Varmaan löytyisikin jo aiheesta asiaa jos osaisi etsiä,mutta minkälainen projekti olisi vaihtaa 200d-90 tekniikka 250 d:hen.Omaa tietoa on ainakin etujouset,syyläri+"tuulitunneli".sopiikohan laatikko yms...vai onkohan helpompi vaihtaa autoa?auto on nyt 4 vaihteinen
Miksi haluat vaihtaa? Tuo nelonenhan on kaikkein varmin ja luotettavin moottori. Jos tehojen puolesta haluat vaihtaa niin päivität pumppua Mynädieselissä tai PP-dieselissä jonka jälkeen tuntuu kuin ajelisi toisella autolla.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
W124 200D koneen tilalle 250D. Vaihdettuja osia oli etukallistuksen vakaaja, tuulitunneli, hehkurele ja vähän letkuja. Auto oli vm, -90. Paperille alustan osista vertailua sitten muutoskatsastus. Siinä se pääpiirteittäin.
perä on vaihdettu tiuhempi..ei ole mittarivirhettä ainakaa 100 km/h asti nopeustauluihin asti mukaan.säädin neulan sen mukaaan,liikenteessä noudatan kyllä rajoitukset jos en itteni niin muiden vuoksi.
ML65 kirjoitti:Kuvasta päätellen autosi on samaa ikäluokkaa.
Tarkoitan sitä mitä kirjoitin että autosi on samaa ikäluokkaa. Kuvan oikeassa alareunassa näkyy kojelaudan puulista se viittaisi vm, -90 tai uudempi mittaristossa ei ole kierroslukumittaria vm, -93 tai vanhempi.
Onko w124 200D:ssä suora nelonen nelivaihteisessa lootassa?Mikä perävälitys niissä on vakiona?Paljonko tuommonen 200D kiertää vakiona nelosella kaasupohjassa (ottaako täydet kierrokset?).
En tiedä, paljon vaihde päällä, mutta rajoitin vuosimallista riippuen 4900-5400 rpm..
Katsastajan kirjatietoa, kun omasta rajoitin rukattu jonnekkin kuuteen tonniin..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Tuo 3,91 perä ja 0,84 vitonen kuulostaa hyvältä.Pakko kuulostaakkin koska mulle tulee omaan w123:seen aika lähelle sama välitys 300D koneen jatkoksi (perä 3,92 ja vitonen 0,875).Sitten täytyy vaan kokeilla kiertääkö vitosella 5200r\min,nyt menee nelosella rajoittimeen jolloin huippunopeus jää noin 152km\h.
Mistäs mallista tuollainen 5-lovinen 123:n löytyy. Olen luullut, että 123 5-v laatikko olisi vitosella välityksellä 0,813.
No tulee jokatapauksessa miellyttävä kulkuneuvo. Ei tarvi kepittää joka nousussa. Tuo 0,813 tarkoittaa kokonaisvälitystä tuolla perällä 3,18 eli hiljeneekin lisäksi.
Niin se mun loota jota nyt kunnostan on vähän harvinaisempi tapaus koska se on pystärin valurautainen 5v laatikko.Vitosen ratas vielä puuttuu sitten saan laatikon kasaan ja paikoilleen.Nelivaihteinen osuus laatikosta on jo kasattu uusilla laakereilla ja synkronirenkailla.Uusi moottori tarvii kaverikseen uuden laatikon viisivaihteisena mielellään .