W123 200D -82
W123 200D -82
Kävin tänään koeajamassa yksityisellä myynnissä olevaa nokilekaa, koska auto sattui olemaan myynnissä tässä lähistöllä.
Kyseinen auto oli ollut koko ikänsä yksityisessä käytössä ja kilometritkin vaikuttivat kohtuullisilta, enkä epäile niiden paikkansapitävyyttä. Koeajolenkin aikana alusta ja voimansiirto vaikuuttivat jämäkkyydellään. Satasen nopeusrajoituksen alkaessa myös moottori muistutti olemassaolostaan . Noin 130km/h oli kutakuinkin kattonopeus, minkä autolla mittariin lyhyellä (alle 2km) kiihdytyksellä sai.
Ainut huomattava miinus oli nykyisen omistajan tekemä etupenkkien vaihto. Huonoon ryhtiin päässeet veluuri jakkarat oli vaihdettu Opel Senatorin penkkeihin. (Myyjä tosiaan harmitteli tapahtunutta, etenkin, kun oli jossain vaiheessa mennyt heittämään alkuperäiset penkit pois). Varusteista mainittakoon veluurien lisäksi keskuslukitus ja ohjaustehostin. Kori olikutakuinkin kunnossa ja maalipinta alkuperäinen.
Tässä _yksilössä_ miuta viehätti sen "räpeltämättömyys" - penkkejä lukuunottamatta. Auto oli siis aika ihana.
Laitan myöhemmin muutamia kuvia ns kriittisistä paikoista.
Kyseinen auto oli ollut koko ikänsä yksityisessä käytössä ja kilometritkin vaikuttivat kohtuullisilta, enkä epäile niiden paikkansapitävyyttä. Koeajolenkin aikana alusta ja voimansiirto vaikuuttivat jämäkkyydellään. Satasen nopeusrajoituksen alkaessa myös moottori muistutti olemassaolostaan . Noin 130km/h oli kutakuinkin kattonopeus, minkä autolla mittariin lyhyellä (alle 2km) kiihdytyksellä sai.
Ainut huomattava miinus oli nykyisen omistajan tekemä etupenkkien vaihto. Huonoon ryhtiin päässeet veluuri jakkarat oli vaihdettu Opel Senatorin penkkeihin. (Myyjä tosiaan harmitteli tapahtunutta, etenkin, kun oli jossain vaiheessa mennyt heittämään alkuperäiset penkit pois). Varusteista mainittakoon veluurien lisäksi keskuslukitus ja ohjaustehostin. Kori olikutakuinkin kunnossa ja maalipinta alkuperäinen.
Tässä _yksilössä_ miuta viehätti sen "räpeltämättömyys" - penkkejä lukuunottamatta. Auto oli siis aika ihana.
Laitan myöhemmin muutamia kuvia ns kriittisistä paikoista.
Viimeksi muokannut jackie, Pe 12.01.2007 09:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tässä vielä muutama kuva.
Kojelaudasta ja hattuhyllystä päätellen auto on ehtinyt soisomaan auringonpaisteessakin. Mistäköhän löytäisi tähän alkuperäisiä vastaavat etupenkit...
Ovet ovat melko hyvässä kunnossa.
Lokarinkaaret kaipaisivat takana pientä remontin korjuuta.
Tunkinrei'istä ainoastaan oikea-taka näyttää korjaillulta, muut ovat hyväkuntoisia.
Vasemman takajalkotilan takaosasta, siitä taka-akseliston tukilätkän kiinnikkeen kohdasta on päässyt pohja himan happanemaan.
Kesärenkaat oli hyväkuntoisilla barokeilla. Kuka tunnistaa, onko nuo mersun omat.
Yhteenvetona sanoisin, että auto oli ainaskin miuta miellyttävässä kunnossa. Vielä jos tuo olis viis pyttynen...
Kojelaudasta ja hattuhyllystä päätellen auto on ehtinyt soisomaan auringonpaisteessakin. Mistäköhän löytäisi tähän alkuperäisiä vastaavat etupenkit...
Ovet ovat melko hyvässä kunnossa.
Lokarinkaaret kaipaisivat takana pientä remontin korjuuta.
Tunkinrei'istä ainoastaan oikea-taka näyttää korjaillulta, muut ovat hyväkuntoisia.
Vasemman takajalkotilan takaosasta, siitä taka-akseliston tukilätkän kiinnikkeen kohdasta on päässyt pohja himan happanemaan.
Kesärenkaat oli hyväkuntoisilla barokeilla. Kuka tunnistaa, onko nuo mersun omat.
Yhteenvetona sanoisin, että auto oli ainaskin miuta miellyttävässä kunnossa. Vielä jos tuo olis viis pyttynen...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Katso sitä kuvaa, jossa näkyy selkänoja - reunassa on vielä vähän sinistä.Kipsu kirjoitti:Onko takapenkki ja hattuhylly todellakin olleet joskus siniset? Näyttivät kuvissa aika haalistuneilta.
Sininen kojetaulu on tuttu näky, johtuu materiaalivalinnasta.
On auto tainnut todellakin seisoa paahtavan auringon alla, kun noin dramaattisesti on värit juosseet karkuun.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kelpaakohan tollanen "ajan patina" museotarkastukseen?Mesedesi kirjoitti:Katso sitä kuvaa, jossa näkyy selkänoja - reunassa on vielä vähän sinistä.Kipsu kirjoitti:Onko takapenkki ja hattuhylly todellakin olleet joskus siniset? Näyttivät kuvissa aika haalistuneilta.
Sininen kojetaulu on tuttu näky, johtuu materiaalivalinnasta.
On auto tainnut todellakin seisoa paahtavan auringon alla, kun noin dramaattisesti on värit juosseet karkuun.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Eikö sen pitäis olla sitten kauttaaltaan enemmän "patioitunut"? semmoi vaan muistan, että mikään osa ei sais olla muita kuluneemman näköinen..tai jotakin. Vaan että kokonaisuuden pitäis olla ehyt. Viisaammat kertokoot.jackie kirjoitti:Kelpaakohan tollanen "ajan patina" museotarkastukseen?Mesedesi kirjoitti:Katso sitä kuvaa, jossa näkyy selkänoja - reunassa on vielä vähän sinistä.Kipsu kirjoitti:Onko takapenkki ja hattuhylly todellakin olleet joskus siniset? Näyttivät kuvissa aika haalistuneilta.
Sininen kojetaulu on tuttu näky, johtuu materiaalivalinnasta.
On auto tainnut todellakin seisoa paahtavan auringon alla, kun noin dramaattisesti on värit juosseet karkuun.
w 123
etpä taida saada ensi vuonna museoleimaan kun katsastettavien ajoneuvojen ikä nousee kolmeen kymppiin....
Ajan patinaa saa olla. Ei tarkastajaa kiinnosta, onko auton penkit auringon paahteen sävyttämät.
Ideana on että eivät ole mistään kohti rikki ja likaiset.
tosiaan:
Museoleimaan saat auton n. 7-vuoden kuluttua, jos vielä innostusta riittää
Ajan patinaa saa olla. Ei tarkastajaa kiinnosta, onko auton penkit auringon paahteen sävyttämät.
Ideana on että eivät ole mistään kohti rikki ja likaiset.
tosiaan:
Museoleimaan saat auton n. 7-vuoden kuluttua, jos vielä innostusta riittää
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila