Niin miten mahtuu (C124) coupeen tohon ensiapu sydeemin paikalle 8 tuuman subbari sen kannen alle?
Vaatiiko hirveesti toimenpiteitä?
Olis tarkoitus asentaa huomaamattomasti se elementti ja mikä subbi toimis parhaiten freeairina takakontin kanssa?
Ei tarvii mikään äänenpaine basso olla kun vaan sois suht tasapainoisesti muitten kaijuttimien kanssa.
Muitten kajareiden teho tulee pelkästään mankan kautta.
Nyt saa kusettaa kun en ole niin haka näitten julistimien kanssa
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tarkoitus olis kuitenkin että en pilais tuota alkuperäisyyttä millään tavalla mikä näkyy ulospäin ja toisex sen elementin olis tarkoitus jäädä sen boxin alle piiloon.
Todennäköisesti on erillainen hattuhylly kuin sedanissa ja coupessa.
Coupessa ei ole tasainen tuo hattuhylly.
Vaan minun coupessa on syvennys koko hattuhyllyn matkan.
Kun on kääntyvät niskatuet.
Ja freeairia just haen tähän.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Terve taas Manu. Mulla taitaa olla just tollanen asennus mitä kyselit.(laitettiin liikkeessä joten omat tiedot vähän huteria). Subi on 10 tuumainen, hattuhyllyltä on poistettu se ensiapupakkaus. Pakkauksen luukku on liimattu kiinni, ulospäin ei näy koko systeemistä mitään. Itse kajari on kiinni paksussa (oisko n.3cm) levyssä joka on sitten tukevasti ruuvattu hattuhyllyyn altapäin.(tai siis siihen peltiin) ja varmaan leikkasivat siitä pellistä palan pois kajarin päältä. Vahvistin on sijoitettu myös konttiin hattuhyllyn alapuolelle. Ite olen tosi tyytyväinen asennukseen, soundit on OK eikä tarvinnu konttiin asennella mitään laatikoita, säilyi siis tavarankuljetuskelpoisena . Eli kyllä se sinullakin sinne mahtuu, eikä toi nyt mitenkään monimutkaiselta näytä. Se mikä kajari, tai minkä merkkinen sopii sinne parhaiten, niin en ota kantaa.
Terv. Juri
JuriPotkuri kirjoitti:Terve taas Manu. Mulla taitaa olla just tollanen asennus mitä kyselit.(laitettiin liikkeessä joten omat tiedot vähän huteria). Subi on 10 tuumainen, hattuhyllyltä on poistettu se ensiapupakkaus. Pakkauksen luukku on liimattu kiinni, ulospäin ei näy koko systeemistä mitään. Itse kajari on kiinni paksussa (oisko n.3cm) levyssä joka on sitten tukevasti ruuvattu hattuhyllyyn altapäin.(tai siis siihen peltiin) ja varmaan leikkasivat siitä pellistä palan pois kajarin päältä. Vahvistin on sijoitettu myös konttiin hattuhyllyn alapuolelle. Ite olen tosi tyytyväinen asennukseen, soundit on OK eikä tarvinnu konttiin asennella mitään laatikoita, säilyi siis tavarankuljetuskelpoisena . Eli kyllä se sinullakin
sinne mahtuu, eikä toi nyt mitenkään monimutkaiselta näytä. Se mikä kajari, tai minkä merkkinen sopii sinne parhaiten, niin en ota kantaa.
Terv. Juri
Ja hifimiehet varmaan jatkaa tästä...
Tere Tere juripotkuri!
Juu tätä just hain
Jos pystyt ni voisitko laittaa kuvia tulee ihan näin kaikille tai sit pelkästään yn:n
Kiinnostus olis kanssa tota elementtin suhteen/vahvari.
Kun ei tarvii olla maailmaa järisyttäviä laitteita.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Duodapa duoda. Eipä ole nyt kameraa käytössä. Kännykkä löytyy mutta kun en osaa siirtää siitä kuvia koneelle . Eikä kyllä hajuakaan millasia kuvia se ottaa, siis saako niistä mitään selvää?
Mutta mites ois, jos laittasit mulle YV:nä sun puh. nro.n ja mä kävisin ottamassa kuvat ja sitten lähettäsin ne sulle puhelimeen. Sä ehkä voisit sitten
laittaa niitä tänne nähtäväx. Itseänikin vähän kiinnostas että millasta jälkee siitä tulis tai onko se yleensä mahdollista? Yrittänyttähän ei duunata. (vai miten se nyt menikään)
Olen nähkääs tietotekniikkarajotteinen henkilö.(suomeksi tumpelo)
Sen verta voisin vielä lisäillä, että silloin kun noita asennuksia tehtiin, niin sen liikkeen kundien mielipide (stereo stereo, herttoniemi, Hki) oli että tää on oikeastaan ainoa järkevä tapa asentaa subi mekkeriin. Perustelivat sillä, että kontin äänieristys ja tiiviys on niin hyvä, että kaikenlaisten koteloviritysten tekeminen ei tuota hyvää tulosta. Kajarit pitäis olla järjettömän kokoiset ja bassot sois siltikin lähinnä auton ulkopuolella. No, voihan sekin tietysti olla itsetarkoitus joillekkin. Yleensähän siellä perässä sitten lukee joku merkki ja kirjaimet DX
Mutta kuten sanottua tämä ei ole omaa keksintöä, vaan liikkeestä kuultua ja en rupea täällä asiasta kättä vääntämään.(kun en siitäkään mitään tiedä). Makuja on monia...
Mulla on pari 12" kontissa ja ensiapupoksi poistettuna. Jako matalalla, ei kuulu yläbassojumputukset ulos. Kontista saa oikealla asennuksella ja subien sijoittelulla äänen kabiiniin. Joskin bassoista osa jää sinne konttiin. Jos aikoo freeairina käyttää, kannattaa melkeinpä tehdä sellainen vaimennettu free-air ratkaisu, jossa elementin toisella puolella on elementin liikettä rajoittavaa puoliläpäisevää materiaalia, esim.villaa tai vaimennusmattoa kahden verkon välissä. Se parantaa transienttitoistoa ja kontrolloi elementin liikettä-->soi paremmin.
JuriPotkuri kirjoitti:Duodapa duoda. Eipä ole nyt kameraa käytössä. Kännykkä löytyy mutta kun en osaa siirtää siitä kuvia koneelle . Eikä kyllä hajuakaan millasia kuvia se ottaa, siis saako niistä mitään selvää?
Mutta mites ois, jos laittasit mulle YV:nä sun puh. nro.n ja mä kävisin ottamassa kuvat ja sitten lähettäsin ne sulle puhelimeen. Sä ehkä voisit sitten
laittaa niitä tänne nähtäväx. Itseänikin vähän kiinnostas että millasta jälkee siitä tulis tai onko se yleensä mahdollista? Yrittänyttähän ei duunata. (vai miten se nyt menikään)
Olen nähkääs tietotekniikkarajotteinen henkilö.(suomeksi tumpelo)
terv Juri
No nyt tuli ongelma.
Kun en osaa itsekkään laittaa tänne kuvia
Oli jo tuossa avarissa jo melkone väsääminen että sai tarpeex pienex että kelpas.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Kuvien laittaminen onnistuu tänne esim: http://kuvablogi.com/
ilmaisen palvelun kautta. Kirjaudu palveluun ja lataa kuva koneeltasi palvelimelle. Sivusto antaa kuvan linkkitiedon jonka voit sitten copioida tähän tekstin sekaan. Esim. näin, näytä linkki koodit, BBCode foorumeille ja kopioi se tänne:
Haisuli kirjoitti:Kuvien laittaminen onnistuu tänne esim: http://kuvablogi.com/
ilmaisen palvelun kautta. Kirjaudu palveluun ja lataa kuva koneeltasi palvelimelle. Sivusto antaa kuvan linkkitiedon jonka voit sitten copioida tähän tekstin sekaan. Esim. näin, näytä linkki koodit, BBCode foorumeille ja kopioi se tänne: [ [url=http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img215453.jpg] ][/url]
Pitää yrittää.
Mutta kun on niin käsi että on käsi niin ei välttämättä onnistu
Vai pitäiskö sanoo että EI PYSTY! liian paljon toimintoja.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW