W124 300DT automaatti rupesi luistamaan
W124 300DT automaatti rupesi luistamaan
Eli kävi niin että rupes nelosvaihde luistamaan, onkohan laatikko ihan vaihto tavaraa? Vai olisko jotenkin pelastettavissa vielä? Tai korjattavissa?
Tarkemmin tuosta luistamisesta eli laatikossa oli jo ennen turbottamista hieman luistonomaista laiskaa vaihtamista 3-4 välillä muut vaihteet kuitenkin menivät tuntuvasti sisään, vaihtoa ei juuri tunnistanut vaikka laatikkoa yritettiin säätää ja säädettiinkin.
Nyt sitten tapahtui se viimenen tikki eli jyrkkään ylämäkeen tultaessa rupesi vauhti hyytymään, mittarin mukaan 80km/h kun kierrokset rupesivat "huutamaan" jo sen verran että oli pakko laittaa pakkovaihdetta sisään jolloin meno jatkui taas. Suoralle päästessä koitin taas D:llä ja sama luisto alkoi juuri ja juuri pääsi yli 80km/h mittarin mukaan kun kierrokset taas karkasi.
Öljyt/suodatin laatikkoon vaihdettu noin 30tkm sitten, tarkastin öljyt ja ne ovat ihan normaali mobil atf punaiset, ei haise tms ja mittatikun viivojen puolivälissä.
Niin ja auto tosiaan 0.7-0.8bar ahdoilla, vakio 300dt pakosarjalla/turbolla, syöttöpumppu vakio 300d:stä hieman syöttöä säädettynä ja välijäähdytin. Tehot on maltilliset.
Saa tarjota toimivaa laatikkoa tilalle mikä tuohon sopisi, myös tuon nykysen laatikon korjauttaminen voisi olla asiaa? Saisiko tuota 722.4 mallia vahvistettua, jos sitä meinaa korjauttaa?
Tarkemmin tuosta luistamisesta eli laatikossa oli jo ennen turbottamista hieman luistonomaista laiskaa vaihtamista 3-4 välillä muut vaihteet kuitenkin menivät tuntuvasti sisään, vaihtoa ei juuri tunnistanut vaikka laatikkoa yritettiin säätää ja säädettiinkin.
Nyt sitten tapahtui se viimenen tikki eli jyrkkään ylämäkeen tultaessa rupesi vauhti hyytymään, mittarin mukaan 80km/h kun kierrokset rupesivat "huutamaan" jo sen verran että oli pakko laittaa pakkovaihdetta sisään jolloin meno jatkui taas. Suoralle päästessä koitin taas D:llä ja sama luisto alkoi juuri ja juuri pääsi yli 80km/h mittarin mukaan kun kierrokset taas karkasi.
Öljyt/suodatin laatikkoon vaihdettu noin 30tkm sitten, tarkastin öljyt ja ne ovat ihan normaali mobil atf punaiset, ei haise tms ja mittatikun viivojen puolivälissä.
Niin ja auto tosiaan 0.7-0.8bar ahdoilla, vakio 300dt pakosarjalla/turbolla, syöttöpumppu vakio 300d:stä hieman syöttöä säädettynä ja välijäähdytin. Tehot on maltilliset.
Saa tarjota toimivaa laatikkoa tilalle mikä tuohon sopisi, myös tuon nykysen laatikon korjauttaminen voisi olla asiaa? Saisiko tuota 722.4 mallia vahvistettua, jos sitä meinaa korjauttaa?
täyssynteettiset
en tiedä vaikuttaako asiaan ,mutta itse käyttäisin kyseisessä automaattilaatikossa ennemmin tuota Mobil ATF SHC öljyä
Viimeksi muokannut mikko1981, Su 04.02.2007 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
edesmennyt
W201
W201