Rieger etupuskuriin oli parkkiksella joku tampio osunut vetokoukulla aikaansaaden 20 cm murtuman rekkarin taakse. Kysynkin onko kellään kokemusta miten saisi parhaiten tai helpoiten ehjättyä? Otanko puskurin irti ja taakse kuitua vai löytyykö vaihtoehtoja.
terv Tsaari202
Rieger puskurin korjaus
Oman ABS-muovia olevan BBS:n etupuskurin korjasin siten että aluksi vetäsin halkeaman ihan kylmästi auki rälläkällä
ei oikeen kestä jos kuidut lätkii pelkästään halkeaman päälle. Sitten takapuolelle ohut kerros lasikuitua ja muutamalla ruuvilla halkeaman päälle sellaista jäykkää metalliverkkoa ja verkon päälle reilu satsi kuitua.. Loppusilauksen joutuu tekemään näkyvälle puolelle pakkelilla.
Aikasemmin tein saman operaation ilman tuota metalliverkko ja ei kestänyt mitään kontaktia.
Nyt tuon metalliverkon kanssa on nyt kestänyt reilut puoli vuotta vaikka on pientä pusuakin saannut.
Tosin tuo ei kuullosta läheskään niin aralta paikalta kun mistä mulla oli halki (etupuskurin alalaidasta) joten toi verkko tuskin on mitään välttämätöntä vaikka eipä siintä ainakaan haittaakaan ole

Aikasemmin tein saman operaation ilman tuota metalliverkko ja ei kestänyt mitään kontaktia.
Nyt tuon metalliverkon kanssa on nyt kestänyt reilut puoli vuotta vaikka on pientä pusuakin saannut.
Tosin tuo ei kuullosta läheskään niin aralta paikalta kun mistä mulla oli halki (etupuskurin alalaidasta) joten toi verkko tuskin on mitään välttämätöntä vaikka eipä siintä ainakaan haittaakaan ole

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Muovihitsauta kasaan, edellyttäen että puskin on sellaista tavaraa että sen voi tehdä, esim.abs muovi on erittäin hyvin hitsattavissa. Sauman takapuolelle vahvike sopivalla 2k muoviliimalla kun sauma on hitsattu, niin pitäisi kestää. Muovipuskimen korjaus lasikuidulla on vähän niin ja näin.
Jos tunnen työn iloa, istun hetken hiljaa ja odotan... kunnes kohtaus menee ohi.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25428
MR2 mk1.5
Paras ratkaisuhan tuo on jos siihen vaan on mahdollisuus. Onkos tuo muovihitsaus teetettynä sitten miten tyyristä puuhaa?Jyppe kirjoitti:Muovihitsauta kasaan, edellyttäen että puskin on sellaista tavaraa että sen voi tehdä, esim.abs muovi on erittäin hyvin hitsattavissa. Sauman takapuolelle vahvike sopivalla 2k muoviliimalla kun sauma on hitsattu, niin pitäisi kestää. Muovipuskimen korjaus lasikuidulla on vähän niin ja näin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Kyllä se tinakolvillakin onnistuu ihan hyvin. Kun vaan kunnolla sulattaa sauman niin kyllä pysyy paremmin kun lasikuitukorjaus(lasikuitu + muovi = ei hyvä). Kaikki mitä olen ite korjannut on ainakin kestäny hyvin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)