W140 äänimerkki ei toimi KUNNOSSA!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

W140 äänimerkki ei toimi KUNNOSSA!

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Siis äänimerkki ei pelitä. Eikä varmasti johdu liikakäytöstä.
Olen mitannut itse äänilähteelle tulevat johdot ja niihin ei tule virtaa
painettaessa äänimerkkiä (virta päällä / auton käydessä ). En löytänyt
sulaketta äänimerkille (oli ainoastaan paineilmatorville). Autossa on
"tavanomainen" äänimerkki. Onko torvi jonkun releen tms. takana?
Jos joudun irrottamaan ohjauspyörän (SRS), onko paha homma?
Auto on W140 500SE. Kertokaa Veljet, kertokaa!!

Vika oli itse torvissa. Kumpikin kaputt. Laitoin tilalle tavalliset, perinteiset
kalvotorvet. Mittasin väärästä torvesta (varashälytin) ensin. WIS kertoi
kuitenkin mistä mitata. :oops:
Viimeksi muokannut JussiS, Ti 21.08.2007 08:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Onko monitoimiviiksi noissa vielä vastaava kuin 123:ssa? Äänimerkin johdot tulevat kiinni monitoimiviiksen juureen. Olisiko irronnut?
W123 280TE -79
Avatar
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 03.04.2006 10:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: W140 äänimerkki ei toimi

Viesti Kirjoittaja J5 »

JussiS kirjoitti: Jos joudun irrottamaan ohjauspyörän (SRS), onko paha homma?
Auto on W140 500SE. Kertokaa Veljet, kertokaa!
Airbagin irrotus wissin mukaan:
- irrota akunkenkä
- irrota pelkääjän matto ja jalkatuki
- avaa punainen airbagi liitin pelkääjän jalkatilan yläosasta
- ratin takapuolella on syvennyksissä kaksi torxia, avaa ne niin airbagi irtoaa
- irrota liitin airbagistä

Sitten oli varoituksia että irrotettu airbag pitää säilyttää bägi ylöspäin eikä sitä saa pudottaa. Niin ja takaisin laitettaessa akunkengän on syytä olla edelleen irti.

Varoitettiin myös että kun ratti on irti niin "kellonjousi" kontaktia (mikälie) ei saa kääntää, muuten se vaurioituu. En ole itse vielä rattia irrottanut eli en ota väärien ohjeiden aiheuttamasta airbagin paukahtamisesta tai muista vaurioista mitään vastuuta :!: :!:
Vastaa Viestiin