W124 300dt ei sammu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

W124 300dt ei sammu?

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

Terse. Milläs toiminta periaatteella tuossa toimii tuo sammutin.
Nyt, kun sammuttaa virrat kierrokset tippuu pikkusen ja auto jää käyntiin ja sen joutuu sammuttaan siittä vivusta konehuoneessa. Luulis ettei insinööri konttorilla ole kovin tyytyväinen tuohon :)
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

Eikös nämä alipaineella sammu, eli alipaine letku poikki taikka siellä on reikä. korjatkaa jos olen väärässä.

-Mika-
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: W124 300dt ei sammu?

Viesti Kirjoittaja waari »

Tomi.K kirjoitti:Terse. Milläs toiminta periaatteella tuossa toimii tuo sammutin.
Nyt, kun sammuttaa virrat kierrokset tippuu pikkusen ja auto jää käyntiin ja sen joutuu sammuttaan siittä vivusta konehuoneessa. Luulis ettei insinööri konttorilla ole kovin tyytyväinen tuohon :)
Terse!
Tuo sinunkin rönttäsi sammuu alipaineella.
Alipainevuoto jossain esim. ajovalojen säädössä,sammutinkalvo viallinen siinä pumpun päällä,tai alipainepumppuvika,siinä järjestyksessä voisi etsiä.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W124 300dt ei sammu?

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Tomi.K kirjoitti:Terse. Milläs toiminta periaatteella tuossa toimii tuo sammutin.
Nyt, kun sammuttaa virrat kierrokset tippuu pikkusen ja auto jää käyntiin ja sen joutuu sammuttaan siittä vivusta konehuoneessa. Luulis ettei insinööri konttorilla ole kovin tyytyväinen tuohon :)
Pumpun päällä sammutinvivun kohdalla on alipainekello, jota ohjataan virtalukossa olevalla venttiilillä. Anna koneen käydä ja ota se alipaineputki irti siitä kellosta, käännä virta-avaimesta sammutusasentoon ja tarkasta tuleeko putkenpäähän alipaine. Jos tulee on se alipainekellon kalvo rikki. Uusi kello tilalle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Yleisin "vika" ko. tapauksessa on irronnut alipaineletku ajovalo umpiosta.
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

Mika.T kirjoitti:Yleisin "vika" ko. tapauksessa on irronnut alipaineletku ajovalo umpiosta.
Tuossa vaan mulla ei ole säätöjä noille valoille eikä edes koelaudassa paikkaa rullalle :D

Mutta kyllähän tässä jo kaikki olennainen tuliki esille... kiitoksia nopeista vastauksista :D
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Vastaa Viestiin