Vuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Vuoto

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Hieman on aina tihkunut kannesta jäähdytinnestettä.Nyt on vuoto jo
lisääntynyt.Tulee jostain lohkolämmittimen vaiheilta,takapäästä.


Onko paha homma vaihto?Kannattaako kokeilla jotain "sementti" ainetta?
Onko kokemuksia näistä aineista?Tukkiiiko kaikki muut paikat,paitsi vuodot?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Elä mene käyttämään niitä syyläri sementtejä.
Voi olla että tukkii väärän paikan.

Viisain kun korjaat muulla tavalla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Vuoto

Viesti Kirjoittaja Petromax »

On nämä laatuautot sitten ongelma.Kunnolla saa yhden vian korjattua,niin on jo pari uutta kohdetta odottamassa.... :twisted:

Taitaa kohta merkki vaihtua :twisted:

No,mersu on mersu vaikka vähän huonompikin.

Mitähän hyvät veljet kannentiivisteen vaihtoremontti kustantaa?
Mitä tiivisteitä menee ja kuinka suuri projekti muuten (tunneissa)?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Vuoto

Viesti Kirjoittaja janimat »

Petromax kirjoitti:On nämä laatuautot sitten ongelma.Kunnolla saa yhden vian korjattua,niin on jo pari uutta kohdetta odottamassa....
Oot muuten pajottanut tuota autoas enemmän kuin me muut yhteensä...

Sitkeä sälli! Ei siitä kannata kohta enää luopua, kun alkaa olemaan enemmän uutta osaa kuin käytettyä.

Nyt paremmin muistamatta tuota moottoria, niin eiks sieltä kannen takapäästä lähde lämppärin letku? Joskus olen jostain korjannut tuollaisen vuodon tuosta lämppärin letkun kiinnityksestä.
Avatar
cdi270
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 24.07.2005 12:50
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja cdi270 »

eikös ne lohkolämmittimen vastukset vuotele nestettä... uus vastus oli vissii 60e molemmin puolin. pääsis pienellä:)

Ja ei sitten sitä sementtiä!!!
Sampaio79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:17
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Sampaio79 »

Terve,
Korjasin tuossa viime viikolla itsekin saman ongelman. E220D -97 (sama moottori).
Minulla ilmeni niin että kovilla pakkasilla katosi nestettä n.1,5 litraa viikossa ja imelä haju auton ympärillä.
Tutkin asiaa ja totesin että lämpötilan ollessa -25 on lammikko nestettä vaihteiston muovisuojan päällä - siellähän ne oli kaikki imeytyneenä. Eli ei jättänyt edes lammikkoa alleen, mutta tuo vaihteiston öljypohja kun lämmitteli tuota nestettä niin makeat tuoksut tulvahtelivat sisään asti. :(
Asiaa tutkiskeltuani totesin Calixin tarjonneen tämän vuodon. Eli syyllinen on sullakin mitä ilmeisimmin tuo lämmitinelementti, ja vuotaa nimenomaan kovalla pakkasella. Tyhjensin nesteet (eli vaihdoin nuokin samalla), otin elementin pois ja vaihdoin uudet O-renkaat. Koko paketin asensin takaisin runsaan lämmönkestävän silikonin kera. Tuntuisi pitävän nyt pakkasellakin.

Tuntuu kyllä ihmeelliseltä ettei nuo lämmitinelementtivalmistajat kykene rakentamaan parempaa tiivistystä noihin. Ko. lämmitinelementissä koko vesikuorma on yhden O-renkaan varassa, ja vieläpä kahdesta kohtaa.

Sami
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Vuoto

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Taidan pelätä pahinta,että on kannentiiviste.Aikaisemmin on ollut jo pieniä merkkejä muutenkin.Tuo pieni tippa öljyä jäähdytysnesteessä
on ollut jo aikaisemmin.Moottoriöljy ei sentään lisäänny eikä vähene.
Tämän joukkoon ei ole nestettä mennyt.Vuoto on lisääntynyt näin pakkasilla.Kesällä oli melko vähäistä tai ei juuri ollenkaan.
Kaipa se jossain vaiheeessa täytyy vielä kansipahvi vaihtaa.
Ei kyllä millään kiinnostaisi tuo homma.
Näyttää siltä,että auto on minulla tavallista pitempään.Onhan nyt työhön ja tutkimiseen mennyt aikaa,mutta ei osiin niinkään.
Kallein investointi oli pumpun korjaus.Kyllä maksoi,mutta täytyy sanoo,että kannattikin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No tietysti eri homma mutta kuitenkin.
Omassa bensa vehkeessä korkasi kansipahvi ja vuoti öljyä jäähdytysnesteen sekaan.
Meni pahvin vaihtaessa 3 päivää ja tarkalleen 48 tuntia ja rahaa paloi n.300euroo (en laskenut omille töille mitään).
Mutta aikaa poltti paljon (kansi) kun kävin venttiilit käsin läpi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Sampaio79 kirjoitti:Terve,
Korjasin tuossa viime viikolla itsekin saman ongelman. E220D -97 (sama moottori).
Minulla ilmeni niin että kovilla pakkasilla katosi nestettä n.1,5 litraa viikossa ja imelä haju auton ympärillä.
Tutkin asiaa ja totesin että lämpötilan ollessa -25 on lammikko nestettä vaihteiston muovisuojan päällä - siellähän ne oli kaikki imeytyneenä. Eli ei jättänyt edes lammikkoa alleen, mutta tuo vaihteiston öljypohja kun lämmitteli tuota nestettä niin makeat tuoksut tulvahtelivat sisään asti. :(
Asiaa tutkiskeltuani totesin Calixin tarjonneen tämän vuodon. Eli syyllinen on sullakin mitä ilmeisimmin tuo lämmitinelementti, ja vuotaa nimenomaan kovalla pakkasella. Tyhjensin nesteet (eli vaihdoin nuokin samalla), otin elementin pois ja vaihdoin uudet O-renkaat. Koko paketin asensin takaisin runsaan lämmönkestävän silikonin kera. Tuntuisi pitävän nyt pakkasellakin.

Tuntuu kyllä ihmeelliseltä ettei nuo lämmitinelementtivalmistajat kykene rakentamaan parempaa tiivistystä noihin. Ko. lämmitinelementissä koko vesikuorma on yhden O-renkaan varassa, ja vieläpä kahdesta kohtaa.

Sami
Sama juttu täällä.

Kaksi kertaa laitoin vastuksen paikoilleen(calix) ja aina uusi O-rengas.
Nyt näyttäs pitävän.
Aikaisemmin oli samanlainen juttu että alkoi kovalla pakkasella vähän vuotamaan.
edesmennyt
W201
Vastaa Viestiin