Mikä mahtaa olla W123:ssa käytetyn tasonsäätöventtiilin paluuputken "mutterin" kierre?
Onko sama kuin jarruputkissa, esim. M10x1,0?
Pitäisi korjata tuo alkuosa paluuputkesta. Jos kierre on sama kuin jossain valmiissa jarruputkessa, niin senhän voi laittaa siihen alkuun ja liittää vanhaan putkeen kumiletkulla sekä klemmareilla?
Ymmärtääkseni paluuputkessa ei ole painetta siinä määrin tuloputkessa?
W123 tasonsäätöventtiilin paluuputken mutterin kierre?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
W123 tasonsäätöventtiilin paluuputken mutterin kierre?
Vaadimme peltivanteita!
Re: W123 tasonsäätöventtiilin paluuputken mutterin kierre?
Tuota kierrettä en ole joutunut tarkastamaan, mutta ainakin Biltemasta sai kiepin jarruputkea jonka halkaisija oli sama kuin siinä alkuperäisessä putkessa. Lisaksi siellä oli noita jarruputkeen tarkoitettuja kierreliittimiä jolla pystyy jatkamaan noita putkia. Tarvii tosin kaksoiskartiotyökalun jolla saa putkenpäähän lunssin. Saattaa niihin löytyä tosin hydraulikka liikkeestä kaksoisnippoja supistusliittimillä. Kumiletkuilla on tapana pettää juuri sopivassa tilanteessa, ja saattaahan tuossa paluulinjassa olla jonkinlainen painekkin.mursularaunio kirjoitti:Mikä mahtaa olla W123:ssa käytetyn tasonsäätöventtiilin paluuputken "mutterin" kierre?
Onko sama kuin jarruputkissa, esim. M10x1,0?
Pitäisi korjata tuo alkuosa paluuputkesta. Jos kierre on sama kuin jossain valmiissa jarruputkessa, niin senhän voi laittaa siihen alkuun ja liittää vanhaan putkeen kumiletkulla sekä klemmareilla?
Ymmärtääkseni paluuputkessa ei ole painetta siinä määrin tuloputkessa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
Asia selvitetty ja korjattu:
kierre on M10x1,0 ja putken pää mallia "jarruputki" eli sisäänpäin käännetty. Ei siis ulospäin kuten esim. joissakin hydraulikytkimien kupariputkissa (mm. Moscvich 1500 -77).
Ja osiahan saa tosiaan em. Biltemasta. Jarruputkimateriaali toimii tässä oivasti.
Koska kyseessä oli paluupuoli, niin liitos uuden ja vanhan putken välille tehtiin 6 mm polttoaineletkulla, joka varmistettiin klemmareilla - kysyin MB-korjaamolta, joka kertoi juuri näin korjaavansa em. viat - kyseessä ei ollut Veho
paluupuolella on painetta mutta melko olematon vrt. tulopuoli, joten homma pelaa.
Uutta putkea paluupuolelle, koko matkalle, ei luonnollisestikaan ollut KL:n hyllyssä. Enkä sitten viitsinyt kysyä mitä mahtaisi maksaa tilattaessa.
Oman korjausputkeni teetin KL:ssa, jossa metri putkea + liitin + putken pään muotoilu maksoi yht. 10,80 euroa.
Koska ei ollut tietoa tässä vaiheessa mikä on putken pään muoto (ulos- vai sisäänpäin), niin tehtiin se em. mosse-kokemukseni pohjalta ulospäin; hyvin meni paikoilleen ja koekäytössä pitävän tiiviisti. Farmarissa joutuu vääntämään heti liittimen jälkeen tiukan mutkan pa-säiliön takia ja tehtiin se lämmittämällä pienellä kaasupolttimella putkea + vääntämällä seekeripihdeillä, ruuvipenkissä - ei revennyt eikä pahemmin litistynyt
kierre on M10x1,0 ja putken pää mallia "jarruputki" eli sisäänpäin käännetty. Ei siis ulospäin kuten esim. joissakin hydraulikytkimien kupariputkissa (mm. Moscvich 1500 -77).
Ja osiahan saa tosiaan em. Biltemasta. Jarruputkimateriaali toimii tässä oivasti.
Koska kyseessä oli paluupuoli, niin liitos uuden ja vanhan putken välille tehtiin 6 mm polttoaineletkulla, joka varmistettiin klemmareilla - kysyin MB-korjaamolta, joka kertoi juuri näin korjaavansa em. viat - kyseessä ei ollut Veho

Uutta putkea paluupuolelle, koko matkalle, ei luonnollisestikaan ollut KL:n hyllyssä. Enkä sitten viitsinyt kysyä mitä mahtaisi maksaa tilattaessa.
Oman korjausputkeni teetin KL:ssa, jossa metri putkea + liitin + putken pään muotoilu maksoi yht. 10,80 euroa.
Koska ei ollut tietoa tässä vaiheessa mikä on putken pään muoto (ulos- vai sisäänpäin), niin tehtiin se em. mosse-kokemukseni pohjalta ulospäin; hyvin meni paikoilleen ja koekäytössä pitävän tiiviisti. Farmarissa joutuu vääntämään heti liittimen jälkeen tiukan mutkan pa-säiliön takia ja tehtiin se lämmittämällä pienellä kaasupolttimella putkea + vääntämällä seekeripihdeillä, ruuvipenkissä - ei revennyt eikä pahemmin litistynyt

Vaadimme peltivanteita!