öljynmaitti lähtee venakumit vaihtamalla. Koppuroituneet kumit eivät savuta, mutta öljyä kuluu kuitenkin.Timo L. kirjoitti: -voimaa löytyy riittävästi maantielle.
-ruostetta ei ole vielä löytynyt mistään.
- Öljyä vie jonkun verran, ongelmaan paneudutaan ensin ainakin öljyt vaihtaen ja tarkkaillen kulutusta. Ei ainakaan näkyvästi savuta
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Eikös motin pitäisi huohottaa, jos kumit ovat kovina, vai olenko ymmärtänyt taas väärin? Tämä ei huohota yhtään.Kaapo kirjoitti:Hyvä valinta, ja se savuttamaton öljynmaitti lähtee venakumit vaihtamalla. Koppuroituneet kumit eivät savuta, mutta öljyä kuluu kuitenkin.Timo L. kirjoitti: -voimaa löytyy riittävästi maantielle.
-ruostetta ei ole vielä löytynyt mistään.
- Öljyä vie jonkun verran, ongelmaan paneudutaan ensin ainakin öljyt vaihtaen ja tarkkaillen kulutusta. Ei ainakaan näkyvästi savuta
t. nimim. "M110 palasiksi ja opiskelemaan moottoritekniikkaa"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:
Eikös motin pitäisi huohottaa, jos kumit ovat kovina, vai olenko ymmärtänyt taas väärin? Tämä ei huohota yhtään.
Huohotushan johtuu sylinterien tai männänrenkaiden kuluneisuudesta eli palotilasta pääsee painetta kampikammioon ja sitä kautta sinne venttiilikoppaankin.
Jos venttilivarren kumit ovat kuluneet tai kovettuneet ne ei "kaavaa" sitä öljyä pois varren pinnasta venttiilin liikkuessa vaan imutahdilla se öljy imeytyy imusarjaan ja palaa sylintereissä ja siis savuttaa. Jos venttilinohjurit on oikein kuluneet niin pelkkä kumien vaihto ei välttämättä kauaa auta (mielestäni ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onnittelut autokaupoista.. Taidat nyt ainakin päästä halvemalla huoltojen osalta, kun tyydyitkin vain tuohon 12 tappiseen versioon. Toivottelen onnellisia kilometrejä uudella tulokkaalla.. Varmaankaan ei tarvinnut kauheita köyhtyä. Pistähän joku kerta kuvia kaunokaisesta..
Kyllähän se ortopedi ominaisuus penkissä on miltein tärkeimpiä ominaisuuksia. Alkuunsa se on tietysti totuttelu kysymys. Itse hajoilen nykyään, kun sahailen tuolla dieselillä tuota työmatkaa ja siitähän ei tuota oprtopedipenkkiä löydy. Noh toisaalta onhan se norppa penkkikin hyvä istua..
Kyllähän se ortopedi ominaisuus penkissä on miltein tärkeimpiä ominaisuuksia. Alkuunsa se on tietysti totuttelu kysymys. Itse hajoilen nykyään, kun sahailen tuolla dieselillä tuota työmatkaa ja siitähän ei tuota oprtopedipenkkiä löydy. Noh toisaalta onhan se norppa penkkikin hyvä istua..
220.128 Black Mirror
Aivan kokemuksen perusteella noiden venakuminen kuluneisuuus/kovettuminen ei aiheuta savutusta kuin kylmällä koneella, jos sittenkään.
Mutta tien päällä sitä öljaa siten menee kuin varkain, vaikka savua ei pöllähtelekään.
Tarkempi tuoteseloste Tähdelississä .
Mutta tien päällä sitä öljaa siten menee kuin varkain, vaikka savua ei pöllähtelekään.
Tarkempi tuoteseloste Tähdelississä .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuo saattaa kyllä pitää paikkansa. Katsotaan nyt vaikuttaako öljynvaihto alkuperäiseen merkkiin mitään. Mitäköhän tuollainen kumisavotta maksaa?
Juttua odotellaan kovasti .
Kaapo kirjoitti:Tarkempi tuoteseloste Tähdelississä .
Juttua odotellaan kovasti .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kumisavotta ei ole kuin muutaman kympin juttu, muistelen kumien maksaneen vain 12 e ja työt sitten siihen tiettyw.Timo L. kirjoitti:Tuo saattaa kyllä pitää paikkansa. Katsotaan nyt vaikuttaako öljynvaihto alkuperäiseen merkkiin mitään. Mitäköhän tuollainen kumisavotta maksaa?
Kaapo kirjoitti:Tarkempi tuoteseloste Tähdelississä .
Juttua odotellaan kovasti .
Se toinen juttu tuloo seuraavaan numeroon, siiis Caruso sanoi tällä viikolla lehden tulevan. Sitten väsätään Koivulahden kanssa varmaankin kimpassa M103-spesiaali, on jo noita häikkejä kartoiteltu ja lisää mietitään.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jep, kylmänä savuttaminen johtuu mielestäni myös siitä että kone käy rikkaammalla jolloin öljy huuhtoutuu helpommin siitä venttiilin varresta sinne kumin väliin ja moottoriin krematoitavaksi. Silloin ennen kun autoissa oli vielä käsirikastimet niin viisaammat neuvoivat että mahdollisimman pian ryyppy pois päältä jottei turhaan kuivatella niitä venttiilinohjureita rikkaalla seoksella ja edesauteta niiden kulumista .Kaapo kirjoitti:Aivan kokemuksen perusteella noiden venakuminen kuluneisuuus/kovettuminen ei aiheuta savutusta kuin kylmällä koneella, jos sittenkään.
Mutta tien päällä sitä öljaa siten menee kuin varkain, vaikka savua ei pöllähtelekään.
Oma M110 on myös tuprautellut siinä käynnistyksen yhteydessä, kuin myös teki aiemmin katti-versio letukan 305 cid konekin vaikka se ei öljyä syövän vaikuttanutkaan. Lisäksi tuo oma M110 on alkanut nyt hiljattain haista, etenkin kun pysäköi auton ja nousee heti niin sellainen tuoksahdus leijuu ympäristössä - sekä jos peruuttaa niin käyhä tulee sisälle .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kiitoksia vastauksista. Katsellaan...
Ensimmäinen matka-ajon kulutus on mitattu. Matka 509 km ja ainetta meni 44,6 l. Ajo koostui välistä Nakkila-Savonlinna. Puolet matkasta, Lahteen saakka ajoin aika tarkkaan 80-90 km/h, toisen puolen ajoi fröökynä satasen kahtapuolta (sis. moottori-/satasen tietä n. 80 km). Eikös noilla lukemilla tule kulutukseksi n. 8,8 l/100 km. Jos vaikka tankkausasennosta tulisi virhettä viisikin litraa (mikä on aika epätodennäköistä), kulutus jäisi silti alle kympin per 100 km. No, eiköhän se kuitenkin jatkossa kohoa tuo kulutus, kun pääsee enemmän sinuiksi auton kanssa.
Pidän kulutusta aika kohtuullisena 17-vuotiaalle, yli 1500 kg painavalle kolmelitraiselle bensiiniautolle.
Ensimmäinen matka-ajon kulutus on mitattu. Matka 509 km ja ainetta meni 44,6 l. Ajo koostui välistä Nakkila-Savonlinna. Puolet matkasta, Lahteen saakka ajoin aika tarkkaan 80-90 km/h, toisen puolen ajoi fröökynä satasen kahtapuolta (sis. moottori-/satasen tietä n. 80 km). Eikös noilla lukemilla tule kulutukseksi n. 8,8 l/100 km. Jos vaikka tankkausasennosta tulisi virhettä viisikin litraa (mikä on aika epätodennäköistä), kulutus jäisi silti alle kympin per 100 km. No, eiköhän se kuitenkin jatkossa kohoa tuo kulutus, kun pääsee enemmän sinuiksi auton kanssa.
Pidän kulutusta aika kohtuullisena 17-vuotiaalle, yli 1500 kg painavalle kolmelitraiselle bensiiniautolle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Karmeuksien karmeus, mutta kun tuolle tielle olet lähtenyt niin tuolla on ufot:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Kiitetään tarjouksesta, mutta auto on faceliftattua mallia joten vanha malli ei käy . Tilasinpa siis eilen pränikät kapsyylit Vehon kautta huolto-osatilauksen yhteydessä. Jännä sinällään, että KL:n pyynti kapselista oli 15 e kalliimpi ja kapselit olisi saanut vasta tammikuun puolivälissä.Mauri H. kirjoitti:Karmeuksien karmeus, mutta kun tuolle tielle olet lähtenyt niin tuolla on ufot:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Edit: niin että nyt ei puutu kuin teräsvanteet, saa tarjota.
Viimeksi muokannut Timo L., Ti 19.12.2006 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hieman offtopikkia tähän väliin kun noin sopivasti olit nuo vaihdellut.Mitäpä maksoi työt?Otettiinko kansi irti vai onnistuuko paikallan vaihto?Joku tuossa joskus väitti ettei katalysaattori vehkeissä sinistä savua tulekaan niin helposti,tiedä sitten pitääkö paikkaansa...minullakin tuolle 300TE:lle maistuu öljy,mutta sinistä ei tule yhtään.Kaapo kirjoitti:
Kumisavotta ei ole kuin muutaman kympin juttu, muistelen kumien maksaneen vain 12 e ja työt sitten siihen tietty
Muistin mukaan työ kustansi viitisen kymppiä. Kantta ei tarvinnut avata, vaan homma onnistui "päältä" laittaen. En ollut paikan päällä katsomassa proseduuria, mutta tunnin pintaan tuo puuha sujui.AM kirjoitti: Mitäpä maksoi työt?Otettiinko kansi irti vai onnistuuko paikallan vaihto?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Timolla nuo autojen määrät vaan tuppaa kasvamaan. Monesti olen kehunut noita W124 Coupeja, jotka tuntuu vaan päivä päivältä näyttävän paremmilta. Joten onnittelut hienosta valinnasta.Timo L. kirjoitti:No niin - auto tuli eilen ostettua. Päädyimme lopulta jo käsiteltyyn 1989 300 CE:hen.
...Niin, ja hyvät joulut kaikille.
Miten se sopii paremmin? T malli on painavampi ja 320 on vääntö alempana ja sitä on reilusti enemmän.Matti R kirjoitti:Pelkästään moottorien ominaisuuksien perusteella itse ottaisin 300CE. Vääntöalue sopii automaattiin huomattavasti paremmin. Huollon kannalta ei M103 ainakaan kalliimpi ole.
Oman kärryni laatikko on kyllä inhottavan "laiska". Vaihtaa ykköselle vain alle 30km/h nopeudessa kickdown:illa. Voiko tätä rajaa nostaa mitenkään esim. 45km/h:ssa kun on niin laiska välillä 30-60km/h? Moottorista pidän kyllä tosi paljon vaikka joutokäynti huijahteleekin välillä. Ei ole ollut aikaa etsiä imuvuotoa tms. 300:sta ei kokemuksia.