tuplaturbo-124 tai 500E kysymyksiä
tuplaturbo-124 tai 500E kysymyksiä
Tosiaan uusi oppilas kehissä.
Olen katsellut jo kesästä saakka, kun dieselille ei enää ole tarvetta, tuollaista sama koppaista (124) tehokkaampaa versiota.
Vaihtoehtoina oikeastaan kaksi eli mosselmanin tuplaturbo 300, joita näyttää olevan ainakin kaksi suomessa, manuaali ja automaatti. Nettiautossa on tuo toinen tietämäni eli manuaali myynnissä. Vuosimalli 85 ja kilsat ilmoitettu noin 200tkm, mutta vois olla +/-300, todennäköisesti +.
toinen vaihtoehto on tehoiltaan samaa luokkaa eli tuo 500E, se tulisi saksan tuontina.
Itse olisin kyllä taipuvainen tuohon tuplaturboon, lähinnä virityspotentiaalin ja "helppouden" vuoksi, mutta mitä luulette ko. vehkeen kestosta? Tai oikeastaan kestokaan ei niin tarkkaa, mutta osien saanti oleellisempaa. Eli onko tuossa tuplaturbossa oli, mosselmanin pajalta tai jälkiasennus, niin onko osien saannissa ongelmia ja onko esim. jarrut suoraan 300E:stä vai jostain muualta?
Miten turbojen kesto ja onko korjaus/huoltomahdollisuuksia vai meneekö turbot vaihtoon sitten kerralla?
Ihan veikkauksina, onko tuo nettiautostakin löytyvä mosselman TT 124 -85 jo pommi vai vieläkö sillä pari vuotta harrastaisi sen 10tkm vuoteen?
Keston puolestahan varmaan 500E olisi huolettomampi ja loppupeleissä käyttökustannukset huomioiden autot vievät samat eurot.
Kiitoksia oli infot isoja tai pieniä!
Olen katsellut jo kesästä saakka, kun dieselille ei enää ole tarvetta, tuollaista sama koppaista (124) tehokkaampaa versiota.
Vaihtoehtoina oikeastaan kaksi eli mosselmanin tuplaturbo 300, joita näyttää olevan ainakin kaksi suomessa, manuaali ja automaatti. Nettiautossa on tuo toinen tietämäni eli manuaali myynnissä. Vuosimalli 85 ja kilsat ilmoitettu noin 200tkm, mutta vois olla +/-300, todennäköisesti +.
toinen vaihtoehto on tehoiltaan samaa luokkaa eli tuo 500E, se tulisi saksan tuontina.
Itse olisin kyllä taipuvainen tuohon tuplaturboon, lähinnä virityspotentiaalin ja "helppouden" vuoksi, mutta mitä luulette ko. vehkeen kestosta? Tai oikeastaan kestokaan ei niin tarkkaa, mutta osien saanti oleellisempaa. Eli onko tuossa tuplaturbossa oli, mosselmanin pajalta tai jälkiasennus, niin onko osien saannissa ongelmia ja onko esim. jarrut suoraan 300E:stä vai jostain muualta?
Miten turbojen kesto ja onko korjaus/huoltomahdollisuuksia vai meneekö turbot vaihtoon sitten kerralla?
Ihan veikkauksina, onko tuo nettiautostakin löytyvä mosselman TT 124 -85 jo pommi vai vieläkö sillä pari vuotta harrastaisi sen 10tkm vuoteen?
Keston puolestahan varmaan 500E olisi huolettomampi ja loppupeleissä käyttökustannukset huomioiden autot vievät samat eurot.
Kiitoksia oli infot isoja tai pieniä!
Re: tuplaturbo-124 tai 500E kysymyksiä
Ovat kohtalaisissa hinnoissa nuo 420/500E:n varaosat Suomessa, eikä ne halpoja ole Saksassakaan. Suurin osa alustanosista on täysin erilaisia, kuin 6-koneisissa. Oliko ne nyt sitten SL-sarjasta kotoisin...jaraute kirjoitti:Keston puolestahan varmaan 500E olisi huolettomampi ja loppupeleissä käyttökustannukset huomioiden autot vievät samat eurot.
Lisäksi esim. pakoputki tuohon 500E:hen taitaa maksaa pitkälti toistakymmentätuhatta, siis markoissa.

Ja löpöäkin tuo 5-satanen taitaa haukata hieman enemmän, mutta sehän on pieni kustannus muiden joukossa. Ilmeisesti tuossa Mosselmanin sarjassa moottorin muut osat ovat täysin vakioita (niin ainakin väitettiin Mosselmanin sivustolla), joten niitä saa vaikka Motonetistä. Sanoivat myös, että maltillisilla ~0,4 barin paineilla pitäisi kestää vähintään ~300tkm ilman isompia ongelmia. Ja joidenkin lähteiden mukaan tuollainen tuplaturbo kuluttaisi jopa vähemmän, kuin tukkoisesti hengittävä veljensä. Liekö väitteessä mitään perää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: tuplaturbo-124 tai 500E kysymyksiä
Voi olla että tuollainen TT on saanut jonkin verran jo uransa aikana kenkää, mutta ahtimia saa aina remontoitua, ja ihan vielä kohtuuhintaan saa ahtimen kestämään kauemmin kun säännöllisesti huollattaa alan liikkeessä.jaraute kirjoitti: Miten turbojen kesto ja onko korjaus/huoltomahdollisuuksia vai meneekö turbot vaihtoon sitten kerralla?
Ihan veikkauksina, onko tuo nettiautostakin löytyvä mosselman TT 124 -85 jo pommi vai vieläkö sillä pari vuotta harrastaisi sen 10tkm vuoteen?
Kiitoksia oli infot isoja tai pieniä!
Noillla ajokilometreillä tulisi ahtimien olla jo ainakin kerran huollettukin jotta ne vielä toimisivat 100%:sesti
http://www.proturbo.fi/huollot/huollot.htm
500e
On nämä viissatkut vähän eri hinnoissa kun noi turbot ,niitä saa kympin hujakoita suomestakin ,mut 500e hinnat alkaa varmasti kahenkympin pahemmalta puolelta ,itellä on .
500 e on alunperin tehtaalla tehty myös nopeaan ajoon ,miten lie noi turbot.
Kummatkin on riittävän nopeita väärissä käsissä.
Turvallisia kilsoja kumman vaan hankitkin.
Terveisin Jamppa
mersuja on
500 e on alunperin tehtaalla tehty myös nopeaan ajoon ,miten lie noi turbot.
Kummatkin on riittävän nopeita väärissä käsissä.
Turvallisia kilsoja kumman vaan hankitkin.
Terveisin Jamppa
mersuja on
Fiilis pohjaltahan noita autoja ostetaan..
Kuten edellä tuli ilmi, niin ne tupla-turbot ovat täysin vakio autoon laitettu, eli tuo haikailemasi virityspotentiaali on aika kyseenalaista. Paineita nostamalla särjet koneen, vakio puristukset, mihin asti tuo vakioruisku sitten riittää, sen osaa joku muu kertoa. Alusta, jarrut, varusteet ovat normaalit. Harraste mielellä ja jos haluaa tehoa, niin siintä saa kyllä noitten turbojen kohalla maksaa aika pitkän pennin, taitaa mennä koko kone melkein uusiksi. Alusta on mikä on..
Se kauheus mitä ihmiset pelkää on se turbo remppa, suosittelen tekemään heti kun on vähänkin aihetta, ei todellakaan kustanna juuri mitään, ottaen huomioon siintä saadun hyödyn!! Mutta harrastuksessahan pitää olla tekemistä. Ja hinnaltaan ainakin se manuaali oli melko kohtuullinen(?) ja ainahan niistäkin saa tingittyä. Joku tais foorumilla kertoa et oli vaan kohtuu huono kuntonen..
Tämä ei ole mainos puhe 500e:n puolesta, se on kallis pitää, huono ajaa, pikkuvikainen, laiska ja muutenkin ylettömän huono. Mitä vähemmän niitä muut ostaa liikenteeseen, niin sitä parempi, voidaan Jampan kanssa fiilistellä rauhassa
Kuten edellä tuli ilmi, niin ne tupla-turbot ovat täysin vakio autoon laitettu, eli tuo haikailemasi virityspotentiaali on aika kyseenalaista. Paineita nostamalla särjet koneen, vakio puristukset, mihin asti tuo vakioruisku sitten riittää, sen osaa joku muu kertoa. Alusta, jarrut, varusteet ovat normaalit. Harraste mielellä ja jos haluaa tehoa, niin siintä saa kyllä noitten turbojen kohalla maksaa aika pitkän pennin, taitaa mennä koko kone melkein uusiksi. Alusta on mikä on..

Tämä ei ole mainos puhe 500e:n puolesta, se on kallis pitää, huono ajaa, pikkuvikainen, laiska ja muutenkin ylettömän huono. Mitä vähemmän niitä muut ostaa liikenteeseen, niin sitä parempi, voidaan Jampan kanssa fiilistellä rauhassa

W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Niin, nuo turbot ovat enemmän ja vähemmän jälkeenpäin tehtyjä virityksiä. Kun taas 500:nen on tehdastekoinen. Siinä on kaikki mitoitettu tehojen mukaan, jarrut, jäykempi kori jne. jne. ja varusteissa löytyy. Ja ne lokasuojien levitykset http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Miitt ... iitti2.jpg
Ja jos rahaa ja intoa löytyy, saa sitä 500:kin viritettyä. Mutta kuten jo tulikin ilmi, että fiilis pohjalta tuollaisia hankitaan.
Minulla on edelleen se fiilis, että seuraava auto jonka osta on 500:nen

Minulla on edelleen se fiilis, että seuraava auto jonka osta on 500:nen

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
En nyt käsitä minkä tähden kumpaakaan noista tarvii enää virittää yhtään enempää? Tuon tuplaturbon kohdalla alkaa olemaan varmaan tuo 300 hummaa aika lailla katto W124-korille...eikös AMG virittänyt noiden tehojen tuntumaan tai vähän alle W124:n ylipäätänsä? ja siinä oli sentään huomioitu alustankin parantaminen.
Luulisi noissa olevan ihan riittävästi tehoa tavalliselle pulliaiselle
Luulisi noissa olevan ihan riittävästi tehoa tavalliselle pulliaiselle

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kiitos runsaista kommenteista. Fiilishän tässä ratkaisee ja vaikka olen aikaisemmin ollut vaparin ja v-8 kannalla, niin lähinnähän tuossa TT:ssa se hintapolitiikka ja mahdollinen (lue ilmeisesti mahdoton) viripotentiaali kiinnosti. Toisaalta jos ko. nettiauton yksilöä oli jo haukuttu (itse en ole edes käynyt katsomassa, kuvista vain katselin).
"Tämä ei ole mainos puhe 500e:n puolesta, se on kallis pitää, huono ajaa, pikkuvikainen, laiska ja muutenkin ylettömän huono. Mitä vähemmän niitä muut ostaa liikenteeseen, niin sitä parempi, voidaan Jampan kanssa fiilistellä rauhassa "
Kommenttina tuo pelkästään ratkaisisi valinnan....
Hinnaltaan 500E ei ole mahdoton, lähinnä ajattelin, koska se on jo valmiiksi ajateltu paketti, sen korjaukset jäisivät vähäisimmäksi, vaikka osat sitten maksaisivatkin, joten kokonaisuutena hintaero kunnon TT:n kuroutuisi. Tuskin sitä halvinta ja sohlointa siksi ottaiskaan.Bensoja en rupea laskemaan.
Valinnan varaa ei montaa autoa ole, joten useamman kuukauden hankintaan joutunee varaamaan. Miten saksasta noitten 5-satasten tuonti ja löytyminen. Mobilessa on, mutta onko kokemuksia? Ei sitä mobilen halvinta. Jossain taisi olla kylmäkaappi takakeskinojassa ja muutenkin siistimpää sisältä?
Mutta anyway, joskus se vaan on kiva jos sedaninkin alla asfaltti on liukasta.
"Tämä ei ole mainos puhe 500e:n puolesta, se on kallis pitää, huono ajaa, pikkuvikainen, laiska ja muutenkin ylettömän huono. Mitä vähemmän niitä muut ostaa liikenteeseen, niin sitä parempi, voidaan Jampan kanssa fiilistellä rauhassa "
Kommenttina tuo pelkästään ratkaisisi valinnan....

Hinnaltaan 500E ei ole mahdoton, lähinnä ajattelin, koska se on jo valmiiksi ajateltu paketti, sen korjaukset jäisivät vähäisimmäksi, vaikka osat sitten maksaisivatkin, joten kokonaisuutena hintaero kunnon TT:n kuroutuisi. Tuskin sitä halvinta ja sohlointa siksi ottaiskaan.Bensoja en rupea laskemaan.
Valinnan varaa ei montaa autoa ole, joten useamman kuukauden hankintaan joutunee varaamaan. Miten saksasta noitten 5-satasten tuonti ja löytyminen. Mobilessa on, mutta onko kokemuksia? Ei sitä mobilen halvinta. Jossain taisi olla kylmäkaappi takakeskinojassa ja muutenkin siistimpää sisältä?
Mutta anyway, joskus se vaan on kiva jos sedaninkin alla asfaltti on liukasta.
Itsellä etsiminen oli sikäli helppoa, että en ollu mitään erityistä etsimässä. Ekana päivänä kierreltiin ja tämä kyseinen auto oli yhen kaupan pihalla, fiilis oli aika jännä, tuollaista on aina halunnut, mutta.. Silloin tuli vain kysyttyä hinta ja jotain yleistä. Pari päivää pyörittiin lisää ja tuli pyöriteltyä mersua mielessä Viimisenä päivänä sitten lähemmin tarkasteluun ja pienen, ainakin auto kauppiaalle muisto rikkaan koeajon
jälkeen kauppoja hieromaan. Kauppa hoiti paperit sun muut seuraavaksi aamuksi, selvisin jopa ilman käsirahoja ym passi niille täytyi jättää rekisteröintiä varten. Autoon vaihdettiin uudet öljyt, ihan Gastrolit eivät muuta myyneetkään eli se niistä saksan halvoista öljyistä joita käyttävät autoissaan.. Eli oli aika tyyris vaihto, kone vie sitä sen 9l, mutta uskalsipa sitä lähtä sitten kokeilemaan baanalle, eli kulku puoli on ainakin kunnossa..
Luistonesto ei pelkästään vilauta valoa esim 60km/h vaan todellakin TOIMII silloin, eli listalla on tuon eston eliminointi ensi kesäksi.
Varaosat eivät taida mitään kalliita olla, ainakaan tuollaisella yleissilmäyksellä (koputtaa puuta), mutta ei voi näin vähällä omistus ajalla mitään sanoa muuta.

Luistonesto ei pelkästään vilauta valoa esim 60km/h vaan todellakin TOIMII silloin, eli listalla on tuon eston eliminointi ensi kesäksi.
Varaosat eivät taida mitään kalliita olla, ainakaan tuollaisella yleissilmäyksellä (koputtaa puuta), mutta ei voi näin vähällä omistus ajalla mitään sanoa muuta.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
500E.t ei ole kyllä todellakaan pahoissa hinnoissa saksassa ja tarjontaakin on sentään mobilessakin 70 ja risat äsken. Siihen vaan sitten se verotus, joka näyttää menneen 45-50teuron -(500+4%) mukaan. Eipä löydy mistään suomi-liikkeestäkään juurikaan yli 30 tuhannen 500E:ä.
Verotuksessa kun näyttää olevan se ja sama onko auton kilsat 50 vai 350.
Ei liity tämä ärsyyntyminen tekniikkaan, mutta kaveri alkakoon etsimään töittensä ohella minulle sopivaa yksilöä, jonka sitten ensi vuoden puolelle toivottavasti löytää.
Päätös lyhyiden mietintöjen ja renkaanpotkimisten jälkeen on se 500E.
Verotuksessa kun näyttää olevan se ja sama onko auton kilsat 50 vai 350.
Ei liity tämä ärsyyntyminen tekniikkaan, mutta kaveri alkakoon etsimään töittensä ohella minulle sopivaa yksilöä, jonka sitten ensi vuoden puolelle toivottavasti löytää.
Päätös lyhyiden mietintöjen ja renkaanpotkimisten jälkeen on se 500E.

Joo mä kävin kattomassa tota mosselmania ja näytti vähän epäilyttävältä.Joku tais foorumilla kertoa et oli vaan kohtuu huono kuntonen..
-irti revityt lampun pyyhkijät
-nuhjuinen sisusta
-konepellissä "scooppi", jonka teossa oli käytetty surutta popniittia
Taidanpa käydä huomenna kyselemässä lisää mokomasta.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
On tainnut olla jo aika kauan myynnissäkin...enska kirjoitti:Joo mä kävin kattomassa tota mosselmania ja näytti vähän epäilyttävältä.Joku tais foorumilla kertoa et oli vaan kohtuu huono kuntonen..
-irti revityt lampun pyyhkijät
-nuhjuinen sisusta
-konepellissä "scooppi", jonka teossa oli käytetty surutta popniittia
Taidanpa käydä huomenna kyselemässä lisää mokomasta.
Ei varmaan ihan 10-kuntoinen ole.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Laitteles piruuttais (=
Joo mä kävin kattomassa tota mosselmania ja näytti vähän epäilyttävältä.
-irti revityt lampun pyyhkijät
-nuhjuinen sisusta
-konepellissä "scooppi", jonka teossa oli käytetty surutta popniittia
Taidanpa käydä huomenna kyselemässä lisää mokomasta.

Itseäni lainatakseni: "Köyhän ei kannata ostaa halpaa..." vaikka kyllä tulee syyllistyttyä siihenkin
Tuon kyseisen tuplaturbon hintaa ajatellen...samalla rahallahan saisi huippukuntoisen? normi kolmisatasen joten ei tuo nyt missään loistokunnossa voi kaikin puolin ollakaan.

Tuon kyseisen tuplaturbon hintaa ajatellen...samalla rahallahan saisi huippukuntoisen? normi kolmisatasen joten ei tuo nyt missään loistokunnossa voi kaikin puolin ollakaan.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Täältä tulee ääni 500:lle.
Riippuu tietysti käyttötarpeesta mutta näin maalaisjärjellä ajatellen jos jostain 300:sta on revitty samat tehot kuin puolta isommasta kollegastaan ei varmaan moottorin kestokaan ole aivan tuota 500:sen luokkaa?
Ja henk koht arveluttaa aina muutenkin vähän nuo turboviritelmät, laittaisin kyllä rahani 500:seen mieluummin...
Mutta pakko myöntää että kyllä se bi-turbo aika mukavasti ampuu liikettä kajuuttaan...
Joskus tuli ostomielessä tuli käytyä kokeilemassa w124 260 bi-turboa mutta se täytyi jättää pois ostoslistalta siinä vaiheessa kun kävin tankkaamassa toista kertaa illan aikana, ajotapa saattoi tietysti vaikuttaa asiaan mutta kyllä bensaa imi kuin pesusieni.
Ei oikein käy miehelle joka ajelee työmatkoja 100km/pv jos kulutus on 20l/100km.
Riippuu tietysti käyttötarpeesta mutta näin maalaisjärjellä ajatellen jos jostain 300:sta on revitty samat tehot kuin puolta isommasta kollegastaan ei varmaan moottorin kestokaan ole aivan tuota 500:sen luokkaa?
Ja henk koht arveluttaa aina muutenkin vähän nuo turboviritelmät, laittaisin kyllä rahani 500:seen mieluummin...
Mutta pakko myöntää että kyllä se bi-turbo aika mukavasti ampuu liikettä kajuuttaan...
Joskus tuli ostomielessä tuli käytyä kokeilemassa w124 260 bi-turboa mutta se täytyi jättää pois ostoslistalta siinä vaiheessa kun kävin tankkaamassa toista kertaa illan aikana, ajotapa saattoi tietysti vaikuttaa asiaan mutta kyllä bensaa imi kuin pesusieni.
Ei oikein käy miehelle joka ajelee työmatkoja 100km/pv jos kulutus on 20l/100km.
uusia verotietoja
Oli toi tulli julkassu parin kuukauden päätökset näky äkkiä pari 500 eemeliä toinen 14 ja toinen 10 kilo€, ei alkanu näittenkään alennus myynnit,onneks.
Terveisin Jamppa
ja se 500 E
Terveisin Jamppa
ja se 500 E