pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

elikkäs lueskelin tuossa että muillakin on tehonnälkä. joten kerätään porukka kasaan jaeiku kompuratallia kasaamaan =) jos nyt kimppatilausta ensin



1996 w202 c230 kompressor sport[/img]
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ehdottomasti lähden kimppaan mukaan. Minkä valmistajan kamoja olit ajatellut?

ASP tuntuu elevan hinta-laatusuhteeltaan paras. Hihnapyörät on valmistettu originaaleista hitsaamalla ja hiomalla. Hinta muistaakseni jotain 600-800$

Tunnetumpien valmistajien kalikat, kuten kleemann jne... ovat käsittääkseni valmistettu valamalla ja ovat kevyempiä jne... En tiedä lieneekö sillä merkitystä, mutta hinnat ainakin ovat huomattavasti kovempia.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

no kleemania nyt kovasti kehuttu, ja hinta on ihan kohdallaan, kysyppä koskisen karilta esimerkiksi. Mulle lupasi ainakin n.800€ paikalleen asennettuna kleemanin setin joten hinta on mun mielestä ihan kohallaan. karin paja sijaitsee seinäjoella. Mutta tietenkin nuukaan luonteeseeni sopii että jos halvempaa löytyy niin mikä jottei =)
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

JP74 kirjoitti:Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)
Jos hajoaa niin sitten korjataan. 354hp -> 395hp luulis tuntuvan jossakin :wink:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

JP74 kirjoitti:Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)
tästä viestistä ei nyt ihan selvinnyt minkä kompuran remonttia tarkoitat, ainakaan näitä mersun kompurakoneitten remppoja siivapyörien vaihtojen takia ei liiemmin ole ilmennyt suomalaisilla eikä myöskää ulkomaalaisilla palstoilla, kukaan ei ole rohjennut kertoa suoraan. Jopa Veho tekee näitä asennuksia, että ihmettelempä suuresti. Pakko sanoa, että sulla on ollut mersussa jotain muutakin vikaa kuin kompura. :)
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

caitsu79 kirjoitti:
JP74 kirjoitti:Kannattaa varautua kompuraremonttiin, jos menee hihnapyöriä vaihtamaan...kokemusta aiheesta löytyy. Myöskään tehonlisäys ei ole kovinkaan tuntuva noissa kompuravehkeissä. Mutta virittäminen kannattaa aina:)
tästä viestistä ei nyt ihan selvinnyt minkä kompuran remonttia tarkoitat, ainakaan näitä mersun kompurakoneitten remppoja siivapyörien vaihtojen takia ei liiemmin ole ilmennyt suomalaisilla eikä myöskää ulkomaalaisilla palstoilla, kukaan ei ole rohjennut kertoa suoraan. Jopa Veho tekee näitä asennuksia, että ihmettelempä suuresti. Pakko sanoa, että sulla on ollut mersussa jotain muutakin vikaa kuin kompura. :)

Veljellä oli tommonen -96 kompura c230. Siihen vaihdettiin isompi kampiakselin hihnapyörä, nostettiin bensanpaine, putkisto vaihdettiin ja tietysti ohjelmoitiin alan pajalla. Melko pienen ajan jälkeen kompurasta meni laakerit. Tarkoitan tällä juuri tätä moottoriin ahtopainetta tuottavaa kompuraa, vai mitä meinasit...? En tarkoittanut itse moottorin hajoamisvaaraa vaan juurikin kompressorin särkymistä, kuten tekstissäni selvästi lukee. Ilmastoinnin kompressori on eri asia ja tietääkseni muita kompressoreita autossa ei ole näiden kahden lisäksi. Jyväskylässä tiedän parikin kompura mersua, johon on vaihdettu kompura laakereiden kulumisen takia. Ompa ollut omassa kourassakin kyseinen murikka ihmeteltävänä.

Ei muuta kuin virittämään, en minä halua mitenkään kritisoida tätä touhua. Kunhan kerroin kokemuksiani. Kannattaa tietysti vaihtaa siihen kompressoriin öljyt joskus, saattaa pidentää lakereiden käyttöikää, kun käyttökierroksia nostetaan.
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

Juu tuo informaatio ei vissiin kulkenut aivan kokonaan silmältä aivoihin mutta juu, ihan samasta asiasta puhuttiin, mulla taas lähipiirissä kanssa kompuromerkeleitä, tosin uudempia kaikki kun mun ja niissä taasen ei ole ollut onkelmia ja mitä nyt tämän foorumin ja mese.fin kautta olen asiasta höpötellyt asiasta muidenkin kanssa, ihan positiivisella mielellä palautteen mukaan olen asiaa harkinnut. eli oli vain pieni lukihäriö tai sinneppäin
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
Avatar
caitsu79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 23.11.2006 20:16
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja caitsu79 »

Veljellä oli tommonen -96 kompura c230. Siihen vaihdettiin isompi "kampiakselin hihnapyörä"?!?


Siis itseasiassa nyt meni se loppukin tekstistä jakeluun, kleemanin setissä ainakin on kompuran siiva pyörä joka vaihdetaan ekiä kampiakselin pyörää... viisaammat saavat tietysti korjata jos olen väärillä jäljillä....
elämä alkaa 200 hpeestä, life is too short to drive slow.
hymy leviää vasta 300hpeesta
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

OoO
Viimeksi muokannut karira, To 22.02.2007 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tarjolla on myös sarjoja, jotka laittavat ahtimen pyörimään jatkuvasti. Näistä olen kuullut, että ne lyhentävät ahtimen elinikää merkittävästi. Mikä ei liene sinänsä ihme, koska käyttöaste on korkeampi.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Hidden
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.06.2005 11:32
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Hidden »

paljos toi jollain on tullut maksamaan kokonaisuudessaan? esim kleemannin sarja + asennus?
ex -W201 190D
ex-W208 CLK 230 Kompressor
ex- Volvo S60 T5 BSR
ex- Audi TT Quattro
ex- W211 E270 CDI
W163 ML400CDI
W638 Vito108CDI
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Kurkatkaas tonne Tuning puolelle. :) Olen kimppatilausta vääntämässä kokoajan kasaan ASP kanssa.

Kaikki kiinnostuneet ilmoitusta hopihopi! :)
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
mela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 28.07.2011 16:14

Re: pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin

Viesti Kirjoittaja mela »

Voisko joku kertoa helpon tavan saada kyseiseen C 230 w202 komperssoriin vaikkapa 50 heppaa lisää? noepasti ja edullisesti!
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: pulley/boost kiteistä kimppatilausta kompressoreihin

Viesti Kirjoittaja Pansu »

mela kirjoitti:Voisko joku kertoa helpon tavan saada kyseiseen C 230 w202 komperssoriin vaikkapa 50 heppaa lisää? noepasti ja edullisesti!
Mikä on edullisesti, jos tonni ei tunnu missään, niin varmasti mahdollisuuksien rajoissa, ainakin noin 20-30hepan luokkaa. Paineiden nosto hihnapyörillä ja jonkin sortin lastu/ohjelmointi.
Vastaa Viestiin