Kokemuksia W211 mallista ?
Kokemuksia W211 mallista ?
Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua? Uusia mersuja haukutaan minkä ehditään, mutta onko noissa sitten vikoja sen enempää kuin muissakaan autoissa. Omia kokemuksia on S210 290tdt:stä ja siitä ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin että se on talvella kylmä auto ja ovet ruostuu. Tosin ovet meni kyllä takuuseen .
211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.
Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.
Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
-04:sta huikea 2tkm kokemus:PepeKyy kirjoitti:Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua? Uusia mersuja haukutaan minkä ehditään, mutta onko noissa sitten vikoja sen enempää kuin muissakaan autoissa. Omia kokemuksia on S210 290tdt:stä ja siitä ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin että se on talvella kylmä auto ja ovet ruostuu. Tosin ovet meni kyllä takuuseen .
211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.
Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
- kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
- joku turkkilainen on keksinyt että tässäkään autossa ei tuulilasinpyyhkimen varsia voi nostaa ylös ilman että erikseen pysäköi ne keskelle ruutua
- SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton, ja toki ohjaus on perinteisen tahmainen
- matkustusmukavuus on täysin kohdillaan, menee suoraan ja melutaso on kurissa
- tuskin siellä mitään suoria kuutosia on, kyseessä V6. dieseleitä yleensä hiukan twiikkaillaan jatkuvasti, joten todnäk tuossa on enemmän vääntöä & tehoa kuin 210:ssa.
- tuossa kait 5-vaihteinen automaatti joka vaihtaa varsin nätisti
- -28 astetta pakkasta
- 320cdi(kin) kulkee oikein mukavasti. mun V8 nelari lähtee kuin lehmä pöntöstä olkoon kelit mitkä tahansa
- ainakin mulla suuri osa auton viehätyksestä tulee kulkupuolesta ja lisävarusteista
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
2004 W211 320 CDI:ssä on vielä OM 648 rivikuutonen, OM 642 V-6 tuli muistaakseni loppuvuodesta 2005.
OM 648 rivi-6 vastaa aika pilkälti W210:ssä olevaa OM 613 rivikuutosta, sylinterin halkaisija on 0,1 mm suurempi eli iskutilavuus 3222 vs 3227 cm3.
OM 648 rivi-6 vastaa aika pilkälti W210:ssä olevaa OM 613 rivikuutosta, sylinterin halkaisija on 0,1 mm suurempi eli iskutilavuus 3222 vs 3227 cm3.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ei voi kuin suositella. Ei minkäänlaista pahaa sanottavaa allekirjoituksen mukaisesta vm -05 autosta, jonka hankin itsepäisyyspäivänä 2006. Toimii kuin sveitsiläinen juusto (huima ero aikaisempiin BMW-hairahduksiin sekä (pakko myöntää) S210-sarjan autoihin) ja ajo-ominaisuudet jarrutuntumaa myöten + muut ominaisuudet kohdallaan. Paras/laadukkain perheauto ajoltaan ja yleistuntumaltaan, mitä minulla on ikinä ollut!Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua?
Ei nitise, ei natise eikä kolise eli kertakaikkisen kassakaappimainen fiilinki. Lähtee pakkasesta käyntiin hyvin ja lämpöä riittää suhteellisen pikaisesti. Varusteita riittävästi jo vakionakin. Farkun ilmajousitus toimii hyvin jne jne ...
Auto oli eilen öljynvaihtohuollossa Auto-Sunilla, missä siihen tehtiin akun latauksen ohjainlaitteen softapäivitys (huoltoaktio). Lyhyen kokemuksen jälkeen lataus on nyt kohdallaan, sillä muutaman kerran kylminä aamuina herjasi käynnistyksen jälkeen akkujännitteestä (mukavuustoiminnot kytkeytyivät pois käytöstä muutamaksi minuutiksi). Huoltohintakin oli ns. lompakkoystävällinen, koska Assyst-huollot ovat kiinteästi hinnoiteltuja.
Ruosteestakin on ilmeisesti päästy eroon kiitos runsaan alumiinin käytön (lokasuojat, konepelti, sedanin takaluukku jne) sekä parempien pintakäsittelyprosessien. Samoin koiranluuongelma on mennyttä kiitos uudelleen suunnitellun etujousituksen. Sähköt toimivat myös kokemuksieni mukaan selvästi paremmin (ei turhia anturihälytyksiä) kuin 210-sarjassa jne jne ...
Kun olin palaamassa takaisin mersukantaan, kyselin tarkasti 211-mallista OIKEILTA asiantuntijoilta (enkä uskonut essonbaarijuttuihin). Yksi tärkeimmistä tekijöistä auton (ja jarrujen) luotettavuuden ja viattomuuden suhteen on sen valmistussarja, joka selviää valmistuspäivämäärän perusteella = ennen toukokuuta 2003 valmistettuihin autoihin eivät edes käytettyjen autojen massamyyjät halua puuttua pitkällä tikullakaan. 211-mallin kyseenalainen maine perustuu juuri noihin alkupään autoihin, joissa oli runsaasti sähkövikoja sekä jarruvikoja. Mutta Toukokuussa 2003 tuohon on saatu ratkaisu ja lopputuloksena on ERITTÄIN varma auto!
Ei pitäisi! Onko kolaritaustaa tai etuikkuna vaihdettu?kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
Ei ainakaan omakohtaista kokemusta!SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Yksi mikä voi myös aiheuttaa natinaa on se jos kojelautaa on pyyhitty/hoidettu jollakin hoitoaineella. Ainakin jotkut niistä joutuessaan saumoihin/liitoksiin aiheuttavat natinaa kuivuessaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
kappas. mullakin on tuota samaa ongelmaa ollut kun on pitäny webastoa päällä. jopa senkin jälkeen kun ajelin yhtenä viikonloppuna 800km joten akku varmasti ladattuna. luulin että akku alkaa hyytyä...Avantgarde kirjoitti:Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua?
Auto oli eilen öljynvaihtohuollossa Auto-Sunilla, missä siihen tehtiin akun latauksen ohjainlaitteen softapäivitys (huoltoaktio). Lyhyen kokemuksen jälkeen lataus on nyt kohdallaan, sillä muutaman kerran kylminä aamuina herjasi käynnistyksen jälkeen akkujännitteestä (mukavuustoiminnot kytkeytyivät pois käytöstä muutamaksi minuutiksi). Huoltohintakin oli ns. lompakkoystävällinen, koska Assyst-huollot ovat kiinteästi hinnoiteltuja.
joo, itsekin valkkasin -04 vuosimallisen. googlesta löytyy vähän turhan paljon hittejä "SBC problem mercedes" -haulla :/joissa oli runsaasti sähkövikoja sekä jarruvikoja. Mutta Toukokuussa 2003 tuohon on saatu ratkaisu ja lopputuloksena on ERITTÄIN varma auto!
mersun oma julkilausuma jossa totesivat että SBC on out, ei siksi etteikö se nykyään olisi täysin toimintavarma, vaan siksi että kukaan ei sitä kuitenkaan usko, on hyvin kuvaava...
siis kyseessä on varsin esoteerinen ongelma, eli kun kori aavistuksen elää (normaalien rajojensa sisällä) esim. kanttarin yli ajettaessa niin joskus kuuluu hyvin mieto 'nits'. sen kuulee vain jos sitä osaa kuunnella :/ autohan on niin hiljainen että tuollaisetkin äänet kuulee!Ei pitäisi! Onko kolaritaustaa tai etuikkuna vaihdettu?kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
toki jos ottaa vaikka siitä mittariston lipasta tai jostain mukitelineestä kiinni ja nykäisee niin kyllä muovit natisee. voi olla että -05:sessa muovit on vaihdettu laadukkaampiin (sekä bmw että mersu on saanut paljon pyyhkeitä liian muovisista verhoilumateriaaleista). tai sitten ne nitisee vaan pakkasella.
huomattavasti enemmän rassasi mun molemmissa bemuissa se että talvella vettä usein jäätyi jonnekin tuulilasin alareunan alle tms. ja korin eläessä kuului melkolailla voimakas napsaus ja pahimmillaan jatkuva nitinä joka loppui vasta pakkasien mentyä.
joop, tottumusasia tuo enemmän on, ei tuossa mitään ongelmaa ole. ei varmaan ole ihme että 3.0d bemun ja E500 mesen kaasun tuntumakaan ei ole ihan identtinen. mun mesessä kaasua lähinnä hivellään hellästi päkiällä eikä niinkään jalalla paineta. kaasun tuntuma liittyy olennaisesti automaattilootan vaihtamiseen, ja tässäkin ne mun ainoat nillityksen ovat jo aikamoista hifistelyä tyyliin automaatti ei aina osaa lukea mun ajatuksia...Ei ainakaan omakohtaista kokemusta!SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.PepeKyy kirjoitti:Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua? Uusia mersuja haukutaan minkä ehditään, mutta onko noissa sitten vikoja sen enempää kuin muissakaan autoissa. Omia kokemuksia on S210 290tdt:stä ja siitä ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin että se on talvella kylmä auto ja ovet ruostuu. Tosin ovet meni kyllä takuuseen .
211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.
Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Ei tuota tehdastakuuta sähköisen tehostinyksikön suhteen ole ainakaan tietääkseni keneltäkään evätty sen takia, että jarrunesteitä ei olisi vaihdettu kahden vuoden välein. Ja itse olen kuullut puhuttavan 7-8 vuodesta takuun suhteen - riippunee siis legendan levittäjätahosta tuo vuosimäärä.jussilampi kirjoitti: Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.
Kaikissa malleissa eli ilmeisesti ensimmäisissä tuota ns. mäkilähtöavustinta ei ole. Eli ko. ominaisuus toimii siten, että kun auto on pysähtynyt, niin painaa jarrupolkimen pohjaan niin auto pysyy paikoillaan niin kauan kunnes painaa joko kaasua tai jarrua.
Ja lisäyksenä, että muistaakseni tehostinyksikkö maksaa 1000 euroa, ei 10´000 euroa kuten aiemmin mainittiin.
Viimeksi muokannut Arno, Ma 26.02.2007 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kyllä se 2003-2004 mallien suuri määrä johtuu autoverosta,ei kannata tuoda kun 2003 tai uudempi,kun verotus pieneni 2003 alussa,on muuten hullua että 2002 211,joutuu maksaan veroa enempi kuin 2003 tai 2004 mallista.Varokaa tuomasta esim.E320CDI,211 vm.2002 veroprosentti 40%+verosta ALV ja sama auto 2003 tai uudempi veroprosentti 28%+verosta ALVkaltio15 kirjoitti:Mitä muutoksia on tehty 03-ja 04 ?
Nettiautossa on paljon tämän korimallin autoja myynnissä onko huono laatu vai hinta syynä ?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Ei se mikään legenda ole se 10 vuoden takuu,se on Oulun Vehon antama tieto,mutta jos tehdas vaatii nesteet,huom. n.2,5litraa vaihdettavaksi 2v välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.Arno kirjoitti:Ei tuota tehdastakuuta sähköisen tehostinyksikön suhteen ole ainakaan tietääkseni keneltäkään evätty sen takia, että jarrunesteitä ei olisi vaihdettu kahden vuoden välein. Ja itse olen kuullut puhuttavan 7-8 vuodesta takuun suhteen - riippunee siis legendan levittäjätahosta tuo vuosimäärä.jussilampi kirjoitti: Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.
Kaikissa malleissa eli ilmeisesti ensimmäisissä tuota ns. mäkilähtöavustinta ei ole. Eli ko. ominaisuus toimii siten, että kun auto on pysähtynyt, niin painaa jarrupolkimen pohjaan niin auto pysyy paikoillaan niin kauan kunnes painaa joko kaasua tai jarrua.
Ja lisäyksenä, että muistaakseni tehostinyksikkö maksaa 1000 euroa, ei 10´000 euroa kuten aiemmin mainittiin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
No siinä tapauksessa menee eri paikkakuntien Vehojen tiedot ristiin. Alkuunhan ei kummemmin vuosimääriä ilmoitettu vaan kiltisti vaihdettiin. Sen jälkeen ilmoitettiin "toistaiseksi vaihdetaan" ja sittemmin on myös kuvaan tullut erinäiset vuosiluvut. En tässä tosiaan mistään Esson baari -juoruista faktoja yritä tehdä.jussilampi kirjoitti:
Ei se mikään legenda ole se 10 vuoden takuu,se on Oulun Vehon antama tieto,mutta jos tehdas vaatii nesteet,huom. n.2,5litraa vaihdettavaksi 2v välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
Yksi syy eriäviin tietoihin sähköisen tehostinyksikön hinnasta voi olla tietysti, että sekoitan ko. osan toiseen. Eli puhun tästä "kuuluisasta" mötikästä konepellin alla, joka alkaa valittamaan muistaakseni 100´000 jarrupainalluksen jälkeen voimiensa hiipumisesta.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
en oikein tajua miten jarrutehostin voi edes mersussa maksaa 10t euroa. auton hinta saksassahan on 40-60t EUR, eikä voi mitenkään olla mielestäni mahdollista että 1/4 auton hinnasta on yhdessä halvatun jarrutehostimessa...jussilampi kirjoitti:välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
sinänsä voi olla juuri ja juuri mahdollista että jostain veholta kysyttynä pyyntihinta on kymppitonnin, mutta itse osan arvo on taatusti lähempänä tonnia. tonninkin tapauksessa uskon että kalleus on riittävä syy palata vanhaan alipainetekniikkaan (jonka hinta on ehkä satku).
noh mutta tuota pohtiessa aion kyllä vaihtaa nesteet kahden vuoden välein joka tapauksessa
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
harriba kirjoitti:en oikein tajua miten jarrutehostin voi edes mersussa maksaa 10t euroa. auton hinta saksassahan on 40-60t EUR, eikä voi mitenkään olla mielestäni mahdollista että 1/4 auton hinnasta on yhdessä halvatun jarrutehostimessa...jussilampi kirjoitti:välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
sinänsä voi olla juuri ja juuri mahdollista että jostain veholta kysyttynä pyyntihinta on kymppitonnin, mutta itse osan arvo on taatusti lähempänä tonnia. tonninkin tapauksessa uskon että kalleus on riittävä syy palata vanhaan alipainetekniikkaan (jonka hinta on ehkä satku).
kyllä asiaa puhut,täällä kaveri puhu vielä mummon markoista kun sanoi että kymppitonnin,täälä pohjosessa puhutaan markoista vielä täyttä päätä soitin veholle je tarkistin asian ja sanoivat että 1600euroa,+vaihto työ
noh mutta tuota pohtiessa aion kyllä vaihtaa nesteet kahden vuoden välein joka tapauksessa
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Keskustelu karkasi SBC-jarrujen hyvyyden/huonouden spekulointiin. Muutama kommentti alkuperäiseen viestiin kahden vuoden W211 kokemuksella.
- hieman pienempi kuin väyrynen ja siten myös ketterämpi. Huonona puolena pienemmät takapenkin tilat
- ei ruostu samaan malliin kuin edeltäjänsä. Auto on nyt 3,5 vuotta eikä ruostepilkkuakaan. Edellinen väyrynen piti maalata jo kokonaan yli neljän vuoden iässä ruosteiden takia
- etupään tuenta heikkoa tekoa. Mm. alapallonivelien kestoikä "taannoisten Fordien vetonivelten" luokkaa.
- sedanissa kääntyvät takapenkin selkänojat kauan unelmoitu loistava lisävaruste
- ne jarrut on toiminnaltaan loistavat kun niihin tottuu. ABS toimii todella juoheasti eikä rutise.
- lämpiää sisältä nopeammin kuin väyrynen sähkövastusten ansiosta (=lämmityslaitteesat melkein heti lämpöä kylmäkäynnstyksen jälkeen) Toki koneen lämpiäminen kestää saman kuin CDI koneella aina
Itselläni on tällä hetkellä myös S124 300E ja täytyy sanoa, että vaikka se onkin hyvä auto, niin kyllä se hieman museovehkeeltä tuntuu 211:n rinnalla.
- hieman pienempi kuin väyrynen ja siten myös ketterämpi. Huonona puolena pienemmät takapenkin tilat
- ei ruostu samaan malliin kuin edeltäjänsä. Auto on nyt 3,5 vuotta eikä ruostepilkkuakaan. Edellinen väyrynen piti maalata jo kokonaan yli neljän vuoden iässä ruosteiden takia
- etupään tuenta heikkoa tekoa. Mm. alapallonivelien kestoikä "taannoisten Fordien vetonivelten" luokkaa.
- sedanissa kääntyvät takapenkin selkänojat kauan unelmoitu loistava lisävaruste
- ne jarrut on toiminnaltaan loistavat kun niihin tottuu. ABS toimii todella juoheasti eikä rutise.
- lämpiää sisältä nopeammin kuin väyrynen sähkövastusten ansiosta (=lämmityslaitteesat melkein heti lämpöä kylmäkäynnstyksen jälkeen) Toki koneen lämpiäminen kestää saman kuin CDI koneella aina
Itselläni on tällä hetkellä myös S124 300E ja täytyy sanoa, että vaikka se onkin hyvä auto, niin kyllä se hieman museovehkeeltä tuntuu 211:n rinnalla.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Oletko vielä samaa mieltä pienuudesta ja ketteryydestä Ja kas kun et vielä väittänyt yhtätoista kevyemmäksi... kahden vuoden W211 kokemuksella.
- hieman pienempi kuin väyrynen ja siten myös ketterämpi. Huonona puolena pienemmät takapenkin tilat ...
W210 E 200 CDI
Akselavstand 283,3 cm
Lengde 479,5 cm
Bredde 179,9 cm
Høyde 143,6 cm
Snudiameter 11,34 meter
Totalvekt 2040 kg
Egenvekt 1540 kg
W211 E 200 CDI
Akselavstand 285,4 cm
Lengde 485,2 cm
Bredde 182,2 cm
Høyde 148,3 cm
Snudiameter 11,4 meter
Totalvekt 2140 kg
Egenvekt 1615 kg
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Ebayssa joku jenkkilässä kauppaa "OEM Mercedes W211 R230 SBC Brake Pressure Regulator ABS" hintaan $1999 ja ilmoituksessa normaalihinnaksi on mainittu $3800. Pääsee jo kohtuudella palkoille, jos tilaa jenkeistä tuon osan jos se veholla kerta maksaa sen kymppitonnin, vai onko se vielä joku eri kapistus, joka on hiukan hintavampi?Arno kirjoitti:No siinä tapauksessa menee eri paikkakuntien Vehojen tiedot ristiin. Alkuunhan ei kummemmin vuosimääriä ilmoitettu vaan kiltisti vaihdettiin. Sen jälkeen ilmoitettiin "toistaiseksi vaihdetaan" ja sittemmin on myös kuvaan tullut erinäiset vuosiluvut. En tässä tosiaan mistään Esson baari -juoruista faktoja yritä tehdä.jussilampi kirjoitti:
Ei se mikään legenda ole se 10 vuoden takuu,se on Oulun Vehon antama tieto,mutta jos tehdas vaatii nesteet,huom. n.2,5litraa vaihdettavaksi 2v välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
Yksi syy eriäviin tietoihin sähköisen tehostinyksikön hinnasta voi olla tietysti, että sekoitan ko. osan toiseen. Eli puhun tästä "kuuluisasta" mötikästä konepellin alla, joka alkaa valittamaan muistaakseni 100´000 jarrupainalluksen jälkeen voimiensa hiipumisesta.
Jos tuon osan hint olisi 10 000 € niin silloinhan se on about 0,1 €/polkaisu, kun ajelee
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Eli ei kannata polkasta, koska jarruthan on vauhdin surmahannun1 kirjoitti: Jos tuon osan hint olisi 10 000 € niin silloinhan se on about 0,1 €/polkaisu, kun ajelee
S212 E350CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Minä se olen paskaa puhunut, mulle sanottiin Oulun Veholla että sähköhydrauliyksikkö maksaa kymppitonin, mutten ottanut huomioon että täällähän monet puhuu vielä mummon markoista täyttä päätä,tarkistin asian Eli 1600euroa +työ jos ei mene jostain syystä takuuseen.Muuten just vaihtoon mennyt E220CDI automatic 211, aj.363200 Oulun taksi ja alkuperäinen sähköjarrujen hydrauliyksikkö,ja varmaan painettu useamman kerran jarrua,että se kappalemäära monestikko yksikkö kestää jarruttaa jonka joku viisas tiesi kertoa 100000 kertaa, on kans täyttä satua,jos ajatellaan että kaupunkiliikenteessä painetaan 3kertaa kilommetrille jarrua,eihän yksikkö kestäisi taksisa kuin 3kk.K70 kirjoitti:Eli ei kannata polkasta, koska jarruthan on vauhdin surmahannun1 kirjoitti: Jos tuon osan hint olisi 10 000 € niin silloinhan se on about 0,1 €/polkaisu, kun ajelee
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ja noista jarruista yleisesti, ne on mun mielestä pirun tehokkaat.hannun1 kirjoitti:Eli eipä kannata sitten pelätä noiden jarrujen keston kanssa. Varmasti joka autosta löytyy joku vikamahdollisuus, jonka korjaaminen maksaa merkkiliikkeessä tonnin tai pari. Ihan kiva auto se 211 kuitenkin on.
S212 E350CDI
Asiaa vähän sivuten ni, kävin vähän katsastamassa saksanmaalla noita 320 farkkuja. Ihan meneviä pelejä Yksi huono asia mikä pisti silmään oli se, että noista saksan autoista ei löydy kirveelläkään semmosia yksilöitä missä ois penkinlämmittimet tai lämpiävät peilit. Takapuoli jäätyy täällä suomessa Mutta on se W211 kyllä aika nami ajella.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Ainakin itse olen useammasta lähteestä kuullut, että W211:n tosiaan "laskisi" nuo jarrutukset ja tietyn rajan rikkoutuessa alkaisi ajotieturissa vilkkua jarruista herjaava ilmoitus. Se, että laskeeko auto jokaisen pienenkin painalluksen, niin en tiedä, joten en osaa vastata.jussilampi kirjoitti:Muuten just vaihtoon mennyt E220CDI automatic 211, aj.363200 Oulun taksi ja alkuperäinen sähköjarrujen hydrauliyksikkö,ja varmaan painettu useamman kerran jarrua,että se kappalemäära monestikko yksikkö kestää jarruttaa jonka joku viisas tiesi kertoa 100000 kertaa, on kans täyttä satua,jos ajatellaan että kaupunkiliikenteessä painetaan 3kertaa kilommetrille jarrua,eihän yksikkö kestäisi taksisa kuin 3kk.
Ja kyllä, Pääkaupunkiseudulla takseihin on vaihdettu noita "mötiköitä" melkoisen usein, muttei nyt sentään 3kk välein.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Arno kirjoitti:Ainakin itse olen useammasta lähteestä kuullut, että W211:n tosiaan "laskisi" nuo jarrutukset ja tietyn rajan rikkoutuessa alkaisi ajotieturissa vilkkua jarruista herjaava ilmoitus. Se, että laskeeko auto jokaisen pienenkin painalluksen, niin en tiedä, joten en osaa vastata.jussilampi kirjoitti:Muuten just vaihtoon mennyt E220CDI automatic 211, aj.363200 Oulun taksi ja alkuperäinen sähköjarrujen hydrauliyksikkö,ja varmaan painettu useamman kerran jarrua,että se kappalemäära monestikko yksikkö kestää jarruttaa jonka joku viisas tiesi kertoa 100000 kertaa, on kans täyttä satua,jos ajatellaan että kaupunkiliikenteessä painetaan 3kertaa kilommetrille jarrua,eihän yksikkö kestäisi taksisa kuin 3kk.
Ja kyllä, Pääkaupunkiseudulla takseihin on vaihdettu noita "mötiköitä" melkoisen usein, muttei nyt sentään 3kk välein.
Kyllä se näin menee, eikä muuten oo satua
RED POWER IHC DT-358
Eräällä tuttavallani on -03 vuosimallia oleva 320CDI farmari, joka on ladattu todella monipuolisella lisävarustelistalla. Auto on ollut todella mieleinen, enkä muista tätä kummempia remontteja olleen...:
-Etuiskunvaimennin (Airmatic) 1 kpl
-Pyöränsuuntaus
Ainut mikä on herättänyt pitkän aikaa keskustelua, on auton akku ja latausjärjestelmä. Auto tuntuu vähänväliä herjaavan, että akku on lopussa vaikka latausjännitteet on kohdillaan ja nallipakkikin on uudenkarhea.
Jarrut toimii loistavasti ja kyyti on todella mielekäs. Ko. henkilö on koettanut nyt puolen vuotta etsiä vaihdokkia, mutta tuntuu joko vastaavan, tai paremman etsiminen olevan todella vaikeaa. Lisävarustelista on niin mellevä, ettei kuulemma oikein osaa totuttautua vähemmin varusteltuun tai tehottomampaan autoon.
-Etuiskunvaimennin (Airmatic) 1 kpl
-Pyöränsuuntaus
Ainut mikä on herättänyt pitkän aikaa keskustelua, on auton akku ja latausjärjestelmä. Auto tuntuu vähänväliä herjaavan, että akku on lopussa vaikka latausjännitteet on kohdillaan ja nallipakkikin on uudenkarhea.
Jarrut toimii loistavasti ja kyyti on todella mielekäs. Ko. henkilö on koettanut nyt puolen vuotta etsiä vaihdokkia, mutta tuntuu joko vastaavan, tai paremman etsiminen olevan todella vaikeaa. Lisävarustelista on niin mellevä, ettei kuulemma oikein osaa totuttautua vähemmin varusteltuun tai tehottomampaan autoon.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
mulla on samaa ihmettelyä ollut nyt talvella, webaston käyttö on aika vähäistä kun virransäästö hyökkää aina kehiin. kiva tietty että se noin päin toimii vrt. se että ei jaksa 25 asteen pakkasessa käynnistyä. huomenna kun käyn laitattamassa ipod kilkkeet niin aattelin kysyä että mikä siellä oikein maksaa.Mesedesi kirjoitti:Eräällä tuttavallani on -03 vuosimallia oleva 320CDI farmari, joka on ladattu todella monipuolisella lisävarustelistalla. Auto on ollut todella mieleinen, enkä muista tätä kummempia remontteja olleen...:
-Etuiskunvaimennin (Airmatic) 1 kpl
-Pyöränsuuntaus
Ainut mikä on herättänyt pitkän aikaa keskustelua, on auton akku ja latausjärjestelmä. Auto tuntuu vähänväliä herjaavan, että akku on lopussa vaikka latausjännitteet on kohdillaan ja nallipakkikin on uudenkarhea.
jostain toisaalta muistan lukeneeni että latauksen valvonta olisi jossain vaiheessa saanut softapäivityksen, joka tuon korjaa.
kerro sille kaverille että vaihdokki löytyy todella helposti, tuo vaan saksasta saman mutta nelivedolla. panokset koveneeMesedesi kirjoitti: Jarrut toimii loistavasti ja kyyti on todella mielekäs. Ko. henkilö on koettanut nyt puolen vuotta etsiä vaihdokkia, mutta tuntuu joko vastaavan, tai paremman etsiminen olevan todella vaikeaa. Lisävarustelista on niin mellevä, ettei kuulemma oikein osaa totuttautua vähemmin varusteltuun tai tehottomampaan autoon.
Edit: Auto kävi Veholla tuon agressiivisen akkuvahdin takia, ja totesivat että lataussysteemin ohjelmointi on nyt päivitetty.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
pitäisi olla täysi comand-integrointi eikä mitään half-ass cd vaihtajaa emuloiva paukkulankasysteemi. webassa jossain päin pyörii esittely tuosta, olisko ollu mersun jenkkiwebassa jopa.mackj kirjoitti:Sori OT mutta voisitko kertoa hieman lisää noista Ipod kilkkeistä? Itse kiinnostanu noi myös mitä maksaa ja mitä ne laittaa kii?harriba kirjoitti: huomenna kun käyn laitattamassa ipod kilkkeet niin aattelin kysyä että mikä siellä oikein maksaa.
en ole uskaltanut kysyä hintaa, alkaa vaan turhaan pistämään vihaksi ja varsinkin kun viime to sanoivat että asennus on koko päivän homma (eivät viime to ehtineet) niin hintatiedustelut kiinnostaa vielä vähemmän. tieto lisää tuskaa kuitenkin ensi viikon ti jolloin on uusi asennusaika
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid