250 d tekniikan vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

250 d tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja samip76 »

Varmaan löytyisikin jo aiheesta asiaa jos osaisi etsiä,mutta minkälainen projekti olisi vaihtaa 200d-90 tekniikka 250 d:hen.Omaa tietoa on ainakin etujouset,syyläri+"tuulitunneli".sopiikohan laatikko yms...vai onkohan helpompi vaihtaa autoa?auto on nyt 4 vaihteinen
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Miksi haluat vaihtaa? Tuo nelonenhan on kaikkein varmin ja luotettavin moottori. Jos tehojen puolesta haluat vaihtaa niin päivität pumppua Mynädieselissä tai PP-dieselissä jonka jälkeen tuntuu kuin ajelisi toisella autolla.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

Viesti Kirjoittaja samip76 »

Pumppu on jo säädettty :D[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y230/s ... aja017.jpg[/img][/img]
ML65
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1646
Liittynyt: Ti 14.12.2004 20:25
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ML65 »

W124 200D koneen tilalle 250D. Vaihdettuja osia oli etukallistuksen vakaaja, tuulitunneli, hehkurele ja vähän letkuja. Auto oli vm, -90. Paperille alustan osista vertailua sitten muutoskatsastus. Siinä se pääpiirteittäin.
ML65
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1646
Liittynyt: Ti 14.12.2004 20:25
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ML65 »

Kuvasta päätellen autosi on samaa ikäluokkaa.
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

Viesti Kirjoittaja samip76 »

?mitä tarkoitat?kuva on otettu jurvan moottoriradalla suljetulla alueella jos siitä joku herneen vetää noukkaan
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

samip76 kirjoitti:?mitä tarkoitat?kuva on otettu jurvan moottoriradalla suljetulla alueella jos siitä joku herneen vetää noukkaan
Hyvin on tiisselissä paukkua jos botniaringillä saa mesen noihin lukemiin :wink:
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
samip76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 27.01.2005 01:21
Paikkakunta: pohojanmaalla

Viesti Kirjoittaja samip76 »

perä on vaihdettu tiuhempi..ei ole mittarivirhettä ainakaa 100 km/h asti nopeustauluihin asti mukaan.säädin neulan sen mukaaan,liikenteessä noudatan kyllä rajoitukset jos en itteni niin muiden vuoksi.
ML65
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1646
Liittynyt: Ti 14.12.2004 20:25
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ML65 »

ML65 kirjoitti:Kuvasta päätellen autosi on samaa ikäluokkaa.

Tarkoitan sitä mitä kirjoitin että autosi on samaa ikäluokkaa. Kuvan oikeassa alareunassa näkyy kojelaudan puulista se viittaisi vm, -90 tai uudempi mittaristossa ei ole kierroslukumittaria vm, -93 tai vanhempi.
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Meillä menee vakiopumpulla samanverran mittariin :o
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onko w124 200D:ssä suora nelonen nelivaihteisessa lootassa?Mikä perävälitys niissä on vakiona?Paljonko tuommonen 200D kiertää vakiona nelosella kaasupohjassa (ottaako täydet kierrokset?).
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

jari_w123 kirjoitti:Paljonko tuommonen 200D kiertää vakiona nelosella kaasupohjassa (ottaako täydet kierrokset?).
En tiedä, paljon vaihde päällä, mutta rajoitin vuosimallista riippuen 4900-5400 rpm..
Katsastajan kirjatietoa, kun omasta rajoitin rukattu jonnekkin kuuteen tonniin..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jorim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.01.2006 14:41

Viesti Kirjoittaja jorim »

Onko sulla matkamittari rikki vai kiihtyykö ihan oikeasti 50 metrin matkalla noihin lukemiin :twisted: :lol:
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jari_w123 kirjoitti:Onko w124 200D:ssä suora nelonen nelivaihteisessa lootassa?Mikä perävälitys niissä on vakiona?Paljonko tuommonen 200D kiertää vakiona nelosella kaasupohjassa (ottaako täydet kierrokset?).

Kaikissa Mersun nelivaihteisissa on ylin l. nelonen suora.
Nelivaihteisissa 124 200D sedaneissa man. ja autom. perävälitys on 3,42 .
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niissäkö on noinkin pitkä perä kuin 3,42 kun w123 200D välitys on 3,92.Ilmeisesti viisivaihteisissa on tiuhempi välitys?
auto w123 200D/300DT vm, -81
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

5-v 3,64 ja -89 alk.3,91 ja se viitonen on 0,84
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuo 3,91 perä ja 0,84 vitonen kuulostaa hyvältä.Pakko kuulostaakkin koska mulle tulee omaan w123:seen aika lähelle sama välitys 300D koneen jatkoksi (perä 3,92 ja vitonen 0,875).Sitten täytyy vaan kokeilla kiertääkö vitosella 5200r\min,nyt menee nelosella rajoittimeen jolloin huippunopeus jää noin 152km\h.
auto w123 200D/300DT vm, -81
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Mistäs mallista tuollainen 5-lovinen 123:n löytyy. Olen luullut, että 123 5-v laatikko olisi vitosella välityksellä 0,813.
No tulee jokatapauksessa miellyttävä kulkuneuvo. Ei tarvi kepittää joka nousussa. Tuo 0,813 tarkoittaa kokonaisvälitystä tuolla perällä 3,18 eli hiljeneekin lisäksi.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niin se mun loota jota nyt kunnostan on vähän harvinaisempi tapaus koska se on pystärin valurautainen 5v laatikko.Vitosen ratas vielä puuttuu sitten saan laatikon kasaan ja paikoilleen.Nelivaihteinen osuus laatikosta on jo kasattu uusilla laakereilla ja synkronirenkailla.Uusi moottori tarvii kaverikseen uuden laatikon viisivaihteisena mielellään :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin