Lämpöjen riittävyys W126

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EEK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 18.04.2006 12:37
Paikkakunta: Lempäälä

Lämpöjen riittävyys W126

Viesti Kirjoittaja EEK »

W126/300 SEL automaatti-ilmastoinnilla, tuntuu että vehje arpoo sisälle puhallettavan ilman lämpötilan ihan randomilla. Joka tapauksessa tuntuu etteivät lämmöt riitä sisätiloissa, vaan että jotain poppakonsteja on tehtävä. Monesti kun pysää välillä ja taas lähtee, vehje puhaltaa lämpimämpää. Ilmastointi on kytketty pois toiminnasta, pitääkö tehdä vielä jotain muutakin että saa myös lämmintä, onko joku tunnistin kytkettävä pois pelistä.

Tarkistan ensin tuon sensorin imun, toinen ongelmapesä voi tosiaan olla lämmönsäätöboxi, eikös se olekin se siinä vasemmalla lokasuojan päällä?
Autossa on nk. taksien taukolämmitys ja se tuntuu pelaavan ihan OK, kun silloin varmaankaan tuo säätö ei ole toiminnassa.
Viimeksi muokannut EEK, To 21.12.2006 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Esa Koskinen
300 SEL -88

Työkäytössä Transit D -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Lämpöjen riittävyys W126

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

EEK kirjoitti:Monesti kun pysää välillä ja taas lähtee, vehje puhaltaa lämpimämpää.
Kuulostaa että kiertovesipumppu ei toimisi? Sen tehtävä on kierrättää vettä tehokkaammin lämmityslaitteen kennossa tyhjäkäynnillä = että kabiinissa riittäisi lämpöä kun itse vesipumppu pyörii hitaammin. Onko se jo tarkastettu?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Närhenmunakin voi takkuilla joutessaan. Sitten kannatta katsoa myös se sisävalorungon vasemmassa reunassa oleva sisälämpötilan haistelija eli pienen pieni ritilä siinä elementissä.

Jos sattuu olemaan tupakkimiehiä, niin ilmanvaihdon ollessa toiminnassa savun tulisi hissukseen imeytyä tuon reiän sisään. Jos ei, niin imu ei pelaa ja lämppärinsäädölle ei mene oikeaa tietoa auton sisälämpötilasta vs. lämmönsäätörullien asento. Tuollon alkaa lämpötilan arvonta :shock:

Tietysti oire voi olla myös sippaamassa oleva lämmönsäätöboxi, jonka oireilusta allekirjoittaneella on enemmänkin kokemusta :x Ennen lopullista kilahtamistaan sekin osasi venkoilla noiden lämpötilojen kanssa.
Hajoamisen alkuvaiheessa alkavat piirilevyn juotokset murtuilla ja säätö saattaa pelata ajoittain kontaktia saadessaan, kunnes sitten hissukseen sanoutuu irti kokonaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin