Päivitystä jalopuuhun W124
- MasaMbW124
- Mersumies
Päivitystä jalopuuhun W124
Elikkä mistäs löytyis tampereelta semmosta jalopuu kalvoo, millä päällystäis 124:sen sen "jalopuu jutun". vois tulla aika komee, jos vetäis jotain vähän norm. vaaleampaa, tai sitten semmosta, mitä uudemmissa mersuissa on kun 88 vuoden kakkosnelosissa..
En tiedä onko saatavana kovinkaan vaaleata jäljitemä kalvoa, mut autovaruste.net
ja atoy.fi firmoilta ainakin löytyy 124seen valmiitakalvosarjoja..
Mut jos mielenkiintoa riittää väsätä itse niin visakoivusta vois saada tehtyä aika erikoiset.
Omaan 123seen on tulossa omatekoiset koristeosat konelautaan ja oviin, kun kerkeän alottaa väsäämisen...
ja atoy.fi firmoilta ainakin löytyy 124seen valmiitakalvosarjoja..
Mut jos mielenkiintoa riittää väsätä itse niin visakoivusta vois saada tehtyä aika erikoiset.
Omaan 123seen on tulossa omatekoiset koristeosat konelautaan ja oviin, kun kerkeän alottaa väsäämisen...
- MasaMbW124
- Mersumies
jep ite ajattelin väsätä, kun on auto muutenkin työn alla, ja pienellä pudjetilla pitäis päästä. jos huomenna kävis kierteleen motonetit ynnä muut.. visakoivu vois joo olla ihan jees
ja oon kattellu joskus bussin ikkunasta kuola valuen, noita W211? siis uus E-sarjan jalopuiden väriä
mun mielestä aika kivat. kun on auto muutenkin vaalea sisustaltaan kokonaan. niin vaalea jalopuu vois sopia siihen kun nyrkki silmään.

- MasaMbW124
- Mersumies
- MasaMbW124
- Mersumies
Erittäin hieno ainakin kuvassa taitaa tulla tyylikäs kabiini.MasaMbW124 kirjoitti:http://img416.imageshack.us/my.php?image=huiy1xs.gif
Tossa sulla oli muuten se vaihdekepin kromi onko ite väsätty?
- MasaMbW124
- Mersumies
eeropp kirjoitti:Erittäin hieno ainakin kuvassa taitaa tulla tyylikäs kabiini.MasaMbW124 kirjoitti:http://img416.imageshack.us/my.php?image=huiy1xs.gif
Tossa sulla oli muuten se vaihdekepin kromi onko ite väsätty?
Joo Ite väsätty on koko hoito.. pitäis ne loputkin jalopuut vielä vetää tuolla kalvolla.. ja sitten teen itte vielä ne lämmönsäätimen kromit.. teen kyllä varmaan sillai, että repesän koko kojelaudan irti. ja teen samalla mittaristoon jotain

MasaMbW124 kirjoitti:http://img416.imageshack.us/my.php?image=huiy1xs.gif
Joo Ite väsätty on koko hoito.. pitäis ne loputkin jalopuut vielä vetää tuolla kalvolla.. ja sitten teen itte vielä ne lämmönsäätimen kromit.. teen kyllä varmaan sillai, että repesän koko kojelaudan irti. ja teen samalla mittaristoon jotain

Pistähän kuvia sitä myöten kun valmistuu.
- MasaMbW124
- Mersumies
Mulla kans ajokortti oottaa tällä hetkellä projektina 2 ovinen triumph toledo 73MasaMbW124 kirjoitti:jep laitetaan... mutta voi kestää että saan sen takasin kiinni,. kun auto on mulla projektina kun saan vuodenpäästä ajokortinmaalauksen jälkeen laitan vasta osat takasin kiinni.. mutta tokihan niistä voi irtonaisena kuvia ottaa..
- MasaMbW124
- Mersumies
Tänään tossa aikani kuluksi päällystin tuon tuhkaluukun kalvolla. http://img362.imageshack.us/my.php?image=asdas7zg.jpg
Hieno on.MasaMbW124 kirjoitti:Tänään tossa aikani kuluksi päällystin tuon tuhkaluukun kalvolla. http://img362.imageshack.us/my.php?image=asdas7zg.jpg
Onko helppoa tuo kalvon laitto vai saako olla kieli keskellä suuta koko ajan?
- MasaMbW124
- Mersumies
Onko helppoa tuo kalvon laitto vai saako olla kieli keskellä suuta koko ajan?
Kyllähän siinä aika tarkkana saa olla, että saa ne reunat hyvin. Mutta aika lasten hommaa tuo oli

- MasaMbW124
- Mersumies
-
- Mersumies
ilmeisesti et kauheen usein pyöri voorumillaKryptonite kirjoitti:projekti on varmaan valmis jo? Löytyskö kuvaa kokonaisuudesta?
Onko tuo jalopuuteippi minkälaista? Onko se ihan jotain muovijäljitelmää?
Voiko sitä vahingossa luulla jalopuuksi?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32052
-
- Mersumies
Kaunista. Ensinnäkin tarkoitin projektin kohdalla tuota jalopuuteippausta.cali kirjoitti:ilmeisesti et kauheen usein pyöri voorumillaKryptonite kirjoitti:projekti on varmaan valmis jo? Löytyskö kuvaa kokonaisuudesta?
Voiko sitä vahingossa luulla jalopuuksi?![]()
Toiseksi minusta ei ole väärin kysyä kyseisen topicin alla aiheesta, joka on vähän niinkuin jätetty kesken. Keskeneräiset topickit on aina hieno juttu.
Niistä voi aina oppia paljon uutta. Enkä ilmeisesti sitten pyöri tarpeeksi paljon forumilla. Taikka en kerkiä jokaista topicia käydä läpi odottaen, että jos sieltä vaikka löytyisi vastaus kysymykseeni..
220.128 Black Mirror
- MasaMbW124
- Mersumies
juu tuolla edellä mainitussa linkissä jotain kuvia löytyy, kuhan jaksaa ettiä
Tosin noi kalvot on jo pois ja nyt ne on mustat
mutta, kohta ne on hiilikuitu lookit, kun päätinkin tuunata sisustaa vähän nuorekkaammaks
voisin pistää kuvia tostakin projektista aina välillä sit.. tosin kamerana toimii puhelin kun diki kamru hajos

Tosin noi kalvot on jo pois ja nyt ne on mustat

voisin pistää kuvia tostakin projektista aina välillä sit.. tosin kamerana toimii puhelin kun diki kamru hajos

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
Kryptonite kirjoitti:Kaunista. Ensinnäkin.....cali kirjoitti:ilmeisesti et kauheen usein pyöri voorumillaKryptonite kirjoitti:projekti on varmaan valmis jo? Löytyskö kuvaa kokonaisuudesta?
Voiko sitä vahingossa luulla jalopuuksi?![]()
Toiseksi minusta ei ole väärin kysyä.....
Enkä ilmeisesti sitten pyöri tarpeeksi paljon forumilla. Taikka en kerkiä jokaista topicia käydä läpi odottaen, että jos sieltä vaikka löytyisi vastaus kysymykseeni..

Noista jalopuukalvoista omia kokemuksia sen verran, että Tampereella kävin Bauhausista kyselemässä. Ohjasivat minut sinne huonekalupuolelle ja laittoivat kouraan sellaista "päällysteteippiä" jolla huonekaluja "laminoidaan". Toisin sanoen kalvoa, jolla pöydän reunoja, kirjahyllyjä yms. "päällystetään" Kyseessä oli siis sellainen kalvo, jota lämmitetään ja sitten se liima herää henkiin ja voila, se voidaan kiinnittää paikalleen.
Elikkä Bauhaus tuskin on ainoa paikka, josta tätä kalvoa saa. Esim. rautakaupat, puusepänliikkeet ym varmaan myy samaa tavaraa.
Itse olen tehnyt jotain kokeiluja tuolla ja tarkoitus olisi tässä välipäivinä laittaa sitä enemmänkin autoon. Sen verran on havaintoja tässä vaiheessa, että saadakseen kalvosta tyylikkään se kannattaa lakata. Ei tosin kannata käyttää mitään järeää lakkaa, koska kalvo ei välttämättä kestä sitä. Itse ostin ihan paukkupullossa jotain kirkaslakkaa, josta myyjä sanoi, että tällä voi ehkä kalvo pysyä ehjänä ja koekappale ei ainakaan vielä, viikon kokeilun jälkeen, ole haljennut.
Mallit taas kannattaa leikata ensin leivinpaperista/voipaperista tms. sitä on helppo mallailla paikalleen ja katsoa tyydyttääkö. Jos ei tyydytä voi aina leikata uuden palan siitä vaimon leivinpaperista
.
Elikkä Bauhaus tuskin on ainoa paikka, josta tätä kalvoa saa. Esim. rautakaupat, puusepänliikkeet ym varmaan myy samaa tavaraa.
Itse olen tehnyt jotain kokeiluja tuolla ja tarkoitus olisi tässä välipäivinä laittaa sitä enemmänkin autoon. Sen verran on havaintoja tässä vaiheessa, että saadakseen kalvosta tyylikkään se kannattaa lakata. Ei tosin kannata käyttää mitään järeää lakkaa, koska kalvo ei välttämättä kestä sitä. Itse ostin ihan paukkupullossa jotain kirkaslakkaa, josta myyjä sanoi, että tällä voi ehkä kalvo pysyä ehjänä ja koekappale ei ainakaan vielä, viikon kokeilun jälkeen, ole haljennut.
Mallit taas kannattaa leikata ensin leivinpaperista/voipaperista tms. sitä on helppo mallailla paikalleen ja katsoa tyydyttääkö. Jos ei tyydytä voi aina leikata uuden palan siitä vaimon leivinpaperista

- MasaMbW124
- Mersumies
saikos tota sitten kuinka leveenä.. kun sen mitä ite oon niitten kanssa ollu tekemissä on ollu tosiaan sen pari cm leveetäSampo N. kirjoitti:Noista jalopuukalvoista omia kokemuksia sen verran, että Tampereella kävin Bauhausista kyselemässä. Ohjasivat minut sinne huonekalupuolelle ja laittoivat kouraan sellaista "päällysteteippiä" jolla huonekaluja "laminoidaan". Toisin sanoen kalvoa, jolla pöydän reunoja, kirjahyllyjä yms. "päällystetään" Kyseessä oli siis sellainen kalvo, jota lämmitetään ja sitten se liima herää henkiin ja voila, se voidaan kiinnittää paikalleen.
Mallit taas kannattaa leikata ensin leivinpaperista/voipaperista tms. sitä on helppo mallailla paikalleen ja katsoa tyydyttääkö. Jos ei tyydytä voi aina leikata uuden palan siitä vaimon leivinpaperista.
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
Joo itte ostin kans ensin ihan arvalla sellaisen neljän sentin listan ja aloin sitten sovitella sitä autoon. Liian kapeahan se oli. Tuli uusintareissu Bauhaussiin ja mukaan tarttui 20 eurolla sellainen 90 senttiä leveä ja 2,1 metriä pitkä pala sitä kalvoa. En ole vielä pakettia avannut, mutta luulisin että siitä riittää. Niitä sai tosiaan eri värisinä, mutta ajattelin että tummempaan sisutukseen tummempi väri jne.MasaMbW124 kirjoitti:saikos tota sitten kuinka leveenä.. kun sen mitä ite oon niitten kanssa ollu tekemissä on ollu tosiaan sen pari cm leveetäSampo N. kirjoitti:Noista jalopuukalvoista omia kokemuksia sen verran, että Tampereella kävin Bauhausista kyselemässä. Ohjasivat minut sinne huonekalupuolelle ja laittoivat kouraan sellaista "päällysteteippiä" jolla huonekaluja "laminoidaan". Toisin sanoen kalvoa, jolla pöydän reunoja, kirjahyllyjä yms. "päällystetään" Kyseessä oli siis sellainen kalvo, jota lämmitetään ja sitten se liima herää henkiin ja voila, se voidaan kiinnittää paikalleen.