Madalluksesta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Madalluksesta

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Tarkemmin aihetta tutkittuani olen tullut siihen tulokseen, että vanhempien mersujen ulkonäön parantaminen on lähestulkoon 'mission impossible'. Ainoa vaihtoehto vanne/rengas-muutosten ja pikku detaljien uusimisen lisäksi lienee alustan madallus.

Olisinkin kysellyt mahd. oma- tai tuttavakohtaisista kokemuksista koskien ajotuntumaa ja sen menettämistä / parantumista, jääkö pitkällä akselivälillä kiinni joka hidastetöyssyyn, muuttuuko kivireeksi jne.jne. onko suositella jotain tiettyä settiä tms.

kuvassa ääriesimerkki thaimaasta (jossa ei ilmeisesti katsastusviranomaiset ole rajoittamassa auton laittelua millään tavoin?)
- itselläni ei ole tarkoitus mennä alaspäin kuin muutama sentti, koska tarkoitus on myös pystyä ajamaan autolla :wink:

Kuva
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

No ootpa auton löytäny :wink:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Alkuperäisyyden kannattajat saavat tietenkin tällaisesta hepulin mutta makuasioitahan nämä ovat :wink:
Olen samaa mieltä ettei vanhempaan mersuun oikein voi muuta muutosta kuvitella kuin isot vanteet ja madallus.Niin no tietenkin hieno ja hyvän värinen maalipinta.Mitkään helmat ja lintulaudat ei vain käy :!:
Madalluksesta pitäminen se vasta onkin makuasia.Mersumainen kyyti kyllä häviää, mutta kivirekimäistä kovuutta ei mersuun helpolla tule.Kannattaa sitten kerralla ostaa jouset JA niihin sopivat iskarit, muuten ajettavuus on...no juuri sieltä!
Autolla kyllä pääsee yllättävän pahoistakin paikoista madallettuna, ilman helmahörpeleitä autolla kyllä pärjää varmasti.Maasturit sitten erikseen jos maastoon haluaa mennä!
Omani ollut madallettu jo lähes 300tkm, kesät talvet,eikä normaalialustaa enää alle tule.Pahimmillaan pienessä testausmielessä maavaraa oli pohjapanssarista 4cm...
Kyllä,oli huono ajaa ja ei, ei päässyt enää mihinkaan :D
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

suurimpana huolenaiheena madaltamiseen liittyen on tuo putkisto yhdistettynä kohtalaiseen akseliväliin, ei niinkään ajomukavuus (sitä nyt ei nykyautoihin verrattuna ole juuri muutenkaan :o ) - täällä meilläpäin on viisaat insinöörit viljellyt ajoradoille joka paikkaan hidastetöyssyjä ja nuo parkkitilatkin tahtovat olla jyrkän pudotuksen jälkeen maan alla.

(aikoinaan autoa ostaessani käytiin syynäämässä se töölössä alan harrastajien tallilla - jouduttiin lyömään lankut etupyörien alle, ettei olis jäänyt mahastaan kiinni maan alle mentäessä)

toinen juttu mikä kiinnostaa on tietysti se, että löytyykö R/C107:n edes mitään valmiita alustasatseja, vai käykö jonkun muun uudemman mallin sarjat ns. heittämällä?
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

oho!

Viesti Kirjoittaja Jori K »

eikö kukaan tosiaan ole madaltanut mb:tä tai kuullut kaverin kokemuksia madallukseen liittyen??

(ihmetys on SUURI :o )
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: oho!

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

350 SLC kirjoitti:eikö kukaan tosiaan ole madaltanut mb:tä tai kuullut kaverin kokemuksia madallukseen liittyen??

(ihmetys on SUURI :o )
Niin, siis olenhan minä madaltanut edellisen mersuni Eibachin sarjalla. Autosta tuli todella hyvä ajettavsa sarjan asentamisen jälkeen, alkuperäisillä jousilla se oli pintakova ja sitten kovaa ajettaessa se oli kuitenkin liian löysä. Sarjalla auto oli todella progressiivinen, mukava töyssyissä ja mutkissa ei kallistellut vaikka välillä tuli ajettua TODELLA kovaa.

Meikäläisen sarjahan ei sitten laskenut kuin 2.5 senttiä, mikä kyllä teki katumaasturin näköiseen 300 TE:hen aika paljon. Maavaraa silti jäi tarpeeksi.
Vastaa Viestiin