Ostin eilen kyseisen mersun, ja tänä aamuna se ei lähtenytkään käyntiin.... Pakkasta oli n -18 astetta... Kokeilin startata melkein kymmenen kertaa, muutaman kerran auto meinasi lähtee, mutta ei kuitenkaan lähtenyt! Laiton auton sisätilanlämmittimen noin tunniksi konehuoneeseen, ja sit lähti heti!! (autossa ei ole lohkolämppäriä)
Hehkun merkkivalo ei pala ollenkaan, hehkutulpat ovat kunnossa, mutta niille ei tule ollenkaan jännitettä??????
Voiko vika olla hehkun releessä, ja missä se sijaitsee??
Kiitos jo etukäteen...!
C 200 CDI -99 Ei käynnisty kylmänä?
Nyt olen vähän viisaampi.... Yksi hehkutulppa oli oikosulussa, ja oli polttanut hehkureleen yhden semmosen ihmeen jännitekiskon poikki!! Tästä johtuen koko hehkurele ei toiminut, eli kaikki tulpat oli poissa pelistä... Ei ihme, ettei meinaa näillä pakkasilla käynnistyä...
Joku viisaampi vois vielä kertoo, miten saan vaihdettua sen yhen rikkinäisen hehkutulpan, kun se on aikas tiukasti kiinni..... Sain ruuvattua sitä aukipäin jo kierroksen verran ja siihen jumitti.... Ei auttanut kun ruuvata se takaisin kiinni, ja jättää siitä johto irti, ettei riko sitä relettä uudelleen... Sain nyt kuitenkin kolme hehkua toimimaan, luultavasti niillä jo käynnistyy...? Hehkun merkkivaloo en vielä nähnyt, mutta se tuskin lämpimänä edes palaa...?
Lähteeköhän noi tulpat paremmin auki kylmästä vai lämpimästä moottorista...?
Joku viisaampi vois vielä kertoo, miten saan vaihdettua sen yhen rikkinäisen hehkutulpan, kun se on aikas tiukasti kiinni..... Sain ruuvattua sitä aukipäin jo kierroksen verran ja siihen jumitti.... Ei auttanut kun ruuvata se takaisin kiinni, ja jättää siitä johto irti, ettei riko sitä relettä uudelleen... Sain nyt kuitenkin kolme hehkua toimimaan, luultavasti niillä jo käynnistyy...? Hehkun merkkivaloo en vielä nähnyt, mutta se tuskin lämpimänä edes palaa...?
Lähteeköhän noi tulpat paremmin auki kylmästä vai lämpimästä moottorista...?
Vähän helpottaa jos poljet paikallaan koneen oikeen kuumaksi.. Hehkutulppa lähtee muutenkin yleensä sen matkaa kuin siinä riittää kierrettä ja sen jälkeen pyörii vaan tyhjää.. Siinä ei auta kuin kärsivällisyys. Pyörittää tulppaa vaan edes takaisin ja yrittää joillain pihdeillä varovasti vetää tulpan ylös. Joskus hieman kettumainen urakka..
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
220D -73
Kyllähän se tavallaan myyjän vastuulla on, mutta turha jälkikäteen kysellä, kun yksityiseltä ostaa
No, jokatapauksessa auto alkaa pikkuhiljaa käynnistyä... Sain sen oikosulussa olevan hehkun vaihdettua, kun vaan käytti koneen tarpeeksi lämpimäksi... Kiitos vaan vinkistä!! Täytyi vaan ensin vaihtaa termostaattikin, että sai koneen ees kunnolla lämpimäksi! Vanhalla termarilla ei lämmöt näillä pakkasilla noussut kun max 50:een asteeseen... Nyt nousee jo melkein 80:een....
Oli muuten mulle ihan uutta, että hehku menee noin oikosulkuun...? Siinä ei ole resistanssia juuri ollenkaan... Ihme ettei rele kestä!
Ainut mikä vielä ihmetyttä on hehkun merkkivalo.... Se ei pala vieläkään... Se on kyllä ainakin varma, että hehkut toimii kaikki, lähtee niin hyvin käyntiin nyt!! Rele vetää, ja ottaa virtaa n. 75A
En tiedä täytyykö vielä ottaa mittaristo irti ja tarkistaa polttimo, jos olis vaan siinä vika...

No, jokatapauksessa auto alkaa pikkuhiljaa käynnistyä... Sain sen oikosulussa olevan hehkun vaihdettua, kun vaan käytti koneen tarpeeksi lämpimäksi... Kiitos vaan vinkistä!! Täytyi vaan ensin vaihtaa termostaattikin, että sai koneen ees kunnolla lämpimäksi! Vanhalla termarilla ei lämmöt näillä pakkasilla noussut kun max 50:een asteeseen... Nyt nousee jo melkein 80:een....
Oli muuten mulle ihan uutta, että hehku menee noin oikosulkuun...? Siinä ei ole resistanssia juuri ollenkaan... Ihme ettei rele kestä!
Ainut mikä vielä ihmetyttä on hehkun merkkivalo.... Se ei pala vieläkään... Se on kyllä ainakin varma, että hehkut toimii kaikki, lähtee niin hyvin käyntiin nyt!! Rele vetää, ja ottaa virtaa n. 75A
En tiedä täytyykö vielä ottaa mittaristo irti ja tarkistaa polttimo, jos olis vaan siinä vika...
Hyvin paljon mahdollista
Sitä relettä oli meinaan joku toinenkin "tee se itse" mies korjaillut! Oli semmoset tinaköntit siellä releen sisällä, että meni varmaan metri imusukkaa ennenkuin sain ne pois sieltä
Olis kyllä varmaan edellisenkin korjaajan jäljiltä toiminut, kun vaan olis ensin vaihtanu sen oikkarissa olevan hehkun

Sitä relettä oli meinaan joku toinenkin "tee se itse" mies korjaillut! Oli semmoset tinaköntit siellä releen sisällä, että meni varmaan metri imusukkaa ennenkuin sain ne pois sieltä

Olis kyllä varmaan edellisenkin korjaajan jäljiltä toiminut, kun vaan olis ensin vaihtanu sen oikkarissa olevan hehkun

W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00
ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
W210 200CDIa -00
ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87