Rieger puskurin korjaus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tsaari202
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 06.02.2007 20:16
Paikkakunta: Lohja

Rieger puskurin korjaus

Viesti Kirjoittaja tsaari202 »

Rieger etupuskuriin oli parkkiksella joku tampio osunut vetokoukulla aikaansaaden 20 cm murtuman rekkarin taakse. Kysynkin onko kellään kokemusta miten saisi parhaiten tai helpoiten ehjättyä? Otanko puskurin irti ja taakse kuitua vai löytyykö vaihtoehtoja.

terv Tsaari202
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Oman ABS-muovia olevan BBS:n etupuskurin korjasin siten että aluksi vetäsin halkeaman ihan kylmästi auki rälläkällä :arrow: ei oikeen kestä jos kuidut lätkii pelkästään halkeaman päälle. Sitten takapuolelle ohut kerros lasikuitua ja muutamalla ruuvilla halkeaman päälle sellaista jäykkää metalliverkkoa ja verkon päälle reilu satsi kuitua.. Loppusilauksen joutuu tekemään näkyvälle puolelle pakkelilla.
Aikasemmin tein saman operaation ilman tuota metalliverkko ja ei kestänyt mitään kontaktia.
Nyt tuon metalliverkon kanssa on nyt kestänyt reilut puoli vuotta vaikka on pientä pusuakin saannut.
Tosin tuo ei kuullosta läheskään niin aralta paikalta kun mistä mulla oli halki (etupuskurin alalaidasta) joten toi verkko tuskin on mitään välttämätöntä vaikka eipä siintä ainakaan haittaakaan ole :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Jyppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ti 13.05.2003 14:28
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

Muovihitsauta kasaan, edellyttäen että puskin on sellaista tavaraa että sen voi tehdä, esim.abs muovi on erittäin hyvin hitsattavissa. Sauman takapuolelle vahvike sopivalla 2k muoviliimalla kun sauma on hitsattu, niin pitäisi kestää. Muovipuskimen korjaus lasikuidulla on vähän niin ja näin.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428

MR2 mk1.5
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jyppe kirjoitti:Muovihitsauta kasaan, edellyttäen että puskin on sellaista tavaraa että sen voi tehdä, esim.abs muovi on erittäin hyvin hitsattavissa. Sauman takapuolelle vahvike sopivalla 2k muoviliimalla kun sauma on hitsattu, niin pitäisi kestää. Muovipuskimen korjaus lasikuidulla on vähän niin ja näin.
Paras ratkaisuhan tuo on jos siihen vaan on mahdollisuus. Onkos tuo muovihitsaus teetettynä sitten miten tyyristä puuhaa?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3794
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllä se tinakolvillakin onnistuu ihan hyvin. Kun vaan kunnolla sulattaa sauman niin kyllä pysyy paremmin kun lasikuitukorjaus(lasikuitu + muovi = ei hyvä). Kaikki mitä olen ite korjannut on ainakin kestäny hyvin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin