Väyrysen "viiksen" vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Väyrysen "viiksen" vaihto

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Nyt tarvitaan nopeeta apua väyrysen monitoimikatkasijan vaihtoon,jotain hajos tänään,ja nyt liikkuu täysin tunnottomasti joka suuntaan.

Eli siis vilkut toimii,valojen vaihto toimii,mutta "viiksessä" ei oo mitään tuntoa.

Miten ton viiksen saa vaihdettua,joutuuko ratin irrottamaan,ja mitä sillon tapahtuu airbagille...jne.

Ja tällä hommalla olis todellakin kiire.
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Juu, airbagin ja ratin joutuu kyllä irrottamaan. Haku toimintoa käyttämällä löytyy ohjeet varmasti.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Pyytääkös toi airbag sen jälkeen jotain nollausta osakseen,ku on käytetty irti,vai??????????

Ja ton haku toiminnon käyttö on mulla senverran hakusessa,että en löydä kyllä mitään sillä.

Joten kertokaas nyt joku mulle miten edetä asiassa.
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Minulla ois ratin päivitys väyryseen nyt viikonlopun aikana tehtävä. Ehkä saamistani ohjeista on sullekin apuja...
1.Avain pois virtalukosta.
2. Ratin takapuolelta kaksi torx ruuvia irroitetaan(pitkä torx avain, oisko T30) jolloin ratin keskiösuoja ja airbag irtoaa.
3. airbagin liittimet irroitetaan
4. Ohjausakselin kuusiokoloruuvi irti.
5. Ratti vedetään pois...
Näillä ohjeilla pääset varmasti alkuun...

Avainta ei saa laittaa takas virtalukkoon, ennen kuin airbag on takas paikoillaan ja liittimet kiinni. Muuten syttyy vikavalo joka ei kuulemma sammu kuin testerillä...

Näillä saamillani ohjeilla meinasin alkaa ruorin vaihtoon...

Toivottavasti sait jotain uskonvahvistusta remonttiisi :)
W212
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

No aika simppeliltä toi vaikuttais,joten eiköhän noilla ohjeilla saa ratti kyytiä täälläkin,katotaan miten käy...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

jussi70 millaista ruoria meinaat laittaa? voisitko laittaa vaikka juttua kun olet tehnyt ton homman et minkälainen se oikeasti nyt sit oli hommana ja ei kuva uudesta ruorista paha olisi?
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Bomber4 kirjoitti:jussi70 millaista ruoria meinaat laittaa? voisitko laittaa vaikka juttua kun olet tehnyt ton homman et minkälainen se oikeasti nyt sit oli hommana ja ei kuva uudesta ruorista paha olisi?
Joo, meinasin tuollaisen avantgarden nahkasen ruorin laittaa, autoni on classic ja siinähän on se muovinen ratti...

Laitan juttua ja vaikkapa kuvankin

Kuulin juttua, että näihin vanhakoppasiinhan käy myös tuo uudenmallin ratti jossa radion napit ym. Nappejahan ei taida saada noin vain toimimaan, mutta näköisen kuiten. Ehkä ne sais toimiin jonkin tarvike autostereoiden kaa...

Minulla kuiten tuo "vanhakoppasen nahkaratti, jonka päivitän kun flunssa tästä helpottaa.

-Jussi-
W212
jublomb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 17.06.2004 08:43
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja jublomb »

Jep,homma tehty,on todella helppo ja yksinkertanen purkaa ja koota.

Kiitos jussi70,homma meni just niin ku neuvoit,paitsi et mä otin akunkengän irti heti ensimmäisenä.
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

jublomb kirjoitti:Jep,homma tehty,on todella helppo ja yksinkertanen purkaa ja koota.

Kiitos jussi70,homma meni just niin ku neuvoit,paitsi et mä otin akunkengän irti heti ensimmäisenä.
Eipä kestä! Hyvä että oli apua.
Ja itellä vielä ratti vaihtamatta, voi surkea...
W212
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Vähän menee tämä alkuperäinen aihe off topiciksi...

Aloin vaihtaan tuota edellä mainostamaani rattia. Sehän oli pois -96 mallisesta 290 TDT (avantgarde) eli farkusta pois.

Tarkoitukseni oli käyttää oman rattini airbagiä. No eihän se tuohon sopinu joten homma jäi tekemättä. Myöskin äänimerkin "koneisto" on erilainen kuin classicissa ja sehän tuosta ratista puuttui myös.

Joten jos muovirattimiehet/naiset havitteletta moista ylellisyyttä niin tiedoksi, että koko ratti pitää saada...
W212
Vastaa Viestiin