A-malli vuodet -98...-02
A-malli vuodet -98...-02
Vaimo innostui vaihtamaan nykyisen diesel-golfin tuollaiseen kauppakssiin kun on tarkoitus vähän järkeistää tätä meidän autopolitiikkaa. Mitä tuossa a-sarjalisessa tulee katsoa kun sopivaa autoa etsii?
Marko
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
No mitä olet tykännyt? Onko ollut ongelmia matkassa?jukgra kirjoitti:Ostin kesällä ekan mersuni Katsoin että on Dieseli,
A 170 cdi
plussana pidin Elegansea , Webastoa ja ilmastointia.
Matkamittarin lukemalle 290 000km annoin vähemmän merkitystä,
eli ostin sen verran ajetun kun hinta oli sopiva.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Samanlainen lang cdi -02 ollut vajaan vuoden.( 9:kk. )
aj:238tkm.
Remppaa=
-Ilmamassamittari
-termostaatti
-kallistuksenvakaajan kumihelat
-takatukivarren laakerit (vas.)
-jarrupalat/levyt (kaikki)
-iskarit (kaikki) /// ohjauskulmat.
+normaalit öljyt ja suotimet.
Oon tykännyt kärrystä.
-Hyvä ajaa, paitsi tuulisella säällä.
-Kulutus 4.8-5.8 l/100km
-Hyvä näkyvyys.
-takajalkatilat jess.
-Takapenkit poistettuna pieni pakettiauto.
-Huonot kaukovalot. (vaikka oon releyttänyt / piuhoittanut uusiks + osramin silverstar polttimot)
-Aika kova alusta (siihen tottuu nopeasti)
Käytä hakua W-168
jotain juttua löytyy, mutta ei niitä kannata säikähtää.
(näillä foorumeillahan yleisesti etsitään vaivoihin ratkaisua)
Vessu
Remppaa=
-Ilmamassamittari
-termostaatti
-kallistuksenvakaajan kumihelat
-takatukivarren laakerit (vas.)
-jarrupalat/levyt (kaikki)
-iskarit (kaikki) /// ohjauskulmat.
+normaalit öljyt ja suotimet.
Oon tykännyt kärrystä.
-Hyvä ajaa, paitsi tuulisella säällä.
-Kulutus 4.8-5.8 l/100km
-Hyvä näkyvyys.
-takajalkatilat jess.
-Takapenkit poistettuna pieni pakettiauto.
-Huonot kaukovalot. (vaikka oon releyttänyt / piuhoittanut uusiks + osramin silverstar polttimot)
-Aika kova alusta (siihen tottuu nopeasti)
Käytä hakua W-168
jotain juttua löytyy, mutta ei niitä kannata säikähtää.
(näillä foorumeillahan yleisesti etsitään vaivoihin ratkaisua)

Vessu
Re: A-malli vuodet -98...-02
Viron Peterillä on sellanen benssiini mersu ollut pari vuotta. Kyselenpä siltä onko ollut mitään vikaa...
-verovirkamies on jumalasi, älä pidä muita jumalia-
Rouvan käytössä A140L , 2002-mallia, reilussa vuodessa tullut noin 5 tkm kaupunkiköröttelyä. Mittarissa nyt 99 tkm. Vaihdettu takalasin pyyhkijän sulka, ja muutaman kerran bensaa tankattu. Kävi määräaikaishuollossa Mersulla, noin 200 EUR. Katsastuksessa marraskuussa ei huomautuksia ja pakokaasuarvot kohdallaan. Tyytyväisiä ollaan oltu.
Yhden kerran meni ovet lukkoon kun oli auto käynnissä, lapsi sisällä ja vaimo ulkona. Mersulta tuli huolto paikalle, tiirikoivat oven auki ja veivät auton tutkimuksiin pajalle. Vikaa ei löytynyt, eikä tullut laskuakaan. Ongelma ei ole sen jälkeen uusiutunut.
Ostettaessa:
- facelift mallit parempia, alkaen 4/2001
- rättikaton kanssa ongelmia, taitaa olla aika harvinainen Suomessa
- puoliautomaattisen vaihteiston kanssa ongelmia
- takatukivarsien laakerit kuluvat helposti
- etuvakaajan osat kuluvat helposti
- konepellissä usein kiveniskemiä, katso onko ruosteen alkua
Yhden kerran meni ovet lukkoon kun oli auto käynnissä, lapsi sisällä ja vaimo ulkona. Mersulta tuli huolto paikalle, tiirikoivat oven auki ja veivät auton tutkimuksiin pajalle. Vikaa ei löytynyt, eikä tullut laskuakaan. Ongelma ei ole sen jälkeen uusiutunut.
Ostettaessa:
- facelift mallit parempia, alkaen 4/2001
- rättikaton kanssa ongelmia, taitaa olla aika harvinainen Suomessa
- puoliautomaattisen vaihteiston kanssa ongelmia
- takatukivarsien laakerit kuluvat helposti
- etuvakaajan osat kuluvat helposti
- konepellissä usein kiveniskemiä, katso onko ruosteen alkua
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Samanlainen lang cdi -02 ollut vajaan vuoden.( 9:kk. )
Näistä kaikki enemmän tai vähemmän kuluvia osia (paitsi ehkä tuo ilmamassamittari), mutta miksi ihmeessä jarrulevyt on tarvinnut jo vaihtaa? Meneekö kieroiksi vai onko menty pitkät pätkät loppuun ajetuilla jarrupaloilla?aakkocdi kirjoitti:aj:238tkm.
Remppaa=
-Ilmamassamittari
-termostaatti
-kallistuksenvakaajan kumihelat
-takatukivarren laakerit (vas.)
-jarrupalat/levyt (kaikki)
-iskarit (kaikki) /// ohjauskulmat.
+normaalit öljyt ja suotimet.
Polttimoilla ei suuren suuria eroja ole muuta kuin valmistajien mainosteksteissä. Lisäpitkät ei kummoisia maksa ja on suht helppo asentaa autoon kuin autoon. Itse asiassa olisi jo laitettu samalla vaivalla kuin tuo mainitsemasi uusittu johdotus.aakkocdi kirjoitti:-Huonot kaukovalot. (vaikka oon releyttänyt / piuhoittanut uusiks + osramin silverstar polttimot)
W123 280TE -79
levyt eivät olleet kierot, olivat kaikki minimi paksuuden tuntumassa.mutta miksi ihmeessä jarrulevyt on tarvinnut jo vaihtaa? Meneekö kieroiksi vai onko menty pitkät pätkät loppuun ajetuilla jarrupaloilla?
Sitä en tiedä onko ajettu loppuun ajetuilla paloilla.
Toisaalta tämän päivän jarrupaloissa ei ole asbestia, joten levyt kuluvat emämpi.
Remppaahan ne on "kuluvat osatkin"Näistä kaikki enemmän tai vähemmän kuluvia osia (paitsi ehkä tuo ilmamassamittari),

Ei minun kärryyn lisävaloja tule.Lisäpitkät ei kummoisia maksa ja on suht helppo asentaa autoon kuin autoon.

tuosta olen erimieltä. olen jo useammassa autossa vaihtanut lamput noihin ja on selvä ero valotehossa.Polttimoilla ei suuren suuria eroja ole muuta kuin valmistajien mainosteksteissä
ps:ei herneitä.
Vessu
Niin siis dieseli golffi on tarkoitus vaihtaa bensa-mersuun kun itselleni bensa-passatti vaihtui diesel-volvoon...jukgra kirjoitti:A diesel mersuja myynnissä 19 kpl nettiautossa tänään.
B diesel mersuja myynnissä 4kpl nettiautossa tänään.
C diesel mersuja myynnissä 316kpl nettiautossa tänään.
Noissa luvuissa on tietysti muistettava myös myyntisuhteet, eli a/b -malleja on varmaan myyty murto-osa c-malliin verrattuna ja osa noista c-mersuista on tuontiautoja kun taas a/b-malleja varmaan on tuotu paljon vähemmän.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Itse ainakin pidän tuollaisten normi kuluvien osien kuten jarrupalojen, hihnojen ja öljyjen vaihtoa enemmänkin huoltona. Korjausta homma on vasta sitten, kun jotain oikeasti hajoaa. Hyvin huollettua autoa harvemmin tarvitsee korjata.aakkocdi kirjoitti:Remppaahan ne on "kuluvat osatkin"![]()

W123 280TE -79
Saksan käytettyinä tuotujen mersujen mittarin lukemiin ei usko kuin tullimies veropäätöstä tehdessä.
Vai milläkö selittyy että edellinen tuonti Opelini V6 bensakoneella oli ajettu 215 tuhatta ja siinä oli nahkainen etupenkki kulunut puhki ja moottoriöljyn kulutus huomattava.
Kun Suomeen ensirekisteröity 295 tuhatta ajettu A170 cdi ei vie öljyä nimeksikään ja kankaisessa kuljettajan istuimessa ei näy mitään merkkejä kulumisesta.
Helpompi se Saksasta löytää mieleinen auto jossa myös hyvät varusteet ja toivotun värinen . Ja mittarin lukematkin miellyttää, kun vielä tietäisi ajomääränkin.
Vai milläkö selittyy että edellinen tuonti Opelini V6 bensakoneella oli ajettu 215 tuhatta ja siinä oli nahkainen etupenkki kulunut puhki ja moottoriöljyn kulutus huomattava.
Kun Suomeen ensirekisteröity 295 tuhatta ajettu A170 cdi ei vie öljyä nimeksikään ja kankaisessa kuljettajan istuimessa ei näy mitään merkkejä kulumisesta.
Helpompi se Saksasta löytää mieleinen auto jossa myös hyvät varusteet ja toivotun värinen . Ja mittarin lukematkin miellyttää, kun vielä tietäisi ajomääränkin.

Niin no. Opelin öljynkulutus nyt on tunnetusti huomattavaa siitä hetkestä alkaen, kun tehtaalla öljyt ensimmäistä kertaa koneeseen kaadetaan. Kyllä joka paikassa missä on varatut parkkipaikat, voi todeta Opelien suuren tarpeen merkata reviiriään. Kyllä mullakin tuolla parkkiluolassa viereisessä ruudussa loistaa aina musta läntti, kun siitä naapurin B-korinen Vectra on ulkoilemassa.
W123 280TE -79

http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... asarja.jsp
Se kannattaa pitää kunnossa millä haluaa ajaa , vuosimallista tai auton hinnasta riippumatta.
Mersun omistajalla on ilmeisesti on ajateltu olevan enempi rahaa joidenkin varaosien hintojen perusteella. Vaan saattaahan ne maksaa muihinkin uudempiin autoihin.
Toista se oli Fiat Unossa Tuhannella markalla teki konerempan (sis. kannen oikaisun ,tiivistesarjan, hoonauksen männänrenkaat laakerit, silti se on petojen sukua ja makaa purkaamon pihassa.