Tapaus 1. Ulkolämpötilan näyttö käyttäytyy kummasti. Se näytti alkusyksystä vielä oikein. Sitten tuli ominaisuus, jossa virrat päällä lukema oli OK, mutta kun auto startattiin käyntiin, väheni näyttämästä 9 astetta. Eli vaikkapa +5 kelillä, starttaamisen jälkeen mittari näytti -4 astetta. Tämä 9 asteen heitto on nyt koko ajan pelissä mukana, ei vaikuta onko virrat päällä vaiko käynnissä. Päässälaskulla tietysti saa oikean lukeman selville, mutta oishan se kiva, jos näyttö olis priimakunnossa. Ja anturinvaihdolla se ei kummene, nimittäin pari viikkoa sitten se vaihdettiin Lintosella. Voiskohan sen anturin piuhojen välille kytkeä jonkun tietyn kokoisen vastuksen, jolla "huijattais" näyttöä? Uusi näyttö ois löytyny Saksasta hintaan 550€, jätettiin vielä.

Tapaus 2. Sisälämpötila. Tässä syksyn ja talven aikana on huomattu vänkärin puolen säätörullan toiminnassa jotain outoa. Jotenkin tuntuu sille, että säätörullat riitelevät keskenään. Pitemmällä ajomatkalla kuskilla on oltava asetuksena +26 ja vänkärillä +18, jotta tilanne pysyy suht hallinnassa. Tätäkin tutkittiin Lintosella, ja näyttäis sille, että vänkärin puoleinen rulla alkaa "pompsauttelemaan" venttiiliä vasta ihan lähellä tätä pakkokylmä-asentoa. Eli siihen asti venttiililtä mitattuna siellä makaa +12VDC koko ajan. Kuskin puolen rulla ja venttiili näyttäis pelaavan kunnolla. Voisko tämä olla nyt sitä paljon puhuttua potentiometrin tinauksien heikkoutta? Minkälainen operaatio se kortin purkaminen olikaan? Tähänkin olis ollu ratkaisu rahalla....uusi kortti hintaluokassa 400€. Jätettiin sekin vielä...