201 drifter projekti.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

201 drifter projekti.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

elikkäs pikkumersu kokenut muutoksia jonkin verran. iskarit on evo8 mitsun(saa vaijdettua vaikka öhlärin patruunat nyt) perä on 2.65 asd manuaalilukon ohjauksella,laatikko getrac ja kytkin on noin 650nm kestävä,ruiskuksi tulee hestec,ISOILLA suuttimilla,iso tuottonen bpumppu,ite tehty pako ja imusarja. kaikki muutokset tehdään ite mihin on mahollisuus,nokan ja nokkapyörän viellä teetän muualla... alustaan laittelin jo uudet puslat eteen ja uudet pallonivelet... ohjaus ois tarkotus muuttaa nopeemmaks.. taakse tulee säädettävät tukivarret..senverran ois vaan tarkotus kaaria levittää että takana pyörii 10"*17 vanne ja eessä 8.5" :wink: turvakaaret tehään ilmeisesti cromymoly putkesta...seuraavaks alan kasaileen tommosta 16v konetta kunnon kamoilla että tehot on reilusti sit +400 :roll: kuvia tuloo kunhan kaveri tekee nettisivut.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kuulostaa hyvältä, mutta polttoaine on väärä! :wink:

Miten ajattelit nopean ohjauksen toteuttaa??

Itsellä on kanssa ollut ajatuksena sellaisen tekeminen. Raidetangon kiinnitys pistettä kun siirtää lähemmäs pyörän napaa niin ohjaus nopeutuu ja pyörien kääntyvyys kasvaa.

No mersussahan pyörät kääntyy jo vakionakin riittävästi ja siellä on käännön rajoittimetkin, joten siihen se ei vaikuta. Tehostamattomissa autoissa on tahtonut ohjauksesta tulla hieman jäykkä tuolla tyylillä, mutta mersussa pieni lisäjäykkyys saattaisi vain olla plussaa rata-ajossa.


Niin tarkoitit kai +400 KW 8)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Nyt menee hauskaksi kun joku tekee bensiini pelin juu.... :lol: ja voimaakin varmaan löytyy ei muuta kun kunnon männät ja kanget sun muut hilut kehiin niin tulee tämäkin selväksi miten bensiinillä kerkiää....onhan se vähän herkempää syttyyn eikä savua....ja onhan noita paineistettuja 16v nähty liikenteessä ja hätäisiä ovat.....ei tuollaisella perus viritetyllä 2.5td ehdi..... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kaippa pitää koneistuttaa uudet ne kääntövarret mihin juurikin raidetangot tulee kiinni... ei tosta koneesta viel ihan älyttömiä viitti irti ottaaa,otetaan sit siitä 16 venasesta =) ja entiä miten toll alustalla oikein on pitoja kun on ihan hullun jäykkä,mutta tarviii kattella jos jossain vaiheessa löytäis semmosia mitsun säädettäviä patruunoita ni vaihtas ne sinne sit :wink:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rallipiireistä kyselemällä löytyy varmasti.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

löytyyhän niiitä juu mutta hintakin yks peruste ;D
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Noniin :!: Nyt joku rupee rakentaan mersun drifteriä suomeen (ensimmäinen mersun drifteri suomessa :?: ) Itelle tuli hirvee kuume rakentaa drifteri ku tuli katottua viikonloppuna FF3 Tokio Drift kahteen kertaan :D onneks intti jarruttaa harrastamista :roll: :lol:

Tätä projektia tullaan seuraamaan 100% varmasti :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

mulla on vahan saman lainen proggis menossa noi ohjaus varret on suht helppo muuttaa ittekkin jos sulla on kaytossa tig hitsi.
pitaa vaan kayttaa hyvaa ruostumaton teras lisaainetta jotta kestaa.
jos haluut niin voin laittaa sulle tarkemmat kuvat kuinka muutin omani.

mun projecti nakyy tossa
"kohta mennaan lujaa"
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

nuo iskari muutokset kiinnostas???
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noniiin nyt on ylimääräsiä sähköjä purettu pois... noin 10kg =DD tarkotus ois ilmeisesti laittaa uus sulakerasia sisälle että mahtuu turvakaaren putki menemään etutolpalle... kuvia otettu paljon mutta edelleen niitä ei saada nettiin, odottakaa kyllä ne sinne tulee viellä :lol: paha vaan kun suomessa ei oikein sais noita ohjaus osia muuttaa hitsaamalla ni aattelin että jos koneistaisin/koneistuttaisin kokonaan uudet... tää tuleee kuitenkin kilpiin viellä 8)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.teammadmax.com/gallery/v/Vid ... 1.avi.html videolta voi bongata myös pikkumesen jäärata ajoista :lol:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sähköjä rakennellu uusiks kun pitää sulakerasia siirtää... siirsin sen nyt mankan tilalle keskikonsolin tykö =) mahtuuu nuo kaaret menemään etutolpaaan kun ei o rasia edessä...
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

No niin todella loistavaa... Olen itse aina sanonut että 190 on paras rifting laite ihan tuossa kylä pyörityksessä. Suuresti olen ihmetellyt miksei drifting ukot ole sitä hoksanneet ja vielä kun tuotetta jatko jalostetaan niin siitähän tulee lyömätön ratojen kunkku. Onneksi olkoon loistavasta valinnasta!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

sentakia ehkä ei o valinnu sitä kun ei o lähes ainuttakaan Bolt on osaa saatavana =DD tänään hetken aikaa väsäilin taas ja lyhentelin johtosarjoja ja laittelin niitä suojaputkiiin...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ainiiin isoja jarrusatula vaihtoehtoja vois laitella jos jostain löytyy Kohtuu hintaan... levyn paksuus 30 tai 32mm w140 on ainakin tuollaasia 30mm levyjä...
Avatar
FAST-FINN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 29.09.2005 04:40
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FAST-FINN »

http://www.pitstopusa.com/Categories.aspx?ID=3360
tuolta loytyy
ja willwood
on aika halpa ja silti laadukas
myos levyt on tuolla halvemmat kuin mita olen muualta loytanyt.

ja tuosta nopeutetusta ohjauksesta niin taalta loytyy myos ohjaus vaihteita.
1.5:1 tai 2:1 tuleepi siihen ohjaustangon valiin.
maksavat noin 150 - 200 taalaa
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

cooleria ja syyläriä soviteltu... lisätty kuvia.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Alumiininen syylari näköjään. Mistäs tuollaisen olet hankkinut vai onko itsetehty??? Kuinka paksu??


Kannaattaa muuten laittaa cooleri ja syylari lähes kiinni toisiinsa. Jäähdyttää hieman paremmin, kun ilma ei jää niiden väliin pyörimään.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ajatus ois että ei turhaa lämmittäs se syyläri cooleria? kuitenkin on imevää mallia se flekti ni eikai se kauheesti jää pyöriiin? no tollain kokeillaan ja jos ei onnaa ni muutetaan... tilkin kuitenkin noi reunojen välit ilmeisesti.. saa ny nähä.. ja cridden superi 123 mesestä noi osat.. aivan noileet tohon pikkumeseen! 8)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dodiii turbo haettu antonilta ja malliks tuli MP 802315. koitetaan nyt sillä sit.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

muutama kuva lisätty. downpipe ja hukkiksen lähtö tiggailtu...
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

vinguttelikko aivan itse kanavat. tars tulla oikeen paikan piälle joku ilta kahteleen miltä se ny sit livenä näyttää.

millonkas alat 16v touhuileen. mikäli oikein olen ymmärtänyt mikä aihioksi tulee, niin parolassa vielä lattialla näytti lojuvan
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kyllähän noi kanavien porttaukset on antaa ammattilaisen tehtäväks,ja kun hintakaan ei päätä huimannu ni ei tullu ees kalliiiks :lol: cossun konetta ruvetaan tekeen kun saa sen lunastettua parolan tallilta.
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

Oisko mahdollista saada kuvia tuosta etupään jousituksesta?
Mitkä männät tuossa koneessa on ja mistä hankittu, tarvis omaan 2,3 turbo projektiin saada jostain kestävämmät männät.
W 124 230 - 86
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

voin ottaa joku ilta kuvia etu iskareista... vaikkei ne vakio näöstä oikein muuten eroo kun Paksummalla varrella...
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

laita syylärin ja kuulerin etupuolelle puhaltava flekti tuon imevän lisäksi niin ainakin ilmaa virtaa siitä lävitte. en kyl tällasta oo nähny missään mut kannattaishan se kokeilla
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

saisko vielä noista männistä tietoa, vai onko vakiot?
W 124 230 - 86
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

Btw...off topikkia pikkasen...onko lainereisingillä tapana pyöriä myös tuolla btcf foorumilla vai olenko sekoittanut johonkin muuhun..
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onhan siellä penari forumillakin joskus käyty.
Vastaa Viestiin