Tarkemmin aihetta tutkittuani olen tullut siihen tulokseen, että vanhempien mersujen ulkonäön parantaminen on lähestulkoon 'mission impossible'. Ainoa vaihtoehto vanne/rengas-muutosten ja pikku detaljien uusimisen lisäksi lienee alustan madallus.
Olisinkin kysellyt mahd. oma- tai tuttavakohtaisista kokemuksista koskien ajotuntumaa ja sen menettämistä / parantumista, jääkö pitkällä akselivälillä kiinni joka hidastetöyssyyn, muuttuuko kivireeksi jne.jne. onko suositella jotain tiettyä settiä tms.
kuvassa ääriesimerkki thaimaasta (jossa ei ilmeisesti katsastusviranomaiset ole rajoittamassa auton laittelua millään tavoin?)
- itselläni ei ole tarkoitus mennä alaspäin kuin muutama sentti, koska tarkoitus on myös pystyä ajamaan autolla
Madalluksesta
Alkuperäisyyden kannattajat saavat tietenkin tällaisesta hepulin mutta makuasioitahan nämä ovat
Olen samaa mieltä ettei vanhempaan mersuun oikein voi muuta muutosta kuvitella kuin isot vanteet ja madallus.Niin no tietenkin hieno ja hyvän värinen maalipinta.Mitkään helmat ja lintulaudat ei vain käy
Madalluksesta pitäminen se vasta onkin makuasia.Mersumainen kyyti kyllä häviää, mutta kivirekimäistä kovuutta ei mersuun helpolla tule.Kannattaa sitten kerralla ostaa jouset JA niihin sopivat iskarit, muuten ajettavuus on...no juuri sieltä!
Autolla kyllä pääsee yllättävän pahoistakin paikoista madallettuna, ilman helmahörpeleitä autolla kyllä pärjää varmasti.Maasturit sitten erikseen jos maastoon haluaa mennä!
Omani ollut madallettu jo lähes 300tkm, kesät talvet,eikä normaalialustaa enää alle tule.Pahimmillaan pienessä testausmielessä maavaraa oli pohjapanssarista 4cm...
Kyllä,oli huono ajaa ja ei, ei päässyt enää mihinkaan
Olen samaa mieltä ettei vanhempaan mersuun oikein voi muuta muutosta kuvitella kuin isot vanteet ja madallus.Niin no tietenkin hieno ja hyvän värinen maalipinta.Mitkään helmat ja lintulaudat ei vain käy
Madalluksesta pitäminen se vasta onkin makuasia.Mersumainen kyyti kyllä häviää, mutta kivirekimäistä kovuutta ei mersuun helpolla tule.Kannattaa sitten kerralla ostaa jouset JA niihin sopivat iskarit, muuten ajettavuus on...no juuri sieltä!
Autolla kyllä pääsee yllättävän pahoistakin paikoista madallettuna, ilman helmahörpeleitä autolla kyllä pärjää varmasti.Maasturit sitten erikseen jos maastoon haluaa mennä!
Omani ollut madallettu jo lähes 300tkm, kesät talvet,eikä normaalialustaa enää alle tule.Pahimmillaan pienessä testausmielessä maavaraa oli pohjapanssarista 4cm...
Kyllä,oli huono ajaa ja ei, ei päässyt enää mihinkaan
suurimpana huolenaiheena madaltamiseen liittyen on tuo putkisto yhdistettynä kohtalaiseen akseliväliin, ei niinkään ajomukavuus (sitä nyt ei nykyautoihin verrattuna ole juuri muutenkaan ) - täällä meilläpäin on viisaat insinöörit viljellyt ajoradoille joka paikkaan hidastetöyssyjä ja nuo parkkitilatkin tahtovat olla jyrkän pudotuksen jälkeen maan alla.
(aikoinaan autoa ostaessani käytiin syynäämässä se töölössä alan harrastajien tallilla - jouduttiin lyömään lankut etupyörien alle, ettei olis jäänyt mahastaan kiinni maan alle mentäessä)
toinen juttu mikä kiinnostaa on tietysti se, että löytyykö R/C107:n edes mitään valmiita alustasatseja, vai käykö jonkun muun uudemman mallin sarjat ns. heittämällä?
(aikoinaan autoa ostaessani käytiin syynäämässä se töölössä alan harrastajien tallilla - jouduttiin lyömään lankut etupyörien alle, ettei olis jäänyt mahastaan kiinni maan alle mentäessä)
toinen juttu mikä kiinnostaa on tietysti se, että löytyykö R/C107:n edes mitään valmiita alustasatseja, vai käykö jonkun muun uudemman mallin sarjat ns. heittämällä?
oho!
eikö kukaan tosiaan ole madaltanut mb:tä tai kuullut kaverin kokemuksia madallukseen liittyen??
(ihmetys on SUURI )
(ihmetys on SUURI )
Re: oho!
Niin, siis olenhan minä madaltanut edellisen mersuni Eibachin sarjalla. Autosta tuli todella hyvä ajettavsa sarjan asentamisen jälkeen, alkuperäisillä jousilla se oli pintakova ja sitten kovaa ajettaessa se oli kuitenkin liian löysä. Sarjalla auto oli todella progressiivinen, mukava töyssyissä ja mutkissa ei kallistellut vaikka välillä tuli ajettua TODELLA kovaa.350 SLC kirjoitti:eikö kukaan tosiaan ole madaltanut mb:tä tai kuullut kaverin kokemuksia madallukseen liittyen??
(ihmetys on SUURI )
Meikäläisen sarjahan ei sitten laskenut kuin 2.5 senttiä, mikä kyllä teki katumaasturin näköiseen 300 TE:hen aika paljon. Maavaraa silti jäi tarpeeksi.