Polttoainekäyttöinen lisälämmitin....
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin....
Autossa on yllä mainittu laite joka kytkeytyy päälle ulkolämpötilan ollessa alle +5 kun autoa käynnistää. Se lämmittää kunnes veden lämpötila saavuttaa muistaakseni 80 astetta. Käsittääkseni jonkinnäkönen vakiovaruste autossa joka on 290 tdt A -98 Avantgarde, tuotu Saksasta?
Pystyykö siihen jo olemassa olevaan lämmittimeen kytkemään ajastimen jälkiasennuksena vai onko helpompi kuitenkin asentaa Webasto, Eberi tai vast ihan "nollasta"?
Onko joku tehnyt vastavaa vai onko liian monimutkainen projekti.
Pystyykö siihen jo olemassa olevaan lämmittimeen kytkemään ajastimen jälkiasennuksena vai onko helpompi kuitenkin asentaa Webasto, Eberi tai vast ihan "nollasta"?
Onko joku tehnyt vastavaa vai onko liian monimutkainen projekti.
Itselläni on sama, ostin saksasta kellon jonka Veholla laittoivat kiinni samalla kun vaihtoivat webaston takuuseen, ottivat kellon asennuksesta hulppeat 280€. Se kannattaa kytkeä niin että jättää pois sen toiminnon joka laittaa sen päälle alle +5 asteessa koska se nokeaa laitetta, ei käy tarpeeksi kauan. Jos tarvetta niin laittaa kellosta suoraan päälle itse. Kello tulee tuhkakuppiin kolikkorengin tilalle, sarjassa tulee uusi tuhkakupin pohja mihin kello käy suoraan. Ja kannattaa varmistaa että lämmitin toimii myös ennen kun alkaa kelloja laittelemaan, itse webasto ilman hilppeitä maksaa muistaakseni n. 400€
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Miksi se automatiikka pitäisi jättää kytkemättä. Mulla on ainakin erillinen kytkin siellä kellon vieressä jossa webaston saa pois päältä. Eiks se talvella kannattais kuitenkin lämmittää se kone mahd. pian sen W:n avulla eikä säästää sitä W:tä ja ajaa kylmällä koneella. Ei mulla ainakaan meinaa lämmetä ruuhka-ajossa jos ei oo Webasto päällä. Noh kukin tyylillään...yari67 kirjoitti:Itselläni on sama, ostin saksasta kellon jonka Veholla laittoivat kiinni samalla kun vaihtoivat webaston takuuseen, ottivat kellon asennuksesta hulppeat 280€. Se kannattaa kytkeä niin että jättää pois sen toiminnon joka laittaa sen päälle alle +5 asteessa koska se nokeaa laitetta, ei käy tarpeeksi kauan. Jos tarvetta niin laittaa kellosta suoraan päälle itse. Kello tulee tuhkakuppiin kolikkorengin tilalle, sarjassa tulee uusi tuhkakupin pohja mihin kello käy suoraan. Ja kannattaa varmistaa että lämmitin toimii myös ennen kun alkaa kelloja laittelemaan, itse webasto ilman hilppeitä maksaa muistaakseni n. 400€
Se nappula tuli vasta -98 vuonna, ja siinä W lähtee käyntiin vaikka +40°C helteellä jos annat luvan (napilla) ja jäähdytysvesi alle +70°C.Kettunet kirjoitti: Miksi se automatiikka pitäisi jättää kytkemättä. Mulla on ainakin erillinen kytkin siellä kellon vieressä jossa webaston saa pois päältä. Eiks se talvella kannattais kuitenkin lämmittää se kone mahd. pian sen W:n avulla eikä säästää sitä W:tä ja ajaa kylmällä koneella. Ei mulla ainakaan meinaa lämmetä ruuhka-ajossa jos ei oo Webasto päällä. Noh kukin tyylillään...
Vanhemmissa tuota nappia ei ole, mutta W käynnistyy vain alle +5°C ulkolämpötiloissa. Kannatan ehdottomasti sitä automatiikan pois kytkemistä niistä malleista, joissa ei nappia ole. Nappihan ajaa saman asian, jos muistaa käyttää sitä.
Itse hankin ajastinsarjan Saksasta auton myyneeltä liikkeeltä, maksoi muistaakseni noin 200 € ja laitoin ajastimen itse paikoilleen.
Mulla olis varastossa yksi ylimääräinen ajastinsarja, mutta taidan säästellä sitä seuraavaan väyryseen. (kunhan näkee mitä ne tekee noille veroille)

tuota kelloa kyselin tosta treen vehosta ja pyytävät alkuperäis sarjana tarkoitetusta 250e ja asennus n:saman verran.kysyin myös lakalaivassa olevasta liikkeestä ja pyysivät pelkästä kellosta n:500e ja asennus päälle,mistä noi hinnat muodostuu.? sen verran tiedän että kellon piuha ainakin yksi tökätään kuskin puolelle liittimeen jossa on vapaa paikka,täälä foorumilla siitä on kyllä juttua.....
Aah, ok en tiennyt ettei tuon ikäisessä ole sitä nappia. Ei muuten käynnisty ainakaan mulla W yli viiden asteen vaikka olis missä asennossa se kytkin. Eikä pitäiskään ainakaan Vehon eikä erään toisen Webasto puljun mukaan...mutta pointti tuli selväksi ja tuo ratkaisu voi olla ok tuossa tapauksessa. Kiitän ja kumarran...Timo J kirjoitti: Se nappula tuli vasta -98 vuonna, ja siinä W lähtee käyntiin vaikka +40°C helteellä jos annat luvan (napilla) ja jäähdytysvesi alle +70°C.
Vanhemmissa tuota nappia ei ole, mutta W käynnistyy vain alle +5°C ulkolämpötiloissa. Kannatan ehdottomasti sitä automatiikan pois kytkemistä niistä malleista, joissa ei nappia ole. Nappihan ajaa saman asian, jos muistaa käyttää sitä.
Itse hankin ajastinsarjan Saksasta auton myyneeltä liikkeeltä, maksoi muistaakseni noin 200 € ja laitoin ajastimen itse paikoilleen.
Mulla olis varastossa yksi ylimääräinen ajastinsarja, mutta taidan säästellä sitä seuraavaan väyryseen. (kunhan näkee mitä ne tekee noille veroille)

Laitoin kiertovesipumpun 80€ ja kauko-ohjaimen n. 60€. kojetaulun alla yhdessä liittimessä valmis paikka virtajohdolle, josta saa automaatti-ilmastoinnin antamaan ykkösnopeudella kaiken ilman ikkunoille. helppo nopea edullinen ja toimii vain ja ainoastaan silloin kun haluan. laitoin vielä merkkivalon A-pilariin, mikä ilmoittaa laitteen kytkeytyneen päälle. Näin tiedän webaston käynnistyneen kotoa sisältä, hotellissa ym..
Sen 80€ olis vielä voinut säästää, kun olisi vain kytkenyt auton oman pumpun pyörimään webaston kanssa samaan tahtiinLENNY kirjoitti:Laitoin kiertovesipumpun 80€ ja kauko-ohjaimen n. 60€. kojetaulun alla yhdessä liittimessä valmis paikka virtajohdolle, josta saa automaatti-ilmastoinnin antamaan ykkösnopeudella kaiken ilman ikkunoille. helppo nopea edullinen ja toimii vain ja ainoastaan silloin kun haluan. laitoin vielä merkkivalon A-pilariin, mikä ilmoittaa laitteen kytkeytyneen päälle. Näin tiedän webaston käynnistyneen kotoa sisältä, hotellissa ym..

C-kitin eli tämän kellosarjan asennusohjeen mukaan Webastolle menevästä pitokkeesta katkaistaan muta johto ja liitetään pistokkeen puoleinen pää C-kitin vihreään johtoon ja toinen pää(joka ilmeisesti menee lämpöanturille) mustaan. Eli tämän logiikan mukaan, kun tuon musta-musta liitoksen katkaisee, niin webasto käynnistyy ainoastaan kellon kautta. Konepellin alta löytyy varmaan jostain kaksi relettä ja sulakepesä, jotka on lisätty kellon asennuksen yhteydessä. Näistä releistä se jolle tulee ohuempia johtoja on se käynistyrele, jolta tuon johdon katkaisun voi helpommin tehdä, niin ei tarvitse kurkkia sinne lokarin alle.
E-mallissa se johto on vänkärinpuolella, ajovalojen takana, keltainen ohut johto missä on neliskanttinen liitin. Tähän samaan liittimeen kytketään myös alkuperäinen kellosarja. Ilmansuodin kotelon kun ottaa pois niin löytyy ihan kohtuudella. Se liitos auki niin automatiikka ei toimi. Tässä tosin täytyy tietää mihin on kellosarja kytketty, ettei irroita sitäkin.