Arvoisat forumilaiset, mielenkiinnosta johtuen haluan tiedustella kokemuksia/tietoa seuraavasta:
Kyseessä W210 korisarjan E-mese vm-00 tiedän ennestään, että mikään aivan helppo nakki seuraava ei ole mutta onko kenelläkään kokemuksia täys automaattisen ilmastoinnin/säätöyksikön asennuksesta jälkikäteen...?
Mielestäni se ainakin teoreettisesti on mahdollista, mutta löytyykö tarvittavia säätöyksiköitä/antureita jne..?
Mitä kaikkea muuta kuin paitsi itse lämmönsäätöyksikkö pitäisi vaihtaa/laittaa...?
automaatti-ilmastointi jälikäteen....?
Miksi?
Henkilökohtaisesti en pidä automaatti-ilmastoinnista yhtään. Minulla ainakin manuaalisysteemissä on termostaatit säätäneet molemmille puolille juuri sellaista ilmaa, kuin olen toivonut (hallituksella aina oma mielipide ja on ihan hyvä että hän voi ruuvata itselleen mitä lämpöä haluaa...). Sen sijaan ilmanpuhalluksen haluan aina pitää hyvin pienenä, kun vanhaa moottoripyöräilijää jo herkästi kolottaa joka paikasta. Vanhuus ei tule yksin...
Itse asiaan jos mennään, niin ei tuo kyllä kannata vaikka olis kuinka kiinnostunut kolvaamaan johtuja kiinni. Mikäänhän ei tietenkään ole mahdotonta, mutta joihinkin asioihin menee vain enemmän aikaa.
Henkilökohtaisesti en pidä automaatti-ilmastoinnista yhtään. Minulla ainakin manuaalisysteemissä on termostaatit säätäneet molemmille puolille juuri sellaista ilmaa, kuin olen toivonut (hallituksella aina oma mielipide ja on ihan hyvä että hän voi ruuvata itselleen mitä lämpöä haluaa...). Sen sijaan ilmanpuhalluksen haluan aina pitää hyvin pienenä, kun vanhaa moottoripyöräilijää jo herkästi kolottaa joka paikasta. Vanhuus ei tule yksin...
Itse asiaan jos mennään, niin ei tuo kyllä kannata vaikka olis kuinka kiinnostunut kolvaamaan johtuja kiinni. Mikäänhän ei tietenkään ole mahdotonta, mutta joihinkin asioihin menee vain enemmän aikaa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Täällä täysin päinvastainen mielipidejanimat kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en pidä automaatti-ilmastoinnista yhtään.

Tämä yhden puoliautomaattisen ja yhden täysautomaattisen ilmastointilaitteen kokemuksella.
Halutut lämpötilat tauluun ja antaa automatiikan hoitaa loput.
Harvemmin tarvitsee puhallusilman suuntauksiin puuttua, edes pakkasilla.
Niinhän täysautomaatti-ilmastointikin toimiijanimat kirjoitti: Minulla ainakin manuaalisysteemissä on termostaatit säätäneet molemmille puolille juuri sellaista ilmaa, kuin olen toivonut

Tuokin onnistuu täysautomaatti-ilmastoinnilla.janimat kirjoitti: Sen sijaan ilmanpuhalluksen haluan aina pitää hyvin pienenä...
Se on kyllä totta....janimat kirjoitti: Itse asiaan jos mennään, niin ei tuo kyllä kannata vaikka olis kuinka kiinnostunut kolvaamaan johtuja kiinni.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ajattelinkin, että minun tapauksessa on aina käyttäjän määräämä tuo puhalluksen nopeus. En itse saisi mitään erityistä lisäarvoa automaatti-ilmastoinnista. Ts. automaatti-ilmastointi toimisi manuaalisesti.
Minulla on aina ollut sellainen perusperiaate, että mitä yksinkertaisempi järjestelmä, niin sitä halvempi korjata... Ja yleensä helpompi käyttää (ei tarvitse puhelimessa puolisoa neuvoa yksityiskohdissa).
Minulla on aina ollut sellainen perusperiaate, että mitä yksinkertaisempi järjestelmä, niin sitä halvempi korjata... Ja yleensä helpompi käyttää (ei tarvitse puhelimessa puolisoa neuvoa yksityiskohdissa).
Re: automaatti-ilmastointi jälikäteen....?
Melkein koko järjestelmä sis. lämmityslaitteen kotelo, puhallin, etupään johtosarjat, läppien kääntösysteemit, jne. Lisäksi tarvitaan antureita esim. "aurinkoanturi", ilman hiukkaspitoisuusanturi, jne. Eli jos vaihdat niin etsi kolariauto mistä saat koko järjestelmän.juke11 kirjoitti:Mitä kaikkea muuta kuin paitsi itse lämmönsäätöyksikkö pitäisi vaihtaa/laittaa...?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Kiitoksia asiantuntevista ja tietävistä vastauksistanne !
Arvelinkin, että tuo autonvaihto lienee helpoin vaihtoehto tuossa tapauksessa, vaan kyllähän tuolla mersun ns. "puoliautomaatillakin" pärjää kun se on jokatapauksessa termostaattiohjattu systeemi eli lämpö/ilmastointi tasaista kun vaan jaksaa puhaltimen hanikoita väännellä.
Kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille ja hyvää jatkoa mersuilun parissa..
Arvelinkin, että tuo autonvaihto lienee helpoin vaihtoehto tuossa tapauksessa, vaan kyllähän tuolla mersun ns. "puoliautomaatillakin" pärjää kun se on jokatapauksessa termostaattiohjattu systeemi eli lämpö/ilmastointi tasaista kun vaan jaksaa puhaltimen hanikoita väännellä.
Kiitoksia kaikille tähän asti vastanneille ja hyvää jatkoa mersuilun parissa..