w115 käyntiongelma

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Juu, yleensä tankkaan aina kerralla täyteen ja kaadan samalla pullollisen tota Neste Jäänestoa tankkiin.

Kattelen tossa jossain vaiheessa noita tulpan johtoja. Oikeastaan niistä on kaksi uusitti jo valmiiksi, voisi loputkin uusia samantien. Tosin vika tuskin on niissä.

En oo vielä huoltanu tota tota ilmanputsaria... joten ajattelin ottaa sen kokonaan irti, puhdistaa jne... En tosin saanut sitä öljypönttöä irti vielä, mutta irrotin muut osat ja ja... Tällä tuskin on mitään kriittistä merkitystä, mutta sieltä pöntöstä lähtevien putkien välissä olevat lyhyet kumiletkunpätkät(tai mitkä nyt ovatkaan) ovat aika hapertuneet ja yhteen on revennyt aika iso reikä. Sitten huomasin, sisäänmenoputkessa on joku härpäke(siinä on myös joku jousiviritelmä), sen jälkeen lähtee yksi ilmanottoputki auton eteen... lisäksi siinä on toinen aukko, jossa ilmeisesti pitäisi olla joku putki tai letku, mutta jostain syystä sitä ei kuitenkaan ole. Harmiksi en saanu sitä vielä tänne sisälle.

Tuo rikastimeen menevä johto pitää tarkistaa, kuten kuvasta huomaa, toinen johdoista on repeytynyt irti ja joku on rutannut sen vaan sinne liittimen väliin.
w115 220 -71
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

... lisäksi siinä on toinen aukko, jossa ilmeisesti pitäisi olla joku putki tai letku, mutta jostain syystä sitä ei kuitenkaan ole.
on juuri kaasuttimen esilämmitysputki jonka tulisi lähteä tuosta aukosta ja mennä pakosarjassa (toivottavasti ei ole ruostunut pois) olevaan peltiin, jossa on samanlainen putkilähtö. Tuo väliputki on sellaista alumiiniputkea jossa on "paperinen" päälllys. (samaa käytetään kuplan moottoreissa) Tätä putkea saa tarvikeliikkeestä, ensin tulee vain mitata tarvittava halkaisija, putkea on montaa kokoa.

Tässäkuvassa näkyy yksi versio tuosta pakosarjan lämpimän ilmuilman liitännästä:

Kuva
sisäänmenoputkessa on joku härpäke(siinä on myös joku jousiviritelmä)
mikäli se viritelmä on kutakuinkin tälläinen:

Kuva

on tuo "jousiviritelmä" vahatermostaatti (osa 1) joka avaa ja sulkee tuon imuilmanesilämmitysputken noin +15 asteessa. kylmemmällä läppä päästää suunnasta 4 lämpimän ilman kaasuttimeen ja sulkee kylmän ilman tulon. Kuvat ovat w123:n korjauskirjasta, joten niissä on hiukan eroa. Toiminta on kuitenkin sama.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

juu, tuon alipainesäätimen sain irti... se tuntuisi toimivan tosin se vipu on aika jäykkä mutta kai sen kuuluukin olla. imemällä ei saa liikuteltua ku millin hätäsesti. ainakaan se ei vuoda. Huomasin tosin, että tuon alipaineletkun toisen pään liitin on halki. Tuota letkua ja niitä päässä olevia paksumpia liitäntäpätkiä kai löytää helposti?

Missä tuo toinen aukko, johon se esilämmitetyn imuilman putki menee. En onnistunut paikallistamaan sitä.

Onko kenelläkään tuon kaasuttimen vieressä olevan kumitötsän osanumeroa... siis sen, johon menee huohotinputki ja joku toinen putki kaasuttimen toiselta puolelta. Sen osanumero oli nimittäin osittain jäänyt kiinnitysrenkulan alle, eikä siitä saa enää selvää. Veholla eivät löytäneet varaosia ja sanovat että pitäis kaivaa osanumerot esiin.

P.s. tuo jousisysteemi oli suunnilleen tuollainen, nyt se on täällä sisällä ja odottelen, mitä tapahtuu, kun se lämpiää huoneen läpötilaan.
w115 220 -71
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

katsele tuolta osanumeroa:

http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1

löytyy kaikki mallit... Firefoxilla jää osa otsikoista hiukan alas joten ikkunaa pitää rullata...Explorer toimii suoraan.

Todennäköisesti se peltinen "tötsä" pakosarjassa on ruostunut pois. Tilalle voi tietysti itse väkertää vastaavan, tai hommata ehjän alkuperäisen.

Sasitko vielä pari kuvaa pakosarjasta niin voisi katsastella mahdollista "tötsän" paikkaa?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

unski kirjoitti:katsele tuolta osanumeroa:

http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1
Kattelin juu, muttei löydy.

Laitan kuvia myöhemmin tänään.
w115 220 -71
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

eikö se ole tuossa osa nro. 145. ja osanumero : 0000160134

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 001&SGN=01
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

unski kirjoitti:eikö se ole tuossa osa nro. 145. ja osanumero : 0000160134

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 001&SGN=01
No näinpäs onkin... En vaan tajunnut etsiä juuri tuolta. :oops:

Edit: lisää kuvia täällä. Noista ei kyllä varmaan paljoa selviä, kun ei oikeen pääse ottamaan kunnon kuvakulmista. Pitäisi päästä auton alle katsomaan.
w115 220 -71
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

valitettavasti imuilman lämmityksen pelti on siirtynyt pakosarjasta tietä kierävälle radalle ruostuneena, tai muuten vain poistettu....

sen pitäisi olla pakosarjan ykkösen haarassa tuossa kuvassa:


Kuva
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Juu siinä pakosarjassa sen tosiaan pitäisi olla, nyt kun tarkemmin kattoo tuota kuvaa ja noita räjäytyskuvia. Eikun uusi vaan tilalle.

Toivottavasti ei tule taas tyhmä kysymys, mutta mikä tuon kurkun kumisen väliosan numero on, kun tuosta on vähän vaikea paikallistaa tuolta räjäytyskuvista. Siis onko se väliosa se, jota myös kumilaipaksi nimitetään? Kun tuonkin kanssa oli pientä epäselvyyttä kun soitin veholle.

Puhdistaessani tota pönttöä purin samalla sen termostaatin, kun mitään ei tapahtunu vaikka se oli yön yli sisällä lämpimässä. Tuo vahatermostaatin tappi jököttää tukevasti pohjassa, vasta kun sitä pitää kuumassa vedessä (niin kuumassa ku hanasta saa), tappi nousee muutaman millimetrin. Pitäsköhän tilata uusi termostaattikin samantien.
w115 220 -71
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Se termostaatin tilailu on vähän hifistelyä. Laita se sitten kun auto muutoinkin käy ja kukkuu nätisti....tai hommaa käytettynä. Tuo sama termostaatti on muistaakseni lähes kaikkien Kaasutinmersujen ilmanpuhdistimessa.

Kannattaa alkuun viritellä rautalankapatentti pitämään lukku auki pakosarjan suuntaan pakkasella ja katsoa auttaako asiaa.

Kuva

tarkoitatko osaa no. 213? sitä kutsutaa usein mm. imusarjan välilaipaksi.... Osanumero voisi olla esim. 1020711368

Sitä sai muuten ainakin vielä 3 vuotta sitten myös tarvikkeena... Taitaa löytyä vieläkin, koska Febin luettelo sen tuntee, Febin numero: 06513


http://www.febi.de/dbImg.php?Name=06513.jpg&Zoom=1
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Se termostaatti on onneksi hajonnut juuri siten, että se pitää sen läpän auki juuri sinne pakosarjaan vievään putkeen.

Miten ton polttoainepumpun kanssa käy jos sen ottaa irti, eikös niistä letkuista sit tuu bensat pihalle, eli pitääkö varustautua kanisterin kanssa siihen hommaan; tankki on nimittäin just nyt aika täynnä.

Ensiviikolla tulee varaosatilaus, joten silloin pääsee jatkamaan hommaa.
w115 220 -71
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

-Jarkki- kirjoitti:Se termostaatti on onneksi hajonnut juuri siten, että se pitää sen läpän auki juuri sinne pakosarjaan vievään putkeen.

Miten ton polttoainepumpun kanssa käy jos sen ottaa irti, eikös niistä letkuista sit tuu bensat pihalle, eli pitääkö varustautua kanisterin kanssa siihen hommaan; tankki on nimittäin just nyt aika täynnä.

Ensiviikolla tulee varaosatilaus, joten silloin pääsee jatkamaan hommaa.
nipistä tankilta tuleva kumiletku hellästi umpeen (lukkopihdit, pieni ruuvipuristin tms.) ennenkuin irrotat sen pumpusta nin ei oo paikat bensassa. jos bensaletkut ovat vähänkin pykineen näköisiä niin vaihda ne samalla.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Vikana voisi myös olla tankin sihdin tukkoisuus. Se löytyy tankin pohjasta ja avaus onnistuu isolla kuusiokololla ulkopuolelta (tais olla 17 mm. )....tankin pitäisi olla tietysti melko tyhjä silloin ;) Muutamassa bensavanhuksessa sihti on ollut tosi putsauksen tarpeessa. Kerran piti matkalla ottaa väliaikaisesti bensa pumpulle tankin korkin kautta...kun matka edistyi aina 4 km. kerrallaan...

Kuva

osa 21.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Joo... toi polttoainejärjestelmän remppaus saa odottaa lämpimämpiä ilmoja... sen pumpun voi tietty kattoa.

Tuli vaan taas muutama ongelma noiden osien kanssa.

Ensinnäkin mistä saa tollasta alipaineletkua, tuohan on sisähalkaisijaltaan 2mm ja sit siinä on ne liitinosat. Tähän mennessä on tullut vastaan vain 1mm ja 3mm letkuja, mutta ei yhtään 2mm letkua, ni voisiko joku viisaampi kertoa, mistä tuota letkua ja niitä liitinosia saa? Veho, biltema ja motonet on jo tarkastettu ja ei löydy.

Sit... pitäis saada uusi tiiviste tohon ilmansuodatinelementin yläreunan ympärille... vanha on ihan riekaleina. Tilasin veholta, mut se olikin vääränlainen.

Kuva

Tuosta tilasin siis osan 97 osanumerolla 0000942279. Saahan siihen tietty viriteltyä itsekin jonkinlaisen tiivisteen, mutta kun se on tollanen spesiaali rengastiiviste, niin olis helpompaa, jos olis oikea tiiviste. Autossa on joskus aiemmin ollut diisselikone, joten voisiko olla, että tuo on eri ilmansuodatin, kuin perinteisesti bensakoneissa, vai enkö osaa tilata oikein. Varaosanumero ainakin siinä pussin kyljessä oli sama, jolla tilasin.
w115 220 -71
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

..
Nyt en ole ihan tarkkaan seurannut keskustelua mutta jossain vilahti
maininta tuosta jarrutehostajalle menevästä alipaineletkusta.

Kerran Sierran kanssa tuosta aiheutui ongelmaa ,koska tehostajan
puolella oli joku tiiviste rikki ja ilmaa pääsi tuota letkua pitkin ¨
imusarjaan . Sotki käynnin täysin.

Helppo testata kun ottaa vain ko. letkun irti ja tukkii sen auton käydessä
jos käy paremmin tukittuna kuin paikaallaan voi epäillä , että
vuotaa tehostajasta päin.

( itsellä oli toisenlainen vuoto W115 tehostajassa ...jarruneste pääsi vuotamaan "kelloon" imin poisn. litran jarrunestettä tuosta alipaineletkun
reiästä... )

Löytyy kaikenlaist osa W115.
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Äh... kertokaas, miksi tuo ilmanputsari on aseteltu autoon siten, että sitä ei voi huoltaa tai sinne ei voi edes lisätä öljyä ruuvaamatta koko pönttöä irti autosta? Vai onko siinä joku kikka, jota en ole vielä tajunnut? Ei oikein huvittaisi ruuvata sitä useampaan kertaan paikalleen ja irti tän huoltoprosessin aikana.
w115 220 -71
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Homma eteni taas vähän.

Paljonko sinne ilmanputsariin pitää laittaa sitä öljyä. Käsittääkseni, mitä niitä ohjeita siinä tulkitsin, niin sitä pitäisi laittaa siten, että se peittää juuri sen yhden korotetun reunan siitä. Olenko oikeassa? Jos saisi vähän vinkkiä, niin huomenna olisi taas auto liikenteessä.

Huomasin muuten, että kun katsoo sinne kaasarin sisälle siitä ilmanottoaukosta, ni se on tosi likainen sieltä, eli kaasuttimen puhdistus on ohjelmassa lähiaikoina.

Keitä sellasia ihmisiä täällä on, jotka tuntee ton 220 w115 bensa-auton tosi hyvin? Olisi tosi paljon hyötyä, jos joku osaisi vastata kaikkiin kysymyksiin, kun tällä hetkellä niitä tuntuu tulevan enemmän kuin vastauksia. Niin... onko kenelläkään muulla bensa w115:n omistajalla sitä ongelmaa autossa, että ilmansuodattimen huoltamista varten koko pönttö pitää ruuvata irti autosta.

Tuo lämpimän imuilman putki tulee muuten sieltä ilmanputsarista siten, että sitä olisi tosi vaikea saada pakosarjan ykköshaaraan. Voi olla, että se tulee sinne toiselle puolelle (olisko se nyt 3. haara?), mutta miten se pakosarjaan tuleva pelti kiinnitetään sinne?

Olisiko kenelläkään vaik hyvää kuvaa siitä kaasuttimen kiinnityksestä imusarjaaan. Nimittäin sain siihen uuden kumilaipan, mutta siitä törröttää joku kolmion muotoinen osa, jossa on lisäksi tappi, jossa on kierteet. Mitä varten se on. Vanhassa kumilaipassa lienee ollut samanlainen, mutta joku on sahannut sen kolmio-osan pois ja sen tynkä mitä siitä on jäljellä on tällä hetkellä suunnattu ylöspäin. Tuo kumilaippa ja sen kiinnitys vaikuttavat jotenkin epäilyttäviltä.
w115 220 -71
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mikäli w115:n tosi hyvin tuntevia vapaaehtoisia ei ilmottaudu, joudut ilmeiseti tyytymään ohjeisiini...

Kuva

mikäli putsari on edes hiukan tuonlainen, on öljyn oikea määrä kuvan osoittamalla tasolla (pieni valkoinen nuoli alaosan sisällä). Alaosaa ei tarvitse purkaa, mikäli vanhan öljyn saa pois ja putsattua sen muutoin. Yläosan suodatin tulee pestä dieselillä tai muulla vastaavalla liuottimella, ei vedellä tai vesipesuaineella missään nimessä. Tämä on suora lainaus Mersun alkuperäisestä korjaamokäsikirjasta.

Se kurkun välikumi on normaali yleistarvikeosa, joka sopii useaan imusarjaan, itse aikanaan jätin omaan w115 220:een korvakon törröttämään. Toimii aivan mainiosti.

Nuo kaasarit tahtovat aina olla mustia sisältä. sinänsä pelkkä musta ohut karstakerros ei muuta kaasuttimen toimintaa ollenkaan...ikävän näköistä se tietysti on.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Vika on nyt korjattu :D Tuo ongelma oli tosiaan se alipainesäätimen letku, joka oli toisesta päästä halki. Luulen, että letku oli ihan kohdallaan siellä alipainesäätimessä vielä silloin, kun hain sen sieltä pajalta. Luultavasti se on irronnut myöhemmin. Mut onko tällä sotkulla nyt vaikutusta siihen sytyksen säätöön, siis kannattaako tuo sytytys vielä tarkistuttaa? Nimittäin tyhjäkäynnissähän ei tosiaan mitään vikaa siis ollut, vasta kiihdytettäessä voimakkaammin. Säädetäänkö se sytytys ihan tyhjäkäynnin perusteella?

Täytyy sanoa, että oli tosi ilo käydä pikku lenkillä, kun auto kiihtyi ihan normaalisti. (niin eihän se kiihtyvyys mikään huima ole, kun ei tuo enää nykymittapuun mukaan taida mikään tehopakkaus olla, mutta ihan riittävä kumminkin) Ja tyyli korvaa tossa autossa sen, mitä tehoista on pois!
unski kirjoitti:Mikäli w115:n tosi hyvin tuntevia vapaaehtoisia ei ilmottaudu, joudut ilmeiseti tyytymään ohjeisiini...
Ilman ohjeitasi tää homma ei olis edennyt ollenkaan näin nopeasti, että kyllä niistä on ollut tosi suuri hyöty. Siitä kiitos ja kumarrus. :wink:
w115 220 -71
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 01.12.2006 23:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Nonniin... vein auton eilen pajalle. Tarkoituksena oli vilkaista moottoria sen takia, että se syö öljyä ja korjata se läppä, joka ohjaa pakokaasut imusarjan alle lämmittämään sitä. Samalla oli tarkoitus selvitellä vielä tuota hiukkasen heikkoa käyntiä kylmänä.

Nyt siis selvisi, että venttiilin ohjurit olivat ihan lopussa ja moottori avattiin. Nyt tosta auton remontista tulikin täydellinen moottoriremppa, eli avataan saman tien moottorin alakertakin ja tarkistetaan kaikki laakerit, pestään kaikki osat ja mitataan sylinterit ja hiotaan tarvittaessa, laitetaan uudet männänrenkaat ja korjataan venttiilit katotaan moottorin kiinnitys ja asennetaan uusi pakokaasukierrätyksen läppä pakosarjaan ja tarkistetaan vielä kytkin ja tehdään mahdollisesti tarvittavat korjaukset sinne.

Jees, mukava kun selvisi, mikä tuota vaivasi... eli kilometrien myötä tuo moottori on vain kulunut. Kummasti se silti jaksoi vetää tuolla tien päällä ihan mukavasti vaikka venttiilit falskasivatkin aika paljon ja männät pumppasivat öljyä palotilaan. Eikä tuolla pajallakaan osattu arvata, mitä sieltä kannen alta paljastuu ennen kuin se avattiin. Saapi nähdä, millanen tosta tulee ajaa ton rempan jälkeen, voi olla, et likkuu vähän ärhäkämmin sitten. Eiköhän se tuon korjauksen jälkeen kestä ainakin puoli miljoonaa kilometriä.
w115 220 -71
Vastaa Viestiin