pumppu kävi mynässä ja siihen laitettiin 7mm elementit.vaan ei oikein toimi kuten pitää
kylmänä käy tosi pienillä kierroksilla,juuri ja juuri jaksaa käydä.lämpimänä käy 800-1000 kierroksen välillä tyhjäkäyntiä.siinäkin oli rikitteliminen että ne sai järkevälle tasolle.
ja kierrokset kun menee +2000 kierrokselle niin meinaa rynnätä ja jää kierrokset huutamaan
vaijerit ei jumittele,mikä viddu oikein mättää?!?onko pumpussa säädöt vituillaan?eikös mynän pitäs säätää pumppu aina tapituksen jälkeen kohilleen
osa viosta ellei kaikki voi korjaantua ku nappaat pumpun perästä sähköisentyhkäynnin palikan irti , jos siinä sellainen on. vaikken mää noista mitään tie
voi helvetin prkl jos tosiaan joutuu uudestaan irroittamaan ja lähettelemään takas ketuttaa huvikseen edes takaisin purkaa ja kasailla!
n.2000 kierroksesta vielä palauttaa tyhjäkäynnille hitaanlaisesti mutta siitä ylöspäin niin kierrokset jää huutamaan eikä putoa kuin vaihteella alas
tuli tuossa mieleen että kun tämä mun katiska on manuaali,ja alkuperäiset 300dt:t automaatteja niin säädetäänkö pumppu jotenkin eri tavalla automaatille?ei kai nyt sentäs...
Tekikö se tota heti pumpun laiton jälkeen? Tuli vaan mieleen, että ei kai vaan koneen polttoaine oo vaihtunu dieselistä moottoriöljyks? Reikä männässä > huohottaa > kone käy öljyhoyryillä.. Toivottavasti ei kuitenkaan..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
välittömästi alkoi pumpun laiton jälkeen,heti koe-ajolla
ei tuo tyhjäkäynti myöskään ole hollillaan,kylmänä ei pyöri ilman kaasua ja lämpimänäkin ne kierrokset saattaa seilata 700-1000 välillä.toimii oikeestaan just samalla tavalla kuin ennen mynään menoa!paitsi silloin ei jäänyt kierrokset huutamaan
Ryntäileekö moottori itsekseen tyhjäkäynnillä?Mun omassa autossa säädettiin pumppu ja siinä kävi semmonen pikku vahinko että sivuluukun tiiviste oli asettunut huonosti paikoilleen ja vastasi pumpun sisällä olevaan säätö tankoon.Tästä johtui kierrosten heijaaminen tyhjäkäynnillä,kierrosten hidas laskeutuminen,alaväännön puute.Mulla autona on W123 300D ja säätö tehtiin PP dieselissä.Korjaus tehtiin takuuseen ja pumppua ei tarvinnut irroittaa,riitti kun siirtopumppu irroitettiin luukun edestä.Säätöön olen ollut erittäin tyytyväinen ja hyvään palveluun kans.
eipä se ryntäile,800-1000 kierrosta käy ja välillä saattaa lämpimänä pudottaa kiekat jopa 500-600 pintaan.tahtoo olla liikkeelle lähtiessä aika herkkä myös sammumaan.
ja mynä on sitten puhelinvastaajan mukaan helmikuun suljettu!voi v....!!!
joo empä sinne mynään yhteyttä saanut kun kerran helmikuun ovat kiinni mukamas.enkä kehdannut jäädä odottelemaan vaan säätelin omin päin pumpun kohdilleen.nyt ei kierrokset jää huutamaan vaan laskevat nätisti,tyhjäkäyntikin ihan ok.kylmänä vaan alussa aika alhaiset kierrokset(n.600 tuntumassa).kyllä se nyt riittävän hyvin pelailee
syötöt on aika pienellä ja ahdot vakiot,ei VIELÄ tehoja uskalla ottaa irti vakio turbolla ja käyttökin on sen mukaista.varovaista.pers tuntumalla ehkä liikutaan n.200 heposessa.kyllä se vakiokytkin vielä pitää,tosin pitää 3 vaihteesta ylöspäin olla tarkkana jottei runttaa liikaa kaasua tietyllä kierros alueella jottei kaksoismassa ala jytisemään
Kiva kuulla että vakiokytkin pitää. Miten muuten auton käytös muuttui pumpun päivityksessä, eli tuliko "bonanza"-ilmiö taipumusta ? Tietääkseni nykimisenesto otetaan pois toiminnasta 7mm elementtien kanssa. Olis tarkoitus oman kolmisatasen pumppu päivittää keväällä. Millaisilla kierroksilla se vauhtipyörä ääntelee ?