W126 420 sel -87 ostettu!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

W126 420 sel -87 ostettu!

Viesti Kirjoittaja jaki »

Elikkäs tuli hommattua tuollainen kasikoneinen ässä ja pitäisi saada tietoon onko se vanhempi vai uudempi malli!
Käsittääkseni moottori uudistui 09/87 ja tämä on rekisteröity 11/87, mistä selviää kumpi tämä on?
ja varuste koodit on:
260
341
482
506
524
588
592
600
630
877
Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä ne on suomeksi?

Jos joltakulta sattuisi löytymään alkup. etuvilkut niin niitä voisi tarjota vakka yv:llä ja lisäksi jos löytyy hyvät etulokasuojat (ei tarvitsisi alkaa pakkeloimaan) ja puskuri kromeja niin tarjouksia vaan tännepäin!

Kiitoksia jo etukäteen!
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

260 = ei mallimerkintää takaluukussa
341 = lisävilkut
482 = korkean maavaran jousitus
506 = ?
524 = maalisuojaus (tämä vähän epäselvä, jollain tarkempaa tietoa?)
588 = ?
592 = tummat lasit, takalasi ilman raitoja
600 = lampunpesimet
630 = varoituskolmio
877 = lukuvalot takana mol. puolin
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea onnea vaan uudelle kulkineelle. Ässässä on asennetta , etenkin W126 mallissa mikä on paras ässä ikinä tehty :D .

Itsellä on 1/88 käyttöönotettu, 1987 valmistettu, Saksasta tuotu 500SE jossa on jo tehokkaampi kone. Ohjekirjan välissä minulla on lisäysvihkonen jossa on korotetut tehot lukuina. Eli, mitä sinulla lukee rekisteriotteessa (Suomen tai Saksan) tehoja olevan, ja onko olunperin ollut kattimalli?

420 ilmoitetaan seuraavaa: ennen 1987 katilla 150kW, katiton 160 kW. Sitten, korotetut tehot 420: katilla 165 kW ja katiton 170 kW.

Itelläni on siis tehoversio katilla 185 kW mistä kattivarustus on syönyt tehoja 10 kW, 420:ssa näköjään vain 5 kW.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

asiaa!! ässässä on sitä jotain!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

Viesti Kirjoittaja jaki »

Tuo mun ässä on uutena tuotu suomeen eikä rekisteri-otteessa ole kilowatteja merkitty! Kattia en hoksannu ainakaan auton alle kurkkimalla vai pitääkö sitä katella jostain muualta? Onko kummallekki putkelle oma katti?
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

506 outside rear view mirror, left and right, heated (right electrically adjustable), L.H.D= Lämmitetyt vasemman ja oikean puolen peilit, oikean puolen peili sähkösäätöinen

588 code 581 and 584,
581 automatic climate control = automaattinen ilmastointi
584 electric window lifters (front and rear doors) = Sähkölasit edessä ja takana

Täälläset löysin.. Pitääkö paikkansa :?:
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

Viesti Kirjoittaja jaki »

joo kyllä tommoiset varusteet siitä löytyy! On se vaan mukava kuunnella kasin hörinää!! :lol:
Osaako kukaan kertoa yhtäkkiä miten kepin juureen vaihdetaan uusi poltin?
Ja toinen paikka olis autom.ilmastoinin nappulat, onko nissä jokaisessa oma vai johtuuko yhdestä polttimosta?
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kepin juureen tulee valo kuitua pitkin sieltä kojetaulun keskiosasta, haulla löydät lisää; esim. hae: mittarivalo* tms. hakukriteeri. Joka tapauksessa siellä on yksi poltin jonka valoa jaetaan kuitukimpulla useisiin pisteisiin. Automaatti-ilmastoinnin namiskoista en osaa sanoa.

Tehoista sen verran että jos naputat valmistenumeron tuonne venäläisten VIN-dekooderiin (haku kehiin :wink: ) niin saat moottorin numeron selville. Tai sitten katsomalla taskulampun kanssa vasemmanpuoleisen venttiilikopan taakse sinne tulipellin väliin; siellä on stanssattu pystysuunnassa moottorin numero. Josko sen perustella joku täällä tietäisi tehoversion sitten :roll: .

Luulen että tuon ikäinen suomiversio ei ole katilla.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

Viesti Kirjoittaja jaki »

Mooorin nro:116965 12 050907 josko tuon perusreella joku osais kertoa tehon?
Olisiko kellään myynnissä kyseiseen autoon käyttö-ohjekirjaa?
Mikä on vaihteistossa alimmaisena oikealla oleva B? :oops:
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jaki kirjoitti: Mikä on vaihteistossa alimmaisena oikealla oleva B? :oops:
Taitaa olla pakko ykkönen.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hmm.....pakkokakkonen sieltä löytyy ja siitä kakkosesta saa B:n päälle kun veivaa kepin vähän oikealle omaan koloonsa....ilmeisesti tarkoitat sitä?

Eli normaalilla 2:lla ajettaessa laatikko antaa autolle käskyn lähteä ykkösellä ja vaihtaa kakkoselle jossain vaiheessa. Mutta jos valitset kakkosen ja niksautan B:n puolelle, niin silloin ajat 1 vaihteella kierrosmittarin punarajalle asti, ennenkuin 2 vaihde kytkeytyy päälle.

Tälläisen käsityksen olen asiasta saanut, tajusikohan kukaan mitä yritän selittää. Eli siis juurikin pakkoykkönen, mutta vaihtaa kakkoselle kierrosten mennessä punaiselle.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla toi 2 ja B toimii sillain, et jos on 2sella, niin käyttää pelkkää kakkosta. eli lähtee liikkeellekkin kakkosella. ja jos on B:llä, niin lähtee 1sellä liikkeelle ja vaihtaa kakkosen vasta punarajalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin