250 TD-osaajat apuva.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

250 TD-osaajat apuva.

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

Työkaverin W124 250 TD -91:stä vaivaa pakkaskylmänä kiusallinen tauti.
Lähtee käyntiin nätisti mutta kun painaa kaasun pohjaan ei kierrokset nouse 1500-1800 ylemmäs. Savuttaa kun piru :twisted: !
Kun "turbon liittimen" (en tiedä mikä lie) irrottaa vika häviää. Myös koneen lämmettyä vika häviää. Mitä kylmempi sen pahempi.

Avusta olisimme kiitollisia, ei ole noiden dieseleiden kanssa tullut peuhattua.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eli siis ihan aluksi, onko autossa turbo, mallimerkinnän mukaa ei olisi... TD tarkoittaa mersuksi Touring Diesel, eli ahtamaton farkkudiesel, TDT on sitten turbodiesel farkku ja DT sedanmallinen turbodiesel.
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

turbohan se siinä

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

tässä se heti näkyy, meikäläisen ymmärtämättömyys noista dieseleistä..
kyllä se turbollinen on.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mahdatkohan tarkoittaa "turbon liittimellä" tätä mustaa alipaineletkua:

Kuva
Kuva

Jos, niin kyseessä on pakokaasunkierrätyksen venttiilille tuleva alipaineletku ja kuvailemasi vika johtuu väärin toimivasta kierrätyksen ohjauksesta, kierrätys kuuluu mennä päälle vasta lämpimällä koneella, juuri siksi että kylmänä käy nätisti.
Tukkikaa tuo letku vaikkapa 6 mm kierretangon pätkällä (eli 10 mm kannalla olevan pultin kierreosalla. Kierrätys tekee vaan koneelle hallaa, sitä ei tarvita.
ässäeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41

kiitos !

Viesti Kirjoittaja ässäeemeli »

On tämä hyvä keksintö tämä forum, ei tartte edes konepeltiä avata kun jo korjausohjeet tipahtaa kuin apteekin hyllyltä :D

Täytyy palata maanantaina aiheeseen ja kurkata mille se dieselpata näyttää!
Eiköhän se asia selviä kun ehtii itsekin pellin alle vilkaista, kiiti hyvistä kuvista.
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Tää forum on tosiaankin hieno juttu! Apua=selvyyttä olen saanut jo moneen askarruttavaan asiaan.Hienoa, kun ei tarvitse yrittää keksiä "pyörää" uudestaan.
Vastaa Viestiin