Kokemuksia W211 mallista ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua? Uusia mersuja haukutaan minkä ehditään, mutta onko noissa sitten vikoja sen enempää kuin muissakaan autoissa. Omia kokemuksia on S210 290tdt:stä ja siitä ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin että se on talvella kylmä auto ja ovet ruostuu. Tosin ovet meni kyllä takuuseen :) .

211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.

Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja harriba »

PepeKyy kirjoitti:Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua? Uusia mersuja haukutaan minkä ehditään, mutta onko noissa sitten vikoja sen enempää kuin muissakaan autoissa. Omia kokemuksia on S210 290tdt:stä ja siitä ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin että se on talvella kylmä auto ja ovet ruostuu. Tosin ovet meni kyllä takuuseen :) .

211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.

Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
-04:sta huikea 2tkm kokemus:

- kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
- joku turkkilainen on keksinyt että tässäkään autossa ei tuulilasinpyyhkimen varsia voi nostaa ylös ilman että erikseen pysäköi ne keskelle ruutua
- SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton, ja toki ohjaus on perinteisen tahmainen :)
- matkustusmukavuus on täysin kohdillaan, menee suoraan ja melutaso on kurissa
- tuskin siellä mitään suoria kuutosia on, kyseessä V6. dieseleitä yleensä hiukan twiikkaillaan jatkuvasti, joten todnäk tuossa on enemmän vääntöä & tehoa kuin 210:ssa.
- tuossa kait 5-vaihteinen automaatti joka vaihtaa varsin nätisti
- -28 astetta pakkasta
- 320cdi(kin) kulkee oikein mukavasti. mun V8 nelari lähtee kuin lehmä pöntöstä olkoon kelit mitkä tahansa :)
- ainakin mulla suuri osa auton viehätyksestä tulee kulkupuolesta ja lisävarusteista
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

2004 W211 320 CDI:ssä on vielä OM 648 rivikuutonen, OM 642 V-6 tuli muistaakseni loppuvuodesta 2005.
OM 648 rivi-6 vastaa aika pilkälti W210:ssä olevaa OM 613 rivikuutosta, sylinterin halkaisija on 0,1 mm suurempi eli iskutilavuus 3222 vs 3227 cm3.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua?
Ei voi kuin suositella. Ei minkäänlaista pahaa sanottavaa allekirjoituksen mukaisesta vm -05 autosta, jonka hankin itsepäisyyspäivänä 2006. Toimii kuin sveitsiläinen juusto (huima ero aikaisempiin BMW-hairahduksiin sekä (pakko myöntää) S210-sarjan autoihin) ja ajo-ominaisuudet jarrutuntumaa myöten + muut ominaisuudet kohdallaan. Paras/laadukkain perheauto ajoltaan ja yleistuntumaltaan, mitä minulla on ikinä ollut!

Ei nitise, ei natise eikä kolise eli kertakaikkisen kassakaappimainen fiilinki. Lähtee pakkasesta käyntiin hyvin ja lämpöä riittää suhteellisen pikaisesti. Varusteita riittävästi jo vakionakin. Farkun ilmajousitus toimii hyvin jne jne ...

Auto oli eilen öljynvaihtohuollossa Auto-Sunilla, missä siihen tehtiin akun latauksen ohjainlaitteen softapäivitys (huoltoaktio). Lyhyen kokemuksen jälkeen lataus on nyt kohdallaan, sillä muutaman kerran kylminä aamuina herjasi käynnistyksen jälkeen akkujännitteestä (mukavuustoiminnot kytkeytyivät pois käytöstä muutamaksi minuutiksi). Huoltohintakin oli ns. lompakkoystävällinen, koska Assyst-huollot ovat kiinteästi hinnoiteltuja.

Ruosteestakin on ilmeisesti päästy eroon kiitos runsaan alumiinin käytön (lokasuojat, konepelti, sedanin takaluukku jne) sekä parempien pintakäsittelyprosessien. Samoin koiranluuongelma on mennyttä kiitos uudelleen suunnitellun etujousituksen. Sähköt toimivat myös kokemuksieni mukaan selvästi paremmin (ei turhia anturihälytyksiä) kuin 210-sarjassa jne jne ...

Kun olin palaamassa takaisin mersukantaan, kyselin tarkasti 211-mallista OIKEILTA asiantuntijoilta (enkä uskonut essonbaarijuttuihin). Yksi tärkeimmistä tekijöistä auton (ja jarrujen) luotettavuuden ja viattomuuden suhteen on sen valmistussarja, joka selviää valmistuspäivämäärän perusteella = ennen toukokuuta 2003 valmistettuihin autoihin eivät edes käytettyjen autojen massamyyjät halua puuttua pitkällä tikullakaan. 211-mallin kyseenalainen maine perustuu juuri noihin alkupään autoihin, joissa oli runsaasti sähkövikoja sekä jarruvikoja. Mutta Toukokuussa 2003 tuohon on saatu ratkaisu ja lopputuloksena on ERITTÄIN varma auto!
kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
Ei pitäisi! Onko kolaritaustaa tai etuikkuna vaihdettu?
SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton
:?: Ei ainakaan omakohtaista kokemusta!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Yksi mikä voi myös aiheuttaa natinaa on se jos kojelautaa on pyyhitty/hoidettu jollakin hoitoaineella. Ainakin jotkut niistä joutuessaan saumoihin/liitoksiin aiheuttavat natinaa kuivuessaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

Avantgarde kirjoitti:
Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua?

Auto oli eilen öljynvaihtohuollossa Auto-Sunilla, missä siihen tehtiin akun latauksen ohjainlaitteen softapäivitys (huoltoaktio). Lyhyen kokemuksen jälkeen lataus on nyt kohdallaan, sillä muutaman kerran kylminä aamuina herjasi käynnistyksen jälkeen akkujännitteestä (mukavuustoiminnot kytkeytyivät pois käytöstä muutamaksi minuutiksi). Huoltohintakin oli ns. lompakkoystävällinen, koska Assyst-huollot ovat kiinteästi hinnoiteltuja.
kappas. mullakin on tuota samaa ongelmaa ollut kun on pitäny webastoa päällä. jopa senkin jälkeen kun ajelin yhtenä viikonloppuna 800km joten akku varmasti ladattuna. luulin että akku alkaa hyytyä...
joissa oli runsaasti sähkövikoja sekä jarruvikoja. Mutta Toukokuussa 2003 tuohon on saatu ratkaisu ja lopputuloksena on ERITTÄIN varma auto!
joo, itsekin valkkasin -04 vuosimallisen. googlesta löytyy vähän turhan paljon hittejä "SBC problem mercedes" -haulla :/

mersun oma julkilausuma jossa totesivat että SBC on out, ei siksi etteikö se nykyään olisi täysin toimintavarma, vaan siksi että kukaan ei sitä kuitenkaan usko, on hyvin kuvaava...
kovamuovinen kojelauta natisee niinkuin ilmeisesti kaikissa nykyautoissa
Ei pitäisi! Onko kolaritaustaa tai etuikkuna vaihdettu?
siis kyseessä on varsin esoteerinen ongelma, eli kun kori aavistuksen elää (normaalien rajojensa sisällä) esim. kanttarin yli ajettaessa niin joskus kuuluu hyvin mieto 'nits'. sen kuulee vain jos sitä osaa kuunnella :/ autohan on niin hiljainen että tuollaisetkin äänet kuulee!

toki jos ottaa vaikka siitä mittariston lipasta tai jostain mukitelineestä kiinni ja nykäisee niin kyllä muovit natisee. voi olla että -05:sessa muovit on vaihdettu laadukkaampiin (sekä bmw että mersu on saanut paljon pyyhkeitä liian muovisista verhoilumateriaaleista). tai sitten ne nitisee vaan pakkasella.

huomattavasti enemmän rassasi mun molemmissa bemuissa se että talvella vettä usein jäätyi jonnekin tuulilasin alareunan alle tms. ja korin eläessä kuului melkolailla voimakas napsaus ja pahimmillaan jatkuva nitinä joka loppui vasta pakkasien mentyä.
SBC-jarrujen alkutuntuma (vrt. -05 X3 bemu) oli hiukan omituinen, ajattelin että onkohan putkissa ilmaa... samaten fly by wire kaasupoljin on tunnoton
:?: Ei ainakaan omakohtaista kokemusta!
joop, tottumusasia tuo enemmän on, ei tuossa mitään ongelmaa ole. ei varmaan ole ihme että 3.0d bemun ja E500 mesen kaasun tuntumakaan ei ole ihan identtinen. mun mesessä kaasua lähinnä hivellään hellästi päkiällä eikä niinkään jalalla paineta. kaasun tuntuma liittyy olennaisesti automaattilootan vaihtamiseen, ja tässäkin ne mun ainoat nillityksen ovat jo aikamoista hifistelyä tyyliin automaatti ei aina osaa lukea mun ajatuksia...
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mitä muutoksia on tehty 03-ja 04 ?
Nettiautossa on paljon tämän korimallin autoja myynnissä onko huono laatu vai hinta syynä ?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

PepeKyy kirjoitti:Mites on, arvaako tuohon uuteen korimalliin puuttua? Uusia mersuja haukutaan minkä ehditään, mutta onko noissa sitten vikoja sen enempää kuin muissakaan autoissa. Omia kokemuksia on S210 290tdt:stä ja siitä ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin että se on talvella kylmä auto ja ovet ruostuu. Tosin ovet meni kyllä takuuseen :) .

211 korin sähköjarruja on parjattu, vai onko jutut suutuspäissään liioiteltuja. Kertokaapa kokemuksia mallista, mitä hyvää, huonoa, tyyppivikoja, yms.

Kaverilla olis tommonen -04 320cdi farkku kiikarissa. Tässähän lienee sama suora kuutonen kuin 210 korissa. Onko tässä koneessa tai laatikossa ongelmia?
Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja Arno »

jussilampi kirjoitti: Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.
Ei tuota tehdastakuuta sähköisen tehostinyksikön suhteen ole ainakaan tietääkseni keneltäkään evätty sen takia, että jarrunesteitä ei olisi vaihdettu kahden vuoden välein. Ja itse olen kuullut puhuttavan 7-8 vuodesta takuun suhteen - riippunee siis legendan levittäjätahosta tuo vuosimäärä. :)

Kaikissa malleissa eli ilmeisesti ensimmäisissä tuota ns. mäkilähtöavustinta ei ole. Eli ko. ominaisuus toimii siten, että kun auto on pysähtynyt, niin painaa jarrupolkimen pohjaan niin auto pysyy paikoillaan niin kauan kunnes painaa joko kaasua tai jarrua.

Ja lisäyksenä, että muistaakseni tehostinyksikkö maksaa 1000 euroa, ei 10´000 euroa kuten aiemmin mainittiin.
Viimeksi muokannut Arno, Ma 26.02.2007 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kaltio15 kirjoitti:Mitä muutoksia on tehty 03-ja 04 ?
Nettiautossa on paljon tämän korimallin autoja myynnissä onko huono laatu vai hinta syynä ?
Kyllä se 2003-2004 mallien suuri määrä johtuu autoverosta,ei kannata tuoda kun 2003 tai uudempi,kun verotus pieneni 2003 alussa,on muuten hullua että 2002 211,joutuu maksaan veroa enempi kuin 2003 tai 2004 mallista.Varokaa tuomasta esim.E320CDI,211 vm.2002 veroprosentti 40%+verosta ALV ja sama auto 2003 tai uudempi veroprosentti 28%+verosta ALV
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Arno kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.
Ei tuota tehdastakuuta sähköisen tehostinyksikön suhteen ole ainakaan tietääkseni keneltäkään evätty sen takia, että jarrunesteitä ei olisi vaihdettu kahden vuoden välein. Ja itse olen kuullut puhuttavan 7-8 vuodesta takuun suhteen - riippunee siis legendan levittäjätahosta tuo vuosimäärä. :)

Kaikissa malleissa eli ilmeisesti ensimmäisissä tuota ns. mäkilähtöavustinta ei ole. Eli ko. ominaisuus toimii siten, että kun auto on pysähtynyt, niin painaa jarrupolkimen pohjaan niin auto pysyy paikoillaan niin kauan kunnes painaa joko kaasua tai jarrua.

Ja lisäyksenä, että muistaakseni tehostinyksikkö maksaa 1000 euroa, ei 10´000 euroa kuten aiemmin mainittiin.
Ei se mikään legenda ole se 10 vuoden takuu,se on Oulun Vehon antama tieto,mutta jos tehdas vaatii nesteet,huom. n.2,5litraa vaihdettavaksi 2v välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja Arno »

jussilampi kirjoitti:
Ei se mikään legenda ole se 10 vuoden takuu,se on Oulun Vehon antama tieto,mutta jos tehdas vaatii nesteet,huom. n.2,5litraa vaihdettavaksi 2v välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
No siinä tapauksessa menee eri paikkakuntien Vehojen tiedot ristiin. Alkuunhan ei kummemmin vuosimääriä ilmoitettu vaan kiltisti vaihdettiin. Sen jälkeen ilmoitettiin "toistaiseksi vaihdetaan" ja sittemmin on myös kuvaan tullut erinäiset vuosiluvut. En tässä tosiaan mistään Esson baari -juoruista faktoja yritä tehdä.

Yksi syy eriäviin tietoihin sähköisen tehostinyksikön hinnasta voi olla tietysti, että sekoitan ko. osan toiseen. Eli puhun tästä "kuuluisasta" mötikästä konepellin alla, joka alkaa valittamaan muistaakseni 100´000 jarrupainalluksen jälkeen voimiensa hiipumisesta.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja harriba »

jussilampi kirjoitti:välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
en oikein tajua miten jarrutehostin voi edes mersussa maksaa 10t euroa. auton hinta saksassahan on 40-60t EUR, eikä voi mitenkään olla mielestäni mahdollista että 1/4 auton hinnasta on yhdessä halvatun jarrutehostimessa...

sinänsä voi olla juuri ja juuri mahdollista että jostain veholta kysyttynä pyyntihinta on kymppitonnin, mutta itse osan arvo on taatusti lähempänä tonnia. tonninkin tapauksessa uskon että kalleus on riittävä syy palata vanhaan alipainetekniikkaan (jonka hinta on ehkä satku).

noh mutta tuota pohtiessa aion kyllä vaihtaa nesteet kahden vuoden välein joka tapauksessa :)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

harriba kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
en oikein tajua miten jarrutehostin voi edes mersussa maksaa 10t euroa. auton hinta saksassahan on 40-60t EUR, eikä voi mitenkään olla mielestäni mahdollista että 1/4 auton hinnasta on yhdessä halvatun jarrutehostimessa...

sinänsä voi olla juuri ja juuri mahdollista että jostain veholta kysyttynä pyyntihinta on kymppitonnin, mutta itse osan arvo on taatusti lähempänä tonnia. tonninkin tapauksessa uskon että kalleus on riittävä syy palata vanhaan alipainetekniikkaan (jonka hinta on ehkä satku).

kyllä asiaa puhut,täällä kaveri puhu vielä mummon markoista kun sanoi että kymppitonnin,täälä pohjosessa puhutaan markoista vielä täyttä päätä soitin veholle je tarkistin asian ja sanoivat että 1600euroa,+vaihto työ

noh mutta tuota pohtiessa aion kyllä vaihtaa nesteet kahden vuoden välein joka tapauksessa :)
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
vuola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:31
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja vuola »

Keskustelu karkasi SBC-jarrujen hyvyyden/huonouden spekulointiin. Muutama kommentti alkuperäiseen viestiin kahden vuoden W211 kokemuksella.
- hieman pienempi kuin väyrynen ja siten myös ketterämpi. Huonona puolena pienemmät takapenkin tilat
- ei ruostu samaan malliin kuin edeltäjänsä. Auto on nyt 3,5 vuotta eikä ruostepilkkuakaan. Edellinen väyrynen piti maalata jo kokonaan yli neljän vuoden iässä ruosteiden takia
- etupään tuenta heikkoa tekoa. Mm. alapallonivelien kestoikä "taannoisten Fordien vetonivelten" luokkaa.
- sedanissa kääntyvät takapenkin selkänojat kauan unelmoitu loistava lisävaruste
- ne jarrut on toiminnaltaan loistavat kun niihin tottuu. ABS toimii todella juoheasti eikä rutise.
- lämpiää sisältä nopeammin kuin väyrynen sähkövastusten ansiosta (=lämmityslaitteesat melkein heti lämpöä kylmäkäynnstyksen jälkeen) Toki koneen lämpiäminen kestää saman kuin CDI koneella aina

Itselläni on tällä hetkellä myös S124 300E ja täytyy sanoa, että vaikka se onkin hyvä auto, niin kyllä se hieman museovehkeeltä tuntuu 211:n rinnalla.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

... kahden vuoden W211 kokemuksella.
- hieman pienempi kuin väyrynen ja siten myös ketterämpi. Huonona puolena pienemmät takapenkin tilat ...
Oletko vielä samaa mieltä pienuudesta ja ketteryydestä :?: Ja kas kun et vielä väittänyt yhtätoista kevyemmäksi :D
W210 E 200 CDI

Akselavstand 283,3 cm
Lengde 479,5 cm
Bredde 179,9 cm
Høyde 143,6 cm
Snudiameter 11,34 meter
Totalvekt 2040 kg
Egenvekt 1540 kg


W211 E 200 CDI

Akselavstand 285,4 cm
Lengde 485,2 cm
Bredde 182,2 cm
Høyde 148,3 cm
Snudiameter 11,4 meter
Totalvekt 2140 kg
Egenvekt 1615 kg
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Eli olis havaittavissa että juuri nuo jarrut herättävät eniten keskustelua. Kai tollasen uskaltaa ostaa :)

Mites onko noissa kuutos koneissa ollut mitään suurempia vikoja. Esim onko kellään ollut kansi irti?
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Arno kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Ei se mikään legenda ole se 10 vuoden takuu,se on Oulun Vehon antama tieto,mutta jos tehdas vaatii nesteet,huom. n.2,5litraa vaihdettavaksi 2v välein on varmaan helpompi asioida takuuasioissa jos ne on myös vaihdettu 2vuoden välein,ja kyllä sun ilmoittamassa hinnassa puuttuu yksi nolla eli sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000 euroa ja on juuri yksi syy miksi sen käytöstä on luovuttu uusimmassa mallissa,ja todettu että on auto pysähtynyt kymmeniä vuosia alipainetehosteisilla jarruilla ja palattu niihin.
No siinä tapauksessa menee eri paikkakuntien Vehojen tiedot ristiin. Alkuunhan ei kummemmin vuosimääriä ilmoitettu vaan kiltisti vaihdettiin. Sen jälkeen ilmoitettiin "toistaiseksi vaihdetaan" ja sittemmin on myös kuvaan tullut erinäiset vuosiluvut. En tässä tosiaan mistään Esson baari -juoruista faktoja yritä tehdä.

Yksi syy eriäviin tietoihin sähköisen tehostinyksikön hinnasta voi olla tietysti, että sekoitan ko. osan toiseen. Eli puhun tästä "kuuluisasta" mötikästä konepellin alla, joka alkaa valittamaan muistaakseni 100´000 jarrupainalluksen jälkeen voimiensa hiipumisesta.
Ebayssa joku jenkkilässä kauppaa "OEM Mercedes W211 R230 SBC Brake Pressure Regulator ABS" hintaan $1999 ja ilmoituksessa normaalihinnaksi on mainittu $3800. Pääsee jo kohtuudella palkoille, jos tilaa jenkeistä tuon osan jos se veholla kerta maksaa sen kymppitonnin, vai onko se vielä joku eri kapistus, joka on hiukan hintavampi?

Jos tuon osan hint olisi 10 000 € niin silloinhan se on about 0,1 €/polkaisu, kun ajelee :D
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja K70 »

hannun1 kirjoitti: Jos tuon osan hint olisi 10 000 € niin silloinhan se on about 0,1 €/polkaisu, kun ajelee :D
Eli ei kannata polkasta, koska jarruthan on vauhdin surma :twisted:
S212 E350CDI
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

K70 kirjoitti:
hannun1 kirjoitti: Jos tuon osan hint olisi 10 000 € niin silloinhan se on about 0,1 €/polkaisu, kun ajelee :D
Eli ei kannata polkasta, koska jarruthan on vauhdin surma :twisted:
Minä se olen paskaa puhunut, mulle sanottiin Oulun Veholla että sähköhydrauliyksikkö maksaa kymppitonin, mutten ottanut huomioon että täällähän monet puhuu vielä mummon markoista täyttä päätä,tarkistin asian Eli 1600euroa +työ jos ei mene jostain syystä takuuseen.Muuten just vaihtoon mennyt E220CDI automatic 211, aj.363200 Oulun taksi ja alkuperäinen sähköjarrujen hydrauliyksikkö,ja varmaan painettu useamman kerran jarrua,että se kappalemäära monestikko yksikkö kestää jarruttaa jonka joku viisas tiesi kertoa 100000 kertaa, on kans täyttä satua,jos ajatellaan että kaupunkiliikenteessä painetaan 3kertaa kilommetrille jarrua,eihän yksikkö kestäisi taksisa kuin 3kk.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Eli eipä kannata sitten pelätä noiden jarrujen keston kanssa. Varmasti joka autosta löytyy joku vikamahdollisuus, jonka korjaaminen maksaa merkkiliikkeessä tonnin tai pari. Ihan kiva auto se 211 kuitenkin on.
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

hannun1 kirjoitti:Eli eipä kannata sitten pelätä noiden jarrujen keston kanssa. Varmasti joka autosta löytyy joku vikamahdollisuus, jonka korjaaminen maksaa merkkiliikkeessä tonnin tai pari. Ihan kiva auto se 211 kuitenkin on.
Ja noista jarruista yleisesti, ne on mun mielestä pirun tehokkaat.
S212 E350CDI
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Asiaa vähän sivuten ni, kävin vähän katsastamassa saksanmaalla noita 320 farkkuja. Ihan meneviä pelejä :D Yksi huono asia mikä pisti silmään oli se, että noista saksan autoista ei löydy kirveelläkään semmosia yksilöitä missä ois penkinlämmittimet tai lämpiävät peilit. :( Takapuoli jäätyy täällä suomessa :shock: Mutta on se W211 kyllä aika nami ajella.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja Arno »

jussilampi kirjoitti:Muuten just vaihtoon mennyt E220CDI automatic 211, aj.363200 Oulun taksi ja alkuperäinen sähköjarrujen hydrauliyksikkö,ja varmaan painettu useamman kerran jarrua,että se kappalemäära monestikko yksikkö kestää jarruttaa jonka joku viisas tiesi kertoa 100000 kertaa, on kans täyttä satua,jos ajatellaan että kaupunkiliikenteessä painetaan 3kertaa kilommetrille jarrua,eihän yksikkö kestäisi taksisa kuin 3kk.
Ainakin itse olen useammasta lähteestä kuullut, että W211:n tosiaan "laskisi" nuo jarrutukset ja tietyn rajan rikkoutuessa alkaisi ajotieturissa vilkkua jarruista herjaava ilmoitus. Se, että laskeeko auto jokaisen pienenkin painalluksen, niin en tiedä, joten en osaa vastata.

Ja kyllä, Pääkaupunkiseudulla takseihin on vaihdettu noita "mötiköitä" melkoisen usein, muttei nyt sentään 3kk välein.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Arno kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Muuten just vaihtoon mennyt E220CDI automatic 211, aj.363200 Oulun taksi ja alkuperäinen sähköjarrujen hydrauliyksikkö,ja varmaan painettu useamman kerran jarrua,että se kappalemäära monestikko yksikkö kestää jarruttaa jonka joku viisas tiesi kertoa 100000 kertaa, on kans täyttä satua,jos ajatellaan että kaupunkiliikenteessä painetaan 3kertaa kilommetrille jarrua,eihän yksikkö kestäisi taksisa kuin 3kk.
Ainakin itse olen useammasta lähteestä kuullut, että W211:n tosiaan "laskisi" nuo jarrutukset ja tietyn rajan rikkoutuessa alkaisi ajotieturissa vilkkua jarruista herjaava ilmoitus. Se, että laskeeko auto jokaisen pienenkin painalluksen, niin en tiedä, joten en osaa vastata.

Ja kyllä, Pääkaupunkiseudulla takseihin on vaihdettu noita "mötiköitä" melkoisen usein, muttei nyt sentään 3kk välein.

Kyllä se näin menee, eikä muuten oo satua :!: :!:
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Eräällä tuttavallani on -03 vuosimallia oleva 320CDI farmari, joka on ladattu todella monipuolisella lisävarustelistalla. Auto on ollut todella mieleinen, enkä muista tätä kummempia remontteja olleen...:

-Etuiskunvaimennin (Airmatic) 1 kpl
-Pyöränsuuntaus

Ainut mikä on herättänyt pitkän aikaa keskustelua, on auton akku ja latausjärjestelmä. Auto tuntuu vähänväliä herjaavan, että akku on lopussa vaikka latausjännitteet on kohdillaan ja nallipakkikin on uudenkarhea.

Jarrut toimii loistavasti ja kyyti on todella mielekäs. Ko. henkilö on koettanut nyt puolen vuotta etsiä vaihdokkia, mutta tuntuu joko vastaavan, tai paremman etsiminen olevan todella vaikeaa. Lisävarustelista on niin mellevä, ettei kuulemma oikein osaa totuttautua vähemmin varusteltuun tai tehottomampaan autoon.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

noista saksan autoista ei löydy kirveelläkään semmosia yksilöitä missä ois penkinlämmittimet tai lämpiävät peilit.
Lämpiävät peilit??? Nehän on olleet vakiona mersuissa jo vaikka kuinka pitkään ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

Mesedesi kirjoitti:Eräällä tuttavallani on -03 vuosimallia oleva 320CDI farmari, joka on ladattu todella monipuolisella lisävarustelistalla. Auto on ollut todella mieleinen, enkä muista tätä kummempia remontteja olleen...:

-Etuiskunvaimennin (Airmatic) 1 kpl
-Pyöränsuuntaus

Ainut mikä on herättänyt pitkän aikaa keskustelua, on auton akku ja latausjärjestelmä. Auto tuntuu vähänväliä herjaavan, että akku on lopussa vaikka latausjännitteet on kohdillaan ja nallipakkikin on uudenkarhea.
mulla on samaa ihmettelyä ollut nyt talvella, webaston käyttö on aika vähäistä kun virransäästö hyökkää aina kehiin. kiva tietty että se noin päin toimii vrt. se että ei jaksa 25 asteen pakkasessa käynnistyä. huomenna kun käyn laitattamassa ipod kilkkeet niin aattelin kysyä että mikä siellä oikein maksaa.

jostain toisaalta muistan lukeneeni että latauksen valvonta olisi jossain vaiheessa saanut softapäivityksen, joka tuon korjaa.
Mesedesi kirjoitti: Jarrut toimii loistavasti ja kyyti on todella mielekäs. Ko. henkilö on koettanut nyt puolen vuotta etsiä vaihdokkia, mutta tuntuu joko vastaavan, tai paremman etsiminen olevan todella vaikeaa. Lisävarustelista on niin mellevä, ettei kuulemma oikein osaa totuttautua vähemmin varusteltuun tai tehottomampaan autoon.
kerro sille kaverille että vaihdokki löytyy todella helposti, tuo vaan saksasta saman mutta nelivedolla. panokset kovenee :)

Edit: Auto kävi Veholla tuon agressiivisen akkuvahdin takia, ja totesivat että lataussysteemin ohjelmointi on nyt päivitetty.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

harriba kirjoitti: huomenna kun käyn laitattamassa ipod kilkkeet niin aattelin kysyä että mikä siellä oikein maksaa.
Sori OT mutta voisitko kertoa hieman lisää noista Ipod kilkkeistä? Itse kiinnostanu noi myös mitä maksaa ja mitä ne laittaa kii?
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

mackj kirjoitti:
harriba kirjoitti: huomenna kun käyn laitattamassa ipod kilkkeet niin aattelin kysyä että mikä siellä oikein maksaa.
Sori OT mutta voisitko kertoa hieman lisää noista Ipod kilkkeistä? Itse kiinnostanu noi myös mitä maksaa ja mitä ne laittaa kii?
pitäisi olla täysi comand-integrointi eikä mitään half-ass cd vaihtajaa emuloiva paukkulankasysteemi. webassa jossain päin pyörii esittely tuosta, olisko ollu mersun jenkkiwebassa jopa.

en ole uskaltanut kysyä hintaa, alkaa vaan turhaan pistämään vihaksi ja varsinkin kun viime to sanoivat että asennus on koko päivän homma (eivät viime to ehtineet) niin hintatiedustelut kiinnostaa vielä vähemmän. tieto lisää tuskaa kuitenkin ensi viikon ti jolloin on uusi asennusaika ;)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Vastaa Viestiin