210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
Tuossa kuukausi sitten hajos vakio ahdin... Siis kunnolla akseli poikki ja osat sinne tänne:) Eikä paljoa naurattanut meinaan sillon. Nyt sain rahat kokoon alkaa hakee uutta turboo ja ajattelin samalla pistää pikkusen isompaa ettei ihan ekaks rupee sieltä taas hajoomaan... Mitä tästä opimme? No vaihetaan ne turbot sillon kun ne vuotaa ja vinkuu-paljon:) Mä selvisin pelkällä coolerin putsauksella +ja uudella turbolla.
Olis pitäny vaihtaa jo sillon kun pistettiin se karalan softa ku tiedossa oli et ahdin ahistaa,mutta kantapään kautta kalloon..
Elikkä nyt tuli asennettua 320cdi ahdin kyseiseen autoon. Vaihdosta sen verran että muuten sopii kuin rasvattu mutta painepuolen lähtöön tulee kiinni sellanen muovinen kotelo jonka nimeä en pysty/osaa julkistaa:) kuitenkin sen kiinnitys on vakio ahtimella siihen laturin runkoon nyt siihen joutui värkkäämään sellaset vänkä raudat kun kiinnitys korvat olivat tuolla ahtimella n.3cm laturissa olevista kiinnikkeistä edempänä ja syylärin luona on ahdasta:) Ainakin noilla vakio letkuilla ja muovisella kopalla... Eli niiden tilalle täytyypi vielä jossain vaiheessa väsäillä jostain ruastumattomasta vaikka enemmän alas taittuva mutka...
Siinä seisonnan aikana tuli myös pistettyä mittaristoon ne kromi ympyrät ja voin sanoo että kyllä toi ilmettä nekin pikku osat...
Eipä muuta kuin hyviä jouluja foorumilaisille nyt sitten...
Olis pitäny vaihtaa jo sillon kun pistettiin se karalan softa ku tiedossa oli et ahdin ahistaa,mutta kantapään kautta kalloon..
Elikkä nyt tuli asennettua 320cdi ahdin kyseiseen autoon. Vaihdosta sen verran että muuten sopii kuin rasvattu mutta painepuolen lähtöön tulee kiinni sellanen muovinen kotelo jonka nimeä en pysty/osaa julkistaa:) kuitenkin sen kiinnitys on vakio ahtimella siihen laturin runkoon nyt siihen joutui värkkäämään sellaset vänkä raudat kun kiinnitys korvat olivat tuolla ahtimella n.3cm laturissa olevista kiinnikkeistä edempänä ja syylärin luona on ahdasta:) Ainakin noilla vakio letkuilla ja muovisella kopalla... Eli niiden tilalle täytyypi vielä jossain vaiheessa väsäillä jostain ruastumattomasta vaikka enemmän alas taittuva mutka...
Siinä seisonnan aikana tuli myös pistettyä mittaristoon ne kromi ympyrät ja voin sanoo että kyllä toi ilmettä nekin pikku osat...
Eipä muuta kuin hyviä jouluja foorumilaisille nyt sitten...
.
Joo
Siinä 320cdi, ahtimessa on se ahtoputken lähdössä pieni "kaula".
220- ja 270cdi,n ahtimet käy ihan "heittämällä" keskenään.
Sen ahtoputken lähtöön kannattaa vähän paneutua, ettei se putki mene vaan lytyyn missään.
Jos siihen jää paljon "kierrettä", niin paineen alla saattaa siloinkin tulla lysmä.
Eikös pakoputken lähtöön tarvinnut tehdä mitään hienosäätöä.
Tyhjennä nyt samalla ne kattien sisällöt poikkeen, niin saat suuremman edun isommasta ahtimesta.
Ja suuttimet kun ostat itsellesi joululahjaksi, niin pääsetkin sitten jo kunnolla savuttelemaan.
Joo
Siinä 320cdi, ahtimessa on se ahtoputken lähdössä pieni "kaula".
220- ja 270cdi,n ahtimet käy ihan "heittämällä" keskenään.
Sen ahtoputken lähtöön kannattaa vähän paneutua, ettei se putki mene vaan lytyyn missään.
Jos siihen jää paljon "kierrettä", niin paineen alla saattaa siloinkin tulla lysmä.
Eikös pakoputken lähtöön tarvinnut tehdä mitään hienosäätöä.
Tyhjennä nyt samalla ne kattien sisällöt poikkeen, niin saat suuremman edun isommasta ahtimesta.
Ja suuttimet kun ostat itsellesi joululahjaksi, niin pääsetkin sitten jo kunnolla savuttelemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ei tarvinnut pakopuolelle tehdä minkäänlaista säätöö. Mulla oli jo ennen tehty turbolta alas asti n, 3,5 tuumasesta rosteri putkesta katin korvaus putki...eli se voi olla et siinä on enemmän pelivaraa kuin vakiossa olis ollu. nyt on vielä auton alla ne 2 kattii jotka on siinä vaihteiston jälkeen kut putki muuttuu kahdeksi, ne tarvitsee vielä modata jotenkin poikkee
.
Päinvastoin.
Jos olsit antanut olla vakiputken paikoillaan, niin todennäköisesti ahditakaan ei olisi tarvinnut vaihtaa.
Avarampi alkuputki on saattanut parantaa virtausta sen verran, että jo muutenkin tiukilla ollut ahdin on ruvennut pyörimään ylikierroksilla.
Mutta sitä sinun on turha nyt enää miettiä.
Jokatapauksessa parempi ahdin on nyt tilalla.
Keskityt nyt sitten sen loppuputkenkin avartamiseen ja sen jälkeen voit vaihtaa ne suuttimet.
Mikalla kun käyt muokkuuttamassa ohjelmaa, niin eiköhän tuosta +250hv luulisi irtoavan.
Päinvastoin.
Jos olsit antanut olla vakiputken paikoillaan, niin todennäköisesti ahditakaan ei olisi tarvinnut vaihtaa.
Avarampi alkuputki on saattanut parantaa virtausta sen verran, että jo muutenkin tiukilla ollut ahdin on ruvennut pyörimään ylikierroksilla.
Mutta sitä sinun on turha nyt enää miettiä.
Jokatapauksessa parempi ahdin on nyt tilalla.
Keskityt nyt sitten sen loppuputkenkin avartamiseen ja sen jälkeen voit vaihtaa ne suuttimet.
Mikalla kun käyt muokkuuttamassa ohjelmaa, niin eiköhän tuosta +250hv luulisi irtoavan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuota...saahan esikammio diissel mieskin osallistua keskusteluun. Minulla on tuollainen lastutettu 300 TDT joka toimii kuin kello (koputtaa puuta) Voimaakin tuntuisi olevan hyvin 209hv/400Nm, kylläkin lastun tekijän ilmoittama, mutta voisin uskoakin tuota koska muutos oli niin suuri alkuperäiseen.tuikku kirjoitti:.
Päinvastoin.
Jos olsit antanut olla vakiputken paikoillaan, niin todennäköisesti ahditakaan ei olisi tarvinnut vaihtaa.
Avarampi alkuputki on saattanut parantaa virtausta sen verran, että jo muutenkin tiukilla ollut ahdin on ruvennut pyörimään ylikierroksilla.
Nyt vaan on käynyt sillai, että pitäis saada taas jotain rassattavaa. Tuo katin tyhjennys on ollut mielessä jo pitempään. Ajattelin kyllä, että se säästäis tuota moottoria. Koska vähemmän pakopainetta niin vähemmän lämpökuormaa, siis moottorille. Mutta käykö siinä juuri näin kun tuikku tuossa kerroit? Eli moottori voi paremmin ja ahdin tykkää kyttyrää? Kaikille ei voi olla mieleksi...niinhän se joskus on?
Erityisen innostunut olen ollutkin tuosta vohvelin poistosta koska muutama "lajitoveri" on jo muutoksen samaiseen autoon tehnyt ja ylistänyt sen vaikutusta pers tuntumalla.
Mutta onko tuo vohvelin poisto nyt sittenkään niin hyvä juttu?
Joo, ahdinta en ole vaihtamassa isommaksi...
-Jussi-
W212
.
En tekisi kyllä mitään, mikä parantaa nyt lastutetussa moottorissa virtauksen määrää.
Ahdin on jo nyt varmaankin riittävän tiukilla.
Jos katti on tukossa, niin miksipäs ei, mutta jos katti on kunnossa, niin ilmeisesti sen vaikutus, tai poiston teho on lähinnä henkistä laatua.
Diiselissä teho määräytyy sen syötön määrän mukaan ja jos syötöön ei kosketa, niin tehomuutos on käytännössä nolla.
Kattele, voisitko sille kierrätykselle tehdä jotain.
Ahtimen vaihto ei ole hankala operaatio. Ei todellakaan.
Sen kun vaihdat, niin voit sitten avartaa muutenkin ilmankulkua.
Vaikka masterin hukkapostillisista kattelet sitä suurinta, tai toiseksi suurinta, niin koko on hyvä, etkä toiminnassa huomaa mitään ainakaan negatiivistä.
Ahtopaineen määrään ei tarvi koskea, se varmaan riittää vakionakin pitkälle.
En tekisi kyllä mitään, mikä parantaa nyt lastutetussa moottorissa virtauksen määrää.
Ahdin on jo nyt varmaankin riittävän tiukilla.
Jos katti on tukossa, niin miksipäs ei, mutta jos katti on kunnossa, niin ilmeisesti sen vaikutus, tai poiston teho on lähinnä henkistä laatua.
Diiselissä teho määräytyy sen syötön määrän mukaan ja jos syötöön ei kosketa, niin tehomuutos on käytännössä nolla.
Kattele, voisitko sille kierrätykselle tehdä jotain.
Ahtimen vaihto ei ole hankala operaatio. Ei todellakaan.
Sen kun vaihdat, niin voit sitten avartaa muutenkin ilmankulkua.
Vaikka masterin hukkapostillisista kattelet sitä suurinta, tai toiseksi suurinta, niin koko on hyvä, etkä toiminnassa huomaa mitään ainakaan negatiivistä.
Ahtopaineen määrään ei tarvi koskea, se varmaan riittää vakionakin pitkälle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku kirjoitti: Jos katti on tukossa, niin miksipäs ei,
Mitenkähän tuon tukkosuuden vois todeta, autollahan on takanaan komeat 570 tkm..
Voisko olla että lastuntekijä ois jo huomioinut (Mal electronicsin lastu)?tuikku kirjoitti:Kattele, voisitko sille kierrätykselle tehdä jotain.
Onnistuisiko tuon takaisinkierron rajoittaa tukkimalla pakosarjasta tuon lähdön?
Kertoisitko tarkempaa spefikaatioota ahtimesta, tarkoitat ilmeisesti rotomasterin ahdinta. Onko alkuperäisen tilalle olemassa "isompi" ahdin joka käy vanhaan pakoputkeen ja sarjaan?tuikku kirjoitti:Vaikka masterin hukkapostillisista kattelet sitä suurinta, tai toiseksi suurinta, niin koko on hyvä, etkä toiminnassa huomaa mitään ainakaan negatiivistä.
Kiitokset etukäteen!
Nyt tämä topic kyllä tais karata harhateille...
W212
.
Enpä usko, että se tukossa on, jos ei ole oireillut mitenkään.
Kuntoa voisi arvuutella vaikkapa.
Tehomittaus
Savutusta tarkkailemalla, siis vaan savuttaa, muttei kulje.
Sulla on siinä pakoputkessa ennen kattia sellainen onneton klipsi pakoputken liitoksessa.
Kun kaasuttelet reilusti ja katti ahdistaa, niin ylimääräistä painetta tulee kyllä siitä liitoksesta.
Keskieuroopassa jos lastulla on se TUV hyväksyntä, niin kierrätys on päällä.
Näin se taitaa olla laitaluvultaan.
Tukkimalla koko pakokaasun tuloputki on hyvä tapa.
Elä kuitenkaan särje mitään, jotta voit palauttaa, mikäli järjestelmä huomaa, eikä suostu toimimaan.
Tarkoitin esim tuota ahdinta.
Riittää reiluun kahteensataan, mihin vakipumppukin.
Laippa ja pakoputken lähtö ei taida suoraan käydä.
Mutta pakoputken lähtö on kait sinun autossasi sellainen, josta on se ihan alkupätkä helppo irroittaa ja viedä hitsaustaitoiselle.
Taikka samontein teetätät koko pakoputken kolmetuumaiseksi.
AnttiV oli tehnyt minusta tosi hyvän laipan vakiopakosarjan ja ahtimen väliin paksusta alumiinilootusta.
Alumiinia pystyy työstämän ihan kotikonsteinkin siistiksi.
Lootu ensin pakosarjaan kiinni ja sitten uusi ahdin siihen lootuun.
Kaksi kiinnitysreikää taisi käydä ihan suoraankin.
Kunhan sovitepala vähän patinoituu, niin ei kyllä kukaan vakiosta erota.
Kun sulla on vielä moottorissa moniventtilikansi, niin todellakaan et paljoa ahtoja tarvi.
Niin voit aloitella sillä vakiolla välijäähyllä, mutta jos ahtoja meinaat nostella, loppuu alkuperäisen kapasiteetti äkkiä.
Esikammioisessa kannattaa niitä lämpöjä ja niiden nousua tarkkailla herkällä mielellä.
Mikahan se sitten viimeistelee tehdyn työn.
Ja tekee jotain sille kierrätyksellekkin.
Enpä usko, että se tukossa on, jos ei ole oireillut mitenkään.
Kuntoa voisi arvuutella vaikkapa.
Tehomittaus
Savutusta tarkkailemalla, siis vaan savuttaa, muttei kulje.
Sulla on siinä pakoputkessa ennen kattia sellainen onneton klipsi pakoputken liitoksessa.
Kun kaasuttelet reilusti ja katti ahdistaa, niin ylimääräistä painetta tulee kyllä siitä liitoksesta.
Keskieuroopassa jos lastulla on se TUV hyväksyntä, niin kierrätys on päällä.
Näin se taitaa olla laitaluvultaan.
Tukkimalla koko pakokaasun tuloputki on hyvä tapa.
Elä kuitenkaan särje mitään, jotta voit palauttaa, mikäli järjestelmä huomaa, eikä suostu toimimaan.
Tarkoitin esim tuota ahdinta.
Riittää reiluun kahteensataan, mihin vakipumppukin.
Laippa ja pakoputken lähtö ei taida suoraan käydä.
Mutta pakoputken lähtö on kait sinun autossasi sellainen, josta on se ihan alkupätkä helppo irroittaa ja viedä hitsaustaitoiselle.
Taikka samontein teetätät koko pakoputken kolmetuumaiseksi.
AnttiV oli tehnyt minusta tosi hyvän laipan vakiopakosarjan ja ahtimen väliin paksusta alumiinilootusta.
Alumiinia pystyy työstämän ihan kotikonsteinkin siistiksi.
Lootu ensin pakosarjaan kiinni ja sitten uusi ahdin siihen lootuun.
Kaksi kiinnitysreikää taisi käydä ihan suoraankin.
Kunhan sovitepala vähän patinoituu, niin ei kyllä kukaan vakiosta erota.
Kun sulla on vielä moottorissa moniventtilikansi, niin todellakaan et paljoa ahtoja tarvi.
Niin voit aloitella sillä vakiolla välijäähyllä, mutta jos ahtoja meinaat nostella, loppuu alkuperäisen kapasiteetti äkkiä.
Esikammioisessa kannattaa niitä lämpöjä ja niiden nousua tarkkailla herkällä mielellä.
Mikahan se sitten viimeistelee tehdyn työn.
Ja tekee jotain sille kierrätyksellekkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mäntiä ja kantta sentään koitetaan jäähdyttää.........................
Kyllä se alu saattaa tuossa kohti kestääkin, on kuitenkin niin pieni pinta alttiina pakokaasun lämmölle ja vaikkei mitään muuta jäähdytystä ole kuin mahdolliset ilmavirtaukset konetilassa. Pakoputkenakin alumiini kestää monta vuotta eikä sittenkään hajoa kuin huonosti rutuille tehdyistä mutkista...
Joku raja tieten on, tärpättivehkeissä ei ehken kannata yrittäkään moista, saattaa tulla iloinen soihtu.
Kyllä se alu saattaa tuossa kohti kestääkin, on kuitenkin niin pieni pinta alttiina pakokaasun lämmölle ja vaikkei mitään muuta jäähdytystä ole kuin mahdolliset ilmavirtaukset konetilassa. Pakoputkenakin alumiini kestää monta vuotta eikä sittenkään hajoa kuin huonosti rutuille tehdyistä mutkista...
Joku raja tieten on, tärpättivehkeissä ei ehken kannata yrittäkään moista, saattaa tulla iloinen soihtu.
Tein veneen ahtimen ympärille lämpöeristeen sammutuspeitteen lasikuitumatosta ja alumiinifoliosta (käytin alumiinivuokia, kun niitä sai Saimaalta ruokakaupasta
)
Nyt tämä viritys toimii hyvin, mutta edellisellä ahtimella pakolämmöt nousivat niin korkealle, että alumiinifolio suli ja alkoi muistuttamaan uudenvuoden tinaa.

Nyt tämä viritys toimii hyvin, mutta edellisellä ahtimella pakolämmöt nousivat niin korkealle, että alumiinifolio suli ja alkoi muistuttamaan uudenvuoden tinaa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Ainakaan vakiosta ei voi tukkia....jussi70 kirjoitti:Voisko olla että lastuntekijä ois jo huomioinut (Mal electronicsin lastu)?tuikku kirjoitti:Kattele, voisitko sille kierrätykselle tehdä jotain.
Onnistuisiko tuon takaisinkierron rajoittaa tukkimalla pakosarjasta tuon lähdön?
Menee vikaohjelmalle heti.
Tuo on Jussi helppo kokeilla kun tukkii sen alipaineletkun jollakin.
Joistan ohjelmista on kuulemma tuo kierrätys eliminoitu.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
No, mitenkäs rajoittaa, jos tukkiminen ei onnistu. Eli pienentää reikää, että "myrkkyä pääsisi vähemmän mutta painetieto "säilyisi" ja ei vikatilaa. Oisko tuollaisessa järkeä?KOS kirjoitti:Ainakaan vakiosta ei voi tukkia....jussi70 kirjoitti:Voisko olla että lastuntekijä ois jo huomioinut (Mal electronicsin lastu)?tuikku kirjoitti:Kattele, voisitko sille kierrätykselle tehdä jotain.
Onnistuisiko tuon takaisinkierron rajoittaa tukkimalla pakosarjasta tuon lähdön?
Menee vikaohjelmalle heti.
Tuo on Jussi helppo kokeilla kun tukkii sen alipaineletkun jollakin.
Joistan ohjelmista on kuulemma tuo kierrätys eliminoitu.
~KOS~
Tarkoitatko KOS, että autoni ECM sallisi alipaineletkun tulppauksen juuri tuon lastun vaihdon myötä? Tämähän olisi se kaikkein paras vaihtoehto...
W212
KOS kirjoitti:
Ainakaan vakiosta ei voi tukkia....
Menee vikaohjelmalle heti.
Tuo on Jussi helppo kokeilla kun tukkii sen alipaineletkun jollakin.
Joistan ohjelmista on kuulemma tuo kierrätys eliminoitu.
~KOS~
Kokeilemalla se tukkiminen selviää. Mulla letkun tukkiminen ei aiheuttanut ongelmaa, tosin joku ohjelmamuutoshan tuossa onkin olemassa.jussi70 kirjoitti: No, mitenkäs rajoittaa, jos tukkiminen ei onnistu. Eli pienentää reikää, että "myrkkyä pääsisi vähemmän mutta painetieto "säilyisi" ja ei vikatilaa. Oisko tuollaisessa järkeä?
Tarkoitatko KOS, että autoni ECM sallisi alipaineletkun tulppauksen juuri tuon lastun vaihdon myötä? Tämähän olisi se kaikkein paras vaihtoehto...
Tukkiminenhan on sellainen puolen minuutin homma.
Ja se katti kannattaa aukaista joka tapauksessa oli tukossa tai ei.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Kumiletku joka tulee imusarjan ja ahtoputken liittymäkohdasta kierrätyksen alipainekellolta ja menee alipainemokkuloihin, jotka ovat vasemman etulokasuojan päällä. Letkussa on keltainen jatkopala josta se on helppo tukkia (esim teipillä jatkopalan putket umpeen ja takaisin paikalle)jussi70 kirjoitti: Tere pyhimys, voisitko lähettää kuvan tai muuten vaan kertoa mikä letku pitää tukkia...
Voin tarvittaessa laitta kuvan sähköpostilla, laita sp osoite yv:llä
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Kävin KOSsilla, tukimma letkun. Ei vikatilaa, vaikka kuinka polkee...KOS kirjoitti:Tuu Jussi huomenna käymään niin kokeillaan.
On todellakin tuollanen puolen minuutin homma!!!
Kokeilin ite sitä tuossa pari vkoa sitten ku vaihdoin hehkut ja katoin taas tuosta pas***ta imusarjaa...
~KOS~
Kiitokset muutostyöstä ja tilojen käytöstä!
Kiitokset myös pyhimykselle teknisestä neuvosta!
-Jussi-
W212
Jouduin omasta autosta poistamaan katin sisälmykset, kun olivat osittain tukkineet putken ja auto meni vikamoodiin aina välillä. Toki halusin myös kokeilla, että miten vaikuttaa ajamiseen, kun ei kattia ole. ( Onko muuten jollain tietoa miten vaikuttaa tehoon ? ).tuikku kirjoitti:.
Päinvastoin.
Jos olsit antanut olla vakiputken paikoillaan, niin todennäköisesti ahditakaan ei olisi tarvinnut vaihtaa.
Avarampi alkuputki on saattanut parantaa virtausta sen verran, että jo muutenkin tiukilla ollut ahdin on ruvennut pyörimään ylikierroksilla.
Mutta sitä sinun on turha nyt enää miettiä.
Jokatapauksessa parempi ahdin on nyt tilalla.
Keskityt nyt sitten sen loppuputkenkin avartamiseen ja sen jälkeen voit vaihtaa ne suuttimet.
Mikalla kun käyt muokkuuttamassa ohjelmaa, niin eiköhän tuosta +250hv luulisi irtoavan.
Ymmärsinkö siis oikein, että nyt kun on katti tavallaan pois, niin turbo joutuu koville ? Auton tiedot näkyy tuossa alempana...
MB S 420 CID L
.
Ei vakiossa vaikuta mitään.
Ei käytännössä tehoihin, eikä mihinkään muuhunkaan.
Tai tarkkaan miettiessä tehoihin oikeastaan kyllä, jos katti on ollut tosiaan tukossa.
"Loppuun asti" lastutetussa on vähän eri juttu.
Laita se kierrätyskin sitten tukkoon.
Ei vakiossa vaikuta mitään.
Ei käytännössä tehoihin, eikä mihinkään muuhunkaan.
Tai tarkkaan miettiessä tehoihin oikeastaan kyllä, jos katti on ollut tosiaan tukossa.
"Loppuun asti" lastutetussa on vähän eri juttu.
Laita se kierrätyskin sitten tukkoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
Palataan tuohon otsikon mukaiseen aiheeseen ja sitä sivuaviin muutamaan kymysykseen.
-Sanotaan että 270cdi:stä olisi hakusessa tuommoset 300hevosen tehot: Mihin asti tuo 320cdi ahdin riittää? Kun tuntuu ettei näihin mitään muuta kukaan ole koskaan laittanutkaan..
-Mikä hyrrä olisi hyvä vaihtoehto /astetta rankempi, mutta kuitenkin suht kivuton asentaa verraten tuohon 320 ahtimeen
-Ja nyt kun tuosta putkistostakin oli puhetta niin kuulostaa aika rajulta tommonen 3,5'' putki, vakio taitaa olla 2,5'' niin alkaako tosiaan jo pikku virityksillä ahdistamaan jos tyhjää katit ja vaihtaa takapöntön?
-Entä nuo suuttimet, mihin asti 1350bar järjestelmässä riittävät? Meneekö koko kynttilä suosiolla vaihtoon ja jos menee niin mitä tilalle?
Itse tässä pohtinut että varmaan toiminta järjestys olisi seuraava(jos siis vakioista kaikki palikat menee vaihtoon):
1.cooleri ja ahtoputket
2.putkisto/katit
3.egr poisto
4.hyrrä
5.suuttimet + ohjelmointi ja penkkilappu raameihin.
-Sanotaan että 270cdi:stä olisi hakusessa tuommoset 300hevosen tehot: Mihin asti tuo 320cdi ahdin riittää? Kun tuntuu ettei näihin mitään muuta kukaan ole koskaan laittanutkaan..
-Mikä hyrrä olisi hyvä vaihtoehto /astetta rankempi, mutta kuitenkin suht kivuton asentaa verraten tuohon 320 ahtimeen
-Ja nyt kun tuosta putkistostakin oli puhetta niin kuulostaa aika rajulta tommonen 3,5'' putki, vakio taitaa olla 2,5'' niin alkaako tosiaan jo pikku virityksillä ahdistamaan jos tyhjää katit ja vaihtaa takapöntön?
-Entä nuo suuttimet, mihin asti 1350bar järjestelmässä riittävät? Meneekö koko kynttilä suosiolla vaihtoon ja jos menee niin mitä tilalle?
Itse tässä pohtinut että varmaan toiminta järjestys olisi seuraava(jos siis vakioista kaikki palikat menee vaihtoon):
1.cooleri ja ahtoputket
2.putkisto/katit
3.egr poisto
4.hyrrä
5.suuttimet + ohjelmointi ja penkkilappu raameihin.
Re: 210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
hiljasta pitää 

Re: 210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
.
Pakoputkisto riittää varmasti vakionakin.
Cooleri suurin kiinalainen vähintään.
AMG,n suuttimet ja pumppu.
320cdi,n ahdinta voi päivittää, esim Itävallassa, katso vaikka kirjoitustani Paawosta.
Kolmen baarin mappi.
Pakoputkisto riittää varmasti vakionakin.
Cooleri suurin kiinalainen vähintään.
AMG,n suuttimet ja pumppu.
320cdi,n ahdinta voi päivittää, esim Itävallassa, katso vaikka kirjoitustani Paawosta.
Kolmen baarin mappi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
Jes, kiitoksia! Eli käytettyjä osia ei ihan huutokaupassa vastaan tule niin pitääpä lähteä seuraamaan mitä ebay:ssä tulee vastaan noiden amg hilppeiden osalta.
Re: 210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
Tässä on hyvä vaihtoehto turbon päivitykseen. Täytyy vaan varoa ettei niska nyrjähdä ankarasta tehonlisäyksestä. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 210 270cdi vm2001 turbon päivitystä
Onko tuo nyt sellanen hypriititurbo missä kaks on yhdistettynä yhteen
Ja tossa ylimääräsessä akselin pätkässä voi terottaa samalla puukot. En kyllä tosin ymmärrä miten tolla autolla voi ajaa kun eihän siinä näy ilmamassamittaria ollenkaan..
