230 E 124 -89 kaiuttimet
230 E 124 -89 kaiuttimet
Minkä kokoiset kaiuttimet sopivat alkuperäisiin asennusaukkoihin ( eteen ja taakse ) Sakemanni ( ed omistaja) on laittanut jotkut halpa-halli kaiuttimet autooni..ainakin se kuullostaa sille..ajattelin hankkia paremmat.
Muuten olen autooni tosi tyytyväinen..no laatikon vois vaihtaa 5 pykäläiseen...
Muuten olen autooni tosi tyytyväinen..no laatikon vois vaihtaa 5 pykäläiseen...
haulla ois varmasti löytyny.. mut pistetään nyt. sinne menee 4,75". tuo on siis vakio koko.. mut sinne kyllä saa 5.25", hieman kun avartaa aukkoa dremelillä niin menee heittämällä eikä jää ritilä pullottamaan, kuten mulla koska en omista dremeliä ja rälläkkä ei sinne mahdu..
-Antti

-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Jeps 5,25( dls) tungettu väkisin paikoilleen eteen. Ei helppoa, tosiaan millipeliä ja peltien näkertämistä.Suosittelisin pienempiä kokoja jos ei välttämättä halua ährätä tosissaan
Muistaakseni Autostudiolla on Jensenin
5tuumanen ämyri joka voisi sopia helpommin(laatu?).Eli ongelmat ovat kaiuttimien kiinnittämisessä järkevästi,kun "standardi" koot eivät tahdo mahtua tai meinaavat tippua aukosta sisään
. Ps 2kpl orkkis? AIV 2tie 40W ja suoraan siis painanalla paikoilleen kiinittyvät ,ihan kohtuulliset kovapuhujat etsii edelleen uutta Mersua 




" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1228
Nuiden pitäisi ainakin mennä alkuperäisille paikoille ja vielä klipsikiinnityksellä. Olen itse suunnitellut nuiden hommaamista alkuperäisten tilalle. Näyttävät ainakin varsin laadukkailta.
Onko kellään kokemusta kyseisistä kauittimista?
Nuiden pitäisi ainakin mennä alkuperäisille paikoille ja vielä klipsikiinnityksellä. Olen itse suunnitellut nuiden hommaamista alkuperäisten tilalle. Näyttävät ainakin varsin laadukkailta.
Onko kellään kokemusta kyseisistä kauittimista?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
kyl orggikset ainakin pysy jämäkästi niillä klipseillä.. vaikee oli nyhtää sillon joskus ne pois..
Sarjassamme avautumisia:
mä ainakin ihastuin DLS:n R5A:han tos kojelaudalla.. täytyy sanoa että ne hakkaa ovissa olevat R6A:t mennen tullen, potku on aivan erilainen (sanoin kuvaamaton)..
ja voi se "tunne" mikä itellä tulee kun istahtaa kuskin penkille... 
-Antti
fidldee kirjoitti:Pahus! Onkohan ollut valikoimassa kauankin ,eivät ainakaan tarjonneet niitä kun asian tiimoilla kesällä paikanpäällä kävin.Olisikohan pitänyt osata pyytää..Todennäköisesti olisin noihin päätynyt vaikka DLS onkin jees!
Sarjassamme avautumisia:

mä ainakin ihastuin DLS:n R5A:han tos kojelaudalla.. täytyy sanoa että ne hakkaa ovissa olevat R6A:t mennen tullen, potku on aivan erilainen (sanoin kuvaamaton)..


-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Antti,
Mulla on W124 300TD farkku -94/95.
DLS R5A asennussuvuudeksi mainitaan 45mm. Koitin viime viikonloppuna änkeä reikiin 5.25 erillissarjan kajareita, merkkiä en muista. Näissä oli aika järeä magneetti ja ongelmaksi muodostui se, että sivuikkunoiden lämminilmaputket alkoivat kanittaa magneettia vasten sillä seurauksella että eivät pudonneet kuoppiin. Paljoa ei jääny vajaaksi, joku 5-7mm. Olis vaatinut lämpöpuhaltimella putkien uudeleenmuotoilua ja into jäi siten siihen.
Nyt siis kysymys sinulle, että oliko sulla vastaavia ongelmia? Dremeli on kyllä, että saisi reiän nakerrettua sopivaksi, mutta tätä ei viitsisi tehdä ennen kuin on varma että sinne saa mahtumaan JONKIN 5.25 kajarin magneettinsa puolesta.
Voisitko sinä / joku muu kokemusta omaava sanoa, että mitkä setit ovat pudonneet kuoppiinsa heittämällä.
Mulla on W124 300TD farkku -94/95.
DLS R5A asennussuvuudeksi mainitaan 45mm. Koitin viime viikonloppuna änkeä reikiin 5.25 erillissarjan kajareita, merkkiä en muista. Näissä oli aika järeä magneetti ja ongelmaksi muodostui se, että sivuikkunoiden lämminilmaputket alkoivat kanittaa magneettia vasten sillä seurauksella että eivät pudonneet kuoppiin. Paljoa ei jääny vajaaksi, joku 5-7mm. Olis vaatinut lämpöpuhaltimella putkien uudeleenmuotoilua ja into jäi siten siihen.
Nyt siis kysymys sinulle, että oliko sulla vastaavia ongelmia? Dremeli on kyllä, että saisi reiän nakerrettua sopivaksi, mutta tätä ei viitsisi tehdä ennen kuin on varma että sinne saa mahtumaan JONKIN 5.25 kajarin magneettinsa puolesta.
Voisitko sinä / joku muu kokemusta omaava sanoa, että mitkä setit ovat pudonneet kuoppiinsa heittämällä.
Itsellä paikoilleen zuumatessa 225 DLS.n ämyreitä (as.syvyys 54?mm) meinasi rintapellin sauma osua lähemmäs kuin liki magneettia
Lämppärin putkista en muista olleen harmia, olisiko jotain eroja letkujen vienneissä?Omassa ei ole ainakaan ilmastointia
.Mutta paikoillaan ovat kovikset, eivätkä ritilät pullota 



" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
_Antti kirjoitti:ootko varma että Infinity? ettet sekota sitä Rainbow:hin..
jonkinaikaa sitten Rainbow oli _ainut_ merkki, miltä sai noita "korvaus" kaikattimia, mitkä menee suoraan orggis paikalle.
-Antti
Myös Pioneerilla on mallikohtainen sarja. Laatu sitten...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tuo R5A:n asennus syvyys ei pidä paikkansa, se on lähemmäs 6cm..MSA kirjoitti:DLS R5A asennussuvuudeksi mainitaan 45mm. Koitin viime viikonloppuna änkeä reikiin 5.25 erillissarjan kajareita, merkkiä en muista. Näissä oli aika järeä magneetti ja ongelmaksi muodostui se, että sivuikkunoiden lämminilmaputket alkoivat kanittaa magneettia vasten sillä seurauksella että eivät pudonneet kuoppiin. Paljoa ei jääny vajaaksi, joku 5-7mm. Olis vaatinut lämpöpuhaltimella putkien uudeleenmuotoilua ja into jäi siten siihen.
noitten R-vitosten kans oli sellasta että, kaiutin jäi liian ylös yhden kiinnikkeen kohdalta ja siitä johtuen kaiutin hinkkas siihen ritilään. se tosin korjaantui sillä et vingutti sitä itse reikää ja sit siitä ympäriltä (että kaiutin ei jäisi kantamaan mistään) ja pienoisella ritilän _kehikon_ modaamisella..MSA kirjoitti:Nyt siis kysymys sinulle, että oliko sulla vastaavia ongelmia? Dremeli on kyllä, että saisi reiän nakerrettua sopivaksi, mutta tätä ei viitsisi tehdä ennen kuin on varma että sinne saa mahtumaan JONKIN 5.25 kajarin magneettinsa puolesta.
ja noissahan oli magneetin ympärillä sellanen kumi rinkula, sen kun naappaa pois niin helpottaa kummasti..
jos haluaa helpolla päästä niin kannattaa kysellä noita merkkikohtaisia, mut jos välttämättä haluaa 5,25" sinne kojikselle niin siinä pitää olla vähä mielenkiintoa näprätä..
-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
etukajarit
hei, itse asensin 124:een etukajareiksi sonyn 5" erillissarjan.Sopii melko
kivuttomasti paikalle.Hieman joutuu kaiutinreikää isontamaan( 116 mm) ja
leikkaamaan kaiuttimesta kaksi vastakkaista kiinnikettä pois.Samaa pätee
myös takakauitin reikiin. Diskantit upotin oven peili kolmioihin. Soi kohtuudella. 8" subbari ensiapulaukun paikalla.
kivuttomasti paikalle.Hieman joutuu kaiutinreikää isontamaan( 116 mm) ja
leikkaamaan kaiuttimesta kaksi vastakkaista kiinnikettä pois.Samaa pätee
myös takakauitin reikiin. Diskantit upotin oven peili kolmioihin. Soi kohtuudella. 8" subbari ensiapulaukun paikalla.
p.0400-504502
Itse tein näin:
3mm alumiinista sorvaamalla Audaxin HP100F2:lle sopiva kehys. Tämä Audax on siis 4" elementti mutta suurella magneetilla. Alumiiniin M3 kierteet ja hehyksen sovitus alkuperäiselle paikalle. Tuli niin tiukka että painamalla hieman väkivaltaisesti tarttu todella lujaan kiinni. Tiivistys ja kiinnityksen varmistus pienellä määrällä sikafleksiä. Vanua hieman sisälle ja elementti kiinni liikkaa kiristysvoimaa käyttämättä (alumiinin pehmeyden takia). Vaikka itse sanonkin niin soi aika kivasti. Jakotaajuus 150hz paikkeille ja avot. Diskanttina toimii vielä keskeneräsessä A-pilarin kulmassa Seas H615 kangaskalottidisu -3dB vaimennuksella suoraan kohti suunnattuna. Karu totuushan on se että 4" elementtia ei voi ajaa oikein alta 200Hz joten laadukkaan midin vaatiin kaverikseen. Diskantin ja keskiäänen jaon olen hoitanut passiivi suodattimella. Tähänkin olis kiva saada joskus muutos ja hommata vaikka vanha 9200 Pioneeri ja ajaa etupää 3-tie aktiivisena.

Niin ja alkuperäinen ritilä menee luonnollisesti keskiäänen päälle.
3mm alumiinista sorvaamalla Audaxin HP100F2:lle sopiva kehys. Tämä Audax on siis 4" elementti mutta suurella magneetilla. Alumiiniin M3 kierteet ja hehyksen sovitus alkuperäiselle paikalle. Tuli niin tiukka että painamalla hieman väkivaltaisesti tarttu todella lujaan kiinni. Tiivistys ja kiinnityksen varmistus pienellä määrällä sikafleksiä. Vanua hieman sisälle ja elementti kiinni liikkaa kiristysvoimaa käyttämättä (alumiinin pehmeyden takia). Vaikka itse sanonkin niin soi aika kivasti. Jakotaajuus 150hz paikkeille ja avot. Diskanttina toimii vielä keskeneräsessä A-pilarin kulmassa Seas H615 kangaskalottidisu -3dB vaimennuksella suoraan kohti suunnattuna. Karu totuushan on se että 4" elementtia ei voi ajaa oikein alta 200Hz joten laadukkaan midin vaatiin kaverikseen. Diskantin ja keskiäänen jaon olen hoitanut passiivi suodattimella. Tähänkin olis kiva saada joskus muutos ja hommata vaikka vanha 9200 Pioneeri ja ajaa etupää 3-tie aktiivisena.

Niin ja alkuperäinen ritilä menee luonnollisesti keskiäänen päälle.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Ja vaikka saisi suunnattua kohti kuulijaa niin äänikuva jää pakostakin aika alas. Mutta kyllähän sitä matkamusiikka noinkin kuuntelee. Tuskin Mauri on lähössä Fascan finaaleihin. 
Itse tuli joskus aikoinaan kilpailtua dB-mittelöissä mutta nykyään arvostaa hieman sitä laatuakin.
Tässä muuten mun edellisen auton asennus yritys 6.5" elementillä. Ei saa nauraa!
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 70350.jpeg
Tota ei saanu koskaan kuulostaa hyvältä vaikka suuntausta oli hieman hakemalla haettu.

Itse tuli joskus aikoinaan kilpailtua dB-mittelöissä mutta nykyään arvostaa hieman sitä laatuakin.
Tässä muuten mun edellisen auton asennus yritys 6.5" elementillä. Ei saa nauraa!
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 70350.jpeg
Tota ei saanu koskaan kuulostaa hyvältä vaikka suuntausta oli hieman hakemalla haettu.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Joo, ihan matkamusiikkia noista kuunnellaan, ihan kivasti soivat nuo metallikartioiset Pioneerit, varsinkin jos vertaa aiempiin Phoenix Goldeihin samoissa paikoissa.
Mersu on sikäli ihan kiva kohda laittaa laadukasta äänentoistoa, kun auto on melkoisen hiljainen. Tästä on sekin mukava etu että kovaa kuunneltaessa ei liikennevaloissakaan tarvitse hävetä että möly kuuluisi kovasti ulos.
Mersu on sikäli ihan kiva kohda laittaa laadukasta äänentoistoa, kun auto on melkoisen hiljainen. Tästä on sekin mukava etu että kovaa kuunneltaessa ei liikennevaloissakaan tarvitse hävetä että möly kuuluisi kovasti ulos.