Tarinaa ja kuvia (W124 E280 Lang -94)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Pari pientä lämpötilaongelmaa on vaivannut "pitkää" tämän syksyn ja talven aikana. Hyviä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi otetaan vastaan!!

Tapaus 1. Ulkolämpötilan näyttö käyttäytyy kummasti. Se näytti alkusyksystä vielä oikein. Sitten tuli ominaisuus, jossa virrat päällä lukema oli OK, mutta kun auto startattiin käyntiin, väheni näyttämästä 9 astetta. Eli vaikkapa +5 kelillä, starttaamisen jälkeen mittari näytti -4 astetta. Tämä 9 asteen heitto on nyt koko ajan pelissä mukana, ei vaikuta onko virrat päällä vaiko käynnissä. Päässälaskulla tietysti saa oikean lukeman selville, mutta oishan se kiva, jos näyttö olis priimakunnossa. Ja anturinvaihdolla se ei kummene, nimittäin pari viikkoa sitten se vaihdettiin Lintosella. Voiskohan sen anturin piuhojen välille kytkeä jonkun tietyn kokoisen vastuksen, jolla "huijattais" näyttöä? Uusi näyttö ois löytyny Saksasta hintaan 550€, jätettiin vielä. :lol:

Tapaus 2. Sisälämpötila. Tässä syksyn ja talven aikana on huomattu vänkärin puolen säätörullan toiminnassa jotain outoa. Jotenkin tuntuu sille, että säätörullat riitelevät keskenään. Pitemmällä ajomatkalla kuskilla on oltava asetuksena +26 ja vänkärillä +18, jotta tilanne pysyy suht hallinnassa. Tätäkin tutkittiin Lintosella, ja näyttäis sille, että vänkärin puoleinen rulla alkaa "pompsauttelemaan" venttiiliä vasta ihan lähellä tätä pakkokylmä-asentoa. Eli siihen asti venttiililtä mitattuna siellä makaa +12VDC koko ajan. Kuskin puolen rulla ja venttiili näyttäis pelaavan kunnolla. Voisko tämä olla nyt sitä paljon puhuttua potentiometrin tinauksien heikkoutta? Minkälainen operaatio se kortin purkaminen olikaan? Tähänkin olis ollu ratkaisu rahalla....uusi kortti hintaluokassa 400€. Jätettiin sekin vielä...
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...säätöhässäkkä oli kerran kädessä ei pystynyt purkamaan hajottamatta
reijät kuitenkin muoviin porattiin että johonkin käsiksi päästiin :twisted:
...vaan ei auttanut :evil: ....auto oli kanssa -94 mutta 300D ja manuaali ilmastointi :!: ...kysäiseppä mjo33100 ... :idea:
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Ootko kysässy Jubelta varaosia? :roll:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Edellisen viestin "Tapaus 2" näyttäis olevan ratkaistu. Ja ehei, en ostanut uutta lämmönsäätöpaneelia, onneksi!! :lol:

Otin kattoanturin irti, paineilmalla putsaus ja takaisin paikalleen. Nyt tuntuu pelaavan... 8)
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Vastaa Viestiin