-98 w210:n Avain rikki?/"Nukahtanut"?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Renny
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 11.03.2004 17:50
Paikkakunta: Willähde

-98 w210:n Avain rikki?/"Nukahtanut"?

Viesti Kirjoittaja Renny »

Jeps,tuli ostettua tollanen Väyrynen ja ongelmana on,että ei ole kuin yksi topimiva avain.Vara avaimesta oli patterit loppu,vaihdoin ne mutta ei käy virtalukkoon?Keskuslukitus ja peräkontin avaus kyllä toimii! :shock:
Sampaio79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:17
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Sampaio79 »

Terve,

Sama ongelma täälläkin, eli toinen avain ei enään avaa ajonestolaitetta, keskuslukon kaukosäätö toimii mainiosti. Tuo avain käsittääkseni ei tarvitse sähköä tuohon virtalukkoon, eli virtalukko vain "lukisi" avaimen, korjatkaa jos olen väärässä...
Soittelin veholle ja kyselin tuon avaimen kustannusarviota, niin karvan alle 200 egee oli, ajelen toistaiseksi yhdellä avaimella...

Sami
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Eikö tota avainta opeteta mitenkään, tuntuu hullulta että kun patterit loppu niin avain on entinen?
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Molemmat sähköavaimet pitäis käydä miten vain, sitte se lituska erikseen.
Pattereiden vaihto ei vaikuta kuin että alkaa toimiin paremmin entä patterit lopussa. Eli ei tarvi opetusta.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Hommasin tohon -97/98 väykkyyn uuden avaimen ja hinta oli 109€. Ohjelmointi tapahtui pitämällä avainta virtalukossa n. pari tuntia.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Omaan -97 uusin molemmat avaimet. Hajosivat vuoden sisällä molemmat.

Jos et tiedä onko hajonnut 1. vai 2. avain, pitää se selvittää merkkiliikkeessä diagnostiikan kautta. Kun numero on selvillä, uusi tilataan sen mukaan ja vanha koodi poistuu.

Uuden avaimen saavuttua, sen voi koodata kotonakin asentamalla se virtalukkoon. Koodaus kestää 45-50 minuuttia.

Hinta vaihtelee tuon 109e ja 120e välillä. Vanhanmallin metalliavain ei muuten sitten käy tuohon uudempaan malliin ja pari vuotta sitten vanhoja ei enää saanut. Uudet on pienempiä kooltaan ja niihin tein alumiinista avainrengaslenkit ja metalliavain sitte irrallisena avainnippuun, jos k-lukon kaukosäätimestä loppuu patterit.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Vastaa Viestiin