Automaattilaatikosta vielä
Automaattilaatikosta vielä
Kumpikohan nyt mahtaa sitten olla parempi kun laatikko venytti vaihdettaessa 2-3. Nyt olen nostanut paineita ihan hullun lailla ja vaihto on jo aika kova, mutta silti venytystä tuntuu vielä olevan. käsittääkseni nykäisy on parempi kuin venytys, mutta ei viitsisi paljoa enää paineita nostaa kun nykäisy alkaa jo haitata.
Siis:
Onko nykäisy parempi kuin venytys ja onko pienestä venytyksestä haittaa?
Tarkoitus olisi löytää sellainen kultainen keskitie.
Kysyn nyt vielä kerran myös tätä:
Onko kellään tietoa missä voisi olla vika kun 3 ajettaessa lähtee niin kuin olisi kickdown pohjassa eli ei vaihda kakkoselle ennen kuin on kierrokset on punarajalla. Varmasti pystyn sanomaan että näin ei pitäisi olla koska se ei ole aina ollut sellainen.
Siis:
Onko nykäisy parempi kuin venytys ja onko pienestä venytyksestä haittaa?
Tarkoitus olisi löytää sellainen kultainen keskitie.
Kysyn nyt vielä kerran myös tätä:
Onko kellään tietoa missä voisi olla vika kun 3 ajettaessa lähtee niin kuin olisi kickdown pohjassa eli ei vaihda kakkoselle ennen kuin on kierrokset on punarajalla. Varmasti pystyn sanomaan että näin ei pitäisi olla koska se ei ole aina ollut sellainen.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Miten vaihteen vaihto voi olla samaan aikaan kova ja "venyvä"? Mulla luistaa kans automaatti. Paineiden nosto vaikutti mulla niin, että osakaasuvaihdot on tosi kovia, mutta kaasu pohjassa ajettaessa kytkeytyvä vaihde jää aina luistamaan. Luistaminen ilmeisesti hajottaa laatikon nopeasti.[/quote]
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
[/quote]MikkoH kirjoitti:Miten vaihteen vaihto voi olla samaan aikaan kova ja "venyvä"? Mulla luistaa kans automaatti. Paineiden nosto vaikutti mulla niin, että osakaasuvaihdot on tosi kovia, mutta kaasu pohjassa ajettaessa kytkeytyvä vaihde jää aina luistamaan. Luistaminen ilmeisesti hajottaa laatikon nopeasti.
Ensin luistaa ja kun vaihtaa niin nykäisee aika tavalla.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Ensin luistaa ja kun vaihtaa niin nykäisee aika tavalla.[/quote]jarrutan kirjoitti:MikkoH kirjoitti:Miten vaihteen vaihto voi olla samaan aikaan kova ja "venyvä"? Mulla luistaa kans automaatti. Paineiden nosto vaikutti mulla niin, että osakaasuvaihdot on tosi kovia, mutta kaasu pohjassa ajettaessa kytkeytyvä vaihde jää aina luistamaan. Luistaminen ilmeisesti hajottaa laatikon nopeasti.
Vai onko niin, että vaihtaa vai kakkoselta kolmoselle isommilla kierroksilla kuin muilla vaihdoilla varsinkin pintakaasulla eikä itse laatikko luista. Omassa vaihtaa pintakaasulla isommalle noin 2000 kierroksella, mutta kakkoselta kolmoselle 2500-2700 kierroksella, mutta ei kuitenkaan aina.
Vai onko niin, että vaihtaa vai kakkoselta kolmoselle isommilla kierroksilla kuin muilla vaihdoilla varsinkin pintakaasulla eikä itse laatikko luista. Omassa vaihtaa pintakaasulla isommalle noin 2000 kierroksella, mutta kakkoselta kolmoselle 2500-2700 kierroksella, mutta ei kuitenkaan aina.[/quote]juhaoh kirjoitti:Ensin luistaa ja kun vaihtaa niin nykäisee aika tavalla.jarrutan kirjoitti:MikkoH kirjoitti:Miten vaihteen vaihto voi olla samaan aikaan kova ja "venyvä"? Mulla luistaa kans automaatti. Paineiden nosto vaikutti mulla niin, että osakaasuvaihdot on tosi kovia, mutta kaasu pohjassa ajettaessa kytkeytyvä vaihde jää aina luistamaan. Luistaminen ilmeisesti hajottaa laatikon nopeasti.
Ei. Vaan laatikko luistaa.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Ja ikää 26vjarrutan kirjoitti:Joo sitä pelkään itsekkin. on tainnut edellinen omistaja kohdella huonosti kun kilometrejäkään ei ole kuin 260000JariN kirjoitti:Taitaa lootas olla remontin tarpeessa.Ikävä kyllä.
Onko MikkoH: n auto diesel vai bensa?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
automaatti
Onhan noita uudempiakin laatikoita pajalle viety 

ex: w123/240dsl manual -1980
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
Jos ei sulla ole kukaan päässyt sekoittamaan alipaineputkia/ letkuja, niin se möykky joka ruiskutuspumpun kyljessä ohjailee laatikolle menevää alipainetta on sökö. Nelikulmainen alumiinilaatikko, parilla ruuvilla kiinni.
Veholla uusi jotain 130 eeroo.
Möykky päästää vaihteistolle alipainetta kaasu pohjassa, ei saisi päästää.
Voit vielä varmistua irrottamalla alipaineputken siitä murkulasta josta paineitakin sääsit, silloin laatikon pitäisi osakaasulla vaihtaa kuin löisi lapiolla selkään, täydellä kaasulla ei pitäisi luistaa.
Veholla uusi jotain 130 eeroo.
Möykky päästää vaihteistolle alipainetta kaasu pohjassa, ei saisi päästää.
Voit vielä varmistua irrottamalla alipaineputken siitä murkulasta josta paineitakin sääsit, silloin laatikon pitäisi osakaasulla vaihtaa kuin löisi lapiolla selkään, täydellä kaasulla ei pitäisi luistaa.
JariN
Mua hakataan lapiolla kokoajan normaaliajossaVoit vielä varmistua irrottamalla alipaineputken siitä murkulasta josta paineitakin sääsit, silloin laatikon pitäisi osakaasulla vaihtaa kuin löisi lapiolla selkään, täydellä kaasulla ei pitäisi luistaa.

" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Jos nyt puhutaan samasta aluminilaatikosta niin sillä ei ole pumpun ruuvaamisen/toiminnan kanssa mitään tekemistä, manuaaliaskilla olevassa ei ole koko toosaa. Eli voit huoletta sen vaihtaa.On sen ruuveja sitten maalailtu miten paljon tahansa.
Ko. murkulan viallisuuden tähden on tehty vaihteistoremontteja merkkiliikettä myöten, jotenkin noloa korjata laatikko turhaan....
Eli jos irrotat sen ko. murkulasta laatikon alipainemodulaattorille (se pyöreä osa vasemmalla puolella laatikkoa josta säädit paineita)menevän putken ja sen ollessa irti laatikko ei täydellä kaasulla vaihtaessa luista, niin ko. alumiinilaatikko on sökö.
Kun modulaattorille ei mene alipainetta niin laatikossa on täysi paine.
Ko. murkulan viallisuuden tähden on tehty vaihteistoremontteja merkkiliikettä myöten, jotenkin noloa korjata laatikko turhaan....
Eli jos irrotat sen ko. murkulasta laatikon alipainemodulaattorille (se pyöreä osa vasemmalla puolella laatikkoa josta säädit paineita)menevän putken ja sen ollessa irti laatikko ei täydellä kaasulla vaihtaessa luista, niin ko. alumiinilaatikko on sökö.
Kun modulaattorille ei mene alipainetta niin laatikossa on täysi paine.
JariN
oletko vaihtanut 722.3 lootan orkkis turbossa on 722.4...ja kannattaa tarkistaa ettei ole jossain alipaine vuoto ja alipaineet hukassa minulla oli sivuvillkua asentaessa auton maahan tuonut henkilö porannut suojan sisässä olevaan alipaine säiliöön reijän...MikkoH kirjoitti:Diesel. 190 2,5 orginal turbo ja 722.3 automaatti.Onko MikkoH: n auto diesel vai bensa?

722.4 antautuu kyllä aika helposti....
Itse tein ja säästin