E-sarjan ruostevaurioiden korjausvastuupäätöksiä
E-sarjan ruostevaurioiden korjausvastuupäätöksiä
Millaisia korjauspäätöksiä olette saaneet E-sarjan Mersun ruostekorjausvaurioiden kuluista?
Meillä on 98 rekisteröity Suomi-auto E240 Mersu, jossa vain 152 000 kilometrejä, Vehossa huollettu ja nyt kaikissa lokasuojakaarissa ruostevaurioita, samoin karmeissa. Auto on ruostesuojattu 50 000 km kohdalla ja sen jälkeen seuraavan 50 000 jälkeen alkoivat vauriot jo näkyä.
Yli 6 kk:n odotuksen jälkeen Suutarilan korjaamo tarjosi suullisesti että vasen lokasuoja vaihdetaan, karmit vaihdetaan ja oikea lokasuoja paikallisesti korjataan ja haluavat meiltä 800 eur - nk osamaksua !
Millä tavalla me käyttäjät olemme syyllisiä tehtaan pintakäsittelyvikaan, joka näyttääkin olevan hurjan yleinen pikkuvika Mersuissa. Miksi merkkihuolto ei ole asiaan tarttunut ja ehdottanut tätä korjausta ?
Veho/Daimler-Chrysler siis myöntää vian, mutta haluaa kuluttajan maksumieheksi asiassa - mielenkiintoista ?
Millaisia tarjouksia/korvauksia olette oikeasti saaneet näissä settauksissa`?
Meillä on 98 rekisteröity Suomi-auto E240 Mersu, jossa vain 152 000 kilometrejä, Vehossa huollettu ja nyt kaikissa lokasuojakaarissa ruostevaurioita, samoin karmeissa. Auto on ruostesuojattu 50 000 km kohdalla ja sen jälkeen seuraavan 50 000 jälkeen alkoivat vauriot jo näkyä.
Yli 6 kk:n odotuksen jälkeen Suutarilan korjaamo tarjosi suullisesti että vasen lokasuoja vaihdetaan, karmit vaihdetaan ja oikea lokasuoja paikallisesti korjataan ja haluavat meiltä 800 eur - nk osamaksua !
Millä tavalla me käyttäjät olemme syyllisiä tehtaan pintakäsittelyvikaan, joka näyttääkin olevan hurjan yleinen pikkuvika Mersuissa. Miksi merkkihuolto ei ole asiaan tarttunut ja ehdottanut tätä korjausta ?
Veho/Daimler-Chrysler siis myöntää vian, mutta haluaa kuluttajan maksumieheksi asiassa - mielenkiintoista ?
Millaisia tarjouksia/korvauksia olette oikeasti saaneet näissä settauksissa`?
Erittäin paljon vanhempaa ja uudempaa juttua löytyy palstalta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=ruoste
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=ruoste
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Kun E-Mersun hinta on nyt about 65 000 eur ja vuonna 98 se oli markoissa about 360 000 fim, niin kyllä sillä rahalla pitää saada auto, joka ruostevaurioiden tullessa esiin jo 150 000 km kohdalla merkkihuollon ja vähäisen käytön jälkeen maahantuojan ja valmistajan kuluiksi.Jani Anttila kirjoitti:Eiköhän 9 vuotta vanhassa autossa jo hiukan kuppaa saa ollakkin. Mielestäni saa olla tyytyväinen että ei tartte koko remonttia itse maksaa. Corollahuollosta olisi turha kysellä minkään asteista vastaantuloa...
Sikamaista palvelua ja täysin kuluttajaa aliarvioivaa kohtelua.
Teen siitä Suutarilan väestä hakkelusta ja kirjoitan Vehon konsernin toimarille !
Mersu perkele
Juu olen itse myös vähän sillä kannalla että kyllä saa olla tyytyväinen jos tullaan kuluissa vastaan tuolla iällä, maksoi auto mitä maksoi uutena.
Toisaalta kun kysymys on kuitenkin tyyppiongelmasta.. Kaksipiippuinen juttu. Se, että joka mersu ruostuu tasan samoista paikoista on kyllä sellainen juttu että se taas alkaa mennä tehtaan virhevastuun piikkiin (kuppa iskee maalin ja pellin välistä ulos ilman ulkoista vauriota).
Toisaalta kun kysymys on kuitenkin tyyppiongelmasta.. Kaksipiippuinen juttu. Se, että joka mersu ruostuu tasan samoista paikoista on kyllä sellainen juttu että se taas alkaa mennä tehtaan virhevastuun piikkiin (kuppa iskee maalin ja pellin välistä ulos ilman ulkoista vauriota).
Ruostetta
Karu totuus on se, että Mersu ruostuu ja jopa varsin herkästi. Autolla on kuitenkin jo 9 vuotta ikää -> omaan piikkiin kapsahtaa korjaukset.erjalaa kirjoitti:Kyllä sillä rahalla pitää saada auto, joka ruostevaurioiden tullessa esiin jo 150 000 km kohdalla merkkihuollon ja vähäisen käytön jälkeen maahantuojan ja valmistajan kuluiksi.
Oma yli kolmen vuoden mittainen [ruosteen]torjuntatataisteluni on dokumentoitu täällä. Samat metrit on minullakin.
S320L -97
Meidän Mersu (W203) vm 2000 pääsi vihdoin ja viimein tähän tehtaan ilmoittamaan "ruosteenesto käsittelyyn", joka tarkoitti sitä, että ovien tiivisteiden väliin lykättiin jotain h*lvetin vahaa. Valitin takaluukun ruostevauroista ja myös siitä, että rekkarivalon kiinnike on ruostunut niin, ettei siihen pysty vaihtamaan polttimoa. Tarkistuskäynti saatiin parin kuukauden päähän, jossa taas syynätään ja vähä katsellaan, että josko tämä korjattaisiin tehtaan piikkiin..tämän syynäyksen jälkeen menee about kuukausi, kun saadaan virallinen lupa korjata ruostevauriot (jos saadaan). Todennäköisesti ruostevaurio menee tehtaan piikkiin, mutta rekkarin valon polttimo pitää itse kustantaa
ei jum*lauta, että osaa olla vaikeeta...

W203 220cdi
Re: E-sarjan ruostevaurioiden korjausvastuupäätöksiä
erjalaa kirjoitti:Millaisia korjauspäätöksiä olette saaneet E-sarjan Mersun ruostekorjausvaurioiden kuluista?
Meillä on 98 rekisteröity Suomi-auto E240 Mersu, jossa vain 152 000 kilometrejä, Vehossa huollettu ja nyt kaikissa lokasuojakaarissa ruostevaurioita, samoin karmeissa. Auto on ruostesuojattu 50 000 km kohdalla ja sen jälkeen seuraavan 50 000 jälkeen alkoivat vauriot jo näkyä.
Yli 6 kk:n odotuksen jälkeen Suutarilan korjaamo tarjosi suullisesti että vasen lokasuoja vaihdetaan, karmit vaihdetaan ja oikea lokasuoja paikallisesti korjataan ja haluavat meiltä 800 eur - nk osamaksua !
Millä tavalla me käyttäjät olemme syyllisiä tehtaan pintakäsittelyvikaan, joka näyttääkin olevan hurjan yleinen pikkuvika Mersuissa. Miksi merkkihuolto ei ole asiaan tarttunut ja ehdottanut tätä korjausta ?
Veho/Daimler-Chrysler siis myöntää vian, mutta haluaa kuluttajan maksumieheksi asiassa - mielenkiintoista ?
Millaisia tarjouksia/korvauksia olette oikeasti saaneet näissä settauksissa`?
Tuossa omaa tarinaa ja muutakin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43224
Ruostesuojaus ei käytännössä vaikuta ovien karmeihin. Eihän niitä mitenkään käsitellä. Tosin Veholla on moniin autoihin laiteltu rasvaa, joka hidastaa ruostetta. Itellä vielä ruosteettomat. Lokareitten kaariin pitäisi ruostesuojauksella saada apua, jos on tehty hyvin, eli laitettu kiveniskumassaa, joka estää ruosteen alkuunpääsyä kiveniskemistä. Halvemmissa ruostesuojauskäsittelyissä tämmösiä ei laitella, joten lokareitten reunat ruostuu yhtä nopeesti, kuin ilmankin.
Vastaavalla tavalla itellä oli lokareitten osalta 50/50 -päätös. Muilta osin ilmainen korjaus. Pohjaa ei korvaa kait mikään takuu. Laittelin omaan piikkiin kuntoon ja ruostesuojaus kanssa päälle. Alunperin (kun ostin) ei siis ollut mitään suojausta.
Näin sitä maksumies löytyy tehtaan virheille... Tosin itse olen sinnikkäästi sitä mieltä, että ainakaan omassa tapauksessani hinta nyt ei ole kokonaisuuden huomioon ottaen kovin paha. Tämmöset summat on vielä pientä, jos tekniikka vaan pysyy muuten kasassa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -