MB 270 Cdi, Turbo "vinkuu" pahasti
MB 270 Cdi, Turbo "vinkuu" pahasti
Kaverin 270 cdi:n turbon vinkuminen kuuluu selvästi auton sisään autolla ajettaessa, lisäksi peltiauki läheltä kuunnellessa laskevalla kierrosluvulla kuuluuu rahiseva ääni turbosta. Eli laakerivika todennäköisesti?? Pystyykö autolla ajaminen rikkomaan mitään lisää, korjaamollekkin kuulosti olevan usean viikon jono.. Mitä tuollainen turboremontti maksaa vai kannattaako ostaa käytetty turbo jostakin (mistä?) ??
Kiitokset etukäteen ...
Kiitokset etukäteen ...
Paljon löytyy tuoretta juttua rikkinäisistä mersun ahtimista, vaikkapa http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44882
Kannattaa muuten ostaa uusi turbo tai ainakin uudeksi kunnostettu. Turbot ovat vähän sellaisia kulutusosia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tarkennuksena tuohon turbon vinkumiseen: Ääni kuuluu huomattavsti voimakkaampana kun auto käynnistetään moottorin ollessa kylmä ja lähdetään ajamaan. Kaupunki ajossa turbon vinkuminen kuuluu auton sisälle "tarkasti" kuunnellessa. Mikähän tähän olisi paras lääke ja mitä esim. uusi turbo maksanee kyseiseen autoon ??
Itsellä samanlaista vaivaa. Alkanut ensin pienenä surinana kylmänä liikkeelle lähtiessä, nyttemmin "föönin" ääni on kasvanut kokoajan. Toiset sanoo että ahdin rikki, siivekkeet kohta ympäri pataa, toiset taasen väittää pakosarjan tiivisteen vuotavan. Samoja eriäviä mielipiteitä ammattikorjaamoista ja kuningas Vehosta.
MISSÄ MENNÄÄN???
MISSÄ MENNÄÄN???
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Tietynasteinen vinkuminen kyllä kuuluu asiaan. Moni cdi koneinen mese tuntuu vinkuvan enemmän, tai vähemmän. Mulla tuo oma auto vinkuu ihan samanlailla laakeroidulla ja hiukan muokatulla ahtimella, kuin alkuperäiselläkin. Kuuluu selvästi sisälle ohjaamoonkin ja ahdin on varmasti ehjä.
Kannattaa käydä kuunteluttamassa autoa jollain asiantuntevalla turbokorjaamolla. Näistä turboista on niin paljon eri mielipiteitä, ettei aina oikein kannata ensimmäiseen tietäjään uskoutua täydellisesti.
Kannattaa käydä kuunteluttamassa autoa jollain asiantuntevalla turbokorjaamolla. Näistä turboista on niin paljon eri mielipiteitä, ettei aina oikein kannata ensimmäiseen tietäjään uskoutua täydellisesti.
Mitenkähän mulla tuossa 250td:ssä kun vinkuu kiihdyttäessä lujasti n3000-3500r/min eli ilmeisestikkin silloin on ahdot kovimmillaan. Paine vuotoon kai tuo viittaa? Vedot ovat kuitenkin tallessa.
E: pakosarjan pultit ne vain olivat löystyneet. Kirimällä hiljeni.
E: pakosarjan pultit ne vain olivat löystyneet. Kirimällä hiljeni.
Viimeksi muokannut Masaman, To 06.12.2007 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, noinhan se menee.hatemi kirjoitti:Kyllä muuten vaikuttaa tuo rajoitinruuvin säätö vetoihin. Tai ei yläpäässä niinkään mutta siihen kuinka herkästi ahdin herää eloon matalilla kierroksilla.
Se ruuvi on aika mitätön juttu.
Omasta se onkin siirretty pöytälaatikkoon.
Omasta mielestäni ahdin saakin pikkuisen ahtaa jo matkanopeuksissakin, niin onpahan se viive sitten minimaalinen.
Suuremmilla moottoreilla ei ole varmaankaan niin väliä, mutta pienemmissä kun ne voiman tuntemukset liittyy niin läheisesti siihen ahtopaineeseen, samoin kun savuttomuuskin.
Siis vaikuttaa ainoastaan heräämiseen ja matkavauhdissa, tasakaasulla ajoon jolloin ahtimen saa tuolla pyörimään hitaammin -> kulutusta pienemmäksi.
Vakio- ohjelmassa kuitenkin se ahtopainehaarukka on kohtuullisen ahdas.
Elikkä mihinkään suuriin muutoksiin ei ole mahdollisuutta ilman että ohjelmasta muokataan sitä ahtopaineen pyyntöäkin.
Paljon tärkeämpi on se tanko.
Sitä jatkamalla saatte samoja vaikutuksia ilman että vikatilat olkaa paukkua niin äkkiä.
Bonuksena se tangon säätö vielä vaikuttaa nimenomaan parhaiten sinne, mihin sitä eniten tarvitaankin.
Nimittäin ahtopainepiikki pienenee ja painavammalla kaasun asennolla ja paineilla ahdin sitten virtaa paremmin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5